اخبار بازی

اسپنسر: با گذر زمان شاهد پشتیبانی شرکت‌های Third-party از ویژگی Xbox Play Anywhere خواهیم بود

فیل اسپنسر [Phil Spencer]، رئیس بخش Xbox مایکروسافت، معتقد است که به زودی شرکت‌های شخص ثالت [Third Party] از قابلیت Xbox Play Anywhere استفاده و از عملکرد آن اطلاع پیدا خواهند کرد.

اسپنسر در گفتگویی که با PC Authority داشته اعلام کرده، مایکروسافت تلاش می‌کند تا بازی‌های First Party خود را برای هر دو پلتفرم Xbox و PC عرضه کند، و به مرور زمان شرکت‌های بیشتری نظیر یوبی‌سافت، EA و اکتیویژن [و…] از این ویژگی استفاده خواهند کرد.

اسپنسر گفته توسعه دهندگان کوچک، نظیر اعضای برنامه‌ی Xbox ID، "[با استفاده از این قابلیت] خواهند فهمید که بازی‌شان توسط مردم بیشتری خریداری خواهد شد" و در صورت امکان، شاهد "سود واقعی" برای آن‌ها خواهیم بود و نظر مردم نسبت به جامعه‌ی ID مثبت خواهد شد.

ناشران و توسعه دهندگان بزرگتر اما صبر پیشه کرده‌اند و در حال بررسی این روش هستند. او اعلام کرد:" من می‌گویم برخی از ناشرین بزرگ شخص ثالث، می‌خواهند بررسی کنند این قابلیت چگونه برای ما جواب خواهد داد." وی ادامه داد:" همیشه از اینکه یک بازی را برای پلتفرم جداگانه تنها با یک قیمت عرضه کنید، ترس وجود دارد. اما من فکر می‌کنم تنها تعداد خیلی کمی از مردم یک بازی را دو بار می‌خرند، یک بار برای PC، و یک بار هم برای کنسول."

وی اظهار داشت:" واقعیت کاری که شما می‌کنید این است که به مشتری خود این اجازه را می‌دهید تا بیشتر به تجربه‌ی بازی شما بپردازد. در جهان امروز، تعامل روی بازی‌ها بیشتر بر روی خود بازی‌هاست، [و] همیشه این بهترین چیز است، ارائه‌ی بخش چندنفره و مدل‌های کسب و کار بیشتر پیرامون بازی‌هاست. من فکر می‌کنم ناشرین بزرگ شخص ثالث با گذر زمان از این قابلیت استفاده خواهند کرد."

البته وی در ادامه بیان داشت که از تاثیر مثبت Xbox Play Anywhere بر فروش بازی‌های Forza Horizon 3 و ReCore مطمئن نیست. او بیان داشت که استفاده مردم از یک ویژگی و کاربردی خواندن آن بزرگترین نکته است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا