اخبار بازی

گوگل رسما وارد بازار سخت افزار میشود

با توجه به ضرر 56 میلیون دلاری شرکت موتورولا در فصل دوم سال 2011 بنظر میرسد سهام داران این شرکت باید از پیشنهاد 40دلار به ازای هر سهم یعنی مجموعا 12.5 بیلیون دلاری گوگل استقبال کنند زیرا از این پس گوگل نیز بصورت رسمی وارد بازار سخت افزار میشود و برای توسعه سیستم عامل آندورید خود از شرکت موتورولا نیز استفاده خواهد کرد. بنظر میرسد از این پس موتورولا هم وارد بازار آندروید شده و احتمال اینکه گوشی بعدی که با پس وند Nexus عرضه خواهد شد قبل از اسم خود نام موتورولا را یدک بکشد! البته این بدان معنی نیست که گوگل همکاری خود را با دیگر شرکت های تولید کننده تلفن همراه قطع میکند بلکه Andy Robinson(به نوعی پدر آندروید) گفته "آندورید هنوز هم یک سیستم عامل باز خواهد بود و ما از موتورولا برای توسعه بیشتر آن استفاده خواهیم کرد."

Larry Page(از مسئولان بلند پایه گوگل) نیز در این باره میفرماید:
"این قرار داد باعث نزدیکی و همکاری بیشتر دوشرکت خواهد شو و ما ا همکاری همدیگر میتوانیم یک تجربه فوق العاده را برای کاربران به ارمغان بیاوریم و باعث خوشحالی مصرف کنندگان همکاران و سایر ناشران بصورت همزمان شویم. من ورود موتورولا به خانواده گوگل را خوش آمد میگویم و امیدوارم همکاری خوبی با این شرکت داشته باشیم."

همچنین اعلام شده شرکت موتورولا بصورت کاملا مجزا اداره خواهد شد.(مانند مک آفی بعد از خریده شدن توسط اینتل)

بازخورد سایر ناشرین تلفن های همراه

Peter Chou از شرکت HTC:
ما از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدیم و معتقدیم که این حرکت تعهد گوگل به دفاع از سیستم عامل آندروید و توسعه کلی آن را نشان میدهد.

Bert Nordberg از شرکن Sony Ericson:
ما از گوگل برای دفاع از سیستم عامل آندروید و پشتیبانی از شرکت های همکار در این زمینه تشکر میکنیم.

Jong-Seok Park از شرکت LG هم به همین شکل از گوگل تشکر کرده است.

بنظر میرسد از این پس نام موتورولا بیشتر شنیده میشود…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا