اخبار بازی

فروش کنسول Xbox One به 26 میلیون واحد رسید

هرچند مدت طولانی است که مایکروسافت اطلاعاتی از فروش کنسول خود ارائه نداده است، اما گزارش اخیری که توسط گروه تحقیقاتی SuperData منتشر شد نشان می‌دهد که این کمپانی از زمان لانچ کنسول Xbox One، نوامبر 2013، تا کنون تعداد 26 میلیون کنسول فروخته است.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت GamingBolt که در مورد کنسول نینتندو Switch بوده و البته بازار کلی کنسول‌ها را مورد بررسی قرار داده است، کنسول کمپانی رقیب یعنی PS4 فروشی نزدیک به 55 میلیون واحد داشته است.

وب‌سایت Gamespot برای اطمینان از صحت اطلاعات منتشر شده در مورد میزان فروش کنسول Xbox One با این کمپانی تماس گرفت اما به جای آمار فروش تنها با پاسخی در مورد تعداد کاربران فعال هر ماه شبکه Live مواجه شد. بر اساس اطلاعات ارائه شده از طرف مایکروسافت، تعداد 47 میلیون کاربر در شبکه Live فعال بوده‌اند.

فیل اسپنسر رئیس Xbox اذعان داشت که فاش کردن آمار کاربران فعال شبکه Live ریسک زیادی دارد چراکه تعداد کاربران این شبکه در فصول مختلف متفاوت و بعضاً نسبت به یک فصل قبل، کمتر است درحالی‌که آمار فروش کنسول همواره در حال افزایش است.

اسپنسر بیان داشت: «اگر من دو سال پیش کنسولی فروخته باشم و در حال حاضر این کنسول در کمد خاک بخورد نه به نفع گیمر است، نه به نفع توسعه‌دهنده‌ها و صادقانه بگویم که به نفع مایکروسافت هم نیست. ما روی تعداد کاربران فعال خود در هر ماه تمرکز کرده‌ایم چراکه میدانیم آن‌ها گیمرهایی هستند که هوشیارانه محتوا، بازی‌ها، خدمات و پلتفرم ما را انتخاب کرده‌اند. ما می‌خواهیم که آن‌ها خوشحال باشند.»

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا