اخبار بازی

کریستوفر ساندبرگ:DRM خوب دفاع نمی خواهد

آقای Christofer Sundberg بنیان گذار استدیوی Avalanche طی گفتگویی با سایت خبری EDGE بیان کرد که:"یک طرفدار دو آتشه DRM هایی که همواره باید بر روی PC در حال اجرا باشند، نیست، و به نظر می آید اگر ناشرین از چنین سیستم هایی استفاده می کنند، در مقابل باید پاداشی به کاربران دهند."

او ادامه داد:" قبول دارم که دزدی محتوای دیجیتال یک مشکل است، اما حس می کنم راه هایی بهتر از اجبار کاربران به دائم آنلاین بودن برای مقابله با این مشکل وجود دارد. اگر یک DRM به صورت پیوسته به دفاع نیاز دارد، چیزی غلط است. اگر دائماً به طرفداران اطلاع دهید که چقدر خرج توسعه ی بازی شده،و چقدر ضرر متوجه شما شده، پیروزی به دست نخواهید آورد.

من DRM های آنلاین را دوست ندارم، چون هیچ ارمغانی برای مشتری ندارد. اگر شما امتیازی اضافه بابت ثبت نام و آنلاین بودن بدهید، و واقعاً برای خریدن و انجام بازیتان به مشتری امتیازی بدهید، موضوع متفاوت خواهد بود.اما DRMهای آنلاین می گویند: از این که بازی مارو خریدید تشکر می کنیم، ما به شما اطمینان داریم تا زمانی که در دستان ما هستید."

او افزود:" راه حل من برای این مشکل این است که شروع به طراحی بازی برای PC Gamer ها کنیم، و به آنها برای اینکه بخشی از جامعه بازیکنانتان هستند، و دائماً به شما متصل اند امتیازی بدهیم، نه اینکه مجبورشان کنیم. اگر به آنها بگویید که به نظراتشان اهمیت می دهید و برای پولی که آنها خرج می کنند ارزش قایلید، تعداد کپی های غیر مجاز را کاهش داده اید."

ساندربرگ افزود:" معمولاً ناشر است که در مورد DRM تصمیم می گیرد، مخصوصاً اگر صاحب IP باشد. در مورد Avalache احتمالاً باید به مرز نابودی رسیده باشیم که تصمیم به انجام این کار بگیریم. برای من خیلی سخت هست که برای تیمم توضیح دهم چرا باید چنین چیزی را در بازی قرار دهیم. مطمئناً در استدیو نظرات زیادی هست که DRM را تحدیدی می دانند برای تجربه سرگرمی ای که ما برای کاربرانمان می خواهیم."

جدیدترین بازی استدیوی Avalanche بازی Renegade Ops برای PC ، PS3 و Xbox360 در دست ساخت است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا