اخبار بازی

تراشه جدید nVidia در حال آماده سازی

تراشه‌های گرافیکی جدید شرکت nVidia با نام Volta در ابتدا قرار بود جانشین سری Maxwell شوند. اما پروژه جدید nVidia یعنی سری Pascal، کار بر روی تراشه Volta را به تعویق انداخته بود. اما شب گذشته nVidia اعلام کرد که ساخت تمامی کارتهای گرافیکی سری Pascal به اتمام رسیده است و در بازه‌های زمانی مختلفی در آینده به بازار عرضه خواهند شد. با توجه به این موضوع به نظر میرسد nVidia تمام تمرکز خود را معطوف ساخت و توسعه سری جدید تراشه‌های گرافیکی خود یعنی Volta خواهد کرد.

در سری Volta، تغییرات عمده‌ای در ساختار SM لحاظ شده است که باعث افزایش چشمگیر راندمان و بازدهی بیشتر کارتهای جدید nVidia خواهد شد. طبق گزارشات و شایعات منتشر شده، nVidia سه تراشه گرافیکی جدید GV102، GV104 و GV110 را جانشین مدلهای قبلی از سری Pascal خواهد کرد.

 

 src=/files/NVIDIA-Pascal-GPU_GTC_Performance-Per-Watt(1).jpg style=

مقایسه Performance نسبت به توان مصرفی در تراشه‌های مختلف nVidia

 

تراشه GV104 که جانشین GP104 خواهد شد، با توجه به قیمت ارزانتر مناسب‌ترین گزینه برای گیمرها خواهد بود در حالیکه تراشه GV102 احتمالا در سری فوق قدرتمند Titan به کار گرفته خواهد شد و GV110 نیز پرچمدار سری Volta خواهد بود.

با توجه به اینکه کارتهای گرافیکی برپایه تراشه‌ Pascal هنوز به طور کامل وارد بازار نشده‌اند، انتظار میرود که اولین سری از کارتهای گرافیکی بر مبنای تراشه Volta در اواخر سال 2017 میلادی وارد بازار شوند.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا