اخبار بازی

افتتاح اولین لیگ مسابقات آنلاین بازی‌های رایانه‌ای

مراسم افتتاح نخستین لیگ مسابقات آنلاین بازی های رایانه ای جام دیجیتال با حضور وزیر ارشاد، دبیر شورای عالی فضای مجازی ، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در حضور دست اندرکاران مسابقات و اصحاب رسانه های گروهی کشور رسما گشایش یافت.

بنابر این گزارش در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن مهم دانستن فعالیت های جام دیجیتال آن را به عنوان نقطه عطفی در کارهای فرهنگی فناورانه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال معرفی کرد و گفت : با توسعه فعالیت های جام دیجیتال ، برگزاری دوره های متعدد از جمله مسابقات بین المللی جام دیجیتال در تیرماه امسال و توسعه آن تا سرحد برگزاری نخستین لیگ مسابقات آنلاین بازی های رایانه ای که امروز شاهد راه اندازی آن در کشور هستیم ، ایران به جمع معدود کشورهای برگزار کننده این مسابقات پیوست.

دکتر حسینی ضمن قدردانی از بانک ملی ایران به عنوان حامی همیشگی و پشتیبان دلسوز مسابقات جام دیجیتال آن را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : حمایت از حرکت های ملی و تلاش نخبگان در عرصه فضای مجازی خصوصا در شرایط حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی افزود : از حضور و حمایت های دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز قدردانی می کنم و جام دیجیتال می تواند مسیر هدفمندی را منطبق بر استانداردهای تدوین شده در فضای مجازی بپیماید و تا پایان سال شاهد حضور 100 هزار نفر در مسابقات لیگ آنلاین باشیم تا در شرایط آرمانی کاربران ایرانی در فضای بومی به رقابت در حوزه بازی رایانه ای بپردازند.

دکتر اخوان بهابادی دبیر شورای عالی مجازی نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بازی های رایانه ای تاکید کرد : پس از دستور مقام معظم رهبری و تشکیل شورای عالی فضای مجازی جام دیجیتال بزرگ ترین دستاورد کشور در حوزه فضای مجازی محسوب می شود.

وی در ادامه با ارزیابی مثبت از روند فعالیت های جام دیجیتال در عرصه برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای خصوصا برای نخستین بار و برای بانوان گفت : با توجه به ملزومات بهره مندی از محیطی سالم و صیانت از ارزش های دینی و الهی در فضای مجازی ، آن طور که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است برنامه ریزی هایی برای برگزاری مسابقات ویژه بانوان از سوی متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور صورت گرفته که شایسته است.

اخوان در ادامه با اشاره به برخی آسیب های فضای مجازی به اصل مهم تحرک فیزیکی برای جوانان اشاره کرد و گفت : با برنامه ریزی های صحیح در کاربرد هدفمند و زمان بندی در استفاده از بازی های رایانه ای می توان چالش های احتمالی را حذف و تبعات مثبت را جایگزین آن کرد.

رسول رضوانی مدیر جام دیجیتال نیز در سخنان خود ضمن اشاره به حضور 14 هزار نفر در بدو شروع لیگ آنلاین در عرصه رقابت ها گفت : هدف گذاری ما مشارکت بیش از 100 هزار گیمر تا پایان سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان ایرانی در مجموعه جام دیجیتال ضمن تلاش شبانه روزی توانسته اند موتور بومی برگزاری مسابقات رنکینگ بازی های رایانه ای را در کشور تولید کنند گفت : بر این اساس هر بازیکن رتبه مخصوص به خود را در سطح کشور دریافت می کند و بر اساس آن می تواند با تلاش فردی و موفقیت در مراحل بعدی لیگ جایگاه خود را ارتقاء دهد.

رضوانی گفت : اکنون حدود 700 هزار گیمر ایرانی جذب سایت های مسابقات آنلاین خارجی شده اند و یکی از مهم ترین اهداف جام دیجیتال جذب این بازیکنان و ایجاد بستر بومی برای رقابت های آن ها در مسابقات آنلاین در فضای امن و سالم در کشور است.

وی ضمن قدردانی از همه دستگاه ها و مسئولانی که به طرق مختلف توسعه جام دیجیتال را تا به امروز موجب شده اند گفت : در این مسیر، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با رهنمود ها و حمایت های خودشون ما را یاری کردند و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و شخص دکتر علیزاده زحمات بسیاری متقبل شدند که شایسته قدردانی ویژه ای هستند.

همچنین فرصتی مغتنم است تا به زبانی بی تکلف مراتب قدردانی از مشارکت ها و حمایت های بانک ملی ایران را که با درک به موقع از اهمیت موضوع از دوره های نخستین برگزاری مسابقات در استان اصفهان تا کنون همراه و حامی جام دیجیتال بوده اند را به جای آورم.

از سوی دیگر همکاری و حمایت های دلسوزانه سازمان فناوری اطلاعات ایران " جناب آقای مهندس حکیم جوادی" در مسیر پشتیبانی از برگزاری مسابقات در تجهیز زیرساخت فنی بر پایه شبکه ملی اطلاعات، جای سپاس و قدردانی بسیار دارد.

در این مراسم که به صورت زنده با استان اصفهان ارتباط داشت زمینه برگزاری مسابقه ای به عنوان نمونه را میان دو بازیکن مطرح کشور در عرصه بازی های رایانه ای یعنی مرتضی منتظرالظهور در اصفهان و آروین شایگان در تهران را فراهم کرد که این دو نفر در مقابل حاضران به رقابت پرداختند.

پس از آن مسئولان برای افتتاح محل برگزاری مسابقات به سالن گیم در مجتمع فرهنگی دیجیتال آزادی رفتند تا ضمن مشاهده رقابت های تمرینی بازیکنان لیگ آنلاین ، محل یاد شده را برای آغاز لیگ آنلاین جام دیجیتال در روز 23 آذر ماه رسما افتتاح کنند.

علاقه مندان میتوانند جهت ثبت نام در لیگ آنلاین بازی های رایانه ای به سایت www.jamdigital.ir مراجعه نمایند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا