اخبار بازی

روتر Wi-Fi چیست و هنگام خرید آن به چه مواردی توجه کنیم؟ (قسمت دوم)

آشنایی با استاندارد های Wi-Fi: از Wireless-N تا Next-Gen AC

روتر ها همواره در استفاده از استاندارد های جدید Wi-Fi پیشتاز بوده اند و دستگاه هایی که به این روتر ها وصل می شوند(گوشی های موبایل، تبلت ها و…) عموما 6 تا 12 ماه بعد شروع به استفاده کردن از این استاندارد ها می کنند. به همین دلیل وقتی جدیدترین محصولات به بازار وارد می شوند هیچ وقت لازم نیست نگران سرعت Wi-Fi خانه‌ی خود باشید.

در سال 1999، Linksys با تولید روتر WRT54G پیشتاز استاندارد های Wi-Fi شد اما از آن زمان این استاندارد ها فرگشت پیچیده ای را تا به امروز پشت سر گذاشته اند:

 

 src=/files/wifi_1.jpeg style=

 

  • در سال 2012، سرعت Wi-Fi ها با ظهور 802.11ac افزایش چشمگیری داشت، چرا که 802.11ac 3 برابر پدر خود 802.11n سرعت دارد.
  • جدیدترین استاندارد MU-MIMO (Nex-Gen AC) نام دارد که کوتاه شده‌ی "چند کاربر، چند ورودی و چند خروجی"(Multi-User Multiple Input and Multiple Output) می باشد. ولی این اسم دهن پرکن چه معنایی دارد؟ این نسل نحوه‌ی تعامل با چندین کاربر را نسبت به 802.11ac بهبود بخشیده است. روتر های MU-MIMO داده ها را همزمان به چندین دستگاه می فرستند در حالی که SU-MIMO یا تکنولوژی تک کاربره داده را به صورت سری و به یک دستگاه در آن واحد می فرستد.

 src=/files/wifi_2.jpg style=

  • برای مثال، شما در حال گفت و گو در FaceTime هستید و همزمان کودک شما در Netflix فیلم تماشا می کند. با یک روتر SU-MIMO 802.11ac، دستگاه شما باید صبر کند تا مودم اطلاعات را به دستگاه دیگر ارسال کند و سپس به شما سرویس دهد. این یعنی چند میلی ثانیه بدون هیچ سیگنال دریافتی ای سپری می شود. ممکن است چند میلی ثانیه مقدار چشمگیری نباشد ولی باعث لَگ میشود. با روتر MU-MIMO روتر شما داده ها را برای هردو دستگاه به طور همزمان ارسال می کند و تجربه ای بدون لگ برای کودکانی خوشحال تر به وجود می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا