اخبار بازی

آیا عمر پایرسی به پایان رسیده است؟

به نظرت می‌رسد مشهورترین و بهترین آدم‌های عرصه هک و کرک کردن بازی‌ها (که اغلب چینی هستند) از ادامه کار خود ناامید شده‌اند.

به گزارش TorrentFreak، انجمن گروه معروف 3DM، این اواخر از کاربرانی پرشده که از عدم عرضه کرک بازی‌های جدید ناراحتند، بازی‌هایی که حتی 12 ماه از عرضه آن‌ها گذشته است.
همه چیز از Dragon Age: Inquistion شروع شد، بازیی که یک ماه شکستن قفل آن طول کشید اما بازی‌های بعدی FIFA 16 و Just Cause 3 هیچ وقت به این مرحله نرسیدند.
هر سه این عناوین از سیستم امنیتی Denuvo استفاده می‌کنند، سیستمی که سازنده آن بر "ضد-خراب‌کاری" آن تاکید دارند و از قفل‌های امنیتی آنلاینی که اکثرا باعث نارضایتی مخاطبان نیز می‌شد، مجزا می‌دانند. ابتدای شکستن قفل Denuvo، گروه 3DM بسیار به خود افتخار می‌کردند اما پس از آن بود که تیم پشت این قفل، با بهبود آن اکثر عناوین PC سال 2015 را از پایرسی حفظ کردند.
در پستی که در انجمن 3DM توسط موسس این گروه زده شده، توضیحاتی آمده است:
 

 

" در این چند روز اخیر، مردم از عرضه نسخه کرک بازی Just Cause 3 می‌پرسند، تنها پاسخ قطعی این است که مرحله آخر شکست آن بسیار سخت است و کرکر ما Jun تقریبا تسیلم شد اما من او را تشویق به ادامه کار کردم. من معتقدم که قفل این بازی هنوز قابل شکستن است اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی رمز‌گذاری، تا دو سال آینده دیگر بازیی مجانی نخواهد بود."

بازی‌های MGS:V و Batman: Arkham Knight از این سیستم استفاده کردند و Rise of The Tomb Raider نیز استفاده خواهد. اگر این روند ادامه پیدا کند، مطمئنن شاهد محبوبیت بیشتر این سیستم و همچنین پایان دوران پایرسی خواهیم بود.

منبع

کامیار صیاد

Knowledge is power, guard it well

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا