اپلیکیشن‌ های موبایل

بررسی سرویس پخش موسیقی Apple

نوای زیبا و دلنشین چیزی است که ذات انسان آن را در غم ، شادی و تنهایی با جان و دل میپذیرد.شاید این کشش در وجود آدمی از طبیعت نشات گرفته باشد جایی که شما با شنیدن آواز یک پرنده یا برخورد آب به سنگهای رودخانه آرامشی غیر قابل وصف را در وجودمان ایجاد میکند.

موزیک و آهنگ نیز چیزی جز همان بازتاب طبیعت در صدا و آلات موسیقی نیست.اهمیت Music در دنیای امروز به عنوان یک سرگرمی مهم غیر قابل انکار است ، از این رو شرکتهای متعدد سعی دارند خود را در این صنعت پر درآمد سهیم کنند.این موضوع دست مایه‌ایی برای رقابت نیز شده و هر کمپانی در تلاش است با ایجاد امکانات متنوع و متمایز ، توجه مخاطبان را برای برگزیدن آنها جلب کند.

چند سال پیش سرویس‌های پخش آهنگ بیشتر محدود به Spotify ، Pandora ,SoundCloud بود و هر علاقمند موسیقی میتوانست با پرداخت هزینه‌ ماهیانه یا سالیانه از این سرویسها استفاده کند و آلبومهای نسبتا جدید خوانندگان بزرگ را بدون آنکه نیاز به خرید داشته باشد ، گوش دهد.

اما در 8 ژوئن 2015 دنیا با سرویسی متفاوت‌تر از آنچه تا به حالا تجربه کرده بود آشنا شد.شرکت اپل که محبوب بسیاری در جهان است پا به عرصه‌ی سرویس‌های Music Stream گذاشت و از Apple Music رونمایی کرد.

شاید در ابتدا برخی معتقد بودند با سابقه‌ی طولانی‌تر رقبایی همچون Spotify اپل نخواهد توانست جایگاهی را برای خود اختصاص دهد ، اما این یک تصور اشتباه بود چرا که بعد از 1 سال از این اتفاق ، اپل موزیک به یکی از محبوب‌ترین سرویسهای موسیقی در دنیا تبدیل شد.

بد ندانستیم همراه با شما به معرفی برخی از ویژگیهای این سرویس بپردازیم و در آخر تصمیم نهایی را برای انتخاب آن به شما واگذار کنیم.

در گام اول وجود ارشیو چندین میلیونی آهنگ در فروشگاه iTunes شرکت اپل و تمایل خوانندگان برای انتشار آلبومهای خود در ابتدا در این فروشگاه مجازی ، عاملی مهم در انتخاب کاربران بوده است چراکه با عضویت در اپل موزیک میتوانید به کل این ارشیو به هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای دسترسی پیدا کنید. پارامتر بعدی حق اشتراک مناسب و امکان به اشتراک گذاری عضویت خود با سایرین است شما قادرید در ابتدا و بدون پرداخت هیچ مبلغی از 3 ماه اشتراک رایگان این سرویس استفاده کنید و پس آن با پرداخت 10 دلار به صورت ماهیانه برای یک اپل ایدی و یا 15 دلار برای اشتراک با دوستان و اعضای خانواده از امکانات این مجموعه بهرمند شوید.همین اشتراک ۳ ماه‌ی رایگان باعث شد مشترکین این سرویس تا ماه گذشته میلادی به رقم 16میلیون نفر در سراسر جهان برسد.

آنچه که اپل موزیک را بیشتر از بقیه رقبا در این عرصه پیش انداخت ارتباط با خوانندگان بود اپل با ساخت بخشی بلاگ مانند به نام Connect طرفداران را بدون هیچ واسطه‌ای به خوانندگان متصل کرد این ویژگی باعث شده که کاربران از زمان و حال و هوای کنسرتها ، آهنگهای جدید و وضعیت خواننده محبوبشان اطلاع پیدا کنند و حتی نظرات خود را با آنان در میان بگذارند.

موضوع دیگری سیستم هوشمندی با عنوان You May Also Like است که بر اساس خواننده یا آهنگهایی که میشنوید ،شما را به موارد مشابه هدایت میکند و پیشنهاد های بسیار مناسبی را از عناوین هم سبک در اختیارتان قرار میدهد.

در قسمت دیگر این برنامه با نام New شما با جدیدترین البومها و تک اهنگها برخورد خواهید کرد و میبینید که چه اهنگی در صدر جدول پرطرفدارترین‌ها قرار گرفته است و کدام کارها به عنوان Hot Song انتخاب شده‌اند در همین بخش تهیه‌کنندگان این برنامه شما را با Playlist و سلکشن‌های خود سهیم میکنند علاوه بر آن شما نیز میتوانید پلی لیستهای خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید.بخش دیگر این سرویس Radio بوده ، رادیو اینرنتی اپل با نام Beat 1 که محتوایش معرفی اهنگهای جدید و اخبار و مصاحبه با بزرگان موسیقی است در دسترستان قرار میگیرد.

در ادامه‌ی امکانات اپل موزیک ، باید به قابلیت ذخیره سازی آهنگها بر روی گوشی، تبلت ، کامپیوتر و پخش انها بدون نیاز به اینترنت اشاره کرد این موضوع فقط به Song ها ختم نمیشود بلکه میتوانید موزیک ویدیو های موجود را نیز ذخیره کنید و هر موقع از دیدن انها لذت ببرید.

سادگی منو ها و عدم پیچیدگی و راحتی کار با این سرویس را میتوان به عنوان آخرین ویژگی برشمرد اگرچه اپل سعی دارد هر ساله نکات جدید و تازه‌ای را به آن بیافزاید.

موفقیت این سرویس با گسترش آن بر روی پلتفرمهای مختلف مانند ویندوز ، اندروید و iOS و tvOS در حال افزایش است.اپل موزیک علاوه بر جذابیت برای کاربران برای خواننده‌ها و موزیسین‌ها نیز جذاب بوده چرا که اپل با پرداخت هزینه‌ی حق امتیاز مناسب در پی انحصاری کردن یا انتشار اولیه البومهای آنها بر روی سرویس خود است.وجود امنیت بالا و محافظت از حقوق کپی رایت در اهنگهای دانلود شده از این سرویس نیز از اهمیت ویژه‌ای برای تهیه کنندگان برخوردار است.

 

دریافت برنامه Apple Music از بازار

دریافت برنامه Apple Music از بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا