اخبار بازی

استفاده صحیح کودکان از تولیدات گیم با نظارت خانواده‌ها نهادینه می‌شود

استاد روانشناس تربیتی به نحوه استفاده از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت که جامعه ما به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و از سوی دیگر ایران کشوری سنتی است  و با دور کردن جوانان و نوجوانان از پیشرفت، به این قشر صدمه وارد می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «عباس داورمنش» با یادآوری اینکه بازی های رایانه ای در زندگی جوانان بسیار اثرگذار است افزود: این محصولات می تواند با توجه به نوع استفاده و زمان بازی به شکل مثبت یا منفی روی مخاطب تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: برای استفاده از گیم باید برنامه ای مشخص که خانواده برای فرزند در نظر می گیرد اجرایی شود و فرزندان در ساعت مشخصی از روز و حدود دو ساعت برای این سرگرمی خانگی وقت صرف کنند.

روانشناس حوزه تربیتی در رابطه با منزوی شدن نوجوانان و جوانان گفت: استفاده از این نوع بازی ها علت منزوی شدن جوانان نیست، این طبیعت انسان نسل امروز است که به سمت فرد گرایی پیش می رود و اغلب زندگی به صورت تک واحدی را برمی گزیند.

داورمنش به نیاز هیجان در زندگی جوانان اشاره کرد و ادامه داد: هیجان بخش بزرگی از رشد نوجوان و جوان است که نباید نادیده گرفته شود و این قشر به صورت طبیعی  به سوی بازی های با خشونت بالا کشیده می شوند.

داورمنش همچنین به ضرورت برگزاری نمایشگاه های گیم بویژه دراستان های مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: معرفی تولیدات مفید و سرگرم کننده و متناسب با سن مخاطب می تواند از مزایای این قبیل رویدادها باشد.

برگزاری نمایشگاه های استانی گیم در کنار نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به عنوان برنامه محوری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

نمایشگاه های استانی بازی های رایانه ای پیشتر در استان های مازندران، خراسان رضوی و قم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا