اخبار بازی

آینده پلتفرم PC در دست عناوین Indie

 وبسایت GamingBolt  اخیرا مصاحبه ای داشته با یکی از عوامل استودیوی ArenaNet’s یعنی آقای Colin Johanson که مسولیت کارگردانی Guild Wars 2 را به عهده داشته است. در این مصاحبه از وی سوالی شد مبنی بر اینکه: "با توجه به رشدی که بازی های indie بر روی پلتفرم PC داشته، فکر می کنید آینده عناوین پرهزینه و بزرگ بر روی این پلتفرم چگونه خواهد بود؟ "
وی در پاسخ به این سوال اذعان کرد که در چند سال آینده با توجه به چالش هایی که ساخت بازی هایی مثل Guild Wars 2 به دنبال دارد بخش وسیعی از بازار PC در اختیار عناوین indie و کم هزینه قرار خواهد گرفت و عناوین هزینه بر (AAA)  بسیار کمتری را بر روی این پلتفرم شاهد خواهیم بود.


"وقتی شما یک بازی مثل Guild Wars 2 می سازید یا وقتی قصد دارید یکی از عظیم ترین عناوین MMO را بسازید، در واقع شما دارید روی تمام کمپانی تان ریسک می کنید؛ چرا که ساخت این گونه بازی ها علاوه بر زمان زیاد، سرمایه زیادی را هم می طلبد و به همین دلیل شما محکومید، به هر طریقی که شده شکست نخورید. "

 src=https://img4up.com/up2/76935828451046378955.jpg /></p><p> <br/> وی در ادامه گفت: "اگر بازی شما به جای پرطرفداربودن، به یک عنوان متوسط هم تبدیل شود شما با این کارتان موقعیت تعداد زیادی از انسان ها (کارکنان) را به خطر خواهید انداخت."</p><p> وی افزود: "در حال حاضر من شرکت های زیادی را می بینم که در حال عقب نشینی از بازار PC هستند؛ چون پیش خودشان این فکر را می کنند که  'ما نمی خواهیم ریسکی به این بزرگی کنیم، این کار برایمان گران تمام خواهد شد و چنین ریسکی می تواند تمام شرکتمان را به مرز نابودی بکشاند' ولی در ساخت بازی های indie شما چنین نگرانی هایی نخواهید داشت. شما ممکن است دو، سه، چهار و یا حتی پنج عنوان بسازید که آنچنان هم موفق نباشند، اما خطری شما را تهدید نمی کند چرا که ساخت این گونه بازی ها نه آنچنان گران است و نه پرسنل زیادی می خواهد. اما در تجربه ی بعدی تان اگر بتوانید عنوانی مثل Angry Birds بسازید، بازی شما سر وصدای زیادی به پا خواهد کرد و به دنبال آن تا مدت ها شما آسوده هستید و آنقدر اندوخته دارید که تا قرن ها می توانید کمپانی تان را حفظ کنید."</p><p style=  src=https://img4up.com/up2/36946899094855623101.jpg></p><p> <br> او این نکات را عواملی دانست، که به موجب آن شما در آینده عناوین indie فراوانی خواهید دید.</p><p>	وی در پایان گفت: "من فکر نمی کنم در آینده کمپانی های زیادی به ساخت عناوین MMO بپردازند.<br> من شرکت های زیادی را دیده ام که سعی می کردند از World Of Warcraft تقلید کنند و در پایان نسخه آنها پیچیده شد و شکست خوردند. و به همین منوال هم شما در آینده شرکت های زیادی را خواهید دید که سعی خواهند کرد با ریسک پذیری، عناوینی به بزرگی Guild Wars 2 بسازند."<br>  </p><p><a class=om-news-src href=http://gamingbolt.com/pc-gaming-will-become-dominated-by-indie-titles-we-wont-see-many-triple-a-games-in-the-future-guild-wars-2-dev>منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=حامد قبادیان1391-09-12

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا