اخبار بازی

محصول جدید مایکروسافت برای رقابت با Siri: کورتانا

در ماه ژوئن وبسایت ZDNet گزارشی را پیرامون یک دستیار جدید برای Windows Phone ها، Xbox و PC منتشر کرده بود. این برنامه که zCortana نام داشت (z به معنی آزمایشی بودن برنامه است)، از طرف مایکروسافت برای رقابت با سیستم Siri در اپل، در ساخت است. Cortana نام همان هوش مصنوعی آبی رنگ سری بازی Halo است که می توانست موارد مختلف را یاد بگیرید و خود را با شرایط وفق دهد.
Cortana فراتر از یک برنامه برای ارتباط با تلفن های همراه و ارائه فرامین صوتی است. کورتا پوسته اصلی سیستم (که با نام shell ذکر شده است) خواهد بود و تمامی خدمات را انجام خواهد داد و به تازگی گزارش شده است که در Xbox One نیز شاهد آن خواهیم بود.

رئیس شرکت مایکروسافت آقای Steve Ballmer در یادداشت های استراتژی خود گفته اند: "رابط کاربری ما عمیقا شخصی سازی خواهد شد و با سیستم پیشرفته، هوشمندانه و جادویی cloud به مرور زمان بیشتر و بیشتر مردم و دنیا را درک خواهد کرد. پوسته ما (shell) به صورت محلی تمامی خدمات ضروری را پشتیبانی خواهد کرد و به طرز بسیار خوب و یکپارچه ای به خواسته های مردم پاسخ می دهد و حتی پیش بینی خواهد کرد که مردم چه نیازهایی دارند قبل از اینکه آنها چیزی بگویند."

رئیس Bing آقای Stefan Weitz در ماه جولای و وبسایت CNET گفته اند: "ما هم اکنون می توانیم چیزی نظیر سیستم Apple را ارائه کنیم. تیم ما سفت و سخت در حال کار بر روی آن می باشد."

این سیستم ترکیبی از جستجوگر Bing به علاوه تکنولوژی فرامین صوتی TellMe است. جدای توضیحات ارائه شده، مایکروسافت گفته است که تا زمانی که این سیستم انقلابی نباشد، عرضه نخواهد شد.
نظر شما درباره داشتن یک کورتانا برای خودتان چیست؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا