اخبار بازی

بخش چند‌نفره CoD: Advanced Warfare به استقبال فرمول‌های تازه خواهد رفت

تاکنون بیشتر نمایش‌ها، اطلاعات و جزییاتی که از CoD: Advanced Warfare دیده شده و به دست آمده، مربوط به بخش تک‌نفره این بازی بوده است. اگر به E3 2014 باز‌گردیم و نمایش این بازی را در بخش گیم‌‌پلی مرور کنیم، به یکی از مواردی که برخورد خواهیم کرد، وجود ابزار‌ها و گجت‌های پیشرفته در متن اصلی گیم‌پلی بازی است. چگونگی کاربرد این ابزارها در بخش تک‌نفره بازی تا حدودی مشخص شده، اما اینکه این ابزارها به چه شکلی قرار است وارد بخش چند‌نفره بازی شوند، سوالی است که برای بسیاری از بازیکن‌ها ایجاد شده است. سازندگان بازی توضیحاتی را در این زمینه داده‌اند و اشاره کرده‌اند که بخش چند‌نفره این بازی میزبان تغییرات قابل توجهی خواهد بود که یکی از این تغییرات، حضور ابزارها و گجت‌های مختلف در این بخش است.

 طی مصاحبه‌ای که Xbox Magazine با سازندگان بازی -Michael Condrey و Glen Schofield- داشته است، توضیح داده شده که تیم این بازی در حال برداشتن قدم‌هایی رو به جلو است و سعی دارد فرمول‌های به کار گرفته شده در بخش چند‌نفره CoD را تغییر دهد. یکی از راهکارهای تغییر این فرمول، استفاده از ابزارها و گجت‌های پیشرفته در بخش چند‌نفره بازی خواهد بود و گفته شده این مورد نه تنها شیوه بازی کردن گیمر‌ها را تغییر خواهد داد، بلکه جریان بازی را هم عوض خواهد کرد. M.Condrey در این مورد اشاره کرده:

"ما سلاح‌های سنگینی را در بازی خواهیم داشت که این باعث اضافه شدن کلاس جدیدی به بخش چند‌نفره بازی می‌شود. در کنار آن، ویژگی‌هایی مانند Boost- Jump، قابلیت نامریی و پنهان‌شدن و قدرت‌های ویژه را در نظر بگیرد. هم‌چنین تغییراتی  که در نحوه کنترل بازی به سبب وجود Exo-boost و Exo-slide ایجاد خواهد شد را به آن‌ها اضافه کنید. شما می‌توانید تصور کنید که چه تجربه‌ای از بخش چندنفره بازی خواهید داشت."

در ادامه گفته شده است، ویژگی‌های بازی این توانایی را به بازیکن‌ها خواهد داد که بتوانند کارهای مختلفی در بازی انجام دهند و این باعث تغییر روش بازی آن‌ها خواهد شد. "ما کمبوهای فوق‌العاده‌ای را به واسطه ویژگی Boost-Jump در بازی خواهیم داشت و احساس می‌کنیم این موضوع، تغییری بنیادی برای ثانیه به ثانیه درگیری‌های بازی محسوب شود."

سازندگان بازی به چنین تفکری رسیده‌اند که توانایی‌های جدید می‌تواند سبب تغییر استایل درگیری‌های بازی به صورت لحظه‌ای شود و باعث خواهد شد که یک متود خاص دایما به کار گرفته نشود.  Condrey در این مورد مثالی را ذکر کرده و گفته است: "شما اسلحه شاتگان را به عنوان سلاحی با برد کوتاه در نظر بگیرد، چنین سلاحی در برابر بازیکنی که می‌تواند به واسطه توانایی Boost سریعا در محیط جابه‌جا شود، بی اثر خواهد بود. درست است؟ بنابراین به واسطه این ویژگی‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های بسیار زیادی در بازی شکل خواهد گرفت."

سازندگان سری بازی‌های CoD اگر چه  طی این سال‌ها سعی کرده‌اند هر کدام از عناوین منتشر شده آن‌ها، بهبودهای مختلفی در بخش چندنفره بازی داشته باشد، اما می‌توان گفت بخش چندنفره این سری بعد از CoD4: Modern Warfare هیچ گونه مکانیسم و ویژگی کاملا تازه‌ای را به خود اضافه نکرده است. در رابطه با این موضوع Condrey معتقد است: "تنوعی که به واسطه شیوه‌های جدید کنترل بازی و قابلیت Exo به گیم‌پلی اضافه می‌شود، بسیار انقلابی خواهد بود."

سری CoD برای اولین بار است که چنین ویژگی‌هایی را در خود می‌بیند، ویژگی‌هایی که ممکن است متعلق به بازی‌های دیگر باشند و با استایل کلی سری CoD خیلی منطبق نباشند. با این وجود امیدواریم CoD برای بهتر شدن، حتی اگر به بازی‌های دیگر هم نزدیک می‌شود، خود و ویژگی‌های خاص خود را فراموش نکند.

CoD: Advanced Warfare در 4 نوامبر 2014 ( 13 آبان 93) برای Xbox One، PS4، Xbox 360، PS3 و PC عرضه خواهد شد. نکته مهم‌تر از این موضوع مربوط به نسخه‌های Xbox 360 و PS3 است که توسعه این دو نسخه زیر نظر استودیو High Moon صورت می‌گیرد و تمرکز استودیو Sledgehammer Games فقط روی کنسول‌های نسل حاضر و PC خواهد بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا