اخبار بازی

مدیر عامل Ubisoft: ما به کنسول های جدید نیاز داریم

مدیر عامل کمپانی Ubisoft، آقای Yves Guillemot معتقد است که نسل کنونی کنسول ها بیش از حد طولانی شده است و نبود هیچ گونه خلاقیت و نوآوری به دلیل عملکرد ضعیف کنسول ها در اواسط چرخه عمر خود را دلیلی بر این ادعا دانست.

 

آقای Guillemot ضمن گفتگو با Polygon اظهار داشت: " این چرخه بیش از حد به درازا انجامیده است."

 

وی اذعان داشت عمر مفید کنسول ها در این صنعت معادل با 5 سال بوده است، در حالی که هفت سال از عرضه کنسول Xbox 360 می‌گذرد.

 

وی گفت: " ما به کنسول های جدید نیاز داریم و در پایان هر نسل از کنسول ها، عموما بازار فروش به دلیل کمبود عناوین و امکانات جدید، رو به افول است و این سبب آسیب رساندن به این صنعت شده است. من امیدوارم که آن ها همکاری بهتری در این زمینه داشته باشند."

 

آقای Guillemot تصریح کرد که سازندگان همیشه در طول یک نسل با طرز تفکر 'پذیرفتن ریسک بیشتر و انجام کاری متفاوت' پا به این عرصه می‌گذارند در حالی که وقتی عمر یک کنسول بیش از حد به درازا کشیده می‌شود، عناوین جدید فروش خوبی ندارند حتی اگر عالی باشند. با این که سازندگان اشتیاق زیادی برای خلق تجربیات جدید دارند اما چنین ریسکی را پذیرا نیستند.

 

وی اذعان داشت: " ما از هر کس که برای خلق تجربیات جدید ریسک می‌کند، استقبال می‌کنیم زیرا بازیکنان هاردکور زیادی در سرتاسر جهان هستند که خواستار چیزهای جدیدی هستند اما بازار فروش به تجربه عناوین یکسان بیشتر علاقه‌مند است. هنوز معلوم نیست که چه چیزی سبب تغییر این تجربه ها خواهد شد اما شروع نسل جدیدی از سخت افزارها فرصت خوبی برای خلاقیت را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد."

 

آمار فروش نشان می‌دهد که بیش از یک سال است که این صنعت با کاهش درآمدزایی روبرو شده است و برخی ناشران و صاحبان کنسول با ضرر و زیان و کاهش نیروی انسانی روبرو شده اند.

 

رشد فروش دیجیتالی و افزایش محبوبیت دیگر نمونه های سرگرمی، ممکن است این رکود در بازار را تا حدی خنثی کند اما کمپانی Ubisoft همیشه مشتاق کار بر روی کنسول های جدیده بوده است و این اولین بار نیست که این کمپانی اعلام کرده که عرضه کنسول های جدید، این صنعت را به جلو سوق خواهد داد.

 

کمپانی های Microsoft و Sony در حال حاضر برای رونمایی از کنسول های جدید خود در 2013 به شدت مشغول هستند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا