اخبار بازی

افکار نژاد پرستانه در بازی Deus Ex Human Revolution

گشت و گذار در دنیای Deus Ex Human Revolution، یکی از کارهای لذت بخش در بازیست به طوری که هیچ گاه نمیدانید چه چیزهایی پیدا خواهید کرد یا چه چیزهایی که نمی شنوید. اگر شما هم به گشت و گذار در بازی علاقه دارید، ممکن است به لوتشا (Letitia)، زن آفریقایی-آمریکایی و آشغال جمع کن دنیای Deus Ex، برخورده باشید.

لوتیشا یکی از NPCـهای بازیست که در زمان خدمت آدام در اداره پلیس، یکی از منابع اطلاعاتی وی بوده یا به عبارتی ساده تر از طریق خبرچینی برای اداره پلیس پول در میاورده است. وقتی او را پیدا میکنید، وی میگوید در ازای دریافت پول، به شما اطلاعات میدهد. گویش وی، گویش برده های عصر برده داری در آمریکا است. اولین بار منتقد Time، ایوان نارسیس (Evan Narcisse) در مقاله ای به نام بدترین چیز در مورد Deus Ex – HR، به این موضوع پرداخت و این موضوع را به پس زمینه داستانی شخصیتی اصلی بازی و همچنین تحمیل رفتار نژادپرستانه به لوتیشا، دخیل میداند و به صورت سربسته به این موضوع اشاره دارد که سیاه پوستان، از دیگر افراد جامعه کمترند.

او معتقد است که چنین گویش شکسته ی انگلیسی، مدت زیادیست که از بین ساختار زبانی عامیانه مردم حذف شده است و این موضوع باعث میشود که شخصیت لوتیشا بسیار پست و حقیر جلوه کند، به طوری که حتی صداگذار وی نیز از حرفهایی که قرار است بزند، خجالت زده است.

البته او به این موضوع نیز اشاره دارد که سازنده و ناشر بازی افکار نژادپرستانه ای ندارند و این موضوع را تنها به ابعاد شخصیتی کارکترها ارجاع میدهد.

هر چند که انتقادهای وی منطقی به نظر میرسد، ولی SE، به صورت عمومی اعلام کرده که این کار به قصد کم ارزش نشاندن هیچ یک از اقشار و نژادهای جامعه انجام نشده است. بیانیه SE، در مورد این موضوع از این قرار است :

"Deus Ex Human Revolution، داستانی تخیلیست که تفاوت های جمعیتی آینده جهان و شخصیت هایی از فرهنگ ها و پسزمینه های اجتماعی گوناگون را نشان میدهد. این شخصیت ها به قصد به تصویر کشیدن انسان های سال 2027، در بازی خلق شدند و هیچ قصدی از ایجاد دید منفی به نژاد خاصی، در بازی وجود نداشته است."

در لینک منبع میتوانید لحظاتی از ملاقات شخصیت اصلی بازی با این کارکتر را ببینید.


 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا