اخبار بازی

آرزوی زنی در آستانه مرگ به وسیله Oculus Rift بر آورده شد

در زمان معرفی Oculus Rift سازنده این وسیله Palmer Luckey گفته بود، به وسیله Oculus Rift دنیا تغییر خواهد کرد. به نظر می رسد این تغییر برای زنی به نام Roberta Firstenberg که به بیماری سرطان مبتلا شده بود و دیگر توانی برای حرکت کردن نداشت، محقق شده است.

Roberta Firstenberg به نوه اش Priscilla گفته بود، که فقط می خواهد از خونه برود بیرون و حتی اگر شده کمی در حیاط جلوی خونه راه برود.

Priscilla که خود یک هنرمند بازی های ویدیویی است و در شهر سیاتل زندگی می کند، سال گذشته درخواستی برای سازندگان Oculus Rift ارسال کرده بود و وضعیت مادر بزرگش را توضیح داده و در این درخواست از سازندگان Oculus Rift خواسته بود که اگر ممکن به مادر بزرگش کمک کنند. با این درخواست توسط تیم پشتیبانی Oculus Rift موافقت شد و آن ها بالافاصله کیت توسعه Oculus Rift را برای Priscilla ارسال کردند.

Roberta Firstenberg پس از دریافت Oculus Rift در ابتدا نسخه آزمایشی Eden River, Ocean Rift, و Rewind London Experience را تجربه کرده بود و هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را مثل "یک روش درمان" توصیف می کرد. او همچنین نسخه آزمایشی Google Street View را تجربه کرده بود و از این برنامه لذت می برد اما نوه ی او چیز های بیشتری از Oculus Rift می خواست.

بنابر این Priscilla به کمک دوستان و همکارانش تصمیم گرفتند چیزی بسازند که Roberta Firstenberg از آن ها بیشترین لذت را می برد، مثل آبشار، پروانه و جنگل. هر چند که بیماری سرطان Roberta Firstenberg پیشرفت کرده بود و او دیگر توان استفاده از Oculus Rift را نداشت و 4 هفته بعد از اولین استفاده از Oculus Rift، در گذشت.

چیزی که مشخص است، هدست واقعیت مجازی Oculus Rift تاثیر زیادی در صنعت بازی ها دارد و با توجه به ادعا مالک حال حاضر این وسیله یعنی فیس بوک، Oculus Rift تاثیر زیادی در صنایع دیگر مثل شبکه های اجتماعی و یا صنعت فیلم خواهد داشت و حال Roberta Firstenberg به ما می گوید که Oculus Rift یک روش درمان است. کسی چه می داند شاید در آینده هدست واقعیت مجازی Oculus Rift کاربرد های بیشتری داشته باشد.

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا