اخبار بازی

حل مشکلات Radeon RX480

کارت گرافیک Radeon RX 480 که با قیمت 200 دلاری و عملکرد مناسب در بازیهای جدید توانسته جذابیت و طرفداران متعددی را برای خود دست و پا کند در ابتدای ورودش به بازار با مشکلات عمدهای رو برو شد.

مهمترین این موارد مصرف بالای برق و اصطلاحا برق کشیدن بیش از اندازه از Motherboard و پورت PCIE است.

البته این مورد به تنهایی آنچنان مشکل ساز نیست چراکه اکثر گیمرها دارای مادربوردهای جدید و پاورهای قدرتمندی هستند اما  این موضوع میتواند در طولانی مدت باعث کاهش طول عمر قطعات شود.

با همهی این موارد AMD نسخهی جدیدی از درایورهای Crimson با شماره 16.7.1 را برای این کارت گرافیک عرضه کرد که بنابر ادعای آنها ظاهرا مشکلات موجود بر طرف شده و دریافت  برق بیشتر را از پین ۶ تایی (6pin)  متصل به کارت به جای  پورت PCIE تغییر پیدا کرده  در عین عملکرد کارت در بازیها نیز کمی بهبود پیدا یافته است.

علاوه بر این موارد در این درایور قابلیت Compatibility قرار داده شده که با فعال کردن آن سیستم به صورت هوشمند و با توجه به مشخصات سخت افزار شما میزان مصرف برق را برای مادر بورد و 6pin تنظیم میکند و با توجه به عملکردی که این قابلیت دارد کارایی کارت نیز در حین اجرای بازیهای گرافیکی مقدار کمی کاهش خواهد داشت.

 src=/files/rx-480-fire-strike-100670622-orig.png style= src=/files/21-Overview-Wattage_w_727.png style=

بر اساس تستهایی که سایتهای معتبری همچون Tom`sHardware انجام داده نشان میدهد که ادعای AMD مبنی بر حل مشکلات درست بوده و با نصب این درایور میتوانید خیال خود را از بابت ایرادات RX480 تا حدود زیادی برطرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا