اخبار بازی

آیا کاهش چند ضلعی ها در Ryse واقعا ضعف قلمداد می شود؟!

لغت تنزل (Downgrade) در نسل بعد، همیشه صدها خبر و تیتر مختلف به همراه دارد. این لغت در اصطلاحی نسبتا مسخره با نام جنگ کنسولی قرار دارد که در آن هواداران کنسول رقیب از ضعف و کاهش کیفیت بازی های کنسول رقیب لذت می برند.
در اینجا است که ما متوجه شدیم تعداد چند ضلعی های شخصیت های بازی Ryse: Son of Rome که قرار است به صورت انحصاری برای Xbox One عرضه شود، از 150,000 به 80,000 عدد کاهش یافته است. حال در این میان شاهد تیتر مسخره برخی اخبار نظیر "تایید شدن رسمی تنزل Ryse توسط رئیس شرکت Crytek" هستیم که کلی کلیک و …. به همراه دارد.
 

 src=https://upload7.ir/images/46482498627791136902.jpg /></div><p> با توجه به توئیت ارسال شده توسط رئیس شرکت کرایتک آقای Cevat Yerli البته یک سری موارد را تایید شده است این به معنی یک تنزل و افت رسمی بازی نیست. در حقیقت آقای Yerli به دنبال یک سری ارتقاء در ازای کم کردن برخی مقادیر هستند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ما نه در مایکروسافت هستیم و نه کرایتک و اطلاعات کاملی از کار با گرافیک Xbox One و اینکه چقدر کشش دارد، نداریم و در این مقاله قصد نداریم الزاما بگوییم این یک پیشرفت است یا ضعف.<br/> این مقاله به منظور رساندن یک هدف تهیه شده است: چند ضلعی ها در ساخت بازی، همه چیز نیست. کاهش تعداد رقم چند ضلعی ها هر چند فاحش است اما موارد گرافیکی دیگری بجز چند ضلعی وجود دارد.</p><div style=

 id=ncode_imageresizer_container_1 src=https://cdn.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/09/RyseComparison2-968x1024.jpg style=

تصویری که در بالا مشاهده می کنید نمایی از بازی Ryse با وجود 150,000 چند ضلعی برای هر کاراکتر می باشد و تصویری که در پایین آن قرار دارد از 85,000 چند ضلعی تشکیل شده است. حال به بررسی تکنیکی توئیت رئیس شرکت کرایتک می پردازیم.
اول از همه اینکه LOD (میزان سطح جزئیات یا همان Level of Detail) دیگر وجود ندارد. LOD میزان نمایش مثلث ها در صحنه ها و فواصل مختلف است. زمانی که یک مدل از LOD بهره می برد، تماشای تعداد کامل چند ضلعی ها زمانی میسر است که شخصیت نزدیک باشد. هر قدر نیز دورتر باشد تعداد چند ضلعی های به نمایش در آمده کمتر و کمتر می شود. حال بازی هایی که به طور جدی از LOD بهره می برند در دورترین فاصله، 2-3% چند ضلعی های مدل کامل و در فاصله متوسط فقط یک چهارم و یا 10% از مدل کامل را به نمایش می گذارد. این تصویر گویایی بر این موضوع است:
 

 src=https://cdn2.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/09/lod.jpg /></div><p> استفاده از LOD، برداشتن بار زیادی را از روی دوش GPU به همراه دارد و سازندگان می توانند از این موضوع بگذرند زیرا چند ضلعی ها در فواصل زیاد مشهود نیست. متاسفانه این مورد ظاهر شدن ناگهانی (pop-in) برخی افکت ها و جزئیات را به همراه دارد و در جلوی چشمان شما به عنوان مثال هنگام تعویض اسلحه تعداد چند ضلعی ها افزایش می یابد. استفاده نشدن از LOD در Ryse بدین معنی است که ما در میادین شلوغ چند ضلعی های بیشتری را حتی فراتر از گذشته شاهد خواهیم بود. با حذف LOD دیگر جزئیات ناگهان ظاهر نمی شوند و شخصیت ها در فواصل نسبتا دورتر مثلثی نمی شوند. دارندگان PC ها به فور می توانند این عملکر LOD را شاهد باشند زیرا بسیاری از بازی ها گزینه ای برای خاموش و یا روشن کردن این قابلیت دارند. یکی از بهترین مثال ها بنچمارک رایگان بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn است که می توانید <a href=http://www.dualshockers.com/2013/09/28/is-ryses-downgrade-really-a-downgrade-polygons-dont-always-tell-the-whole-story/ target=_blank>از این لینک </a>تهیه کنید.<br/> حذف LOD انتخاب جالبی است زیرا این روزها سازندگان بسیاری از آن بهره می برند اما این مورد با کارهای غیرقابل پیش بینی شرکت Crytek جور در می آید. یک نکته را که مطمئن هستیم این است که نمی دانیم دقیقا چطور از LOD از Ryse استفاده می شده و در فواصل واقعا چه تعداد مثلث حذف می شده و … به همین دلیل نمی توان به راحتی گفت که بازی افت کرده است.<br/> توجه داشته باشید که 85,000 چند ضلعی چیز مضحکی نیست. شخصیت Prophet در بازی Crysis 3 فقط از 60,000 چند ضلعی هنگام پوشیدن زره بهره می برد و Geralt از The Witcher 2 نیز فقط 20,000 عدد.</p><p>به موضوع بعدی تویئت آقای یرلی یعنی Shader ها می پردازیم:<br/> شیدرها عناصر مشابهی نظیر fidelity یک بازی است. مانند انعکاس، بازتاب نور، افکت های مخصوص و کلی کار دیگر از طریق شیدر انجام می شود. شیدرها همچنین می توانند تراکم چند ضلعی بهتری را بدن کاهش کیفیت و فریم ریت ارائه کند.</p><div style= id=ncode_imageresizer_container_2 src=https://cdn.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/09/800px-Normal_map_example-670x377.png style=

تصویر بالا مثال کامل واضحی بر این موضوع است. در تصویر ساخته شده جدید جزئیات واقع گرایانه تر است و پوست جزئیات بهتری دارد.
در ساخت قدیمی و map های معمولی دارای سطوح ناهموار و دندانه دندانه است. این مورد گواهی بر زره شخصیت است. Crytek در تغییرات خود دندانه ها را بز بین برده است کیفیت بهتری از زره را ارئه می کند. مثال های بسیار زیادی از تصویر زیر قابل مشاهده است:

 id=ncode_imageresizer_container_3 src=https://cdn2.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/09/RyseSkinArmor-1005x1024.jpg style=

همانطور که در اول مقاله گفته شد، قرار نیست بگوییم که الزاما بازی پیشرفت گرافیکی داشته است یا تضعیف شده. سلیقه های متفاوتی وجود دارد. اما اینکه رسما اعلام کنیم گرافیک بازی ضعیف شده است، حرفی بی اساس و منطق می باشد. با حذف LOD حتی می توان تعداد کلی تراکم چند ضلعی ها برابر است و یا حتی افزایش یافته است.
همه چیز در گرافیک این بازی به سلیقه شما بر می گردد اما یک چیز را مطمئن باشید: با اعداد نمی شود قضاوت کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا