اخبار بازی

مصاحبه بازی سنتر با CD Projekt سازنده The Witcher 2

images.jpegمسلما The Witcher یک بازی RPG بسیار درخشان بود که با وجود یک سری مشکلات نتوانست یک شاهکار به تمام معنی باشد. CD Projekt سازنده بازی این بار در نسخه دوم که Assassins of Kings نام دارد نه تنها اشکلات قبل را برطرف کرده بلکه این بازی را با گرافیک خیره کننده همراه کرده تا ما شاهد یکی از بهترین بازی های Action/RPG نمایشگاه E3 امسال باشیم. مصاحبه ای داریم با Tomek Gop تهیه کننده ارشد The Witcher 2: Assassins of Kings که بسیار جالب شده است.

کمپانی CD Projekt در چند سال چند سال گذشته استودیویی بسیار موفق بوده و این موفقیت امروزه بیش از پیش هم شده. علت اصلی این رشد چیست ؟

ما بازی هایی می سازیم که دوست داریم و آنها را آن طور که باید از نظر ما باشند می سازیم. سری The Witcher  یک RPG واقعی است. ما سعی نمی کنیم چیزی از آن بزنیم و یا سبک های دیگر را با آن قاطی کنیم.  اگر هرچه بیشتر نیرو داشته باشیم مسلما RPG های بهتری می سازیم.

‍CD Projekt یک ناشر بزرگ در لهستان است. آیا تا به حال در مورد گسترش پیدا کردن در عرصه جهانی فکر کرده اید ؟

برای کار نشر باید زیربناهای بسیاری داشته باشید، به پول، نیرو، زمان و تجربه نیاز هست. ما تمام این موارد را در لهستان دور هم جمع کرده ایم و در زمینه گسترش پیدا کردن در عرصه جهانی حاضریم با دیگران در مناطق مختلف کار کنیم.

شما قبلا با موتور Aurora Engine کار می کردید ولی حالا موتور اختصاصی خود را (فکر کنم نامش RED Engine است) دارید که بسیار عالی به نظر می رسد. می توانید کمی در مورد آن صحبت کنید؟

اول باید بگویم اسم موتور ما TSOOD است.(همانطور که می خوانید تلفظ می شود و به معنی "جادو" در زبان لهستانی است). ما این موتور را برای ساخت The Witcher 2 نوشتیم و بدین معنی است که تمام چیزهایی که برای ساخت این بازی نیاز داشتیم را در در موتور آماده کرده ایم و می توانیم تمام ایده های فوق العاده ای که در سر داریم را نشان دهیم.

The Witcher بازی بزرگی بود. محیط و دنیای آن بسیار زنده بود و من به شخصه با The Witcher به عنوان یک دنیای واقعی برخورد می کردم. آیا این محیط زنده و واقعی را دوبار در The Witcher 2: Assassins of Kings خواهیم دید ؟

هرگز، چون بهتر از آن را خواهید دید(خنده). جدی بگویم لوکیشن های The Witcher 2 بسیار بزرگتر، Interactive تر، زیبا تر و بسیار زنده است. دنیای آن فقط محدود به لوکیشن ها نمی شود، ما شخصیت های بسیار بهتر و پرجزئیات تری داریم و یک سیستم کاملا جدید برای NPC ها.  وقتی ما می گویم دنیای The Witcher 2 زنده است منظورمان فقط Motion-Capture ، انیمیشن ها و صحبت های شخصیت ها نیست. تمام تصمیمات و انتخاب های شما بازی را پیش می برد و حقیقت این است که NPC ها با آن تصمیم ارتباط برقرار کرده و آن را به خاطر خواهند داشت. همچنین در The Witcher 2 یک سیستم کاملا جدید برای ماجراجویی و اکتشاف ساخته شده که می توانید از صخره ها بالا بروید و محیط های زیرزمینی را کشف کنید که تمام این ها قسمتی جدید از ماجراجویی است.

اخیرا بعضی از بازی های RPG بیشتر به سمت Action رفته اند، همانند Mass Effect 2 و Fable II. در مورد The Witcher 2 چطور؟ فکر می کنم این بازی هم کمی اکشن تر از قبل شده.

اکشن فقط یکی از اهدافی است که سازنده می تواند با استفاده از آن توجه مردم را بیشتر به گیم پلی جلب کند، اما این کار روی کلیت یک بازی RPG کار نمی کند، اگر در کنارش یک داستان ضعیف داشته باشیم. بله ما قسمت بزرگی از مرحله ساخت را به المانهای اکشن  نزدیک کردیم ، اما ما هیچ وقت مبارزه و تکنیک های مختلف اکشن را در ورای المانهای اصلی بازی نمی گذاریم، مانند داستان. اما از طرفی ما ارتقاء دادن اکشن را هم در نظر داشته ایم. باید در The Witcher 2 وقایع داینامیک تری نسبت به نسخه قبل وجود داشته باشد.

سیستم مبارزات The Witcher خوب بود ولی به اندازه کل بازی عالی نبود. در The Witcher 2 شما این سیستم را تغییر داده اید. می توانید در مورد آن صحبت کنید؟

این به بازیکن بستگی دارد. بعضی از مردم سیستم مبارزات The Witcher را دوست داشتند و یا فکر می کردند که خیلی سخت و یا Hardcore است.ما می خواستیم تمام این عمق و حق انتخاب ها را برای آنها نگه داریم . تفاوت اینجا است که این بار اجباری در مبارزات نیست. شما مجبور نیستید بر مبنای سکانسی که اتفاق افتاده پیش بروید. مبارزات در The Witcher 2 می تواند آسان باشد اگر شما وقت ندارید و یا اهمیتی نمی دهید.

در این نسل بازی های بسیار خوبی را در زمینه داستان سرایی دیده ام، عناوینی مثل Heavy Rain و Alan Wake بازی ها را بیشتر شبیه به فیلم می کنند. The Witcher 1 در این زمینه بازی بسیار بزرگی بود. در مورد The Witcher 2 چطور ؟

دیالوگ ها و حق انتخاب ها داستان را خیلی مرموز کرده و کاملا شما را در خود غرق می کند. ما سعی می کنیم که این اهداف در روایت داستان به خوبی دنبال شوند. به طور مثال دیالوگ ها از زوایا و دوربین ها مختلفی نشان داده می شود. حرکات شخصیت ها و تعامل آنها با محیط روی دیالوگ ها تاثیر دارد. این انتخاب دیالوگ ها می تواند شما را کاملا به محیطی جدید و راهی متفاوت ببرد. این همیشه برای ما مهم بوده تا بازیکن فکر نکند همه چیز فقط به خوب و بد بودن در بازی منتهی می شود.  این که در موقعیت های مختلف چه کارهایی انجام بدهید داستان را باورپذیر می کند.

CD Projekt در زمینه ساخت بازی روی PC بسیار تبحر دارد. در مورد کنسول ها چطور؟ آیا فکر می کنید CD Projekt روی کنسول هم همانند PC موفق خواهد بود؟

بله. ما هنوز داریم این موضوع را به دنیا ثابت می کنیم. می خواهیم مطمئن شویم عنوانی برجسته برای نشان دادن به دنیا داریم و می خواهیم مطمئن شویم این بازی هنوز The Witcher 2 است. ما نمی خواهیم آینده یک بازی را فقط به خاطر تجربه کردن یک نسل جدید به خطر بیندازیم. The Witcher روی کنسول ها باید کاملا با کیفیت و یک RPG عالی باشد.

در The Witcher 2 شما از DRM استفاده کرده اید. این چطور کار می کند؟ آیا فکر می کنید این راه مناسبی برای جلوگیری کردن از Piracy روی PC است ؟

ما واقعا چیزی در این مورد نمی دانیم. چه از DRM در The Witcher 2 استفاده کنیم چه نه، نمی خواهیم بازیکن ها دچار دردسر شوند.

من شنیده ام The Witcher 2 کوتاه تر از نسخه اول است. چرا؟

این طور نیست. ما Quest های کمتری داریم که شما را مجبور کند مسافت های طولانی را طی کنید ولی The Witcher 2 بازی کوتاه تری نسبت به نسخه قبل نیست. ما Cut-Scene ها و دیالوگهای بیشتری داریم. از چیزی در این نسخه کم نکرده ایم.(خنده)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا