اخبار بازی

احتمال تاخیر The Witness تا سال 2012 بسیار زیاد است

The Witness عنوان جدیدی از سازنده بازی خلاقانه Braid ، آقای Jonathan Blow می باشد که ممکن است زمان عرضه آن از کریسمس 2011 به تاریخ نامعلومی در سال 2012 موکول شود.
در واقع شانس تاخیر در چنین عناوینی 50/50 است ، این موضوع را سازنده مستقل بازی بصراحت عنوان کرد.
The Witness که یک عنوان اول شخص/ماجراجویی/پازل/Open World می باشد ، بصورت محرمانه در جریان آخرین نمایشگاه Penny Arcade به نمایش درآمد.
اما هفته گذشته آقای Blow در جشنواره GameCity در شهر Nottingham در یک نمایش انحصاری نسخه آزمایشی و ابتدایی بازی را به یکی از حضار نمایشگاه نشان داد.
در گفتگوی جدیدی که او با Eurogamer انجام داده است ، اعتراف کرده که بدلیل جاه طلبی و وسواسی که برای ساخت The Witness در نظر دارد ; ممکن است شاهد تاخیری چند ماهه در تاریخ عرضه بازی باشیم.
 "برنامه اصلی من برای این بازی طوری تنظیم شده که تاریخ عرضه آن دیرتر از سال 2011 خواهد بود.او افزود: "این بازی بزرگتر ، آرزومندانه تر و باشکوه تر از قبل خواهد شد و در این مسیر ممکن است حتی بیشتر از این تاخیر بخورد ، با این حال پیشبینی من برای تاریخ عرضه بازی سال 2012 است.
 "ما می توانیم بگوییم که شانس تاخیر  در چنین پروژه هایی 50/50 است و این احتمال زیاد است که در آینده نیز شاهد چنین تاخیر هایی باشیم."مطمئنا تاریخ عرضه بازی کریسمس 2012 یا دیرتر از آن خواهد بود.
Blow معتقد است که هنوز برای تعیین ناشر و پلتفرم های بازی زود است. او می گوید:"خیلی ها از من می پرسند که آیا این عنوان بصورت یک بازی Arcade برای Xbox Live عرضه خواهد شد؟! زیرا Braid برای اولین بار در این شبکه عرضه شد.
"جواب این سوال را من نمی توانم بصراحت اعلام کنم ، در حال حاضر تمام تمرکز ما برروی ساخت بازی است. ما بازی را برای PC می سازیم ، زیرا این آسان ترین راه برای ساخت این عنوان است و PC ها از سرعت بالایی برخوردارند!
"ما پورت هایی برای کنسول ها در نظر گرفته ایم ولی من قصد ندارم که در حال حاضر قرارداد تجاری با شرکت یا ناشر خاصی امضا کنم ، دلیل اینکار خیلی واضح است; من به عنوان یک بازیساز مستقل و خودمختار خواستار آزادی هستم. "وقتی که قراردادی با یک ناشر امضا کنید ، آنگاه همیشه یک نفر وجود دارد که نگذارد شما براحتی نفس بکشید!
"من تمایل دارم که تا کامل شدن و آخرین مراحل ساخت بازی صبر کنم و سپس با یک ناشر مثل سونی ، مایکروسافت یا یک ناشر Third-Party قرارداد ببندم یا بازی را بصورت انحصاری روی شبکه Steam قرار دهم.
"من نمی دانم که چه اتفاقات مهمی در کریسمس سال آینده خواهد افتاد؟ "آیا نینتندو کنسول جدید خود را رونمایی خواهد کرد؟ "آیا این کنسول جدید از سیستم بهتری نسبت به WiiWare بهره خواهد برد؟
"من احساس میکنم که در یک سال آینده پتانسیل تغییرات صنعت بازی بسیار زیاد است و اگر من هم اکنون زیربار تعهد های تجاری زیادی بروم و پلتفرم و قیمت مشخصی برای عرضه بازی تعیین کنم ، ممکن است در هنگام عرضه بازی راه بهتری برای عرضه آن پیدا کنم و آنگاه است که از تصمیمات امروز خود پشیمان خواهم شد.
"پس من صلاح می دانم که اکنون به گشترش و پیشرفت بازی فکر کنم و تصمیمات مهم را به آینده موکول کنم.
Braid در سال 2008 منتشر شد و امتیاز 10/10 را از سایت Eurogamer بخود اختصاص داد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا