راهنمای بازی ها

راهنمای بازی 1 Red Dead Redemption

بار دیگر می خواهیم شما را با راهنمای دیگری از سایت بازی سنتر همراه کنیم. همان طور که مشاهده می کنید این راهنما مربوط به جدیدترین بازی شرکت Rockstar می باشد. نام این عنوان فوق العاده زیبا و دوست داشتنی Red Dead: Redemption است که با درو کردن سیلی از امتیازهای عالی از تمامی سایت ها و مجلات بزرگ و معتبر، باعث سربلندی دوباره این شرکت شد. در این مقاله قصد داریم که تمامی زیر و بم این بازی را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و هیچ ابهامی را در این بخش بی پاسخ قرار ندهیم.
قبل از شروع کار ذکر چند نکته در این مقدمه لازم است. این مقاله برای Xbox360 و PS3 مشترک است. در این مقاله ابتدا به مراحل اصلی و سپس به مراحل جانبی بازی پرداخته شده است. برای به دست آوردن درک بهتری از داستان بازی، در ابتدا و انتهای هر مرحله خلاصه ای از دیالوگ های بازی که داستان را به طور کامل بیان می کند گفته شده است. برای جلوگیری از یک نواخت شدن بازی، داستان را به بهترین شکل پیش برده ایم تا از ماموریت های اصلی خسته نشوید و سپس با خیالی آسوده به سوی مراحل جانبی بروید. بسته به اتمام هر مرحله مدالی به آن مرحله داده می شود که شامل طلایی، نقره ای و برنزی می شود. در راهنما سعی شده است که مدال نقره ای و بهتر را دریافت کنید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که مراحل را به سرعت تمام کنید، نمیرید و در مراحل اکشن بیشترین دقت در تیراندازی و هدشات را داشته باشید. در لیست صفحات کنار این قدم به قدم عنوانی را با نام Challenges مشاهده می کنید. این بخش شامل کارهایی است که در طول بازی باید انجام دهید. مانند جمع کردن نوعی گل، تیراندازی به پرندگان در حال پرواز و …. پس زمانی که می خواهید از این قدم به قدم استفاده کنید، این صفحه را همیشه باز نگاه دارید. در همین راستا دو بخش دیگر نیز مشاهده می کنید. یکی به نام Entertainments است که در آن تمامی بازی های کوچک موجود در بازی توضیح داده شده است. بخش دیگر نیز مربوط به Strangeها می باشد. این بخش حول ماموریت هایی که این اشخاص ناشناس در سرتاسر نقشه به شما واگذار می کنند می گردد. در پایان نیز این نکته را یادآور شوم که تمامی قسمت های بازی به جز بخش Strange که ترجمه شده توسط دوست خوبم بابک امینی است شامل تلاش سایت ما بوده است و از هیچ منبع داخلی و یا خارجی بهره گرفته نشده است.
امیدوار هستیم که با این راهنما کمکی جهت مضاعف کردن لذت شما از بازی انجام دهیم و لطف شما عزیزان مانند گذشته و به صورت مستمر، باعث امید و ادامه کار ما شود.

[nextpage title=”Missions in America- Part 1,Exodus in America”]

در ابتدای بازی پس از مشاهده صحنه های اولیه و فوق العاده گیرای بازی در ایستگاه راه آهن پیاده می شوید

و باید به سالن بروید. برای رفتن به سالن کافی است به نقطه زردرنگ واقع در نقشه خود رفته تا وارد سالن شوید. در این جا شخصی برای راهنمایی شما استخدام شده است. نام او جک می باشد. او اسب هایی را آماده کرده است. پس به دنبال او بروید و با زدن دکمه مثلث یا Y سوار بر اسب شوید. در این بخش نحوه اسب سواری و کنترل سرعت آن به شما آموزش داده می شود. پس از یادگیری کامل و عبور قطار از جلوی شما، مسیر را تا رسیدن به یک کرکس ادامه دهید و پس از دیدن او به قلعه ای شهر مانند خواهید رسید و قبل از ورود به آن جا با جک صحبت هایی را رد و بدل می کنید. سپس او راه خود را از شما جدا می کند. به ورودی شهر رفته تا در آن جا برادر خود بیل را صدا کنید و با او مشاجره ای داشته باشید. سپس یکی از همکاران او به شما تیراندازی می کند. ساعاتی بعد دو شخص رهگذر به کمک شما می آیند و جان را داخل گاری خود قرار می دهند و از آن جا می برند. در این زمان بخش اول بازی به پایان میرسد و امتیاز That Government Boy را دریافت می کنید.

New Friends, Old Problem

در ابتدای این بخش خود را داخل کلبه ای مشاهده می کنید. جان تازه بهوش آمده است و زنی که به او کمک کرده است تا زنده بماند به نزد شما آمده و شروع به صحبت می کنند. خود را معرفی می کند. نام او Miss MacFarlane است. در نهایت او از آن جا خارج شده و شما باید به نزد Bonnie که با نقطه آبی رنگ مشخص شده است بروید تا 15 دلاری که خرج دکتر شما شده است را با کمک به او پرداخت کنید. پس از رسیدن به این خانوم، دنبال او بروید. او با اسب های خود به شما تمامی شهر و قسمت های مهم آن را از مغازه اصلی و راه آهن گرفته تا انبار نشان میدهد. در انتها دوباره به خانه او باز می گردید. اسب را در جای خود قرار دهید و به دنبال او وارد خانه شوید و استراحت کنید. شب هنگام Bonnie به نزد شما آمده و پس از دادن تفنگ به شما، می خواهد که با اسب کمی گشت بزنید. مسیر را تا رسیدن به خرگوش ها ادامه دهید. سپس از اسب پیدا شوید و با در آوردن Rifle خود تمامی خرگوش ها را بکشید. حال به سمت اسب ها رفته و مسیر را تا رسیدن به کایوت ها ادامه دهید. این موجودات مرغ ها را دزدیده اند. آن ها را کشته و سپس به همراه صاحب این املاک به کلبه ای که برای شما در نظر گرفته است باز گردید. در این جا به شما توضیح داده می شود که با خوابیدن بر روی تخت بازی ذخیره می شود و 6 ساعت بعد در محیط بازی بیدار خواهید شد. همچنین می توانید مهمات اضافه را از داخل اتاق خود بردارید. در انتها بازی را Save کنید تا ساعاتی بعد دوباره بیدار شوید. پس از بیدار شدن از خواب از خانه بیرون آمده و در سمت راست خود سوار بر اسب مسیر را به سمت حرف B که در نقشه نشانگر Bonnie هست ادامه دهید و وارد خانه او شوید تا مکالمه پایانی این بخش را با او داشته باشید.

Obstacles in Our Path & Political Realities in Armadillo

در ابتدای این بخش کافی است از خانه بیرون آمده و به سمت نقطه زرد رنگ بروید. به محل شروع مسابقه با Bonnie بروید. در این مسابقه شما باید به کمک اسب خود از مسیرهایی که با دود و آتش مشخص شده است عبور کنید تا شهر را دور زده و از دروازه دیگر آن وارد شوید. برای ادامه راحت تر مسیر کافی است از نقطه های زرد رنگ داخل نقشه نیز استفاده کنید. پس از اتمام این مسابقه تفریحی Bonnie از شما در خواست می کند که به دیدار کلانتر منطقه بروید. برای این کار، گاری مقابل خود را برداشته و به کمک آن مسیر را به سمت حرف M داخل نقشه ادامه دهید تا به دفتر او برسید. و این بخش نیز به پایان برسد.

پس از گفت و گویی که با معاون مارشال داشتید و کشیدن سلاح بر روی یکدیگر، مارشال وارد می شود و دستیار خود را به بیرون هدایت می کند. سپس او با شما صحبت می کند و از شما کمک می خواهد و جان هم به او می گوید که برای گرفتن یا کشتن برادر خود آمده است. کلانتر می گوید که او در منطقه ای دیگر است و چون به شهر من حمله نمی کند و وظیفه من هم دفاع از شهر هست به او کاری ندارم. جان قبول می کند که به او کمک کند و گفت و گو در مورد این مسئله را به زمانی دیگر موکول می کند. حال به همراه مارشال مسیر را تا انتهای خیابان مقابل ادامه دهید. سپس شخصی را برای تعقیب به کمک مارشال مشاهده می کنید. با زدن دکمه بالایی d-pad سوت زده و اسب خود را فرا بخوانید. حال مسیر را تا رسیدن به خانه ای در وسط مسیر و متوقف شدن توسط دشمنان خود ادامه دهید. برای نابود آن ها ابتدا کاور بگیرید. در این زمان پس از کاور گرفتن پشت هر توده ای از الوارها، دشمنی نمایان می شود که با تیراندازی به او، مسیر را به سوی مرکز صفحه و خانه ادامه دهید. پس از کشتن 5 نفر، به شخصی که در تعقیب او بوده اید برخورد می کنید. او را در ادامه مسیر کشته تا کلانتر برای این کار از شما تشکر کند. سپس او از شما جدا می شود و در میان این بیابان شما را تنها می گذارد. در این بخش دو حق انتخاب دارید. می توانید به سمت کلانتر بروید و یا پیش خانوم Bonnie، که به علت نزدیک بود راه ، به نزد خانوم Bonnie می رویم تا بخش بعدی را آغاز کنیم.

This is The Armadillo, USA

بعد از رسیدن به در خانه او میان پرده ای را مشاهده می کنید که در آن Bonnie از شما می خواهد او را به شهر Armadillo ببرید. یعنی همان شهر کلانتر که مرحله قبل را با او طی کردید. سپس به سمت واگن یا همان گاری مقابل خود رفته و از سمت چپ سوار آن شوید. حال کافی است مسیر را طی کنید و در طول راه صحبت هایی را در مورد یک دیگر و گذشته هم رد و بدل می کنید. پس از رسیدن به شهر از گاری پیدا شوید. او از شما می خواهد که با خرج او خود را به دکتر نشان دهید و پس خریدن مقداری دارو به سمت فروشگاه مرکزی بروید و او را ملاقات کنید. در این جا او شما را در Armadillo تنها می گذارد و باز میگردد. پس از آن شما خود را در شهر آزاد می بینید. به سمت دفتر مارشال حرکت کنید. در حین راه زنی از شما کمک می خواهد زیرا مردی به او حمله ور شده است. پس ادب کردن مرد، مسیر را تا رسیدن به دفتر مارشال و مرحله بعدی ادامه دهید.

Justice in Pike’s Basin

در ابتدای این مرحله شما متوجه می شود که یکی از جاسوس های کلانتر، خبر وقوع یک حمله را توسط برادران دو قلوی Bollard اطلاع می دهد. پس از دریافت کردن جزییات لازم، به همراه کلانتر و دو تن از یاران او به سمت اسب های خود رفته و با گرفتن آن ها مسیر را تا رسیدن به دره ای که قرار است از میان آن عبور کنید ادامه دهید. حال اسب های خود را در ابتدای این منطقه رها کرده و به داخل وارد شوید. کمی جلوتر 3 نفر از یاران این دو برادر شما را غافلگیر می کنند. پس از کشتن آن ها می توانید با کلانتر به سمت راست بروید یا به همراه بقیه به سمت چپ رفته کمک کنید. در این بخش به سمت راست بروید. کمی جلوتر رفته تا 2 تن از یاران آن ها را در بالا تخته سنگ ها مشاهده کنید. پس از کشتن آن ها در سمت چپ خود، همکاران مارشال را می بینید که در حال باز کردن راه خود هستند. پس از این واقعه در جلوی خود 2 نفر دیگر را پیدا می کنید که پس از نابودی آن ها از صخره های روبروی خود پایین می آیید. حال کمی جلوتر کمپی 4 نفره را مشاهده می کنید که پس از نابود کردن آن ها جسدهایشان را برای پیدا کردن غنایم جنگی جست و جو کنید. به دنبال کلانتر مسیر را تا رسیدن به یک Sniper ادامه دهید. او در اولین صخره روبروی شما سمت چپ قرار دارد. حال یک نفر دیگر را در سکوی سمت راست او مشاهده می کنید.

پس از کشتن این دو و قبل از عبور از پل چوبی، دو نفر دیگر را در صخره های سمت راست خود مشاهده می کنید. پس از کشتن آن ها مسیر را تا عبور از دومین پل چوبی و ملحق شدن به دو دستیار کلانتر ادامه دهید. در این جا مارشال می گوید تا جایی که امکان دارد نزدیک شویم و سپس تیراندازی کنید. پس دقت کنید. حال در مقابل خود 3 نفر را مشاهده می کنید. با زدن دو تیر به یکی از آن ها او را کشته و سپس به سمت راست خود و پایین صخره ها بچرخید. افراد روبرو را همراهان شما نابود می کنند. برای سریع تر شدن روند کار 4-5 نفری را که در اردوگاه مشاهده می کنید، نابود کنید و سپس مسیر را به سمت مرکز دره ادامه دهید و تا گروگان ها و حیوانات دزدیده شده را آزاد کنید. پس از انجام این کار همه از شما تشکر می کنند. برای اتمام این بخش و ورود به بخش بعدی می توانید به سمت Bonnie بروید زیرا از همه جا به شما نزدیک تر است و سریع به او می رسید. اما قبل از ورود به خانه او چون شب است می توانید برای کمی تنوع یک کار شبانه را قبل از رسیدن به خانه او انتخاب کنید. آیکون مربوط به این کار یک دایره سیاه و ماه سفیدی در داخل آن است. پس از ورود به آن جا با چارلی که سگی باهوش است منطقه را جست و جو کنید و از بروز هرگونه مشکلی در شهر جلوگیری کنید. مسیر را آنقدر ادامه دهید تا شخصی را در حین ارتکاب جرم مشاهده کنید. حال می توانید با مشت و در نهایت زدن دکمه Y او را بگیرید و یا با تفنگ بکشید. پس از این کار به سراغ کلانتر شهر رفته و پول خود را دریافت کنید. حال می توانید به خانه Bonnie بروید و وارد مرحله بعدی شوید.

Women and Cattle

در ابتدای این مرحله صحبت هایی از گذشته شما و Bonnie رد و بدل می شود. جان تعریف می کند که همسر و دو فرزند داشته است که بعد از پیوستن به Gang از آن ها دور شده است. او مدت ها آدم هایی که هیچ حسی به آنها نداشته است را میکشته است. تا زمانی که تصمیم به جدایی می گیرد و خواهان جلوگیری از کارهای برادر خود می شود. کمی از پدر و مادر خود حرف می زند. او پدرش را در 8 سالگی و مادرش را در حین تولد از دست داده است. Bonnie نیز از پدر خود و املاک صحبت می کند و همچنین اشاره می کند که 27 ساله است. در نهایت او از شما کمکی می خواد و جان نیز قبول می کند. حال به سمت اسب ها رفته و مسیر را تا رسیدن به گله ای از گاوها ادامه دهید. سپس به موقعیت مشخص شده بروید. حال گله کوچک را خروجی حصارها به بیرون هدایت کنید. موقعیت خود را در پشت آن ها حفظ کنید تا این گله را به یک گله خیلی بزرگتر برسانید. پس از انجام این کار کافی است به کمک Bonnie و دو نفر دیگر گله بزرگتر را کنترل کنید. جان را باید در قسمت پشتی و انتهای گله قرار دهید و مسیر را تا رسیدن به نقطه زرد رنگ ادامه دهید. پس از این کار او از شما تشکر می کند و در آخر برای تقدیر از کاری که به نحو احسن انجام داده اید به شما می گوید احتمالا در زندگی قبلی خود یک گاو بوده اید:دی پس از اتمام این ماموریت بار دیگر به سمت خانه Bonnie باز گردید و وارد مرحله بعدی شوید., Wild Horses, Tamed Passions,پس از ورود به خانه Bonnie پدر او را مشاهده می کنید.

او با شما گپی کوتاه می زند و در نهایت از حضور شما در این جا استقبال می کند. حال او می خواهد به تفریح خود بپردازد. دختر او برای شما توضیح می دهد که تفریح او رام کردن اسب های وحشی می باشد. به همراه آن ها از در خانه خارج شوید. سپس سوار بر اسب های خود شوید. در طول مسیر در مورد سیاست و مردان دولتی حرف می زنید. مسیر را تا رسیدن به گله ای از اسب های وحشی ادامه دهید. پس از رسیدن به آن ها با کمک طناب خود یکی را انتخاب کرده و بگیرید. پس از چند ثانیه Bonnie و پدرش نیز با طناب های خود او را می گیرند. در این زمان از اسب خود پیدا شوید و به سمت اسب وحشی بروید. با انداختن دوباره طناب خود به دور گردن او و نزدیک شدن به او بر روی پشتش سوار شوید. حال باید به کمک آنالوگ سمت چپ تعادل خود را بر روی آن حفظ کنید تا زمانی که رام شود. سپس از اسب وحشی پایین آمده و آن را به پدر Bonnie واگذار کنید. حال اسبی دیگر را رام کنید و به همراه Bonnie و با اسب خود به سمت شهر بازگردید. پس از رسیدن به شهر به شما گفته می شود که به محل ملاقاتی در Armadillo بروید. در نزدیکی مقصد خود گروهی از همراهان به شما اضافه خواهند شد. مسیر را تا رسیدن به گله ای از اسب ها ادامه دهید. حال باید تمامی آن ها را به سمت نقطه زردرنگ هدایت کنید و این کار را مانند گله گاوها از پشت آن ها باید انجام دهید. پس از رسیدن به نقطه مورد نظر یکی از اسب ها وحشی که stallion نیز می باشد، فرار می کند. جان را برای پیدا کردن او گرفتنش راهی می کنند. مسیر را مستقیم به دنبال او ادامه دهید تا زمانی که به یک دشت باز برسید. در آن جا مانند اسب های دیگری که رام کرده اید او را نیز رام کنید. حال به نزد Bonnie بازگردید تا با او آخرین مکالمه این بخش را داشته باشید. او از شما تشکر می کند و به عنوان هدیه اسبی که رام کرده اید را به شما تقدیم می کند. حال دوباره به سمت اسطبل Bonnie در شهر برگشته تا وارد مرحله بعدی شوید.

A Tempest Looms

در این مرحله شاهد طوفان و بارانی شدید خواهید بود. گله از گاوها در خارج شهر قرار دارند و شما باید به کمک همراهان خود برای پیدا کردن و بازگرداندن آن ها تلاش کنید. سوار بر اسب های خود مسیر را ادامه دهید. در طول مسیر Bonnie از جان می پرسد که آیا مردی مذهبی هست و او پاسخ می دهد که هر اتفاقی به یک دلیلی رخ می دهد و از پاسخ مستقیم دوری می کند. در انتهای راه گله را پیدا کرده و پشت آن ها قرار بگیرید. در زمان طی کردن راه تا رسیدن به مقصد گاهی یک گاو از سمت راست یا چپ از گله خارج می شود. برای برگرداندن او کافی است به جلوی او بروید تا خود به سمت گله باز گردد. این کار را 2 یا 3 بار انجام دهید. حال در یک میان پرده رعد و برقی به وجود می آید و تمامی گاوها ترسیده و گروهی فرار می کنند. برای جلوگیری از نابودی آن ها و سقوط در داخل دره کافی است که از میان آن ها عبور کنید و تمامی آن ها را آرام کنید. تعدادی از آن ها به سمت راست متمایل خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط آن ها جلویشان قرار بگیرید و مانع ادامه حرکت آن ها شوید. سپس به نزد Bonnie برگشته و تعدادی از گاوها که خارج گله هستند را پیدا کنید و به گله باز گردانید. در نهایت اگر گاوی از بین نرود باید 21 گاو را به شهر بازگردانید که کار سختی نیست. مانند گذشته شما قسمت پشتی را تحت کنترل بگیرید و با کمک 4 نفر دیگر مسیر را ادامه دهید و اجازه گم شدن گاو را ندهید. در نهایت آن ها را به داخل حصارهای فرستاده و مرحله را با موفقیت به پایان برسانید. برای رفتن به مرحله بعدی کافی است که حرف W واقع در نقشه که مربوط به Nigel West Dickens هست را دنبال کنید تا به محل گاری آن، که واقع در یک بیابان است برسید. قبل از رسیدن به آن منطقه در سر راه خود ممکن است که با دو ماموریت کوچیک برخورد کنید. اولین ماموریت، مربوط به نجات یک انسان از چنگال موجودات وحشی است. ماموریت دوم نیز به نجات جان یک انسان ارتباط دارد که توسط یک گروه مورد حمله قرار گرفته است. در صورت مشاهده این کارها، آن را انجام دهید و مسیر را تا نقطه گفته شده دنبال کنید تا این بخش به پایان برسد.

Old Swilrrd Blues

در این مرحله شخصی را که در بالا نام برده شده است ملاقات می کنید. برای کمک به او، باید او را به شهر به نزد یک دکتر ببرید. ابتدا او را سوار بر گاری کرده و سپس از طرف مقابل خود سوار بر آن شوید و مسیر را به سوی Armadillo ادامه دهید. به این نکته دقت کنید که چون همراه شما زخمی است باید گاری را آرام و از داخل جاده حرکت دهید و تکان شدیدی به آن اعمال نکنید. در ابتدای این مسیر 2 نفر به شما حمله می کنند. برای کشتن آن ها کافی است کمی از سرعت گاری کم کنید و به سوی آن ها تیر اندازی کنید. اگر این کار برای شما سخت است سریع ایستاده و به آن ها تیراندازی کنید. سپس مسیر را در داخل جاده ادامه دهید تا به یک پیچ خیلی تند برسید. پس از عبور از این پیچ 2 نفر دیگر به شما حمله می کنند؛ آن ها را نابود کنید. حال مسیر را تا رسیدن به شهر و جلوی ساختمان دکتر ادامه دهید. سپس او را به داخل برده تا این مرحله به پایان برسد. برای ملاقات او باید فردا بین ساعت 5 صبح تا 10 شب مراجعه کنید زیرا او مجروح و زخمی است و نیازمند استراحت شدید برای بهبود می باشد. حال برای خرید خانه در این شهر پول کافی را کسب کرده اید. پس به بار رفته و از پله های سمت چپ بالا بروید و اتاقی را به قسمت 50$ خریداری کنید. حال برای ورود به مرحله بعدی کافی است به سمت دفتر کلانتر رفته و وارد بخش بعدی شوید.

Spare the Rod, Spoil the Bandit

با ورود به دفتر کلانتر آن ها را در وضعیت قرمز مشاهده می کنید. جان از آن ها سوال می کند که چه مشکلی پیش آمده است. کلانتر توضیح می دهد که گروهی واقع در Ridgewood چند ماه هست که آشوب به پا می کنند و چندی پیش در این منطقه تعدادی زیادی را به آتش کشیدند و به زن ها تجاوز کردن. یکی از آن ها که نجات پیدا کرده بودف صبح به این جا آمد و از ما در خواست کمک کرد. پس از شنیدن این ماجرا جان قبول می کند که به آن ها کمک کند. حال به سوار بر اسب های خود می شوند و شروع به حرکت می کنند. در ادامه مسیر زمانی فرا می رسد که شما کرکس هایی را بر فراز آسمان مشاهده می کنید. به همراه Eli برای بازدید آن منطقه بروید. در این کمپ همه را سوخته و مرده پیدا می کنید. مسیر را برای پیدا کردن آشوب گران ادامه دهید. کمی جلوتر دوباره در کنار کپی دیگر جنازه هایی را پیدا می کنید. پس از آن مسیر را تا رسیدن به مکان مورد نظر ادامه دهید تا آن جا را در سکوت شب پیدا کنید. حال باید خارج خانه را جست و جو کنید. ابتدا به انبار سمت چپ خود و روبروی خانه بروید. سپس به سمت دست شویی کنار حصارها بروید. در این اماکن کسی را پیدا نمی کنید. سپس برای ملحق شدن به کلانتر راهی انبار کاه ها شوید. در انبار را بسته می یابید. برای باز کردن آن 4 تکه چوب روی آن را با تیر اندازی از بین ببرید. سپس در داخل انبار مردی عریان را که به دار کشیده شده است مشاهده می کنید. ناگهان زنی از کنار انبار بیرون آمده و از شما کمک می خواهد.

این گروه تعدادی از افراد خانواده او را گروگان گرفته اند. به سمت خانه واقع در مرکز مزرعه رفته و خارج از خانه تمام مهاجمان را نابود کنید. سپس در داخل خانه 2 نفر در طبقه اول و دو نفر در طبقه بالا قرار دارند. آن ها را کشته و تمامی ساکنان را نجات دهید. حال دوباره به کنار انبار کوچک رفته و به مارشال ملحق شوید. سپس متوجه می شوید که عده ای از آن ها به سمت جنوب فرار کرده اند. زن ها بسیار ناراحت و عصبانی هستند زیرا با تمام مالیات هایی که پرداخت می کنند، امنیتی را دریافت نمی کنند. حال به کمک 4 نفر دیگر با اسب ها خود به تعقیب بقیه گروه رفته و آن ها را پیدا کنید. در میان راه ناگهان برادر خود را مشاهده می کنید. او به گروه خود دستور می دهد که شما را نابود کنند. به همراه بقیه به سرعت کاور بگیرید. دشمنان از سمت راست شما و بالا تپه با اسب به سوی کلانتر و بقیه می آیند. کافی است کاور بگیرید و آن ها را نابود کنید. پس از کشتن گروه اول، گروهی دیگر از تپه به پایین می آید. آن ها را نیز مانند گروه قبل کشته تا در نهایت یکی از آن ها را اسیر کنید و به زندان بیاندازید تا به کمک او Bill را پیدا کنید. پس از این کار، مرحله به پایان می رسد. برای شروع مرحله بعدی بهتر است به ملاقات Nigel بروید زیرا بهبودی لازم را کسب کرده است.

You Shall Not Give False Testimony, Except for Profit

برای شروع این مرحله پس از مشاهده خروج آقای West از داخل درمانگاه کافی است با او صحبت کنید. در اواخر گفت و گو او به شما می گوید که به مردی جوان و قوی مانند جان نیاز دارد و می خوهد به همراه او نزد یکی از مشتری های خود در Ridgewood برود. جان درخواست او را قبول می کند. حال شما باید سوار بر واگن او شوید و آن را تا محل مورد نظر که با نقطه زرد رنگ مشخص شده است، هدایت کنید. پس از رسیدن به نقطه مورد نظر او شما را پیدا می کند تا کسی شما را در واگن او مشاهده نکرده باشد و در حین نمایش او شک برانگیز نباشد. حال مسیر را تا مقابل انبار کاه واقع در مزرعه Ridgewood طی کنید تا شاهد نمایش Nigel باشید. در این نمایش او برای کلک زدن به بقیه مردم از شما در خواست می کند تا نوشیدنی بی خاصیت او را بنوشید. سپس او ادعا می کند که شما قوی تر شده اید و برای اثبات این حرف خود می گوید که به جمجمه مقابل تیراندازی کنید؛ تا همه مردم شاهد افزایش قدرت او باشند. حال با یک تیراندازی دقیق جمجمه را هدف بگیرید و نابود کنید. سپس از میان جمعیت شخصی به Aquila ادعا می کند که شما و آقای West دروغ می گویید.

برای ثابت کردن این قضیه از شما می خواهد که به کلاه او که یک هدف متحرک است تیر اندازی کنید. برای تیراندازی لازم است از قابلیت Dead Eye استفاده کنید. پس از فعال کردن این قابل صحنه بازی آهسته می شود و به راحتی می توانید به کلاه تیراندازی کنید. این شخص بازهم قانع نمی شود و شما مجبور به مبارزه تن به تن با او می شوید. پس از چند بار مشت زدن به او در نزدیکی او قرار بگیرید و با زدن دکمه مثلث یا Y او را به زمین پرتاب کنید و مشت خود را روانه او کنید. این کار را آنقدر انجام دهید تا زمانی که او را شکست دهید و همه به قدرت این معجون دروغین ایمان آورند و شما را تشویق کنند. حال همه خواهان این نوشیدنی می باشند اما بار دیگر آن شخص از جا بلند می شود و رو به شما تفنگ میکشد. در این لحظه با قابلیت Dead Eye دست او را هدف بگیرید و تیراندازی کنید. سپس همه به سمت نوشیدنی ها حمله ور می شوند و آن را خریداری می کنند. در نهایت شما از Nigel جدا می شود و به سمت مسیر خود می روید. اما قبل از جدایی، او از شما می خواهد که به دیداری یکی از دوستانش به نام Seth بروید. پس از جدایی از او در سمت راست خود یک ماموریت جانبی کوتاه برای رام کردن اسب ها می بینید. وارد شوید و کار خواسته شده را انجام دهید و در نهایت اسب را به اسطبل برده و پول خود را دریافت کنید. حال مسیر را تا حرف S و رسیدن به مقابل یک کلیسا قدیمی و تخریب شده ادامه دهید تا وارد مرحله بعدی شوید.

[nextpage title=”Missions in America- Part 2″]

Exhuming and Other Fine Hobbies

پس پیدا کردن Seth در داخل یکی از قبرها، جان به او می گویید که دوست Nigel است و برای کمک گرفتن از او به این جا آمده است. سپس Seth به او می گوید که کمکی نخواهد کرد. در ادامه او از نقشه ای صحبت می کند که نیمه از آن را همکار و همراه قدیم او دزدیده است. جان قبول می کند که به او کمک کند تا نیمه نقشه را باز پس گیرد و در عوض او نیز به جان در حل مشکل خود کمک کند. به سمت اسب ها رفته و سوار بر آن ها شوید. حال سوار بر اسب ها مسیر را تا رسیدن به مقصد ادامه دهید. این راه را Seth به شما نشان خواهد داد و باید پشت او حرکت کنید تا زمانی که نقطه زرد رنگ را مشاهده کنید. در طول راه Seth اشاره می کند که برادر جان Bill را می شناسد و برای او و آقای West و بقیه کارهایی را انجام میداده است. در مجموع او آدم حواس پرتی است و حتی روز و سال را نمی داند و تمام فکر و ذکر او نیمه گم شده نقشه اش می باشد. پس از رسیدن به محل از اسب ها پیدا می شوید و خارج منطقه روبروی خود جهت پیدا کردن یک نقشه تامل می کنید. حال با Seth به داخل منطقه رفته و یکی از اسب های کلانتر را بدزدید تا تحت تعقیب قرار بگیرید. در این زمان به سرعت از دست آن ها فرار کنید تا زمانی که شما را گم کرده و Wanted Level از بین برود. سپس به نزد Seth برگشته تا او به داخل بازداشتگاه کلانتر رفته و شریک خود را پیدا کند.

پس از پیدا کردن او، شریک پا به فرار می گذارد. به سرعت سوار بر اسب خود شوید و به دنبال او بروید. با طناب خود او را بگیرید. سپس از اسب پیدا شوید و به نزدیکی او رفته و با طناب او را ببنید. سپس او را برداشته و بر روی اسب قرار دهید. پس از برگرداندن Moses به نزد Seth او می خواهد برای پیدا کردن جای نقشه و کشیدن حرف او را قطعه قطعه کند تا زمانی که به حرف آید. قبل از شروع کار Moses به حرف می آید و محل نقشه را افشا می کند. حال با Seth به سمت اتاق مشخص شده که برای تلگراف است بروید و نامه ای که Seth به شما داده است را تحویل دهید. حال به بیرون آمده و پس از تشکر کردن او از شما و رفتن به سمت مسیر خود، این بخش نیز به پایان خود نزدیک می شود. برای ورود به مرحله بعدی کافی است که مسیر را تا رسیدن به حرف S در نقشه ادامه دهید تا به Seth برای یافتن گنج کم کنید.

A Gentle Drive with Friend & Let the Dead Bury Their Dead

پس از ورود به محوطه کلیسا Seth را مشاهده می کنید که در حال قرار دادن تابوتی با چند جسد در پشت گاری است. پس از گفت و گویی کوتاه با او، باید به جلو گاری بروید و سوار آن شوید. حال باید مسیر را بر روی خط زرد مشخص شده به قصد نقطه زردرنگ ادامه دهید. در میان راه، سه بار مورد هجوم قرار خواهید گرفت. برای کشتن دشمنان خود کافی است از همان ترفند قدیمی استفاده کنید. نکته مهم در این بخش سوارکارانی هستند که به سمت مسیر حرکتی شما آتش پرتاب می کنند. سعی کنید از آتش پرتاب شده در مسیر دوری کنید و به سرعت دشمنان را نابود کنید. پس کشتن سومین گروه از دشمنان، مسیر را به سمت تپه های سمت راست خود ادامه دهید تا به یک شهر متروکه برسید. در این شهر Seth را در مقابل کلیسا پیدا کرده تا این بخش به پایان برسد. برای شروع بخش بعدی کمی به سمت راست خود بروید تا دوباره Seth را در قبرستان کلیسای جدید مشاهده کنید.

پس از یافتن Seth او می خواهد به شما دروغ بگوید. به همین علت شروع به طفره رفتن می کند. در ادامه او به شما می گوید که برای پیدا کردن گنج، بر طبق نقشه، باید به سمت عمارت بزرگی که در همین حوالی قرار دارد برویم. پس طی کردن مسیر به میانه شهر می رسید. در این جا متوجه می شوید که عده ای Seth را تعقیب کرده اند و حالا به شما حمله ور شده اند. برای کشتن آن ها بهتر است از Winchester Repeater استفاده کنید تا تمامی آن ها را با یک گلوله به هلاکت برسانید. زمانی که به عمارت نزدیک می شوید و به پای پله های آن میرسید، دو نفر روبروی شما قرار دارند. یکی از آن ها در پنجره وسط طبقه بالای عمارت قرار دارد و دیگری در مقابل ورودی، پس دقت کنید. پس از کشتن آن ها به سمت در اصلی عمارت بروید. متوجه می شوید که این در قفل است. برای ورود کافی است از در پشتی که به زیر زمین راه دارد استفاده کنید. پس از ورود به داخل عمارت، آن جا را برای یافتن گنج جست و جو کنید. کمی جلوتر در زیر زمین 2 نفر را مشاهده می کنید که به شما حمله ور می شوند. آن ها را نابود کنید و از پله ها بالا بروید. بلافاصله پس از رسیدن به پاگرد طبقه اول به اتاق سمت راست خود وارد شوید و کاور بگیرید. 3 نفر را مشاهده می کنید. آن ها را نابود کرده و مسیر را به طبقه بالا ادامه دهید. در طبقه بالا دو نفر را در سمت چپ خود مشاهده می کنید. فردی که بیرون قرار دارد را از دور کشته و برای کشتن فردی که در اتاق قرار دارد به سمت او دویده و از نزدیک نابودش کنید تا شاهد یک صحنه زیبا باشید. پس از کشتن او آخرین نفر را در کنار صندوقچه گنج مشاهده می کنید که با نابود کردن آن Seth را به گنج می رسانید. او در گنج را باز می کند اما متوجه می شود که به او کلک زده اند و در صندوق تنها چشم های شیشه ای قرار دارند. جان از او می خواهد که به آن ها کمک کند و Seth نیز پذیرفته و قرار ملاقاتی را ترتیب می دهد و به او می گوید که هر وقت آماده بودید به همراه آقای West به نزد من بیایید. سپس شما را ترک می کند. حال برای ادامه این بخش از داستان بازی بهتر است که به سمت حرف W در نقشه بروید تا دوست قدیمی و متقلب خود را پیدا کنید. او در شهر Ridgewood ساکن شده است. برای ملاقات با او به آن سمت بروید تا این بخش نیز به پایان برسد.

Liars, Cheats and Other Proud Americans

پس از پیدا کردن آقای West او را در حال بار زدن نوشیدنی های تقلبی خود، در پشت گاری مشاهده می کنید. جان به او می گوید که Seth را پیدا و او را متقاعد به کمک کرده است. اما Nigel می گوید که در حال حاضر نمی تواند به شما کمک کند. جان عصبانی می شود و Nigel برای آرام کردن او هدف خود را توضیح می دهد. او می گوید باید پول زیادی به دست آوریم تا افرادی را برای کمک استخدام کنیم، مهمات زیادی را تهیه و در داخل سلاح ها قرار دهیم. در نهایت او نوشیدنی های خود را به شما می دهد و پس از انتقال آن به پشت گاری، این بار باید برای تیراندازی سوار بر گاری شوید و دیگر نیازی نیست که هم برانید و هم تیراندازی کنید. پس از سوار شدن از سمت راست گاری، می توانید با زدن دکمه A و X مسیر را به سمت مقصد رد کنید و شاهد اتفاقات بین آن نباشید. اگر این قسمت را رد نکنید، در طول مسیر به نحوه حل کردن مشکل خود می پردازید و آقای West پیشنهادهایی را به شما ارائه می کند. در نهایت به به نقطه زرد رنگ و محل مسابقه می رسید. به سمت آخرین درشکه رفته و سوار آن شوید. سپس قوانین بازی برای شما بار دیگر اعلام می شود و شمارش نهایی آغاز می گردد. به سرعت دکمه A در Xbox و X در PS3 را برای حرکت و ادامه مسیر فشار دهید. زمانی که اسب شما خسته می شود، در سمت چپ نقشه میزان استقامت او تعیین می گردد، کافی است با قرار دادن درشکه خود در مقابل راه شرکت کنندگان دیگر هم به مسیر ادامه دهید و هم از دکمه Sprint استفاده نکنید تا دوباره استقامت اسب شما بازگردد. حال مسیر را به همین گونه ادامه دهید. در زمانی که پیچ های تندی را مشاهده می کنید احتیاط کنید و با گرفتن دکمه RB و R1 افسار اسب را کشیده تا از سرعت او بکاهید و پیچ را به سلامت رد کنید. در پایان مسیر و عبور از کوهستان پر پیچ و خم کافی است مسیر صافی را طی کنید و پس از گذشتن از آخرین نقطه زرد رنگ، به سمت خط پایان و دایره سیاه رنگ حرکت کنید تا پیروز مسابقه شوید.

پس از پیروزی درشکه خود را به شخصی دیگر تحویل می دهید و سوار بر گاری Nigel می شوید تا زمانی که او شما را در یک شهر کوچک پیاده کند. حال برای عوض شدن حال و هوای بازی به شما پیشنهاد می کنم به وسیله درشکه کرایه ای که در کنار شما با علامت تعجب به نمایش درآمده است به سمت مزارع Bonnie و پدرش بروید. پس از پیدا شدن شما در مرکز این شهر، کافی است به سمت حرف B بروید تا وارد مرحله بعدی شوید.

The Burning

پس از ورود جان به شهر، او می خواهد به سمت کلبه خود برود که Bonnie از او می پرسد که آیا پدر من را دیده اید؟ جان نیز در پاسخ جواب می دهد که نه ندیده ام. در ادامه Bonnie توضیح می دهد که او ساعاتی پیش باید باز میگشته و از این رو نگران پدرش شده است. جان در جواب پاسخ می دهد که به دنبال پدر شما برویم و او را پیA Gentle Drive with Friend & Let thدا کنیم. پس از سوار شدن بر اسب ها کافی است به دنبال Bonnie مسیر را ادامه دهید. در طول راه او نگرانی خود را دوباره ابراز می کند و جان نیز برای منحرف کردن فکر او، موضوعی دیگر را به میان میکشد. او می گوید که آیا شما خواهر و برادر دیگری دارید؟ Bonnie به او می گوید که 6 برادر داشته که 5 نفر آن ها در اثر مریضی یا انتخاب های احمقانه مرده اند و تنها یکی از آنها زنده مانده است که 10 سال پیش به سمت شرق رفته است و بر اساس آخرین نامه او در بانکی داخل NY مشغول به کار است. کمی جلوتر پدر Bonnie پیدا می شود و شاهد مردن تمامی همراهان او و اسب های آن ها هستید. او می گوید این کار را احتمالا Rustlers و یا برادران دوقلوی Bollard انجام داده اند. از شما و Bonnie می خواهد که به سمت مزرعه رفته و واگن را بیاورید.

به سرعت با Bonnie به سمت شهر و مزرعه بازگردید. در نزدیکی شهر متوجه می شود که انبار آتش گرفته است و همه چیز در حال سوختن است. پس از رسیدن می بینید که در اصلی مسدود شده است. برای ورود از سمت چپ انبار را دور زده و به کمک سقف های کوچک چوبی کوتاه به بالا بروید. پس از گرفتن برج دیده بانی مقابل خود مسیر را تا انتها ادامه دهید و لبه سقف انبار را بگیرید تا زمانی که تخته چوبی را جهت رفتن بر روی سقف مشاهده کنید. از آن بالا بروید و مسیر را به داخل انبار ادامه دهید. حال از دو نردبان مقابل خود پایین رفته و به سمت در اصلی بروید. آن را باز کنید تا Bonnie به داخل بیایید. دود زیادی همه جا را فراگرفته است. به سرعت به داخل بروید و دو اسب را با زدن دکمه Y یا مثلث به بیرون از انبار هدایت کنید. در این لحظه جلوی درب انبار مسدود می شود و برای خروج باید سوار بر اسب شده و از مانع مقابل در پریده و مسیر را تا حصارهای نگهداری حیوانات ادامه دهید. پس از این کار از اسب پیدا شوید تا Bonnie به نزد شما آمده و از شما تشکر کند. این مرحله نیز به اتمام می رسد و Bonnie پیش پدر خود می رود. حال برای ورود به مرحله بعد توصیه می کنم که به سمت حرف M که مربوط به مارشال است بروید تا به او کمک بکنید. زیرا این بخش مربوط به مرحله قبلی و آتش سوزی انبار آن ها می شود. در راه رسیدن به Armadillo دو گیاه سفید رنگ را در کناره جاده مشاهده می کنید. آن ها را جمع کنید تا در بخش Challengeهای بازی قسمتی به نام Survivalist اضافه شود. در نهایت پس از رسیدن به دفتر کلانتر وارد آن جا شوید تا بخش بعدی آغاز شود.

Hanging Bonnie MacFarlane

پس از ورود به دفتر کلانتر متوجه می شوید که پدر Bonnie نیز در آن جا حضور دارد. دختر او از دیروز گم شده است و اثری از او نیست. در همین حین شخصی از بیرون کلانتر را صدا می کند. او توضیح می دهد که دختر آقای MacFarlane را به این علت دزدیده است تا یکی از دوستان خود به نام Norman Deek را از زندان مارشال آزاد کند. او به نوعی مرد دست راست این شخص می باشد. در نهایت او قرار ملاقاتی را ترتیب می دهد و شما به کمک دستیاران کلانتر و آن زندانی راهی مکان گفته شده می شوید. قبل از رفتن به پدر Bonnie دلداری می دهید و به او قول می دهید که دخترش را سالم بازگردانید زیرا به او مدیون هستید. مسیر را مانند همیشه در پشت کلانتر طی کنید تا زمانی که از یک پل چوبی گذشته و وارد منطقه Tumbleweed که محل معاوضه است بشوید. حال برای تعویض Norman با Bonnie باید به مرکز شهر بروید. برای این کار او را تا مرکز شهر همراهی کنید و از پشت او را مدام هل دهید و مجبور به حرکت کنید. زمانی که به آن جا میرسید متوجه می شوید که گول خورده اید و هیچ معاوضه ای در کار نیست. به سرعت به یکی از 3 نفر مقابل خود تیراندازی کنید و سپس کاور بگیرید. تفنگ خود را عوض کنید. افرادی را که در این منطقه مشاهده می کنید نابود کرده و از درگاه مقابل خود عبور کنید. حال در سمت راست خود مسیری را مشاهده می کنید. آن را ادامه دهید تا زمانی که مشاهده کنید Bonnie توسط این مجرمان به دار کشیده شده است و صندلی زیر پای او را می زنند. باید سریع عمل کنید. مسیر را از سمت راست ادامه دهید. حال در سمت چپ و مقابل خود توده ای از چوب را برای کاورگیری مشاهده می کنید. از سمت راست این توده به سمت طناب بالای سر Bonnie شلیک کنید و او را نجات دهید. حال کافی است همه را نابود کنید و به سمت او بروید. پس از باز کردن طناب های دور دست های او، Bonnie از شما تشکر می کند و سپس به کمک کلانتر به شهر باز گردانده می شود. این مرحله نیز در این جا به پایان می رسد. برای ورود به بخش بعدی توصیه می کنم به سمت حرف I واقع در نقشه که مربوط به دوست آقای West یعنی Irish یا همان ایرلندی است بروید تا داستان بازی روند عقلانی خود را طی کند.

A Frenchman, a Welshman and an Irishman

پس از رسیدن به در انبار، دو نفر را در حال شکنجه شخصی مشاهده می کنید. در ادامه متوجه می شوید که مردی در حال شکنجه همان Irish است. دو نفر دیگر توضیح می دهند که ایرلندی سلاح های آن ها را دزدیده و اگر دیر رسیده بودند، اسب ها را نیز برده بود. در ادامه Irish توضیح می دهد که چیزی ندزدیده است و همه این کارها زیر سر این فرانسوی بد ذات است. در این زمان جان به دو شخصیت دیگر می گوید که پای خود را از گلیمتان درازتر کرده اید و در این لحظه آن ها به سمت جان حمله ور می شوند. ابتدا با Revolver خود شخصی که تفنگ در دست دارد را هدشات کنید. سپس Knife خود را درآورده با آن، فرد دیگر را نابود کنید. حال به سراغ Irish رفته و به او بگویید از طرف Nigel آمده اید و محل یک ماشین گان را می خواهید. او نیز با کمال میل به شما برای پیدا کردن آن کمک می کند. حال سوار بر اسب های خود مسیر را تا رسیدن به صخره ها ادامه دهید. در این لحظه یک کمپ را در مقابل خود مشاهده می کنید. او به شما می گویید که ماشین-گان در داخل خانه چوبی مقابل قرار دارد و باید به آن جا بروید. همچنین او جان را از راه دور با تیراندازی پوشش می دهد. از صخره ها پایین رفته تا شخصی مانع ادامه راه شود. حال سریع تفنگ خود را در آورده و دو نفر مقابل خود را از پای درآورید. سپس از اسب پیدا شوید و در گوشه کاور بگیرید. به راحتی بقیه دشمنان را نابود کنید. حال به سمت کلبه چوبی رفته، قبل از ورود مواظب باشید زیرا شخصی از آن بیرون آمده و به شما تیراندازی می کند. پس از کشتن او به داخل رفته و اتاق را خالی پیدا کنید. در این لحظه متوجه دروغ ایرلندی می شوید و مرحله نیز به پایان میرسد. برای رسیدن به بخش بعدی کافی است به Benedict Point رفته تا Irishman را در آن جا پیدا کنید. کمی بعد از دور شدن از کلبه به سمت حرف I یکی دیگر از گل های وحشی را پیدا می کنید. آن را بچینید. در ادامه مسیر کمی جلوتر کلانتری را مشاهده می کنید که 2 زندانی از دستش فرار کرده اند. به او کمک کنید و هر دو زندانی را با کمک طناب دستگیر کرده و بر روی اسب قرار دهید. حال آن ها را به صورت جداگانه به نزد کلانتر بازگردانده و پاداش خود را دریافت کنید. پس از این کارها کافی است مسیر را تا رسیدن به هدف خود ادامه دهید تا وارد بخش بعدی شوید.

Man is Born Unto Trouble

پس از رسیدن به این شهر کوچک که قبلا در آن به Seth نیز کمک کرده بودید؛ کافی است به کنار دفتر کلانتر رفته تا مرد ایرلندی را پیدا کنید. او را مست پیدا می کنید. پس از صحبت هایی که با او انجام می دهید و خشم خود را از کار قبلی او ابراز می کنید؛ حساب کار را می کند با شما به دنبال ماشین گان می آید. حال به سمت اسب ها رفته و سوار بر آن ها مسیر را تا رسیدن به معدنی که Irishman می گویید ادامه دهید. او شنیده است که کارگران معدن در این جا این سلاح را دارند. پس از گفت و گویی کوتاه با او، مرد ایرلندی اسب شما را با خود به گوشه دیگری از معدن می برد تا برای فرار آماده کند. باید آرزو کنید که خودش به همراه آن ها فرار نکند. حال دو نفر سوار بر اسب به مقابل شما می آیند. به کمک قابلیت Dead Eye هر دوی آن ها را انتخاب کنید و از میان بردارید. حال مسیر را ادامه دهید تا در سمت چپ خود یک خانه چوبی را مشاهده کنید. از آنجا افرادی که در کنار آتش قرار دارند را نابود کنید. سپس مسیر را از دهانه سمت راست خود ادامه دهید. در پشت الوارها کاور بگیرید و تمام دشمنان را نابود کنید. در گوشه سمت راست صفحه یک ورودی نورانی را مشاهده می کنید. از آن جا وارد معدن شوید. کمی جلوتر دو نفر را مشاهده می کنید که با فاصله از یکدیگر قرار دارند. هر دوی آن ها را کشته و مسیر را به سمت پایین معدن ادامه دهید. در پایین ترین قسمت معدن 3 نفر را مشاهده می کنید. پس از نابودی آن ها مسیر را به سوی نقطه زردرنگ ادامه دهید. در طول این مسیر نسبتا طولانی تمام دشمنان خود را نابود کنید تا زمانی که به مقصد رسیده و ماشین گان را پیدا کنید. حال باید این سلاح را به بیرون حمل کنید. پشت واگن معدن قرار بگیرید و آن را از دو راهی سمت راست عبور دهید. سپس مسیر مستقیم را تا رسیدن به یک طناب که در بالای آن مرد ایرلندی منتظر است ادامه دهید. پس از انتقال سلاح به بالا و بر روی سطح زمین، باید آن را به پایین تپه منتقل کنید. برای این کار از ریل ها استفاده کنید. برای عبور از بخش لازم است در حین حرکت دادن سلاح، تیراندازی هم بکنید. در ادامه مسیر به شخصی غول پیکر برخورد می کنید. جعبه TNT کنار او را منفجر کنید. سپس مسیر را به سرعت ادامه دهید تا به گاری رسیده و سلاح را در داخل آن قرار دهید. حال مرد ایرلندی سلاح را برده تا به Nigel تحویل دهد. در این لحظه این مرحله به اتمام میرسد. برای ورود به مرحله بعدی کافی است از معدن به سمت حرف W واقع در نقشه، که در Plainview قرار دارد بروید و با آقای West برخورد و داستانی دیگر را تجربه کنید.

Can a Swindler Change His Spots?

در این قسمت پس از دیدن Nigel او بار دیگر شما راضی به انجام عملی شرم آور می کند. این بار با نوشیدنی های تقلبی دیگری به سراغ مردم می روید و می خواهید آن ها را گول بزنید. در میان صحبت های 2 نفر که آقای West را می شناختند به نمایش آمدند و همه چیز را افشا کردند. مردم عصبانی شدند و شروع به تیراندازی به سوی شما کردند. به سرعت از سمت راست سوار گاری شوید تا از این جا فرار کنید. تعداد زیادی اسب سوار با فاصله های متوالی از پشت سر به شما نزدیک می شوند. به راحتی می توانید آن ها را نابود کنید. در ادامه راه، زمانی فرا می رسد که قطاری را مشاهده می کنید. این مشاهده به این معنا می باشد که کمی جلوتر راه شما به وسیله چند گاری، مواد منفجره و مردان مسلح بسته شده است. به روبروی خود برگشته و به گاری سمت راست که حاوی TNT است تیراندازی کنید و همه را نابود کنید. حال از روی ریل راه آهن حرکت کرده تا گاری دیگری به سمت شما حمله ور شود. هر دو سرنشین آن را نابود کنید. سپس مسیر را آنقدر ادامه دهید و دشمنان خود که سوار بر اسب و گاری هستند را نابود کنید تا به محلی به نام Cueva Seca برسید و در آن جا توقف کنید. حال Nigel به طرز مرگباری اعصاب جان را بهم میریزد و دوباره به فکر سواستفاده از جان است. جان نیز به او اخطار می کند که به چه علت به او کمک می کند. به همین جهت او به جان می گوید مدتی را برای آماده کردن خود نیاز دارد. سپس جان از گاری پیدا شده و به راه خود می رود. این داستان نیز به پایان می رسد. برای ورود به بخش بعدی می توانید هم به سراغ Nigel بروید و هم به سراغ Irishman، که توصیه من به علت فاصله بسیار طولانی جان از این مکان تا نزد Irishman این است که به پشت سر خود بازگشته و وارد ماجراجویی دیگری به همراه آقای West شوید.

The Sport of Kings, and Liars

پس از بازگشتن به سوی او کار شما دوباره شروع می شود و او باز هم درخواست دیگری از شما دارد. واقعا که شخصیت جالبی دارد. او باز هم مقداری پول جهت تجهیز کردن گاری خود نیاز دارد و به همین علت، چون شما سوار کاری خوبی هستید، به شما پیشنهاد یک مسابقه را در Rathskeller Fork می کند که به نظر جذاب می آید. حال سوار بر اسب خود، گاری او را دنبال کنید. در طول مسیر حرف های زیادی زده می شود و در نهایت Nigel به شما قول می دهد که اگر در این مسابقه پیروز شوید به طور قطع به شما کمک خواهد کرد و هیچ شکی در آن نیست. مسیر را تا رسیدن به منطقه مشخص شده ادامه دهید. حال کافی است به خط شروع مسابقه بروید. در آن توضیح داده می شود که هیچگونه تیراندازی یا تقلبی نباید صورت گیرد و مسابقه کاملا جوانمردانه است. سپس صدای تیر برای حرکت در مسیر به صدا در می آید. این مسابقه بر خلاف مسابقه قبلی سخت تر و بسیار طولانی تر است. با دقت از قدرت اسب خود استفاده کنید تا هیچگاه خسته نشود و از ادامه مسیر باز نماند. اگر زمانی به قدرت کمی نیاز داشتید می توانید با فشار دادن دکمه BACK و یا SELECT از داخل قسمت مواد مقوی خود قرص های مربوط به قدرت اسب و یا سیب را استفاده کنید. با این کار نوار استقامت اسب خود را از نو پر کرده و می توانید راحت تر مسیر را ادامه دهید. در پایان پس از برنده شدن جان در مسابقه، Nigel می گوید که پول کافی را کسب کرده ایم و سپس از شما جدا می شود. حال به داخل شهر جدید برگشته و خانه ای که در آن جا قرار دارد را به قیمت $100 خریداری کنید. برای وارد شدن به بخش بعدی گزینه ای جز Irishman را در اختیار ندارید. پس مسیر طولانی خود را برای رسیدن به او آغاز کنید. در طول این مسیر می توانید گل های وحشی بسیار زیادی را پیدا کنید. در انتها با رسیدن به منطقه دزدها که Irishman در آن جا قرار دارد، باید مسیر را تا کنار کافه ادامه دهید تا او را پیدا کنید.

On Shaky’s Ground

دوباره مرد ایرلندی را مست و این بار اسلحه به دست پیدا می کنید. جان به سرعت به سمت او رفته و اسلحه را از او می گیرد. به او یادآوری می کند که با چه کسی طرف است. سپس به راهبه هایی که توسط او اسیر شده اند اشاره می کند تا بروند و از آن ها عذرخواهی می کند. حال جان به Irish می گوید که ماشین گان خراب است و کار نمی کند. برای تعمیر این سلاح به لوازم و قطعاتی نیازمند هستیم. او نیز با این که مست است، راه و مسیر را به شما نشان می دهد. سپس او را دنبال کنید. پس از عبور از رودخانه و پل چوبی او به شما می گوید که به نزد یکی از دوستان او میروید که در انباری برای روی تعمیر این سلاح کار می کند. به در ورودی این انبار می رسید، اما قفل است و نمی توانید وارد شوید. حال مرد ایرلندی پیشنهاد می دهد که از بخشی دیگر وارد این انبار شوید. برای این کار او را دنبال کنید تا زمانی که از یک راهروی تنگ عبور کنید. سپس او به شما می گوید که با من باش و به آرامی حرکت کن. از پله ها بالا بروید تا زمانی که متوجه اسیر شدن دوست Irishman شوید. باز هم مثل همیشه او کار سخت را به شما واگذار می کند و کار راحت را خود انتخاب می کند. او در پی واگون می رود و شما باید دوست او را آزاد کنید. برای این کار از پله ها پایین آمده و از نردبان سمت راست خود بالا بروید. حال دوباره از نردبانی دیگر بالا رفته تا بر روی سقف انبار قرار بگیرید. سپس به سمت مقابل بام رفته و از پنجره به داخل بروید. در این هنگام شخصی را در روبروی خود مشاهده می کنید. با در آوردن Knife خود و حرکت به سوی او، او را غافلگیر کنید. پس از کشتن بی سر و صدای او به سمت در سمت چپ خود در بالا پله ها رفته و 3 نفر دیگر که در داخل قرار دارند را به کمک قدرت Dead Eye خود نابود کنید. در این زمان دوست Irishman را آزاد کرده تا ناگهان به سمت شما تیراندازی شود. با رفتن به قسمت پایینی تمام دشمنانی را که مشاهده می کنید نابود کرده تا به کمک دوست مرد ایرلندی در را باز کنید. سپس به سرعت به سمت جعبه های مقابل خود رفته و کاور بگیرید. دشمنان بیرونی به شکل نیم دایره پخش شده اند. تمامی آن ها را نابود کنید. حال مسیر را به سمت توده ای از جعبه های سمت راست خود ادامه دهید. تمامی دشمنان خود را نابود کنید تا در نهایت موفق به رسیدن به جعبه مهمات مربوط به ماشین گان شوید. پس از این کار آن ها را بار زده و در ادامه مانع شوخی کردن مرد ایرلندی با دوستش شوید. در این زمان سوار واگن و یا همان گاری شده و خود را ادامه هر گونه حمله ای قرار دهید. در ادامه مسیر دو گروه از پشت شما با فاصله کم به سمت گاری حمله ور می شوند. آن ها را نابود کنید. پس از کشتن آن ها به روبروی خود نگاه کنید تا زمانی که یک مهاجم را بالای پل مشاهده کنید. به او تیراندازی کرده و به سرعت به سمت عقب بازگشته تا گروهی دیگر از مهاجمان را نابود کنید. سپس مسیر را تا رسیدن به املاک و مزارع Bonnie ادامه دهید. در این منطقه از Irish جدا شده تا این مرحله نیز به پایان خود نزدیک شوید. پس از ترک مرد ایرلندی تنها یک انتخاب برای پیش برد داستان بازی در پیش رو دارید و آن هم رفتن به سمت مارشال جانسون است که در Fort Mercer در نزدیکی قلعه برادر شما قرار گرفته است. مسیر را تا رسیدن به او ادامه دهید تا وارد بخش بعد شوید.

The Assault on Fort Mercer

پس از رسیدن به نقطه مورد نظر و روشن کردن سیگار گروه 7 نفره شما دور هم جمع می شوند. کلانتر و همراهان او، آقای West و مرد ایرلندی در این گروه قرار دارند. حال Nigel دوربین خود را در آورده و Seth را در داخل قلعه مشاهده می کند که در حال علامت دادن است. او به جان می گوید که باید الان وارد قلعه شویم و بهترین زمان است. سپس همگی به سمت گاری تجهیز شده Nigel می روند. در این جا شما ماشین گان مورد نظر را پشت گاری مشاهده می کنید. حال شما به کمک دو دستیار کلانتر وارد کابین می شوید و خود را در کنار سلاح مخفی می کنید. سپس آن دو در را می بندند. حال گاری شروع به حرکت می کند تا وارد قلعه شود. در طول مسیر او به جان می گوید که هرگاه به به یکی از کنارهای واگن ضربه ای را وارد کردم، به معنای علامت است و باید جوری تیراندازی کنی که تا به حال انجام نداده باشی. پس از رسیدن به دروازه، آن را برای عبور گاری باز می کنند و Seth نیز به شما خوش آمدگویی می کند. سپس Nigel از واگن پیدا می شود. حال او مثل همیشه شروع به جذب مشتری می کند. او که در این کار وارد است، این بار هدف دیگری را دنبال می کند. قصد او جمع کردن حداکثر جمعیت ممکن در تیررس جان است.

او آن قدر شیرین زبانی می کند و از تبدیل یک مرد به زنی زیبا، قوی شدن عضلات و … صحبت می کند تا در نهایت عده زیادی جمع می شوند. سپس او به کنار واگن می رود و علامت خود را ارسال می کند. در این زمان جان به سرعت کابین دور سلاح را از دو طرف خوابانده و سپس شروع به تیراندازی می کند. این قسمت کاری سختی را طلب نمی کند. کافی است پس از کشتن گروه اول از روی نقشه به دایره های قرمز رنگ که دشمن هستند دقت کنید و سپس به آن ها با تمام قوا تیراندازی کنید. در نهایت پس از نابودی آخرین نفری، تعدادی را در حین فرار مشاهده می کنید. حال کلانتر و دستیاران او به داخل آمده اند و شما هم از پشت سلاح مرگبار خود به پایین آمده اید. به کمک آن ها مسیر را برای گرفتن این مجرمان ادامه دهید. از پله های سمت چپ خود بالارفته تا شاهد ترک آقای West از این مکان باشید. حال افراد مقابل خود را کشته و به سکوی مقابل بروید. در این لحظه افرادی را در مقابل خود و در سطحی پایین تر مشاهده می کند. آن ها را کشته و از پله های سمت راست پایین بروید. سپس به سمت راست خود پیچیده تا گروهی دیگر از دشمنان را مشاهده کنید. پس از کشتن آخرین نفر آن ها به سمت جنازه ها رفته و پس از بررسی آن ها به نقطه آبی رنگ و نزد مارشال بروید. در این زمان متوجه می شوید که Bill برادر جان در قلعه حضور ندارد. سپس Nigel به پشت در برگشته است.

او می گوید که گروه پشتیبانی آن ها به سمت قلعه می آیند. پس از چند ثانیه یکی از معاونان کلانتر فریاد می زند که تعداد زیادی نیرو مسلح به سمت قلعه می آیند. حال جان به بیرون رفته و بار دیگر به کمک سلاح مورد علاقه خود به کشتن این جنایتکارها می پردازد. پس از کشتن چند سوار کار از سمت راست و چند پیاده در سمت چپ، گاری از سمت راست صفحه به سمت چپ وارد می شود. به سرعت به آن تیراندازی کنید و باعث انفجارش شوید. حال بار دیگر پیاده نظام ها و سواره نظام های بردار شما به سوی قلعه حمله ور می شوند. تمام آن ها را نابود کنید تا در نهایت یک گاری دیگر را در سمت چپ صفحه مشاهده کنید. پس از منفجر کردن آن دیگر دشمنی را مشاهده نمی کنید. حال جان به داخل بازگشته و مشاهده می کند که یکی از یاران Bill دستگیر شده است. او اعتراف می کند که Bill به مکزیک رفته است و جان حدس می زند برای ملاقات با شخص خاصی قلعه خود را برای رفتن به آن جا ترک کرده است. در این زمان جان از مارشال و Nigel خداحافظی می کند، زیرا باید به سمت مکزیک رهسپار شود. مرد ایرلندی به جان می گوید که می تواند برای رفتن به مکزیک به او کمک کند و زودتر از شما از قلعه خارج می شود. پس از خروج جان از قلعه Seth در را بر روی او می بندد. در این هنگام جان به سوی قلعه نگاهی می کند و به یاد می آورد که چندی پیش در آنجا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. سپس از قلعه دور می شود. در این لحظه مرحله به پایان می رسد و امتیاز Land of Opportunity برای شما باز خواهد شد. برای رفتن به بخش بعدی تنها انتخاب شما Irish و حرف I در نقش است. به سمت او که در که در جنوب املاک MacFarlane’s قرار دارد بروید تا وارد بخش بعدی شوید.

We Shall Be Together in Paradise

پس از رسیدن به یکی از نقاط مرزی و در کنار رودخانه به نزد مرد ایرلندی بروید. در این جا دوباره Nigel را نیز ملاقات می کنید. پس از خوش و بشی کوتاه با آقای West از مرد ایرلندی می پرسید که راه چگونه است و آیا بلد هستی؟ او نیز در پاسخ می گوید که راه ساده ای است و به راحتی می توانیم به طرف مقابل برویم و در طول راه مثل قرار گرفتن در بهشت لذت ببریم. جان نیز به طعنه می گوید فکر نکنم دیدگاه من و تو در این مورد یکسان باشید. در ادامه Nigel می گوید که می خواهد از این جا برود زیرا این سرزمین برای مردی مثل او کوچک است. پس از خداحافظی با او، مرد ایرلندی شروع به کشیدن این کلک چوبی می کند. جان در طول مسیر به او می گوید چه خوب است که یک بار تو کار اصلی را انجام میدهی. در ادامه مسیر شخصی به طناب تیراندازی می کند و باعث پاره شدن آن می شود. حال کلک به سمت راست متمایل شده است و با جریان آب حرکت می کند. در مقابل خود افرادی را در حال تیراندازی به سوی خود مشاهده می کنید. با کاور گرفتن در کنار دیواره کلک به آن ها تیراندازی کنید. این مسیر را آنقدر ادامه دهید تا شاهد انفجار یک بمب دستی در کنار خود باشید. به سرعت به بالا و سمت راست قلعه بزرگ نگاه کنید تا آن شخص را مشاهده کنید. با تیراندازی به او مانع به آتش کشیده شدن کلک شوید. حال مسیر را ادامه دهید و دشمنانی که به سمت شما تیراندازی می کنند را نابود کنید. کار راحتی را در پیش رو ندارید زیرا فاصله شما با آن ها زیاد است و تعداد آن ها بیشتر از گذشته است. پس دقت کنید. پس از کشته شدن آخرین نفر کمی با مرد ایرلندی صحبت کنید. جان به او می گویید که برای بار چهارم است که جان من را به خطر انداختی.

مگه تو نگفتی این ها من رو دوست دارند؟ حال پس از ادامه مکالمه کمی جلوتر تعداد دیگر از دشمنان سرازیر می شوند. پس از کشتن 4-5 نفر دو شخص دیگر را در سمت راست خود مشاهده می کنید که در حال پرتاب دینامیت و بمب به سمت شما هستند. به سرعت آن ها را بکشید تا قایق شما را به آتش نکشیده اند. حال تنها کاری که باید انجام دهید ادامه راه برای چند دقیقه و رسیدن به خشکی است. پس از رسیدن به خشکی مقابل متوجه می شوید که Irish به کل اشتباه کرده است و مکزیک رو با کانادا اشتباه گرفته و چون شب که اون جا بوده، مست بود دقیق به یاد نمی آورد که در کجا بوده است. خلاصه در نهایت به شما می گوید که افراد واقع در این جا دوست من نیستند اما جای جالبی است. در پایان از او جدا شوید تا این مرحله نیز به پایان برسد. برای وارد شدن به بخش بعدی توصیه می کنم که به همراه اسب خود به منطقه Chuparosa بروید و در آن جا به سوی حرف LR بروید تا به ورودی شهر برسید و وارد بخش بعدی شوید.

[nextpage title=”Missions in Mexico”]

The Gunslinger’s Tragedy

در این قسمت شما وارد یکی از شهرهای مکزیک می شوید. سه غریبه که به زبان اسپانیولی صحبت می کنند به سمت شما می آیند. ظاهر بیگانه شما توجه آنها را جلب کرده است. پس از کمی صحبت متوجه می شوید که آن ها قصد گرفتن وسایل و پول های شما را دارند. اون ها چکمه های شما را می خواهند. در ابتدا با خشونت جواب آن ها را می دهید. سپس جان زانو می زند تا چکمه های خود را به آن ها بدهد. در همین لحظه سلاح خود را بیرون آورده و هر 3 مرد را می کشد. سپس یک فرد مسن به سمت شما می آید و برای کشتن همچین انسان هایی به شما تبریک می گوید. سپس کمی با او حرف می زنید و در نهایت شما اسم او را می پرسید. او در پاسخ می گوید که چه اهمیتی دارد و پس از آن اسم شما را میپرسد. جان نیز پاسخ می دهد که من هیچگاه اسمی نداشته ام. سپس به همراه او منطقه را جهت تیراندازی و تمرین در این بخش ترک می کنید. بعد از یک Loading کوتاه جان را در حال تیراندازی به شیشه های نوشیدنی مشاهده می کنید. در ادامه مکالمه جان با این شخص ناشناس او اسم خود را فاش می کند. نام او Landon Ricketts است. او یکی از مشهورترین و سریع ترین هفت تیرکش های این منطقه در زمان کودکی جان بوده است. او در این جا به آرامی زندگی می کند و با توجه به اشارات خود او منتظر یک چیز نامعلوم است که خود نیز نمی داند. سپس جان داستان خود را تا حدودی بازگو می کند و به برادر خود به صورت غیر مستقیم اشاره می کند. حال شما باید به کمک سلاح خود و قابلیت Dead Eye یک روش جدید را برای نابود کردن شیشه ها استفاده کنید. پس از استفاده از این روش جدید، به دنبال او رفته تا به تعدادی پرنده برسید. حال با همان روش گفته شده در ابتدا این پرنده ها را نیز نابود کنید و مسیر را به دنبال Landon تا رسیدن به ابتدای شهر ادامه دهید. حال یکی از ماموران بانک به بیرون آمده و خبر از یک دستبر را اعلام می کند و از آقای Ricketts کمک می خواهد. او به همراه شما سوار بر اسب ها شده و مسیر را تا رسیدن به گروه دزدها ادامه می دهد. در این زمان مشاهده می کنید که درشکه ران را گروگان گرفته اند و به عنوان سپر از او استفاده می کنند. برای آزادی او کافی است مسیر را به جلو ادامه دهید و با قابلیت جدیدی که آموخته اید به سمت سه دشمن مقابل خود تیراندازی کنید و آن ها را نابود کنید. حال باید این گاری حاوی پول ها را تا رسیدن به شهر محافظت کنید. در مسیر تنها یک گاری دیگر که در میان راه کمین کرده است و دو نفر را به همراه دارد مزاحم شما می شوند. در انتها به شهر رسیده و درشکه ران از آقای London جهت کمکی که کرده است تشکر می کند. این مرحله نیز به پایان می رسید. برای ورود به مرحله بعدی کافی است در داخل همین شهر دوباره به سراغ آقای Ricketts بروید تا این بخش به پایان برسد.

London Ricketts Rides Again

او را در کافه و به همراه دو مکزیکی پیدا می کنید. آن ها در حال نوشیدن هستند. او شخصی را به شما معرفی می کند که خاویر(دوست Bill برادر جان) را می شناسد. اما بعد از صحبت با او متوجه می شوید که جای او را نمی داند. سپس بعد از مشاجره ای که با او انجام می دهید از کافه خارج می شوید. در این جا می توانید دو انتخاب داشته باشید. یا به همراه او سوار بر قطار مسیر را ادامه دهید و یا به کمک اسب خود به El Matadero بروید. پس از سوار شدن در قطار و رفتن به داخل آن کافی است بر روی صندلی مشخص شده بنشینید. در این بخش می توانید صحنه های بازی را رد کرده و یا این که به نظاره تمامی آن ها بنشینید. در انتهای مسیر کافی است از قطار پیدا شوید و به سمت اسب هایی که مشاهده می کنید بروید. پس از سوار شدن بر آن ها مسیر را به همراه London ادامه دهید. کمی جلوتر از دروازه شهر نام برده شده عبور می کنید. در انتهای راه از اسب ها پیدا شوید و برای دیدن کارلوس داخل خانه بروید. شما به این جا آمده اید تا Luisa که یک معلم مهربان است را نجات دهید. حال قرار گذاشته می شود که کارلوس حواس نگهبان ها را پرت می کند و شما به داخل غار بروید. مسیر را به همراه یاران خود تا رسیدن به ورودی غار ادامه دهید. سپس پشت سنگ مشخص شده کاور بگیرید و به کارلوس مهلت انجام کار خود را بدهید. پس از دور کردن گاردهای جلو ورودی غار به همراه London وارد غار شوید. حال مسیر را به سرعت به همراه او ادامه دهید و تمامی نگهبانان را بکشید. در نهایت به در سلول رسیده و به کمک چند دینامیت آن را منفجر کنید و Luisa را از آن بیرون آورید. حال مسیر را باید به سمت خارج غار ادامه دهید. در طول راه دشمنان خود که حدود 6-7 نفر هستند را نابود کنید و جنازه های آن ها را بررسی کنید. پس از خروج از غار سوار بر اسب ها شوید و از اسب London که Luisa بر روی آن قرار دارد محافظت کنید. راه را رو به جلو ادامه دهید. تمامی دشمن هایی که در طول راه کمین کرده اند را نابود کنید. در انتها 3 نفر را با فاصله زمانی چند ثانیه ای نسب به گروه قبلی پیدا می کنید. آن ها را کشته تا به یک کمپ برسید. در آن جا منتظر کارلوس باشید تا به نزد شما بازگردد. پس از بازگشت او Luisa را بر پشت اسب او قرار دهید و قبل از آن در مورد خاویر از او سوال کنید. او می گوید که در زندان این اسم را از زبان آدم ها پلید شنیده است اما او را نمی شناسد. با این حرف می توان نتیجه گرفت که او در مکزیک است. در نهایت همه شما را ترک می کنند و این مرحله نیز به پایان می رسد. برای ورود به بخش بعدی بهتر است با شخصیت دیگری آشنا شویم تا تنوعی در بازی به وجود آید. بدین منظور به سمت حرف D واقع در Punta Orgullo بروید و با شخصی به نام De Santa ملاقات کنید.

Civilization, at Any Prize

پس از رسیدن به نزدیکی قلعه این شخص سه نفر مانع ورود شما به داخل می شوند. در طول مکالمه جان خود را معرفی می کند و خواهان دیدار بار رئیس آن ها می باشد. به مرد مکزیکی بر می خورد و فکر می کند که جان برای او ارزشی قائل نیست. او به کشور کوچیک و بیچاره آن ها آمده است و حالا به آن ها توهین نیز می کند. جان که کمی ترسیده است به عقب می رود و عذرخواهی می کند اما انگار آن ها قصد حمله دارند که ناگهان به شدت می خندند. آن ها در حال شوخی با جان بوده اند و می خواستند او را بترسانند. سپس رئیس آن ها شما را برای خوردن غذا و آشامیدن دعوت می کند. او خود را معرفی می کند. او یک کاپیتان مکزیکی است. سپس شروع به حرف زدن در مورد مشکلات کشور خود و مقاومت هایی که انجام داده است می کند. حال نوبت جان می شود. او هدف خود را از آمدن به مکزیک یافتن یک فرد خلاف کار اعلام می کند. همچنین همکار او خاویر را نیز به فرمانده معرفی می کند. سپس از فرمانده سوال می کنید که اطلاعاتی در مورد این شخص دارد یا نه. او به شما پاسخ می دهد که تمام خلاف کارها و قاتل ها مانند همدیگر هست و در جست و جوی آن ها هستیم. سپس شخصی به نام ری را معرفی می کند که خلافکاری معروف است. او به دنبال این شخص می باشد. یاران فرمانده برای او تله ای ترتیب داده اند و امشب وقت گرفتن او است. از شما در خواست همراهی می کند. پس از پذیرفتن به سمت گاری رفته و در سمت راست آن جهت تیراندازی مستقر شوید. حال مسیر را می توانید باز زدن کلید مشخص شده رد کرده و یا از دیدن مناظر لذت ببرید. در انتهای مسیر به کنار شهری که London در آن قرار دارد نزدیک می شوید. سپس از گاری پیدا شده و به سمت اسب مقابل خود بروید. حال به دنبال De Santa به سمت قطار بروید.

به جلوی قطار رفته و از آن محافظت کنید. کار بسیار سختی را پیش رو دارید. آن ها از سمت چپ و راست به قطار حمله ور می شوند. بهترین روش برای نابودی آن ها و وارد شدن کمترین صدمه به قطار این است که کمی جلوتر از قطار حرکت کنید و دشمنان را نابود کنید. چند نقطه کلیدی وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم. زمانی که یک عمارت سفید را مقابل خود مشاهده می کنید به سمت راست قطار آمده و سه سوارکار که به سمت آن می آیند را کشته و به مسیر ادامه دهید. کمی جلوتر از داخل یک تونل کوتاه رد می شوید. از قطار جلوتر حرکت کنید زیرا دو طرف تونل توسط نیروهای ریو احاطه شده است. آن ها را قبل از رسیدن قطار به آن منطقه نابود کنید. حال کافی است مسیر را ادامه دهید و دو گروه دیگر از سوارکاران را نابود کنید. پس از رسیدن به ایستگاه واقع در شهری بعدی به سمت نقطه زرد رنگ و محل قرار خود با De Santa بروید. در کافه بروید و به جشن پیروزی مشغول شوید. حال صحنه ای را مشاهده می کنید که در آن نگهبانان قطار کشته شده و قطار توسط افراد ریو دزدیده می شود. فرمانده از این خبر خشمگین می شود و شما را مامور می کنید که قبل از عبور از پل قطار را متوقف کنید. برای این کار ابتدا به سمت اسب خود بروید. حال از پشت به قطار نزدیک شوید و 5-6 نفری را که مشاهده می کنید به راحتی با Rifle خود کشته و سمت جلوی قطار بروید. در کنار قطار دکمه مربع یا X را زده تا به داخل قطار بروید و قبل از عبور از پل آن را متوقف کنید. در این لحظه مرحله به پایان می رسد. برای ورود به بخش بعدی 3 انتخاب در پیش رو دارید. توصیه من به شما این است که به نزد Luisa که او را از غار نجات داده اید بروید و او را ملاقات کنید. محل او واقع در جنوب شرقی Chuparosa است که با حرف L در نقشه مشخص شده است. پس از رسیدن به خانه او وارد بخش بعدی می شوید.

My Sister’s Keeper

در ابتدای ورود جان به خانه، Luisa او را به پدر و مادرش معرفی می کند و آن ها بابت نجات جان او از شما تشکر می کنند. در ادامه Luisa توضیح می دهد که بار دیگر کشور در آستانه یک انقلاب و شورش بزرگ قرار گرفته است. رهبری آن به عهده ریو است. او کسی بود که قطار را از نزد جان و فرمانده دزدید. در ادامه Luisa از شما درخواست می کند که به سرعت خواهر کوچکش را که هنوز آمادگی مقابله با اینگونه مسائل را ندارد، به بندرگاه ببرید. همچنین او به همراه برادر و پدر و مادر خود به بالای تپه ها می روند. حال به سرعت به سمت گاری مشخص شده بروید و از سمت چپ سوار آن شوید. به این نکته دقت کنید که این مرحله یک مرحله زمانی است. پس سریع حرکت کنید. کمی جلوتر 3 نفر از ماموران دولت راه شما را مسدود می کنند. پس از آن به سمت شما تیراندازی می کنند. به سرعت در وضعیت Dead Eye رفته و هر سه نفر را نابود کنید. در ادامه مسیرهایی که توسط خواهر Luisa به شما گفته می شود را بروید. او در تمامی قسمت ها شما را از درگیری به دور می دارد و راه دیگری را پیش روی شما قرار می دهد. پس از گذشتن از کنار شهر آقای London کافی است کمی جلوتر بروید تا سه سوارکار به تعقیب شما آیند. هر سه نفر را نابود کنید. حال مسیر را ادامه دهید و از کنار ریل راه آهن نیز عبور کنید. کمی جلوتر یک گاری سد راه شما می شود. با کشتن هدایت کننده آن را رد کرده و به سمت بندرگاه مسیر را ادامه دهید. در انتها با رسیدن به آنجا خواهر Luisa از شما تشکر می کند و جدا می شود. سپس این مرحله نیز به پایان می رسد. برای وارد شدن به مرحله بعدی بازی کافی است به سمت حرف D واقع در نقشه و به سوی فرمانده بروید. پس از ورود به قصر او از پله ها بالا رفته تا وارد بخش بعدی شوید.

The Demon Drink

پس رسیدن به بالای پله ها متوجه می شوید که کلونلی که فرمانده از او تعریف می کرد در حال سرزنش کردن او به خاطر اشتباهی که مرتکب شده است. پس از چند ثانیه متوجه حضور شما می شوند و فرمانده می گوید که این همان شخصی است که به ما کمک کرده است تا ریو را شکست دهیم. سپس کلونل پس از امتحان کردن شما با چند سخن تند متوجه می شود که قصد خرابکاری ندارید و فقط برای هدف های شخصی خود که اجرای عدالت در مورد دو شخص مورد نظر است می باشید. در انتها او به شما قول می دهد که اگر به او کمک کنید مشکل شما را حل می کند. جان می گوید شما اول جای دشمنان من را بگویید و من در مرحله بعدی به شما کمک می کنم. کلونل به او گوش زد می کند که در شرایط مذاکره نیست و نمی تواند شرطی تعیین کند. سپس او را به همراه De Santa به منطقه مورد نظر میفرستد. حال به سوی اسب خود رفته و سوار بر آن مسیر را ادامه دهید. در طول مسیر در مورد قدرت و مردم آمریکا صحبت می کنید. سپس به نقطه ای می رسید که فرمانده به شما می گوید باید به سرعت مسیر را تا Tesoro Azul ادامه دهیم. حال کافی است با سریع ترین سرعت ممکنه مسیر را طی کنید. پس از رسیدن به آن جا متوجه می شوید که تعدادی از افراد فرمانده در بیرون شهر قرار دارند و هنوز زنده و سرحال هستند. پس قرار گرفتن در کنارهای در و روبروی دروازه جهت جست و جو برای یافتن یاغیان به داخل شهر وارد شوید. کشتن آن ها کار بسیار ساده ای است اما به علت زیاد بودن آن ها کمی وقت گیر است. پس از کشتن تمامی آن ها سربازان فرمانده به داخل خانه ها رفته و زن ها را به عنوان یک جایزه ویژه و هدیه به فرمانده و کلونل خود تقدیم می کنند. سپس به شما دستور داده می شود که با بطری های آتشین، خانه ها را به آتش بکشید. ابتدا از این کار سر باز می زنید اما به خاطر اینکه به کمک مکزیکی ها نیاز دارید مجبور به این کار می شوید. پس برداشتن بطری ها، به سمت سه خانه مشخص شده بروید و آن را به آتش بکشید. پس از این کار مرحله واقع در آن به پایان می رسد. برای ورود به بخشی بعدی پیشنهاد می شود که به سوی London بروید و با او صحبت کنید. پس از رسیدن به در مقابل کافه وارد آن شوید.

Lucky in Love

مرحله جذابی را پیش رو دارید. وارد کافه شوید تا London را در حال بردن رقبای خود در پوکر مشاهده کنید. او از شما دعوت به بازی می کند. شما نیز دعوت او را پذیرفته و پای میز بنشینید. در این لحظه برای ورود به بازی $100 از شما کم می شود. حال یک یا دو دست بازی را ادامه دهید(جهت اطلاع از نحوه بازی به بخش سرگرمی های همین مقاله مراجعه کنید) و پس از برنده شدن شما در یک دور از بازی، شخصی آلمانی به نام Muller به شما تهمت تقلب را میزند و می گوید که به کارت های او نگاه کرده اید. جان توضیح می دهد که این یک بازی دوستان هست و لازم نیست کسی صدمه ببیند اما گوش او به این حرف ها بدهکار نیست. در نهایت تصمیم بر آن می شود که در شهر دوئلی صورت گیرد و هر شخص یک جایگزین نیز برای خود انتخاب کند. جایگزین شما London و جایگزین Muller فردی مکزیکی به نام سانچز است. حال مسیر را با یار دوم خود ادامه دهید و به توضیحاتی در مورد دوئل گوش دهید. سپس به منطقه مشخص شده بروید. کار راحتی را نسبت به دوئل های بازی های وسترن دیگری در پیش رو دارید. ابتدا کافی است کلیدی که باعث بیرون آوردن تفنگ می شود را فشار دهید. سپس برای پر شدن یکی از نوارهایی که در سمت راست شما قرار دارد با زدن کلید RB و R1 قسمت هایی از بدن فرد مقابل را انتخاب کنید. سپس به سرعت شلیک کنید تا او را از پای درآورید. حال با آقای London به سمت کافه برگشته و به سلامتی او نوشیدنی را میل کنید. در همین حین ناگهان سانچز به سمت شما می آید و با یک گروگان خواهان کشتن شما است. مانند دوئل قبلی او را نیز از پای در آورید. سپس چهار نفر از دوستان او نیز به شما حمله ور می شوند که با نابودی آن ها این مرحله نیز به پایان می رسد. به علت کوتاه بودن این مرحله توصیه می کنم بار دیگر به نزد آقای Ricketts بروید و داستانی دیگر را با او تجربه کنید. برای این کار کافی است به داخل کافه رفته تا وارد بخش بعدی شوید.

The Mexican Wagon Train

پس از وارد شدن به کافه London را تنها در گوشه ای در حال نوشیدن مشاهده می کنید. او از جان دعوت به همراهی در نوشیدن می کند و او نیز قبول می کند. در حین نوشیدن صحبت هایی در مورد خاویر و Bill می شود. جان از گذشته خود می گوید و تمام نکات مهم داستان که از ابتدا با آن روبروی شده است را بازگو می کند. از تیر خوردن در ابتدای بازی تا صحبت هایی در مورد زن و فرزند خود همه و همه گفته می شود. در آخر به London می گویید که او را پیدا خواهم کرد و خواهم کشت. در این لحظه آقای Ricketts نصیحتی به جان می کند. او می گوید که من 25 سال در تعقیب و کشتن مردان بوده ام. اما حالا به من نگاه کن. چیزی دور من را جز تنهایی و انتظار فرا نگرفته است. در همین حین که در حال نوشیدن لیوانی دیگر نیز هستید؛ Luisa وارد می شود و از شما درخواست کمک می کند. او می گوید که عده ای را زندانی کرده اند و به مکانی دیگر برای قتل عام منتقل می کنند. در نهایت شما به همراه London کافه را جهت کمک به او ترک می کنید. سوار بر اسب خود شوید و مسیر را به دنبال دوست خود ادامه دهید. در طول راه کمی باهم مشاجره می کنید تا به گارها و گاردهای حامل زندانی ها نزدیک شوید. پس از دیدن آن ها هر دو گاری را با کشتن تمام افراد متوقف کنید. سپس به سمت گاری دومی که متوقف کرده اید بروید و سوار آن شوید. حال باید این گاری ها را به Amercia انتقال دهید. مسیر را تا رسیدن به دو پل ادامه دهید. قبل از عبور از پل دو سوارکار به سمت شما می آیند. آن ها را کشته و مسیر را با نابود کردن مابقی دشمنان تا اواسط پل دوم ادامه دهید.

در این نقطه قایقی کوچک را در سمت چپ خود مشاهده می کنید که با ماشین گان به شما تیراندازی می کند. به آن تیراندازی کنید و فرد پشت آن را نابود کنید. سپس مسیر را تا رسیدن به نقطه زرد رنگ ادامه دهید. به نظر میرسد که فعلا قرار است با آقای Ricketts ملاقت دیگری را نداشته باشید زیرا پس از آزاد کردن زندانیان او به شما می گوید به نزد Luisa بروید؛ زیرا او ارتباطات زیادی در این سرزمین و اطراف آن دارد و به تو کمک می کند. در نهایت با آرزوی یافتن چیزی که به دنبال آن به اینجا آمده ای شما را ترک می کند و این مرحله را به پایان می رساند. برای ورود به بخش بعدی توصیه می کنم به حرف London گوش دهید و به نزد Luisa رفته و او را ملاقات کنید. مانند همیشه به سمت حرف L و در نزدیکی خانه او بروید تا وارد بخش بعدی شوید.

?Must a Savior Die

پس از رسیدن به ورودی خانه Luisa، او را تنها در جلوی خانه سوخته مشاهده می کنید. اتفاقات پیش آمده را از او جویا می شوید. او بیان می کند که با ریو(کسی که در ماموریت های De Santa در تعقیب او هستید) یک قرار ملاقات رمانتیک گذاشته بود و شب فوق العاده را سپری کردند. سپس افراد وابسته به فرمانده که وظیفه پاسداری از مکزیک را بر عهده دارن به آن ها حمله ور می شوند و ریو را دستگیر می کنند. او می گوید که قلب من شکسته است اما برای مکزیک نیز گریه می کنم. جان محل نگهداری ریو را می پرسد و Luisa به او می گوید که در زندانی در نزدیکی El Presidio قرار دارد و ناگهان از جا بر می خیزد و می خواهد که ریو را نجات دهد و یا در این راه بمیرد. جان به او می گوید که ایده خوبی نیست و بهتر است همراه او تا نزدیکی زندان آمده و بقیه کارها را به عهده او بگذارد. سپس او از جان تشکر می کند و به همراه یکدیگر سوار بر گاری می شوند. شما باید در کنار دست او برای تیراندازی بنشینید. حال می توانید مسیر را تا رسیدن به نزدیکی زندان رد کرده و یا از مناظر و مکالمات بازی استفاده کنید. پس از رسیدن به زندان از گاری پیدا شوید و مسیر را به سمت راست و بالا تپه ادامه دهید. از دیوار ریخته زندان بالا بروید و به بالای محوطه اصلی راه پیدا کنید. حال مسیر را تا موقعیت Snipe ادامه دهید. در این نقطه دو انتخاب در پیش رو خواهید داشت. یا استفاده از Snipe سمت چپ خود و یا استفاده از Dead Eye و کشتن تعداد زیادی از دشمنان. در مقابل خود و انتهای صفحه ریو را مشاهده خواهید کرد که در شرف اعدام قرار دارد. با استفاده از روش Dead Eye او به همراه 2 نفر که در سمت چپ او و کمی عقب تر قرار دارند را انتخاب کنید. سپس 3 نفری را که در روی بالکن مانندها مشاهده می کنید نیز انتخاب کرده و در نهایت تمامی آن ها را نابود کنید. برای کشتن بقیه افرادی که وارد محوطه می شوند می توانید از جعبه های قرمز رنگ TNT استفاده کنید و بقیه را هم با Snipe نابود کنید. حال کار راحتی را پیش رو خواهید داشت. از نردبان سمت چپ خود پایین رفته و مسیر را تا رسیدن به Reyes ادامه دهید. سپس به او می گویید که از طرف Luisa آمده اید و سپس به سمت اسبی می روید و به کمک آن Reyes را برداشته و از زندان فرار کنید. در خروجی زندان شخصی برای راهنمایی مسیر به شما ملحق می شود. او را دنبال کنید کمی جلوتر دو سوارکار به سمت شما می آیند. آن ها را حتما در همان ابتدای مسیر نابود کنید. حال مسیر را به همراه راهنما ادامه دهید و از 4 دشمن بعدی که در مقابل راه شما قرار دارند صرف نظر کرده و به سرعت به دنبال او بروید. در نهایت به Luisa می رسید و او از شما بابت این کار تشکر می کند. در نهایت Reyes نیز به شما قول می دهد که در رسیدن به هدف خود و پیدا کردن آن دو نفر شما را همراهی کند. پس از اتمام این مرحله تنها یک راه برای بخشی بعدی در پیش رو دارید و آن هم De Santa می باشد. پس به سمت مقر فرماندهی او و کلونل رفته و به نظاره بنشینید تا داستان بعدی برای شما نمایان شود. همچنین در طول مسیر تا رسیدن به منطقه مشخص شده می توانید از ماموریت های جانبی نیز لذت ببرید.

Empty Promises

جان در حال ورود به داخل قلعه است که ناگهان تعدادی سوار به همراه فرمانده از دروازه خارج می شوند. فرمانده خبر از یک خیانت را می دهد و به شما قول می دهد در صورت کمک به او در این ماموریت به دنبال شخص مورد نظر شما خواهد آمد. سوار بر اسب خود شده و به سمت خارج Escalera بروید تا مردان فرمانده را ملاقات کنید. مسیر را تا رسیدن به یک کاروان ادامه دهید. از اسب خود پیدا شوید و در کنار فرمانده بر روی گاری سوار شوید. حال می توانید مسیر را رد کرده و یا از دیدن مناظر لذت ببرید. پس از رسیدن به هدف فرمانده De Santa کافی است از خواب بیدار شوید و حواس خود را جمع نگاه دارید. ناگهان گاری مقابل شما منفجر می شود و مورد حمله قرار میگیرد. به سرعت افراد بالا تپه را نابود کنید. سپس از سمت راست شما تعدادی سوارکار می آیند. پس از کشتن آن ها مسیر را تا رسیدن به یک کمپ ادامه دهید. حال از گاری پیدا شوید و به دنبال فرمانده مسیر را ادامه دهید. حال متوجه می شوید که Sniperها در بالا تپه مقابل شما کمین کرده اند و به سوی شما تیراندازی می کنند. در مقابل آن ها کاور بگیرید. سپس تک تک به استفاده از Snipe خود آن ها را نابود کنید. پس از کشتن آن ها مسیر را به سمت چپ ادامه دهید و کارو بگیرید. در این زمان گروهی دیگر به شما حمله ور می شوند که در مقابل شما قرار دارند. آن ها را نابود کنید. حال مسیر را به سمت نقطه زرد رنگ بعدی واقع در دره ادامه دهید. سپس کافی است آن ها را نابود کنید و از دره بالا بروید. در این زمان به پشت خود برگشته تا گروهی دیگر از خیانتکاران را مشاهده کنید. مسیر را تا انتهای این تپه ادامه دهید و گروهی مشابه را نیز نابود کنید. حال باید ارتش را به خرابی بیشتر وادار کنید و روبه جلو هدایت کنید. حال به سربالایی دیگری واقع بر روی یک تپه میرسید. پس از کشتن تمامی افراد حاضر در آن جا کمی جلوتر به یک نبرد عظیم خواهید رسید. تعداد زیادی از مهاجمان روبروی شما قرار دارند. حال رو به جلو مسیر را ادامه دهید و تمامی آن ها را نابود کنید. در نهایت دو نفر از آن ها باقی می مانند و شما به قلعه آن ها که در بالا تپه واقع شده است می رسید. پس از گرفتن آن جا De Santa به شما می گوید که فردی به مهارت شما لیاقت زنی را دارد که با او باشد. جان به او می گوید که من به اطلاعت نیازمند هستم. در نهایت با او اتمام حجت می کنید که در صورتی که دفعه بعدی او را ببیند باید اطلاعاتی را داشته باشد که به درد او بخورد. فرمانده هم با خوشحال او را به نوشیدنی و بودن با زن ها دعوت می کند و هم چیز را به زمانی دیگر موکول می کند. حال این مرحله نیز به پایان می رسد. مانند مرحله قبلی شما تنها یک انتخاب پیش رو دارید و آن هم فرمانده است. پس به سوی او رفته تا اطلاعات جدیدی در مورد هدف خود از او کسب کنید.

Mexican Caesar

در ابتدای این بخش De Santa و یک شخص دیگر را در حال مجبور کردن دو زن به کاری که نمی خواهند به آن تن دهند مشاهده می کنید. در این لحظه جان وارد می شود و جویای اتفاقات حاضر می شود. فرمانده به او جواب می دهد که این کاری است که به تو مربوط نمی شود. در این زمان کلونل از پله ها پایین آمده و دو زن را در آغوش می گیرد و می گوید من عاشق وطن پرستان هستم. سپس به فرمانده می گوید که کار بعدی را به جان توضیح دهد زیرا با وجود آن دو زن وقت این کار را ندارد. فرمانده نحوه انجام این کار را برای شما توضیح می دهد. او می گوید که کلونل حاضر به استخدام شما برای محافظت از عبور قطار در داخل سرزمین آشوبگران که به فرماندهی Reyes جمع شده اند می باشد. او همچنین به تو pesos 20,000 به همراه اطلاعاتی از خاویر را پیشنهاد می کند. جان نیز پذیرفته راهی ماموریت می شود. به سمت گاری رفته و سوار آن شوید. مانند همیشه می توانید به دیدن مناظر بنشینید و یا این بخش را رد کنید. پس از رسیدن به نزدیکی محل مورد نظر منطقه را بسیار ساکت مشاهده می کنید که تا حدودی شک برانگیز است. کمی جلوتر گروه های اسب سوار به سمت شما حمله ور می شوند. پس از نابودی دو گروه از آن ها به نظاره مسیر نشسته تا به مقصد تایین شده برسید. پس از ادامه دادن کمی از مسیر در یک راه نسبتا تنگ قرار می گیرید. در این لحظه 3 نفر دیگر به شما حمله ور می شوند که با کشتن آن ها می توانید مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به شهر تعیین شده به سمت قطار بروید. حال می توانید به پشت Gatling Gun بروید و از آن برای کشتن دشمنان استفاده کنید. کمی پس از راه افتادن قطار گروهی به شما حمله ور می شوند. آن ها را با استفاده از سلاح مرگبار خود نابود کنید. روند کلی کار تا انتها به یک صورت است و باید به کمک نقشه دایره های قرمز رنگ را نابود کنید. برای کشتن افراد می توانید اسب های آن ها را با تیر بزنید. در مجموع قسمت های کلیدی این بخش را توضیح می دهیم. در ادامه مسیر زمانی فرا می رسد که شما به یک شهر می رسید. در این جا به سمت ایستگاه قطار دقت کنید زیرا تعداد زیادی از دشمنان را در آن جا مشاهده خواهید کرد. پس از عبور از این بخش سیل عظیمی از دشمنان به سمت انتهای قطار آمده و با نزدیک کردن اسب های خود بر روی آن پریده و به شما از روی قطار تیراندازی می کنند. آن ها را به سرعت نابود کنید. زیرا اگر تاخیری به خرج دهید بقیه مهاجمان به سمت جلوی قطار رفته و به موتور آسیب می رسانند. سعی کنید تعادل را برقرار کنید. پس از نابود کردن آن ها مسیر را تا رسیدن به کمپ نظامی بدون هیچ گونه درگیری ادامه دهید. حال از قطار پیدا شوید تا از شما بابت حفاظت از قطار تشکر شود و این مرحله نیز به پایان برسد. برای ورود به بخش بعدی نیز باید به نزد De Santa بروید تا بلکه این بار خبری ای خاویر به شما داده شود.

Cowards Die Many Times

پس از ورود به محوطه قلعه کلونل، فرمانده با خبرهای خوشی به سمت شما می آید. او به شما می گوید که کلونل شخصا خواهان دیدار با شما شده است. سپس به همراه او به نزد کلونل می روید. او مشغول عیش و نوش با یک زن است که پس از ورود شما او از محل ملاقات خارج می شود. کلونل به شما خوش آمد می گوید و برای شما خبرهای فوق العاده ای دارد. او می گوید که مردی که به دنبال او هستی در شهری به نام Chuparosa دستگیر شده است و از شما می خواهد که به همراه De Santa به آن جا بروید و سوالات خود را از او بپرسید و چیزی را که خواهان آن هستید به دست آورید. در ادامه کلونل می گوید که این هدیه ای از طرف من به تو است بابت تمامی کمک هایی که به من و برای کشورم انجام داده اید. حال او De Santa را برای همراهی با شما می فرستد و خود به داخل و به دنبال زنی که رفته است می رود. گاری در کنار در آماده شده است. با فرمانده به سمت آن رفته و سوار بر آن شوید. مانند همیشه می توانید عمل کنید. یا در گاری بخوابید و زمان رسیدن به مقصد فرمانده شما را بیدار کند و یا به مناظر بازی توجه کنید و با فرمانده به صحبت بپردازید. در انتها با رسیدن به دروازه شهر به همراه فرمانده از گاری پیدا شوید و به داخل شهر وارد شوید. فرمانده به شما می گوید که آن ها را در کلیسا قرار داده اند. آن ها مسلح نیستند و کلیسا بهترین مکان برای اجرای عدالت و یافتن حقیقت ها است. در مجموع قضیه خیلی مشکوک است. به سمت آن جا بروید و داخل شوید. پس از آن محل نیایش رو مشاهده کنید. کسی را پیدا نمی کنید. فرمانده از تمام خدمات شما تشکر می کند و اینجا مشخص می شود که به شما از پشت خنجر زده شده است. آن ها شما رو بیهوش می کنند و به خارج کلیسا می برند. در این زمان آن ها می خواهد شما را بکشند و به عنوان یک خیانت کار به مکزیک از شما یاد کنند که ناگهان Reyes ظاهر می شود و با زدن چند تیر باعث سردرگم شدن فرمانده و همراهانش می شود. حال شما باید به سرعت به سمت او بروید و خود را فراری دهید. همراهان Reyes شما را پوشش می دهند. به پشت ساختمان رفته و از پله ها بالا بروید تا ناجی خود را مشاهده کنید. پس از باز کردن دست های خود به دنبال او پایین بروید از داخل صندوقچه مشخص شده سلاح های خود را باز پس بگیرید. در این زمان وقت انتقام فرا رسیده است. ابتدا افرادی که در طبقه پایین و محوطه قرار دارند را نابود کنید. سپس به به داخل خانه مقابل خود وارد شوید. از پله ها بالا بروید و سه سرباز مکزیکی دیگر را نیز از پای در آورید. حال مسیر را از سمت چپ بالکن ادامه دهید به سمت در دست راست خود بروید و در آن جا فرمانده چاقی که در قطار نیز همراه شما بود را بکشید. پس از این کار Reyes برای مردم خود سخنرانی می کند و از آزادی سخن می گوید. در نهایت این مرحله به پایان می رسد و خیانت دولت مکزیک برای شما مشخص می شود. برای ورود به بخش بعدی به نزد Luisa که در منطقه ای جدید قرار دارد بروید و او را ملاقات کنید.

Father Abraham

شما برای استراحت از اسب خود پیدا می شوید که ناگهان دو نفر با سلاح به سمت شما می آیند. آن دو سلاح و چاقو شما را گرفته و به جلو هدایت می کنند. سپس به نزد رئیس آن ها یعنی Luisa می رسد و بابت خوش آمدگویی گرم از او تشکر می کنید. او نیز از شما عذرخواهی می کند و در جواب می گوید که چاره ای جز این کار ندارد زیرا این سرزمین خطرناک شده است. او می گوید که پدرش را دیروز کشته اند و قلب او را از جا کنده و به عنوان غذا به سگ هایشان داده اند. در ادامه توضیح می دهد که شرافت و پاکدامنی دو دختر جوان را از آن ها گرفته اند. جان نیز به او ابراز ناراحتی و تاسف می کند. در ادامه او از شما کمک می خواهد اما شما به او می گویید که مشکلات خود را دارید. Luisa برای راضی کردن شما حرف های زیادی می زند و در آخر می گوید که من پدرم را از دست داده ام، مادرم در آمریکا هست و خواهرم دختری جوان ناپخته است. در نهایت جان راضی به کمک می شود تا به آن ها حمله ور شود. سوار بر گاری شده و مسیر را به همراه Luisa تا رسیدن به محل حمله ادامه دهید. حال او از شما می خواهد که به مردان کنار جاده محل قرار دادن دینامیت ها را نشان دهید. سعی کنید دینامیت ها در سایه زیر پل و سمت چپ آن کار بگذارید. پس از کار گذاشتن هر 5 محموله به بالای تپه و پشت دستگاه انفجار بروید. تنها کاری که لازم است انجام دهید منتظر ماندن برای رسیدن کاروان می باشد. در لحظه ای که اکثر آن ها روی محموله ها قرار گرفتند تمامی آن ها را به صورت جداگانه منفجر کنید. دقت کنید که هدف اصلی شما گاری ها هستند و آن ها را باید منفجر کنید. در صورتی که گاری دوم را نتوانستید منفجر کنید به سرعت به سمت پایین آمده و در زمان عبور درشکه ران را با تیر از پای در آورید. پس از کشته شدن همه Luisa از شما تشکر می کند و سپس این مرحله نیز به پایان می رسد. برای ادامه راه بهتر است به سوی Reyes بروید. او در شمال شهر Las Hermanas قرار دارد و با حرف R به نمایش در آمده است. به پیش او بروید تا داستان جدید را تجربه کنید.

The Great Mexican Train Robbery

پس از ورود به اردوگاه Reyes متوجه می شود که همه به شکل خاصی به شما نگاه می کنند. دلیل این امر آمریکایی بودن شما است. حال Reyes را پیدا کنید و با او حرف بزنید. پس از خوش آمدگویی به شما سخنرانی دیگری برای مردمش می کند و سپس به شما می گوید که انرژی آن ها به گونه ای است که مرا تغذیه می کند. من به آن ها می دهم و آن ها نیز به من می دهند. حال او از یک دزدی سخن می گوید. پس از آن به سمت اسب ها رفته و سوار بر آن به دنبال او مسیر را ادامه دهید. در طول مسیر Reyes به شما می گوید که بیشتر از خود و دو دوستی که به دنبال قتل آن ها به اینجا آمده اید سخن بگویید. جان نیز می گوید اوضاع از مدت ها پیش فرق کرده است و آن ها دیگر دوست من نیستند. در ادامه جان می گوید که محل اختفا آن ها را پیدا کرده ای؟ و Reyes در پاسخ می گوید که بهترین افرادم رو برای این کار قرار داده ام. تنها کمی به من زمان بده تا آن ها را پیدا کنم. در ادامه کمی در مورد گذشته جان صحبت می کنند. او نیز مانند Reyes از آدم های ثروتمند و بانک های دولتی سرقت می کرده و به مردمی که احتیاج داشته اند میداده است. اما اوضاع با دوستانش تغییر کرد و آن ها همه چیز را فراموش کردند. حال مسیر را تا رسیدن به نزدیکی قطار و شهر ادامه دهید. او به شما می گوید که تجهیزاتی نظامی در این قطار قرار دارد و به همین علت برای ما مهم است. پس از ورود به شهر او به شما چاقوهای پرتابی را می دهد و می گوید که آن ها را باید قافلگیر کنیم. برای این منظور پس از رفتن Reyes به جلو رفته و کنار ورودی اول کاور بگیرید. سرباز مقابل خود را نابود کنید. سپس به سمت راست ساختمان بروید و دو نفر دیگری که بر روی قطار مشاهده می کند را نابود کنید. حال کمی جلوتر آمده و آخرین نفری که در مقابل شما قرار دارد را کشته و وارد قطار شوید. حال باید دو گارد دیگر را از پای درآورید.

ابتدا شخصی که در پشت بام مقابل شما قرار دارد را نابود کنید. سپس به سمت ابتدای قطار رفته تا شخص بعدی را مشاهده و از بین ببرید. حال باید واگن های عقبی را با استفاده از اهرم جدا کنید. حال به سمت جلو رفته و فردی که پشت ماشین گان قرار دارد را کشته و جای او را بگیرید. پس از این کار به سمت اردوگاه سربازان تیراندازی کنید و هر شخصی که از سمت راست نیز اضافه می شود نابود کنید. این کار را تا زمانی که کسی به محوطه وارد نشود ادامه دهید. سپس مسیر را به جلوی قطار ادامه داده و افرادی را که در سر راه خود مشاهده می کنید نابود کنید. حال به قسمت کنترل قطار رفته و با کشیدن اهرم مورد نظر آن را به حرکت در آورید تا به نزد Reyes و دوستانش برسید. آن ها از شما تشکر می کنند و دینامیتی را به شما می دهند تا در ورود به محوظه آهنی را منفجر کنید. به بالا قطار رفته و دینامیت را کار بگذارید. سپس به سرعت از آن جا دور شوید. حال دوباره به محل انفجار رفته و برای باز کردن در گاو صندوق اقدام کنید. آنالوگ خود را به سمت راست بچرخانید تا عدد اول را پیدا کنید این عدد نزدیک 40 است و وقتی قفل شروع به لرزیدن کرد یعنی پیدا شده است. برای دومین عدد باید آنالوگ را تا رسیدن به عدد 25 به سمت چپ بچرخانید. برای پیدا کردن آخرین عدد نیز آنالوگ را به راست بچرخانید و پس از رسیدن به عدد 45 در گاو صندوق را باز کنید. از داخل آن $200 پول و یک نامه و یک سلاح جدید را بردارید. سپس به نزد Reyes باز گردید و او از شما بار دیگر تشکر می کند و می گوید جاسوس های او به زودی خبرهای خوشی را به من میرسانند. در این لحظه مرحله به اتمام می رسد و شما تنها Luisa را برای ادامه بازی در پیش رو دارید. پس به نزد او رفته و داستانی جالب را تجربه کنید.

Capitan De Santa’s Downfall

پس از رسیدن به کمپ، او و همراهانش را مشاهده می کنید که در حال آماده سازی هستند. او از دیدن شما خوشحال می شود و جان را به همراه بقیه افرادش برای مقابله با فرمانده می فرستد. خود او در کمپ می ماند تا از آن جا محافظت کند. حال به همراه یاران او سوار بر اسب شده و مسیر را تا رسیدن به Sepulcro ادامه دهید. پس از رسیدن به آن جا متوجه می شوید که در داخل قبرستان De Santa و سربازانش شخصی را به قتل رسانند. به سرعت وارد شوید و تمامی سربازان را به جز او کشته و سپس به تعقیب او بروید. با سوت زدن اسب خود را فرا بخوانید و او را دنبال کرده تا با طناب به چنگ آورید. سپس او را کشیده و به ورودی قبرستان برگردانید. پس از کتک زدن او و حرف کشیدن از او زمانی فرا می رسد که باید انتخاب کنید. او را زنده می گذارید یا به خاطر خیانتی که به شما کرده است می کشید. تصمیم این کار با شما است. پس از انجام کار مورد نظر خود سوار بر اسب مسیر را تا رسیدن به نقطه مورد نظر بعدی ادامه دهید. در طول مسیر کمی در مورد گذشته خود و ارتباط آن با خاویر سخن می گویید. پس از رسیدن به شهر در کنار ورودی آن کاور بگیرید و او را صدا کنید. به داخل بروید تا گروهی از سربازان به سمت شما حمله ور شوند. تمامی آن ها را نابود کنید. حال به سمت زنی رفت و محل خاویر را از او جویا شوید. او می گوید که ماه ها است به این جا نیامده و سپس شما را یک احمق خطاب می کند و از آن جا می رود. در این لحظه این مرحله به پایان می رسد. برای ادامه راه به سمت Reyes بروید و ببینید او برای شما چه چیزی خواهد داشت.

The Gates of El Presidio

پس از ورود شما به منطقه مشخص شده، آن جا را خیلی ساکت و خالی پیدا می کنید. همه چیز مشکوک است تا زمانی که وارد خانه می شوید و Reyes را در حال خیانت به Luisa مشاهده می کنید. زنی که Reyes با او هست از آن جا خارج می شود. در طول مکالماتی که همه آن ها را نمی شود بازگو کرد جان به او می گوید که Luisa فکر می کند که همسر تو است و Reyes با خنده ای جواب او را می دهد و می گوید که من قراره رئیس جمهور بعدی مکزیک شوم و بعد زن من او باشد؟ در پایان نیز از آن جا جهت انجام ماموریت دیگری خارج می شوید. سوار بر گاری شده و مانند همیشه یا مسیر را رد کرده و یا به مکالمه با او بپردازید. پس از رسیدن به مقصد مورد نظر او به شما می گوید که باید این گاری که حاوی TNT است را تا دروازه اصلی این قلعه ببرید و با نزدیک شدن به دروازه از آن خارج شوید تا شاهد انفجار دروازه و حمله نیروهای ما باشید. این کار را انجام دهید. حال او به شما می گوید که به دنبال خاویر بروید و ارتش را به عهده من و یاران قرار بده. حال شما باید به محل هایی که با علامت سوال مشخص شده است بروید. برای پیدا کردن او 3 قسمت را پیش رو دارید. از پله های سمت چپ خود بالا بروید. در برجی که کنار خود مشاهده می کنید رفته و مسیر را تا انتها ادامه دهید. حال متوجه می شوید که او این جا نیست. از برج پایین آمده و به سمت علامت سوال بعدی که در یک خانه است بروید. به طبقه دوم خانه رفته تا متوجه می شوید که او در داخل اتاق بالایی این خانه پنهان شده است. با او صحبت کنید. او می گوید که ما باهم از یک خانواده بودیم و تو من رو نمیکشی. صحبت ها ادامه پیدا می کند تا زمانی که او به شما نزدیک می شود و بالاخره فرار می کند و از آن جا می رود. به سرعت از پنجره به داخل محوطه پریده و از دروازه دیگری که در قلعه وجود دارد خارج شوید. اسبی که مقابل شما قرار دارد را سوار شوید و به دنبال خاویر بروید. او را دستگیر کنید. برای این کار می توانید با چاقو به اسب او ضربه زده و او را متوقف کنید و یا با استفاده از قرص های مربوط به اسب، حیوان خود را مقاوم کنید و به دنبال او رفته و از روی اسب با طناب به پایین بکشید. حال او را بر روی اسب خود قرار دهید و به قلعه باز گردید. در این زمان او را به زندان برده و در اون جا حبس کنید. حال Reyes سراسیمه به سوی شما می آید و می گوید ارتش نیروهای پشتیبانی فرستاده است. شما و او باید بار دیگر از برج بالا رفته و از سلاح محبوب خود علیه آن ها استفاده کنید. پس از نابودی تمامی آن ها بار دیگر به زندان برگشته تا خاویر را ببینید. او را از این جا منتقل کنید. پس از یک Loading کوتاه دو ماموری که در ابتدای بازی مشاهده کردید را بار دیگر می بینید. خاویر را به آن ها تحویل دهید. در انتها آن ها هیچ یک از اشتباهات شما را پاک نمی کنند و می گویند Bill را باید پیدا کنی و در نهایت یکی از ماموران پست فطرت به شما می گوید که زن شما سلام رساند. پس از اتمام این مرحله دو امتیاز Sons of Mexico و Spurred to Victory را دریافت خواهید کرد. حال برای ورود به بخش بعدی بار دیگر به نزد Reyes بروید.

An Appointed Time

پس از رسیدن به شهر، آن جا را در آشوب می بینید. تمامی افراد Reyes درگیر با سربازان دولت کار را ادامه می دهند. از قلعه اصلی که کلونل در آن حضور دارد سربازانی برای پشتیبانی به بیرون می آیند. شما به داخل محوطه قلعه رفته و Reyes را دستگیر شده و در مقابل دو سرباز و یک فرمانده مشاهده می کنید. شما به آن ها پیشنهاد می کنید که Reyes را رها کنند وگرنه اتفاق بدی پیش خواهد آمد. آن ها قبول نمی کنند و می خواهند که به شما تیراندازی کنند. ناگهان از سمت مقابل Luisa وارد می شود و با یک چاقو به سمت آن ها حمله ور می شود. او هدف تیرهای آن ها قرار می گیرد. جان خشمگین شده و دو سرباز را با تیر می زند و فرمانده آن ها را به دوئل دعوت می کند. او نیز می گوید ما مثل یک مرد می جنگیم نه مانند سگ ها. در این زمان او را در دوئل شکست دهید. پس از این کار Reyes را آزاد کنید تا شخصی به نزد شما آید و خواهان آزادی زندانیان شود. مسیر را تا نزدیکی زندان به تنهایی ادامه دهید. پس از رسیدن به محوطه زندان سه گارد به مقابل شما می آیند. هر سه آن ها را نابود کنید و سپس با تیراندازی به درهای زندان، زندانیان را آزاد کنید. حال زمان پیوستن به Reyes است. به سوی او بروید. شما باید سربازان را وادار به عقب نشینی کنید. مسیر را تا رسیدن به ورودی قلعه اصلی ادامه دهید. شخصی که پشت ماشین گان قرار دارد را کشته و خود جای او را بگیرید. سپس رو به دروازه بچرخید و آماده تیراندازی باشید. پس از کار گذاشتن TNT توسط افراد او، به مواد منفجره تیراندازی کنید تا دروازه منفجر شود.

حال دو گروه می خواهند که از دروازه خارج شوند و به شما تیراندازی کنند. همه آن ها را نابود کنید. سپس به داخل محوطه قلعه رفته و مابقی افراد را از بین ببرید. از پله ها بالا بروید و بار دیگر به Reyes بپیوندید. آن ها می خواهند با تبر در ورودی منزل را باز کنند. در همین حین نیروهای کمکی دیگری برای یاری رساندن به کلونل حاضر می شوند. به سمت ماشین گان برگشته و تمامی آن ها را بار دیگر نابود کنید. پس از کشتن آن ها به ورودی در بازگردید. در این لحظه مشاهده می کنید که کلونل و برادر شما Bill در حال فرار است. به سرعت از خانه خارج شوید و سه نفری که در محوطه پشتی قلعه حاضر هستند را نابود کنید. حال سوار اسب های خود شوید و گاری را تعقیب کنید. ابتدا سه سوارکار که در حال محافظت از گاری هستند را کشته و سپس سراغ فرد پشت ماشین گان بروید. پس از کشتن تمام آن ها نوبت به برادر شما و کلونل می رسد. ابتدا افرادی که گاری را هدایت می کنند را نابود کنید تا باعث توقف گاری شوید. سپس کلونل و برادر شما از گاری پیدا می شوند. کلونل برادر شما را تحویل می دهد و خواهان داشتن زندگی دوباره است. او را کشته و برادر شما نیز طلب بخشش می کند. در این هنگام به سمت شما اسلحه کشیده و بار دیگر Reyes جان شما را نجات می دهد و به او تیراندازی می کند. حال او خوشحال از این که به کمک شما مکزیک را به دست آورده است و مردم خود را آزاد و رها مشاهده می کند. به او یادآوری می کنید که افرادی مثل Luisa جان خود را در این راه فدا کرده اند. در هر صورت ماموریت شما در این جا تمام شده است و برادر خود و خاویر را به زانو در آوردید. پس از اتمام این مرحله شما امتیاز No More Fancy Words را دریافت خواهید کرد. حال باید به سمت مامورانی که شما را آزاد کرده اند بروید. آن ها در Blackwater قرار دارند و در نقشه با حرف G به نمایش درآمده اند.

[nextpage title=”Dutch Chasing Missions”]

Bear One Another’s Burdens

پس از وارد شدن به ساختمان مشخص شده از دفتردار مقابل خود جای ادگار را می پرسید. او پس از کمی تاخیر به شما می گوید که به بالا پله ها دست راست بروید تا او را پیدا کنید. پس از دیدن او و خوش آمدگویی به شما از نحوه سفر شما می پرسد. جان خواستار دیدن زن و پسرش است اما آن ها از شما انجام یک ماموریت دیگر را می خواهند تا بعد از آن به شما اجازه دیدن آن ها و زندگی کردن را بدهند. پس از بحث و جدلی که صورت می گیرید جان موافقت می کند که به آن ها کمک کند. بعد از پایین رفتن از پله ها شما Nigel را مشاهده می کنید که بالاخره دستگیر شده است. از ماموران کنار خود خواهش می کنید که دستور آزادی او را بدهند زیرا او یک قهرمان است و به جان در پیدا کردن Bill کمک کرده است. حال به سمت ماشین مقابل ساختمان رفته و سوار آن شوید و مسیر را تا رسیدن به Serendipity ادامه دهید. پس از رسیدن به منطقه مورد نظر از ماشین پیاده شوید و مسیر را به همراه مامور Fordham ادامه دهید. پس از رسیدن به اسکله و نزدیک شدن به کشتی که در آن جا قرار دارد صدای فریادی را می شنوید. به داخل کشتی رفته و آن جا را جست و جو کنید. به بالاترین قسمت کشی بروید تا سرخ پوستی که به ماموران کمک کرده است را مشاهده کنید. او می گوید که این یک تله است و باید فرار کنیم. مامور به شما دستور می دهد که او را بلند کرده و بر روی دوش خود قرار دهید. در این زمان دشمنان به سوی شما حمله ور می شوند. مسیر که آمده اید را باید بازگردید و تا انتها ادامه دهید تا به ماشین برسید. در طول راه روش خاص یا راه خاصی وجود ندارد. تنها کافی است مسیر را رو به جلو ادامه دهید. پس از رسیدن به ماشین سرخ پوست را داخل آن قرار دهید و مسیر را با ماشین به سمت شهر پیش ببرید. در میانه راه ماشین خراب می شود و دشمنان به شما حمله ور می شوند. آن ها از پشت ماشین به سمت شما نزدیک می شوند. ابتدا سوارکاران را بزنید و سپس افراد پیاده را نابود کنید. در نهایت بار دیگر سوار ماشین شوید و مسیر را تا رسیدن به Blackwater ادامه دهید. پس از رسیدن به شهر به سمت مطب دکتر Mac Dougel رفته و فرد زخمی شده را به او تحویل دهید تا این مرحله به اتمام برسد. در این زمان مرحله به اتمام می رسد و برای پایان یافتن این بخش به سمت دفتر مامور Ross بروید تا داستانی دیگر را تجربه کنید.

Great Man Are Not Always Wise

پس از وارد شدن به دفتر این دو مامور آن ها خبر می دهند که سرخ پوست به حرف آمده است و در مورد Dutch سخن گفته است. از در کناری خود به همراه آن ها خارج شوید. حال از نردبان مقابل خود بالا بروید تا در مقابل در بانک قرار بگیرید و یک دید خوب از پشت بام ساختمان اداره پلیس داشته باشید. Agent Ross به همه گوش زد می کند که به هیچ وجه بدون دستور و علامت او شروع به تیراندازی نکنند. در ادامه اسب هایی که مردان Dutch برای فرار تهیه کردن را مشاهده می کنید. سپس با تفنگ خود بر روی در بانک Zoom کنید. گروگانی را مشاهده می کنید که از آن خارج می شود و سپس توسط مهاجمان به قتل می رسد. حال وقت تیراندازی است. به سرعت آن ها را نابود کنید. محل خروج همه آن ها از در ورودی بانک است زیرا راه دیگری برای خروج وجود ندارد. آن ها را کشته و افرادی که در پنجره های طبقه اول قرار دارند را نابود کنید. سپس تعدادی از آن ها قصد فرار از چپ و راست را دارند به کمک همراهان خود تمامی آن ها را نابود کنید. حال به شما دستور داده می شود که به داخل بانک بروید به همراه 2 مامور دیگر مسیر را تا آن جا طی کنید. سپس به قفل در شلیک کنید تا باز شود. به داخل بانک رفته و چهار نفری که مشاهده می کنید را از میان بردارید. در اتاق مجاور شخصی را به همراه دو گروگان مشاهده می کنید. به سرعت به سمت او رفته و با قابلیت Dead Eye او را کشته و مانع قربانی کردن شخص بیگناه دیگری شوید. حال برای یافتن Dutch به طبقه بالا رفته و آن جا را جست و جو کنید. پس از رسیدن به طبقه بالا ابتدا سه نفری که در مقابل خود مشاهده می کنید را از میان بردارید. پس از این کار وارد اتاق شوید تا Dutch و همراهش را در کنار 2 گروگان دیگر مشاهده کنید.

او از دیدن شما ابراز خوشحالی می کند. سپس با حرف زدن در مورد زن و پسر شما خود را به در نزدیک می کند. او می گوید که حالا تو رئیس هستی و جان در جواب می گوید از زمانی که من را ول کردی تا بمیرم، من رئیس خود شده ام. حال او زنی که گروگان گرفته است را به سمت شما هل می دهد و در میان راه به او تیراندازی می کند. با کشتن او پا به فرار می گذارد. به سرعت به همراه کلانتر و شخص همراه او مسیر را به بیرون بانک ادامه دهید. حال برای اسب خود سوت زده و با آمدن او مسیر را برای رسیدن به Dutch ادامه دهید. حال مسیر را به همراه تمام افرادی که به خون Dutch تشنه هستند ادامه دهید. در طول مسیر یک ماشین که به آتش کشیده شده است را مشاهده می کنید. پس از آن مسیر را به سمت جنگل ادامه دهید. در میانه راه به شما حمله می شود. به سرعت از اسب خود پیاده شوید به پشت یک تخته سنگ رفته تا کاور بگیرید. در این زمان باید مسیر را با کشتن افراد مقابل خود تا بالای تپه ادامه دهید. پس از ورود به کمپ آن ها تعداد زیاد دیگری از دشمنان به سمت شما حمله ور می شوند. نکته ای که در کل این بخش باید رعایت شود هدشات کردن دشمنان است زیرا آن ها بسیار دیر و سخت می میرند. بنابراین بهترین روش این است که آن ها را با یک تیر هدشات کنید. پس از کشتن تمامی افراد حاضر در کمپ به نزدیک کلبه ای که مشاهده می کنید رفته و در آن جا با ماموران به گفت و گو بپردازید. پس از این که به آن ها می گویید این کار را قطعا به پایان خواهم رساند آن ها از شما جدا می شوند این مرحله نیز به پایان می رسد. حال برای ورود به بخش بعدی می توانید به سمت حرف Mc واقع در نقشه بروید. در آن جا دکتر و متخصص شهر Blackwater را مشاهده خواهید کرد و بیشتر با او آشنا می شوید.

At Home with Dutch

پس از ورود به خانه-دفتر پروفسور او از احوالات شما جویا می شود. اطلاعتی که برای شما دیگر تکراری شده است را در اختیار او قرار می دهید. سپس او به شما نگاه می کند و در مورد یکی از تئوری های خود سخن می گوید. در ادامه سرخ پوست مصدوم ما که بهبود یافته است به داخل مطب وارد می شود و خبر از پیدا کردن مخفیگاه Dutch می دهد. او مسیری را بلد است که نگهبانی در آن قرار ندارد. سپس با دکتر و او از مطب خارج می شوید و به سوی محل گفته شده می روید. ابتدا اسب هایی را که او برای شما آماده کرده است سوار می شوید. حال باید مسیر را به دنبال او ادامه دهید. در طول مسیر پس از مشاهده تعدادی مرد که به دنبال بوفالوها هستند به یک کوهستان برفی می رسید. مسیر را از داخل جنگل و پرتگاه ها به همراه سرخ پوست ادامه دهید تا زمانی که او اشاره کند اسب ها را باید همین جا رها کنیم و بقیه مسیر را پیاده طی کنیم. پس از رسیدن به صخره ها، پروفسور با دیدن آن ها جا می زند و می گوید که کار دارد و باید بروید. حال به لبه مقابل خود رفته تا با کمک سرخ پوست به بالا بروید و مسیر را ادامه دهید. پس از آن سرخ پوست به تنهایی از قسمت چوبی بالا می رود که پس از بالا رفتن او خراب می شود. حال باید مسیر را به تنهایی طی کنید. از صخره های سمت چپ خود برای ادامه مسیر استفاده کنید. سپس با کمک لبه ای از کوه به سمت مقابل رفته و مسیر را تا رسیدن به صخره ای در سمت راست خود ادامه دهید. حال کافی است به سوی دوست خود بازگشته و مسیر را به سوی غاری که برای حفاری معدن از آن استفاده می شود، ادامه دهید.

در داخل غار شخصی به سمت دوست شما حمله ور می شود. او را سلاح خود کشته و مسیری که در پیش روی خود مشاهده می کنید. ابتدا صبر کرده تا واگن TNT از مقابل شما عبور کند. سپس از غار خارج شوید و سه نفر که در جهت های مختلف قرار دارند را نابود کنید و به نزد سرخ پوست بازگردید. پس از دیدن او مشاهده زخمی عمیق و بدی که برداشته است از او جدا شوید و مسیر را به تنهایی ادامه دهید. حال به سمت نقطه زرد رنگ رفته و صخره ها را رو به بالا ادامه دهید تا زمانی که به یک خرس برسید. برای کشتن او از Dead Eye استفاده کنید. پس از کشتن او می توانید مسیر را به کمک صخره های سمت راست خود رو به جلو ادامه دهید. پس از این کار یک چیتا به سمت شما حمله ور می شود. او را نیز با همان روش قبلی کشته و مسیر را از سمت چپ به وسیله صخره ها تا رسیدن به بالاترین نقطه کوتاه ادامه دهید. پس از رسیدن به آن جا شخصی را در حال دیده بانی مشاهده می کنید. با چاقوهای پرتابی خود او را به آرامی کشته و دوربین او را بردارید. سپس او را در حال کشتن یک افسر نظامی مشاهده کنید. حال او به سمت شما بر می گردد و تیری را شلیک می کند. تیر به دوربین برخورد می کند و باعث افتادن شما می شود. پس از یک Loading کوتاه خود را در مطب پروفسور می یابید که در حال بهوش آمدن هستید. آن ها شما را نجات داده اند و به شهر بازگرداندن. پس از این کار آن دو شروع به بحث در مورد سرخ پوست ها و سفید پوست هایی که سرزمین های آن ها را غارت کردند می کنند. در نهایت جان از اتاق بیرون می رود و مرحله به پایان می رسد. برای وارد شدن به بخش بعدی کافی است دوباره به نزد دکتر در دفتر او باز گردید.

For Purely Scientific Purposes

پس از وارد شدن به داخل خانه پروفسور، او را کاملا سردرگم مشاهده می کنید. او سخنان پراکنده ای می گوید و در نهایت شما را به خارج هدایت می کند تا به همراه او و دوست سرخ پوست خود به دنبال Dutch بروید. در پیاده رو مسیر را تا رسیدن به اسب ها ادامه دهید. سپس به همراه دوستان خود مسیر را تا رسیدن به یک خرس گریزلی ادامه دهید. او ناگهان به میان جاده می آید. به کمک Nastas او را از پای در آورید. حال به همراه او مسیر را تا رسیدن به یک کلبه چوبی در سمت چپ خود ادامه دهید. اسب ها را در محل تعیین شده قرار دهید و سپس به داخل کلبه بروید. آن جا چند نفر از دوستان Nastas را ملاقات می کنید که قصد دارند به شما کمک کنند. شما با صلح به آن جا می روید اما آن ها با خشونت پاسخ می دهند. دوست سرخ پوست شما Nastas قصد میانجی گری دارد که ناگهان یکی دیگر از سرخ پوستان به او تیر می زند و او را می کشد. پس از این کار جان نیز به هر 3 سرخ پوست دیگر که در اتاق حضور دارند تیراندازی می کند و آن ها را می کشد. در این لحظه جنگ واقعی با آن ها شروع می شود. پس از کاور گرفتن در کنار دیواره کلبه به سرعت به سمت دشمنان خود شلیک کنید. سعی کنید آن ها را هدشات کنید زیرا فاصله شما با آن ها کم است و به راحتی می توانید این کار را عملی کنید. پس از کشتن همه به سمت اسب ها بروید و به همراه پروفسور مسیر را تا رسیدن به Blackwater ادامه دهید. در طول مسیر سرخ پوست ها دو بار به شما حمله ور می شوند. در هر گروه آنها به همراه یکدیگر به شما نزدیک می شوند و تیراندازی می کنند. مانند همیشه آن ها را نابود کنید. پس از رسیدن به شهر مسیر را به همراه پروفسور ادامه دهید و تا در انتها او از کمک های شما تشکر کند و مرحله به پایان برسد. برای ورود به بخش بعدی مانند چند قسمت قبلی تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد پروفسور است پس به دفتر او رفته تا بار دیگر او را ملاقات کنید.

The Prodigal Son Returns- The Yale

در این بخش برای اولین بار به خانه اصلی پروفسور وارد می شوید. او به شدت ترسیده است و می خواهد که این جا را به مقصد Yale ترک کند. در همین حین ناگهان تیری شلیک می شود و به شیشه برخورد می کند. بار دیگر Dutch به شهر آمده است. او می خواهد به کمک یاران خود شما و پروفسور را نابود کند. او همیشه یک سخران خوب بوده است و مانند گذشته برای شما سخنرانی می کند. در مکالمات آن ها به این اشاره می شود که آن ها دزد نیستند و برای یک هدف مشخص می جنگند. افرادی که با Dutch هستند همگی خانواده های خود را از دست داده اند. در نهایت جان پس از گوش دادن به این حرف ها به پروفسور می گوید از پشت بام فرار می کنیم. به همین منظور به اتاق مجاور می روند و به وسیله نردبان خود را به پشت بام می رسانند. در این لحظه پروفسور را گروگان گرفته اند. او را با قابلیت Dead Eye خود نجات دهید. سپس متوجه می شوید که دور تا دور شما نیروهای Dutch قرار دارد و شما محاصره شده اید. ابتدا به سمت دیواره راست خود بروید و دو دشمنی که در پشت بام ساختمان مقابل هستند را با Rifle نابود کنید. سپس همین کار را با دو نفر دیگر که در روبروی شما قرار دارند انجام دهید. حال با کمک Snipe خود باقی دشمنان را نابود کنید و از نردبانی که در کنار خود مشاهده می کنید، پایین بروید. در این زمان کافی است پشت بام های مقابل خود را ادامه دهید تا به سطح زمین رسیده و به کمک اسب ها به داخل شهر وارد شوید. وظیفه ای که به عهده دارید خارج کردن پروفسور از Blackwater و محافظت از او است. در طول راه و مسیر که او را محافظت می کنید، 4 بار به شما حمله می شود. افراد Dutch با اسب های خود به دنبال شما آمده و پروفسور و شما را به تیر می بندند. آن ها را مانند همیشه نابود کنید تا زمانی که به ایستگاه قطار برسید. حال زمان خداحافظی است. پروفسور برای شما آرزوی موفقیت می کند و از شما جدا می شود تا به شهر خود باز گردد. این مرحله در این لحظه به پایان می رسد. برای رفتن به بخش بعدی می توانید به دفتر Agent Ross بروید و با او صحبت کنید.

And You Will Know the Truth

در ابتدای این مرحله بار دیگر وارد دفتر دو مامور می شوید. آن ها در حال آماده کردن سلاح های خود هستند. شما دیدار خانواده خود را از آن ها می خواهید و می گویید تمام کارهایی که گفتید را انجام دادم. اما Ross به شما می گوید که Dutch هنوز زنده است و تو به علت علاقه ای که به قدرت رهبری او داری نمی توانی او را بکشی. جان این سخن را تکذیب می کند و در نهایت به همراه آن ها راهی مبارزه ای دیگر علیه Dutch و یافتن حقیقت می شود. به پشت ماشین مجهز به ماشین گان بروید. سپس آن ها به شما گوش زد می کنند تا زمانی که از Blackwater خارج نشویم حق تیراندازی نداری. مردم همه با دیدن این ماشین و سلاح تعجب می کنند و می گویند شنیده بودیم که ارتش همچین چیزی دارد اما باور نمی کردیم. پس از خروج از شهر می توانید مسیر را رد کرده و در نزدیکی مقصد به مسیر بازگردید. حال پس از صحبت با یک فرمانده از نیروهای نظامی آماده نبرد شوید. افراد Dutch از وسط، راست و سمت چپ صفحه به شما حمله ور می شوند. با این ماشین گان کار راحتی را پیش رو خواهید داشت. تمامی آن ها را نابود کنید تا زمانی که بار دیگر ماشین به حرکت در آمده و از میان زمین های حاصلخیز مسیر خود را ادامه دهد. در این زمان بار دیگر قافلگیر می شوید و تعدادی از دشمنان به سمت شما حمله می کنند. آن ها را نابود کنید. مسیر را رو به جلو ادامه دهید تا زمانی که یک ماشین دیگر به سمت شما نزدیک شود. آن را منفجر کرده و مسیر را با کشتن افراد ادامه دهید. کمی جلوتر دینامیت ها کار گذاشته شده در زمین، زیر ماشین شما منفجر می شود و با این کار ماشین نیز به پشت چرخیده و پس از آن شاهد یک Loading می باشید.

حال همگی از این انفجار جراحاتی را برداشته اند اما سالم هستند و به کمک فرمانده ارتش زنده مانده اند. در این زمان شما باید قبل از غروب خورشید کار Dutch و گروهش را تمام کنید. برای این منظور باید راهی Cochinay شوید. جای که قبلا از آن جا به شما تیراندازی شده بود و دوست سرخ پوستتان، شما را نجات داد. برای رسیدن به آن جا ابتدا سوار بر اسب خود شوید. سپس مسیر طولانی و پر و پیچ خم را طی کرده تا به دروازه برسید. حال فرمانده یکی از سربازانش را برای کار گذاشتن دینامیت و منفجر کردن در می فرستد. پس از این کار دستور حمله صادر می شود. پس از داخل شدن شما به محوطه حفاظتی آن ها یک سری نبرد متوالی جذاب را پیش رو خواهید داشت. کاورها را رو به جلو پیش برده و تمامی گروه ها را تا قبل از رسیدن به محل اقامت آن ها قتل عام کنید. حال زمانی که وارد محل سکونت آن ها شوید، ماشین گانی سمت چپ خود مشاهده می کنید. به پشت آن رفته و تمام دشمنان را به سرعت و راحتی غیر قابل وصفی نابود کنید. حال محل را تا رسیدن به نقطه زرد رنگ ادامه دهید. در اینجا بار دیگر افراد دشمن شما را قافلگیر می کنند. برای تیراندازی به آن ها کاوری را انتخاب کنید. سپس افرادی که در لبه های چوبی بالای سر شما قرار دارند را نابود کنید و زمان کافی برای کار گذاشتن دینامت را مهیا کنید. پس از کشتن تمامی آن ها دینامیت ها منفجر می شوند و راه عبور باز می شود. در این زمان جان به فرمانده می گوید به نظر زخمی می رسید. من خودم به تنهایی با Dutch مقابله می کنم. او را برای من بگذارید. سپس به تنهای به داخل می رود و با Dutch روبرو می شود. ابتدا دو گارد او را با هدشات کردن از میان بردارید. سپس فانوس هایی برای شما به نمایش در می آید که با تیراندازی به یکی از آن ها می توانید باعث فرار کردن او شوید.

حال باید به دنبال او بروید. برای این کار از پله ها بالا رفته و به سمت چپ بروید و سپس از نردبان بالا بروید. پس از این کار Dutch به سمت شما تیراندازی می کند. تیر او به خطا می رود و به سمت بالا فرار را ادامه می دهد. به سمت او بروید و مسیر را تا رسیدن به یک غار ادامه دهید. او را در حال بالا رفتن از نردبان ها مشاهده می کنید. مانند او مسیر را ادامه دهید تا زمانی که به خارج غار برسید. حال او تفنگ خود را به پایین پرت می کند. سپس در مورد اینکه با هیچ چیزی در طبیعت نمیشود جنگید سخن می گوید. او می گوید که ذات من نیز جنگجو بوده است و همیشه در حال جنگ بوده ام اما هیچ تغییر را نمی توان با جنگیدن اعمال کرد و این به نوعی پارادوکس یا تناقض است. سپس در مقابل چشمان جان خود را به پایین پرت می کند. پس رفتن به بالای سر جسد او، Ross از شما می پرسد که به او تیر نزدی درسته؟ جان نیز می گوید چه فرقی دارد. سپس Ross تفنگ او را می گیرد و برای گزارش بهتر برای مرکز یک تیر در داخل بدن او می زند. سپس آن ها از شما تشکر می کنند و محلی که زن شما در آن قرار دارد را می گویند. در این زمان مرحله به اتمام می رسد و برای رفتن به بخش بعدی به سمت حرف A که نمایانگر Abigail همسر جان است بروید تا او را ملاقات کنید.

[nextpage title=”Family Man Missions”]

The Outlaw’s Return

جان وارد مزرعه می شود. چند بار همسر و فرزند خود را صدا می کند، اما جوابی نمی رسد. ناگهان در باز شده و Abigail با عصبانیت به سوی جان می آید. از او می پرسد که در این مدت کجا بوده و چه کار می کرده است زیرا او فکر می کرده که جان مرده است. سپس می پرسد که Dutch و Bill را ملاقات کرده ای؟ آیا دوباره به زندگی قبلی خود برگشته ای؟ جان در جواب تمامی این حرف ها می گوید که من آن زندگی را ترک کردم و به خاطر شما آمده ام. سپس یکدیگر را در آغوش می گیرند تا جک فرزند آن ها وارد شود. آن دو نیز لحظه یکدیگر را در آغوش می گیرند. سپس جک از مشکلات معمولی و روزانه که در نبود او اتفاق میافتاده است سخن می گوید. تا مردی پیر که به نظر دایی جک و برادر Abigail است وارد می شود. او خیلی خوشحال به نظر نمی رسد و به او می گوید که من نیز فکر می کردم مرده ای. سپس از مشکلات گله گاوها سخن می گویند. در نهایت جک به جان می گوید که خود را آماده یک سفر کند زیرا صبح زود این جا را ترک خواهند کرد. همسر او می پرسد که کجا می روند و جان در پاسخ می گوید که من در املاک MacFarlane’s دوستانی دارم که می توانند به ما کمک کنند. حال از Abigail می پرسد که آشپزی را آموخته است و او نیز می گوید در زندان برای زن های جوان همچین کلاسی را گذاشته اند. جان پس از گذراندن شب در کنار همسر خود که تمایلی به او ندارد، اتاق را ترک می کند. حال به سمت اسطبل رفته و سوار بر اسب های خود مسیر را با جان به سمت املاک MacFarlane’s ادامه دهید. در طول راه جک در مورد شما و عمو Bill و آقای Dutch سوالاتی را می پرسد و جان نیز به او پاسخ می دهد که یک روزی به تو خواهم گفت و من با اینکه آدم بدی بودم اما همیشه سعی کردم پدر خوبی باشم. پس از رسیدن به املاک MacFarlane’s به دنبال پدر Bonnie بروید.

او به شما خوش آمد می گوید و سپس برای خریدن گله گاو از او سوال می پرسید و می گوید باعث افتخار است که همچین کاری را انجام بدهم. به همین منظور شما را به سمت Bonnie راهنمایی می کند. او نیز از دیدن شما خوشحال می شود و با کمال میل یک گله که 15 راس گاو را دارا می باشد به شما می دهد. سپس باید گله را مانند روزهای اول بازی تا رسیدن به مقصد مورد نظر همراهی کنید. در طول راه Bonnie اتفاقی که برای شما افتاده است را جویا می شود و می گوید آخرین خبری که از شما داشتم رفتن به مکزیک بود. او می گوید که داستان بسیار طولانی است. سپس دختر آقای MacFarlane’s از شما در مورد زن و پسرتان می پرسد و جک نیز به او سلام می کند. جان می گوید زمان بر است تا مانند گذشته بشویم. سپس او از شما جدا می شود و به کار سمت املاک خود باز می گردد. پس از این کار شما باید مقل همیشه گله را به جلو هدایت کنید که کار سختی نیست. پس از گذشتن از رودخانه گروهی از دزدان به سمت شما حمله ور می شوند. آن ها را کشته و مسیر را به سمت املاک خود ادامه دهید. پس از قرار دادن گاوها در حصار این مرحله به اتمام می رسد. حال برای ورود به بخش بعد به سمت حرف A که نشانگر همسر شما است بروید.

Pestilence & Old Friends, New Problems

جان پس از وارد شدن به خانه همسر خود را در حال آشپزی مشاهده می کند. سخن های روزمره را با یکدیگر رد و بدل می کنند و از آرزوهایی که برای فرزند خود دارند سخن می گویند. در نهایت او کلاغ ها را بر روی سیلو مشاهده می کند و از شما می خواهد که آن ها را فراری دهید. به بیرون رفته و سپس به سمت چپ سیلو و در نزدیکی درخت افرا بروید. پس از این کار به کلاغ ها تیراندازی کنید. باید به آن دسته از آن ها که به نزدیکی دهانه سیلو می آیند تیراندازی کنید تا غله کمتری را از دست بدهید. پس از این کار مرحله به اتمام می رسد. برای ورود به بخش بعد بار دیگر به نزد همسر خود بروید.

پس از رسیدن به در خانه همسر شما با نامه ای از سوی Bonnie به نزد شما می آید. او فکر می کند که شما به او خیانت کرده اید و چون خواندن بلد نیست نامه را خود جان می خواند. او از شما درخواست کمک کرده است زیرا شپش گندم و بید به داخل املاک آن ها نفوذ کرده است و نیازمند کمک هستند. سپس زن شما به علت اینکه Bonnie جان شما را نجات داده است اجازه می دهد که به او کمک کنید. شما نیز چند گونه از غلات خود را برای آن ها خواهید برد. برای این کار به سمت گاری رفته و سوار آن شوید. در حال ترک کردن آن جا هستید که همسر شما نیز همسفر شما خواهد شد. در طول مسیرصحبت های زیادی در مورد Bonnie و املاک آن ها و چهره و رفتار او می شود و در نزدیکی شهر Abigail نیز از دورانی که در زندان به سر می برده است سخن می گوید و کارهایی که با او کرده اند و جان بسیار خشمگین می شود. در طول مسیر دقت داشته باشید که این مرحله زمانی است و قبل از پایان زمان باید به فروشگاه مرکزی املاک MacFarlane’s برسید. پس از رسیدن به آن جا همسر خود را به Bonnie معرفی می کنید و آن با یکدیگر حرف می زنند و شما و یکی از همکاران شهر بارها را خالی می کنید. پس از آن از شما تشکر می کنند و بار دیگر به سمت خانه باز گردید تا مرحله به اتمام برسد. برای ورود به بخش بعدی به نزد پسر خود که با حرف J به نمایش در آمده است بروید.

Jon Marston and Son & Wolves, Dog and Sons

جان فرزند خود را در زیر درخت و در حال مطالعه می یابد. جان از جک در مورد کتاب سوال می کند. او می گوید یک ماجراجویی در غرب است که در آن شخصی شجاع به کشتن سرخ پوستانی می رود که پدر او را کشته اند. جان به او پیشنهاد یک ماجراجویی واقعی را می دهد. او می گوید که ما به گوشت نیاز داریم و می توانیم به شکار یک گوزن نر برویم. پسر او قبول می کند. حال به سمت اسب ها رفته و سوار بر آن ها مسیر را به کمک سگ خود Rufus ادامه دهید. در ادامه مسیر او یکی از گوزن ها را برای شما پیدا خواهد کرد. به او تیراندازی کنید و سپس نحوه گرفتن گوشت آن را به فرزند خود بیاموزید. حال نوبت جک است تا این کار را یاد بگیرد. به همراه او و سگو خود گله ای از گوزن ها را پیدا کنید. به او اجازه تیراندازی دهید. اگر تیر او خطا رفت یکی از گوزن ها را کشته و به او اجازه بریدن گوشت را بدهید. پس از این کار سوار بر اسب خود مسیر را تا رسیدن به شهر مورد نظر ادامه دهید. سپس وارد مغازه شوید و Elk Meet خود را بفروشید. حال به همراه فرزند خود به مزرعه بازگردید و در طول راه از خاطرات خوش این شکار سخن بگویید. برای ورود به بخش باید تا صبح صبر کنید و سپس به پیش جان بروید.

پس از کمی استراحت به نزد پسر خود بازگردید. او را در حال تیراندازی مشاهده خواهید کرد. او با جان بد صحبت می کند و به او اجازه تصحیح شیوه گرفتن تفنگ را نمی دهد. او فکر می کند که جان بار دیگر خواهد رفت و آن ها را تنها خواهد گذاشت. سپس صدای گرگ ها به گوش می رسد. جان می خواهد به سراغ آن ها برود و بترساندشان، به همین جهت به جک هم پیشنهاد می دهد که به همراه او بیایید. او نیز قبول می کنند. مانند گذشته سوار بر اسب شوید و به همراه سگ باوفای خود Rufus مسیر را به دنبال آن ها ادامه دهید. در ادامه مسیر یک گله از گرگ ها را پیدا خواهید کرد. با قابلیت Dead Eye خود تمامی آن ها را نابود کنید. سپس با دیگر به دنبال سگ خود مسیر را ادامه دهید تا به تعداد بسیار زیادی از آن ها برسید. روش خاصی برای نابودی آن ها وجود ندارد. اما به خاطر بسپارید تا زمانی که اسب خود را از دست نداده اید از Dead Eye استفاده نکنید. پس از کشتن تمامی آن ها به همراه جک به خانه و مزرعه خود بازگردید تا این مرحله نیز به اتمام برسد. سپس برای رفتن به مرحله بعدی می توانید به نزد Uncle بروید و با او داستانی را تجربه کنید.

By Sweet and Toil & A Continual Feast

به نزد دایی فرزند خود بروید. او ئر خوابی عمیق است. با لگد زدن او را بیدار کنید. سپس کمی با او حرف زده و از او می پرسید که آخرین بار چه وقت گله را به چرا برده است و او پاسخ درستی نمی دهد. به همین منظور متوجه قضیه می شوید. سوار بر اسب خود شوید و به همراه آن مرد پیر گله را به چرا ببرید. مسیر را مانند همیشه به همراه گله ادامه دهید تا زمانی که یک انفجار را مشاهده کنید. به سرعت به جلوی گله خود رفته و گاوها را آرام کنید. حال متوجه می شوید که یک سرقت قطار در حال رخ دادن است. به سرعت به سمت سارقان رفته و تمامی آن ها را نابود کنید. پس از این کار به سمت لوکوموتیوران رفته و با او صحبت کنید. او از شما بابت این کار تشکر می کند. حال به نزد مرد پیر بازگردید و گله را بار دیگر جمع کنید. پس از این کار مسیر خود را تا رسیدن به چراگاه ادامه دهید تا این مرحله به پایان برسد. در بخش بعدی می توانید بار دیگر به دیدار این مرد پیر بروید.

بار دیگر به نزد مرد پیر می روید. او با دوربین خود در دور دست ها اسب های وحشی را نگاه می کند. آن ها در نزدیکی مرز قرار دارند. سپس به او می گویید که برای زمستان چیزی نداریم و با اینکه مرز در آشوب هست باید به آن جا برویم و چند اسب مرغوب را به دست آوریم. او نیز قبول می کند. به سمت اسب های خود بروید و سوار بر آن ها مسیر را به همراه Uncle ادامه دهید تا زمانی که به اسب های وحشی برسید. در طول مسیر او توضیح می دهد که در نبود او سعی کرده است کارها را به بهترین شکل انجام دهد اما جان قبول نمی کند و می گوید هر کسی این کارها را می توانست انجام بدهد و تو همه چیز را خیلی ساده گرفته بودی. حال به نزدیکی اسب ها می رسید. باید مانند گذشته اسب های وحشی را رام کنید. در طول بازی بارها توضیح داده شده است پس دیگر سخن اضافه جایز نیست. این کار را باید 3 بار انجام دهید و 3 اسب را رام کنید. پس از آن به مزرعه خود باز گردید و به پیرمرد گوش زد کنید که اسب ها را برای زمستان قوی و سلامت نگاه دارد. برای وارد شدن به بخش بعدی اگر روز بود به سراغ فرزند خود بروید و اگر شب بود به استراحت بپردازید و سپس به سراغ او بروید.

Spare the Love, Spoil the Child

به محل قرار همیشگی خود با جک بروید. سیگاری روشن کنید و منتظر او بمانید. ناگهان دایی فرزند شما دوان دوان به سوی شما می آید و خبر از یک اتفاق می دهد. او به شما می گوید که فرزند شما به شکار یک خرس گریزلی رفته است که چند روز پیش در کوهستان مشاهده شده است. شما بسیار خشمگین او را باعث و بانی این اتفاق می دانید و به همین جهت به سرعت سوار بر اسب خود می شوید و به کمک سگ باوفای خود Rufus به دنبال فرزند خود می گردید. او را دنبال کنید تا زمانی که از کوهی که دارای راهی پر پیچ و خم است بالا بروید. پس از رسیدن به بالا کوه از اسب خود پیدا شوید. حال جک را در پشت یک سنگ مشاهده می کنید که زخمی شده است. سپس خرسی را مقابل خود مشاهده کرده که به سوی شما حمله ور شده است. با فرو رفتن در حالت Dead Eye سر او را هدف گرفته و سپس او را نابود کنید. حال جک از پشت سنگ بیرون آمده و به سوی شما می آید. جک که از دست او عصبانی است می گوید برای چه به این جا آمده ای تو هنوز یک پچه هستی. جک نیز عصبانی است و می گوید که من پوست گوزن را بریده ام و اسب ها را رام کرده پس بچه نیستم و جان به او می گوید بیا به خانه برویم. مسیر را تا رسیدن به خانه ادامه دهید. در مزرعه او بار دیگر از شما عذرخواهی می کند و سپس این مرحله به پایان می رسد. حال خود را برای آخرین مرحله و بخش بازی آماده کنید. به نزد جک بروید تا وارد این بخش بشوید.

The Last Enemy That Shall Be Destroyed

جک را در داخل انبار و استفاده از رنده چوبی مشاهده می کنید. با او کمی صحبت کنید تا زمانی که Uncle شما را صدا کند. دوربین خود را به شما می دهد. با دیدن صحنه ای که برای شما به نمایش در نمی آید، جان نگران می شود. او فرزند خود جک را در آغوش می گیرد و سپس رو به او می گوید که به داخل خانه برو و تمام درها و پنجره ها رو قفل کن و مادرت را در آن جا نگاه دارد. او به سوی خانه می رود. حال شما و Uncle باید تعدادی ناشناس که به سمت شما حمله ور شده اند را نابود کنید. به سمت گاری چوبی مقابل خود بروید و در آن جا کاور بگیرید. تمامی دشمنان خود را نابود کنید که یک کار عادی و همیشگی برای شما شده است. سپس Uncle به شما می گوید که خانه را از این منطقه زیر نظر دارد و تو به داخل خانه برو؛ حال به سمت خانه بازگشته و داخل منزل شوید. همسر شما می پرسد که چه اتفاقی افتاده است و به او می گویید تنها در خانه بماند. این بار جک نیز به کمک شما می آید. در همان ابتدای نبرد دوم متوجه می شود که مهاجمان افراد ارتش هستد. آنها Uncle را زخمی می کنند. به سرعت تمامی دشمنان خود را نابود کنید و به سراغ او بروید. او می گوید که جک و همسر خود را از این جا خارج کن. سپس آن ها را به سوی انبار ببرید تا اسب ها را آماده کنند. در این لحظه بار دیگر قبل رسیدن به انبار ارتش به شما حمله ور میشود. تمامی آن ها را نابود کنید. پس از این کار وظیفه شما محفظت از Abigail و Jack برای رسیدن به انبار است. تمامی افرادی که در سر راه خود مشاهده می کنید را نابود کرده تا به داخل انبار برسید. حال با هر دوی آن ها خداحافظی کنید و آن ها را با اسب به مکانی دیگر بفرستید. پس از این کار از در انبار بیرون رفته و سیلی از افراد ارتش و دو مامور آشنا را مشاهده می کنید. در حالت Dead Eye فرو رفته و تا می توانید آن ها را نابود کنید. سپس شاهد یکی از تاثیرگذارترین صحنه های بازی باشد. با شنیدن صدای تیر جک و مادرش تصمیم به بازگشت به مزرعه را می گیرند. حال کنترل جک به عهده شما می باشد. به همراه مادر خود به مزرعه بازگردید. پس از دیدن صحنه ای که اتفاق افتاده است، مادر خود را در آغوش بگیرید و شاهد آخرین میان پرده بازی باشید.

[nextpage title=”Challenges- Part 1″]

برای ورود به این بخش پس از زدن دکمه Start کافی است بر روی Journal بروید و سپس وارد این بخش شوید. این بخش که شامل کارهایی است که در طول بازی باید انجام دهید. شما پس از انجام هر کار یک پاداش را دریافت می کنید. در این قسمت شاهد 4 رقابت خواهید بود که هر بخش برای خود 10، Rank دارد و با ارتقا دادن آن باید کار مشابه را در منطقه ای دیگر انجام دهید. این کارها مانند جمع کردن نوعی گل وحشی، تیراندازی به پرندگان در حال پرواز و کارهایی از این دست می باشند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

Survivalist

برای این Challenge شما باید در هر Rank، 6 نوع گل یکسان را پیدا کنید. این گل ها که در یک منطقه مشخص وجود دارند، باید جمع آوری شوند. این گل ها زمانی که در حین اسب سواری یا راه رفتن در منطقه ای هستید، در صورت عبور از نزدیکی آنها در نقشه نمایان می شوند و در صورت فاصله گرفتن از آن ها ناپدید می شوند. شکل آن ها بر روی نقشه یک گیاه که دارای سه برگ است می باشد و با نام Plant شناخته می شود.

Rank 1: باید نوعی گل وحشی که سفید رنگ است را در دور تا دور Armadillo پیدا کنید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را مشاهده کنید.

Rank 2: باید شش گل صحرایی را در داخل و اطراف Gaptooth Ridge پیدا کنید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را پیدا کنی

Rank 3: باید 4 گل Red Sage را در محیط اطراف Rio Bravo پیدا کنید و بچینید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را مشاهده کنید.,

Rank 4: در این بخش باید 8 گل Prickly Pear را پیدا کنید. برای یافتن آن ها به سمت Punta Orgullo بروید و آن ها را پیدا کنید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را پیدا کنید.

,

Rank 5: برای اتمام این بخش از این رقابت باید به سمت Perdido بروید و در آن جا گل ها Blue Curls را جمع آوری کنید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را مشاهده کنید.

Rank 6: در این مرحله به Diez Coronas بروید و در آن جا از میان گیاهان فراوان 8 گل با نام Butterfly Weed را پیدا کرده و بچینید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را پیدا کنید.

Rank 7: در این بخش به اطراف Tall Trees بروید و در آن جا گیاهانی نسبتا بلند را با نام Hummingbird Sage پیدا کنید. برای اتمام این بخش چیدن 10 گل کافی است. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را مشاهده کنید.

Rank 8: حال در ادامه روند ذکر شده کافی است 12 گل با نام Prairie Poppies را در محیط اطراف Great Plains پیدا کرده و برای خود جمع کنید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را پیدا کنید.

Rank 9: برای نزدیک تر شدن به انتهای کار کافی است 15 بوته از Golden Currants را در نواحی اطراف Great Plains جمع آوری کنید تا وارد بخش بعدی شوید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را مشاهده کنید.

Rank 10: برای تمام کردن این رقابت می توانید 10 عدد از Violet Snowdrops را جمع آوری کنید. برای پیدا کردن آن ها به محلی در نزدیکی Tall Trees بروید تا آن ها را در آن جا پیدا کنید. می توانید به کمک عکس محل تقریبی تعداد زیادی از این گل ها را پیدا کنید.
,

Sharpshooter

,در این Challenge باید کارهای مختلفی را انجام دهید که تمامی آن ها مربوط به کشتن حیوانات مختلف می شود. هر یک از کارهای لازمه را به صورت جداگانه و در یک پاراگراف توضیح خواهیم داد.

Rank 1: در اولین قسمت باید 5 پرنده که در حال پرواز هستند را با تیر بکشید. برای این کار کافی است هرگاه در آسمان پرنده ای را مشاهده کردید به او تیراندازی کنید. در صورت کامل کردن این قسمت پاداش شما این است که به نام Legend of the West شناخته می شوید.

Rank 2: وظیفه شما کشتن 5 خرگوش است. کار راحتی است و تنها مشکل شما در این مسیر سریع بودن خرگوش ها و کمیاب بودن آن ها است. سعی کنید همیشه در طول روز از جاده اصلی حرکت کنید تا آن ها را مشاهده کنید.

Rank 3: در این بخش باید 5 کایوت را قبل از این که صدمه ای به شما برسانند نابود کنید. تنها نکته مثبت این قسمت گروهی بودن کایوت ها است. یعنی با پیدا کردن حداکثر 2 گروه از آن ها می توانید این بخش را به پایان برسانید.

Rank 4: وظیف ای که در این بخش بر عهده دارید نابود کردن 5 پرنده از روی قطاری در حال حرکت است. برای این کار می توانید به ایستگاه قطار بروید و به بالای یکی از واگن ها بروید. سپس وقتی قطار به حرکت در آمد 5 پرنده ای از صدها پرنده در سر راه خود را با تیراندازی نابود کنید.

Rank 5: در این بخش کار نسبتا راحتی را پیش رو دارید و بسته به شانس شما در هر نقطه ای از نقشه امکان پذیر می باشد. کافی است دو جانور وحشی را در یک قسمت از نقشه مشاهده کنید و آن ها را با قابلیت Dead Eye از میان بردارید. برای راحتی کار خود می توانید به کشتن یک پرنده و یک گرگ اقدام کنید زیرا در نقشه به وفور یافت می شوند.

Rank 6: یک کار راحت دیگر پیش روی شما قرار دارد. باید کلاه دو شخص را از سر آن ها جدا کنید. بهترین روشی که می شود این کار را انجام داد در کمپ های میان راه و در شب هنگام و یا در حمله هایی که به گروه های خلاف کار می کنید. این کار برای جلوگیری از تحت تعقیب قرار گرفتن شما می باشد. همچنین به خاطر بسپارید که می توانید از Dead Eye برای راحتی کار نیز استفاده کنید.

Rank 7: در این بخش باید سه خرس را تنها با یک شلیک و هدشات کردن آن ها بکشید. برای یافتن این موجودات خطرناک به بخشی به نام Tall Tree که در نزدیکی West Elizabeth واقع شده است بروید. سعی کنید قوی ترین Rifle خود را انتخاب کنید. به راحتی می توانید به استفاده از آرام کردن صحنه او را هدشات کنید.

Rank 8: برای اتمام این بخش کار سختی را پیش رو خواهید داشت. باید دو شخص مختلف را با تیراندازی به کلاه آن ها و تفنگ آن ها خلع سلاح کنید. البته لازم نیست که در یک زمان هر دو نفر را با این کار خلع سلاح کنید. می توانید در دو بخش این کار را انجام دهید. مانند مراحل قبل می توانید از Dead Eye نیز استفاده کنید.

Rank 9: در این مرحله به پایان کار نزدیک می شوید و کارها سخت تر می شود. باید 6 حیوان وحشی را با استفاده از یک خشاب تفنگ خود نابود کنید. بهترین راه استفاده از Rifle است که دارای 7 تیر می باشد. سپس به منطقه ای بروید که در آن موجودات زیادی وجود دارند. مانند گله ای از گرگ ها یا دسته ای از پرندگان در هوا. پس از این کار بدون این که خشاب یا سلاح خود را در میانه راه عوض کنید؛ شش موجود را نابود کنید تا وارد بخش بعدی شوید.

Rank 10: در این بخش باید 6 دشمن خود را با استفاده از یک خشاب خلع سلاح کنید. کار بسیار سخت را پیش رو خواهید داشت. سعی کنید این کار را در مکانی شلوغ انجام دهید. توصیه می کنم به Bar بروید و در آن جا سلاح خود را در آورده تا باعث شوید بقیه حاضران نیز این کار را انجام دهند. سپس با استفاده از Dead Eye به سرعت 6 دست و سلاح را هدف بگیرید و آن ها را خلع سلاح کنید. دقت کنید که از سلاحی که بیش از 6 گلوله در آن جای می گیرد استفاده کنید.
[nextpage title=”Challenges- part 2″]

برای ورود به این بخش پس از زدن دکمه Start کافی است بر روی Journal بروید و سپس وارد این بخش شوید. این بخش که شامل کارهایی است که در طول بازی باید انجام دهید. شما پس از انجام هر کار یک پاداش را دریافت می کنید. در این قسمت شاهد 4 رقابت خواهید بود که هر بخش برای خود 10، Rank دارد و با ارتقا دادن آن باید کار مشابه را در منطقه ای دیگر انجام دهید. این کارها مانند جمع کردن نوعی گل وحشی، تیراندازی به پرندگان در حال پرواز و کارهایی از این دست می باشند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

Treasure Hunter

در این رقابت شما باید با استفاده از نقشه هایی که به دست می آورید، مکان تمامی گنج های بازی را پیدا کنید. این گنج ها بسیار نفیس هستند و باعث ثروتمندتر شدن شما در بازی می شوند. برای راحت شدن کار شما خوانندگان عزیز در این بخش عکس های بیشتری را قرار می دهیم و توضیحات کمتری را ارائه می کنیم. قبل شروع کار توضیحی را باید ارائه دهم و آن هم نحوه مشاهده کردن نقشه های گنج پیدا شده توسط جان در طول بازی می باشد. برای این کار می توانید با زدن دکمه Back و یا Select و رفتن به منوی Kit می توانید نقشه های گنجی که تا به حال پیدا کرده اید را مشاهده کنید. در هر Rank به ذکر جزییات ریزی از نقش می پردازیم تا متوجه شوید که کدام نقشه مد نظر ما است.

Rank 1: در این بخش تنها کاری که باید انجام دهید گشتن در بازی است و پیدا کردن یکی از جویندگان گنج می باشد. آن ها معمولا به همراه گاری های خود در اطرف شهر ها و نقاط دور دست هستند و توسط راهزنان به آن ها حمله شده است. با نجات دادن و یا کشتن آن ها می توانید اولین نقشه گنج را به دست آورید و این بخش را تمام کنید.

Rank 2: اولین نقشه ای که به دست آورده اید در آن دو عدد را مشاهده می کنید که به نظر فارسی می آیند. 10 و 110 علامت های داخل نقشه هستند. برای پیدا کردن آن به شمال شرقی Armadillo بروید و با توجه به عکس قرار داده شده گنج و نقشه بعدی را پیدا کنید. پاداشی که برای انجام این کار در نظر گرفته شده است یک شمش طلا، محبوبیت 50+ و یافتن نقشه دوم می باشد.

Rank 3: در دومین نقشه دو فلش و نوشته ای در پایین سمت چپ نقشه مشاهده می کنید. برای یافتن محل مورد نظر به جنوب شهر Armadillo و به Rio Bravo بروید. حال با توجه به عکس قرار داده شده محل آن را پیدا کنید. جوایزی که برای شما در نظر گرفته شده است شامل طلای جکسون، محبوبیت 50+ و پیدا کردن نقشه سوم می باشد.

Rank 4: سومین نقشه سه عکس جدا از یکدیگر را به تصویر می کشد. کار سختی را پیش رو نخواهید داشت. کافی است به سمت شهر ارواح که در نزدیکی Tumbleweed واقع شده است بروید و با عکسی که برای شما قرار داده ایم محل مورد نظر را پیدا کنید و گنج را برای خود به دست آورید. پاداشی که برای شما در نظر گرفته شده است طلای کالهان، محبوبیت 50+ و پیدا کردن نقشی بعدی می باشد که از آن برای رسیدن به محل بعدی استفاده می کنید.

Rank 5: در این نقشه جمجمه یک حیوان را به همراه یک درخت مشاهده می کنید. برای یافتن گنج بهتر است مسیر خود را به سوی مکزیک ادامه دهید و در آنجا به شمال شهر Chuparosa بروید. حال محل دقیق گنج را با مشاهده کردن عکس پیدا کرده و آن را از دل خاک بیرون کشیده و به تصرف خود در آورید. جوایز شما در این بخش استفاده رایگان از درشکه های بین شهری واقع در بازی، پیدا کردن طلای تابمن، محبوبیت 50+ و پیدا کردن نقشه ششم خود جهت به دست آوردن گنج بعدی که در مکانی دیگر نهفته است.

Rank 6: نقشه ای که در دستان شما قرار دارد سه سری تخته سنگ که بر روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد. برای پیدا کردن این گنجینه لازم است در مکزیک بمانید و به نزدیکی خانه ای که در شهر Puerto Cuchillo خریداری کرده اید بروید. حال به کمک نقشه محل گنج را مشاهده کرده و به آن جا بروید. پاداشی که در انتظار شما می باشد شامل طلای براون، محبوبیت 50+ و یافتن محل گنج بعدی و نقشه آن می باشد.

Rank 7: در این نقشه دایره ای خط چین را در پایین سمت راست و دایره ای کامل را در بالا سمت چپ مشاهده می کنید. برای یافتن منطقه بعدی به سمت جنوب شهر Chuparosa و داخل منطقه Ojo del Diablo بروید. سپس مانند همیشه به کمک عکسی که مشاهده می کنید محل دقیق گنج را پیدا کنید تا جوایزی ارزنده که شامل طلای داگلاس، محبوبیت 50+ و نقشه بعدی می باشد، تقدیم شما شود.

Rank 8: این نقشه شامل سه عکس متفاوت از یکدیگر می شود و به نوعی یکی از پیچیده ترین نقشه های بازی می باشد زیرا باید به چند مکان بروید. برای رسیدن به مناطقی که گفته می شود از عکس قرار داده شده کمک بگیرید. ابتدا به منطقه شماره I واقع در نقشه بروید تا یک تخته سنگ قارچ مانند را مشاهده کنید(شبیه قارچ اتمی بعد از انفجار بمب اتمی است). به سمت آن بروید. سپس به سوی قسمت دوم که با II به نمایش در آمده است بروید تا به یک لبه برسید. به جنوب غربی خود نگاه کنید تا شکلی از تپه ها که در دومین قسمت این نقشه گنج مشاهده کرده اید را ببینید. به سمت آن بروید و مسیر را از لبه ادامه دهید تا زمانی که به نقطه مشخص شده با III برسید. حال گنج در مقابل شما و زیر توده از خاک است. آن را در آورید. پاداش شما برای پیدا کردن آن طلای گاریسون، محبوبیت 50+ و یافتن نقشه بعدی می باشد.

Rank 9: در این نقشه بار دیگر یک درخت را به همراه اعداد 10 و 110 مشاهده می کنید. برای یافتن محل اختفای گنج به سوی شرق Beecher’s Hope رفته و در آن جا با توجه به عکس نشان داده شده نقشه گنج را پیدا کنید. پس از یافتن این گنج جوایز طلای پیکتس، محبوبیت 50+ و آخرین نقشه را پیدا خواهید کرد.

Rank 10: در آخرین نقشه دو کوه را مشاهده می کنید که کوه بالایی دارای درخت های فراوان می باشد. برای یافتن این گنج باید به نقطه مشخص شده در عکس بروید. این محل در شمال منطقه Tall Trees واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از لبه ها بالا بروید. زمانی که به این منطقه رسیدید کافی است گنج را در داخل غاری پیدا کنید که میان سنگ ها دفن شده است. در این بخش پاداش شما شامل طلای استون والز، محبوبیت 150+، خورجین مخصوص حمل گنج و به دست آوردن لقب Legendary Treasure Hunter می باشد.

Master Hunter

در این رقابت شما باید کارهای مختلفی که مربوط به شکار است انجام دهید. تمامی آن ها مربوط به کشتن حیوانات و استفاده از پوست و اندام داخلی آن ها می شود. برای پیدا کردن هر یک از حیوانات خواسته شده کافی است Map را باز کنید و محل آن ها را استفاده از اشکال آن ها که مشخص شده است پیدا کنید.

Rank 1: در این قسمت شما باید 5 کایوت را با تیر از پای در آورید و سپس از پوست آن ها استفاده کنید تا این بخش به پایان برسد. می توانید این کار را همزمان با Rank 3 رقابت Sharpshooter انجام دهید.

Rank 2: در این بخش شما باید 5 آهو را بکشید و سپس پوست خام آن ها را کنده و جمع آوری کنید. این موجودات در تمامی کوهستان های هر دو سرزمین وجود دارند.

Rank 3: هر چه جلوتر می رویم کار سخت تر میشود. شما باید 5 گرگ را با استفاده از چاقوی خود بکشید و سپس پوست آن ها را برای خود جمع آوری کنید.

Rank 4: این بخش کمی طولانی و پیچیده است. شما باید 5 گوزن نر را شکار کنید. این موجودات فوق العاده کمیاب هستند و به سختی یافت می شوند. برای پیدا کردن آن ها می توانید به Tall Tree و یا New Austin بروید. همچنین در ادامه 3 گورکن را نیز باید پیدا کنید. برای یافتن آن ها کافی است زمانی که در جاده های اصلی در حال حرکت هستید به کنار جاده ها توجه کنید تا آن ها را پیدا کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که هر 8 موجود را باید با چاقو پوست بکنید.

Rank 5: در این بخش باید 2 گربه وحشی را شکار کنید. برای کشتن آن ها کافی است با استفاده از نقشه ای که در ابتدای این Challenge قرار گرفته است محل آن ها را پیدا کرده و تنها با استفاده از چاقو آن ها را شکار کنید. برای راحت تر شدن کار خود می توانید یک یا دو بار به بدن این موجودات تیر بزنید تا کار شما راحت تر شود.

Rank 6: در این بخش راهی طولانی را پشت سر خواهید گذاشت. شما باید از هر کدام از موجودات زیر 5 عدد را پیدا کرده و شکار کنید. سپس پوست تمامی آن ها را بریده و جمع آوری کنید. راکون ها و روباه ها را می توانید در قسمت های از منطقه وسیع Tall Tree پیدا کنید. برای یافتن راسوها نیز می توانید به اطرف منطقه Rio Bravo بروید و آنجا را جست و جو کنید.

Rank 7: در این بخش باید 5 گوزن و 5 بز کوهی را شکار کنید و پوست و گوشت آن ها را جمع آوری کنید. برای یافتن آن ها کافی است به نزدیکی بخش غربی Tall Tree بروید. منطقه ای دیگر که می توانید بزهای کوهی را در آن پیدا کنید جنوب مکزیک و Rocky Ledge نیز پیدا کنید.

Rank 8: برای اتمام این بخش باید یک خرس را با ضربه چاقو از پای در آورید. برای این کار می توانید به مناطقی که قبلا ذکر شده است بروید و در آن جا این موجود را پیدا کنید. سپس با استفاده از سلاح خود به او تیراندازی کنید. زمانی که او به شدت زخمی می شود از دست شما فرار خواهد کرد. در این زمان با چاقوی خود به سمت او بروید و او را کشته و پوستش را جمع آوری کنید.

Rank 9: در این بخش باید منطقه ای با نام Ojo Del Diablo را که در جنوب غربی Perdido واقع در مکزیک می باشد را جست وجو کنید. در این منطقه به دنبال Khan که یک پلنگ افسانه ای است بگردید. اگر او را پیدا نکردید از طعمه های خود برای به دام انداختن او استفاده کنید. برای کشتن او حتما بر روی اسب خود قرار بگیرید و با دیدن او از Dead Eye استفاده کنید. پوست او را پس از کشتن کنده و نزد خود نگاه دارید.

Rank 10: یک شکار عالی را پیش رو خواهید داشت. برای اتمام این بخش باید 3 موجود افسانه ای را در سه بخش متفاوت از این سرزمین جست و جو کرده و شکار کنید. این موجودات به ترتیب عبارتند از یک گرگ افسانه ای با نام Lobo، یک گوزن نر افسانه ای با نام Gordo و آخرین آن ها خرسی درنده خو و افسانه ای با نام Brumas می باشد. برای یافتن آن ها به ترتیب سرزمین های Aurora Basin، Stillwater Creek و Nekoti Rock را جست و جو کنید که همگی آن ها در سمت غرب و جنوب منطقه Great Plains واقع شده اند. برای تمام کردن کار آنها کافی است که مانند پلنگ افسانه ای خود که در مرحله قبل شکار کرده اید، آن ها را نیز اسیر خود کنید تا این بخش به پایان برسد.

[nextpage title=”Side Missions & Bounties”]

Side Missions

در بخش اول این صفحه در مورد مراحل جانبی بازی به صحبت خواهیم پرداخت. این مراحل که بسیار متنوع و به مقدار زیادی در بازی یافت می شوند، جذابیت بازی را دو چندان می کنند. در این نسخه دو نوع ماموریت جانبی وجود دارد. یک دسته از آن ها کارهایی هستند که برای آن ها Iconهای مخصوصی در نقشه در نظر گرفته شده است که تنها دو مورد هستند. توضیحات آن را می توانید در زیر مطالعه فرمایید.

Horse breaking Job: در این شغل شما وظیفه دارید که اسب های ساکنان حاضر در تمامی شهرهای بازی را رام کرده و به اسطبل آن ها هدایت کنید. نحوه انجام این کار در مراحل ابتدایی قدم به قدم به صورت کامل و فنی توضیح داده شده است.

Night watch Job: این شغل بسیار جالب است. شما در آن توسط کلانتر شهری که این شغل را به شما داده است موظف می شوید که سگ با وفا و باهوش آن ها را برای یافتن دردسرهای احتمالی در طول شب همراهی کنید. در صورت مشاهده هر گونه دردسر که شامل دزدی، آزار دادن زن ها، حمله به بار و …. می شود شما باید اشرار را از میان برداشته و محیط را پاک سازی کنید. پس از این کار می توانید به نزد کلانتر بازگردید و پاداش خود را دریافت کنید.

پس از دسته اول نوبت دسته بعدی می رسد که به اختصار به آن ها خواهیم پرداخت. این بخش شما کمک هایی هستند از سوی شما به مردمی که در راه ها و شهرها به کمک نیازمند هستند اعطا می شود. به عنوان مثال می توانیم چند نمونه را برای شما بازگو کنیم که عبارتند از: حمل محموله دینامیت به سربازان، بازگرداندن زندانیان فرار کرده به مامور محلی آن بخش یا کلانتر، پس گرفتن پول دزدیده شده مغازه داران با تعقیب دزد و کشتن یا اسیر کردن او، پس گرفتن اسب های دزدیده شده به همان شیوه قبلی و برگرداندن آن به صاحبش، مسابقه و رقابت برای زدن پرندگان در آسمان و جای جمع آوری گیاهان دارویی در صحراها، حمله گرگ ها به کاروان های در راه، نجات جویندگان گنج از حمله یاغیان، حمل مسافرهای بین شهری و محافظت از آن ها در مقابل اشرار و چندین و چند ماموریت دیگر که در سرتاسر بازی پخش شده اند و هر لحظه امکان وقوع هر یک از آن ها وجود دارد. خوب در این بخش دیگر سخنی باقی نمانده است. امیدوارم از بخش بعدی لذت ببرید. این شما و این تعقیب آشوبگران!

Bounties

پس از اتمام بخش ماموریت های جانبی که به اختصار توضیحاتی در مورد آن گفته شد به بحث شیرین و همیشگی خلافکاران تحت تعقیب می پردازیم. در پایین این مطلب جدولی برای شما عزیزان تهیه شده است که در آن نام تمامی خلاف کارها به صورت کاملا دقیق و با ذکر جزییات بیان شده است. برای پیدا کردن آن ها کافی است به محل گفته شده بروید و بسته به درجه سختی که در پیش رو دارید خود را مجهز کنید و به استقبال آن ها بروید. توضیح خاصی در مورد این بخش نمی شود داد و همه چیز به مهارت شما بستگی دارد. امیدوارم که در این بخش موفق باشید.

[nextpage title=”Stranger & Outfits”]

Stranger

در این صفحه به دو بحث مجزا از یکدیگر خواهیم پرداخت. ابتدا به افرادی در بازی تحت نام بیگانه ها می پردازیم. این افراد با علامت های سوالی در طول نقشه پخش شده اند و هر یک سرگذشت مخصوص به خود را خواهند داشت. به نوعی می توان آن ها را ماموریت های جانبی اصلی بازی بدانیم زیرا برای هر شخصیت باید 4 یا گاهی اوقات 5 کار مختلف انجام دهیم و آن ها را در نقاط مختلفی از شهرها و کشورها پیدا کنیم. در زیر به نام تمامی مراحل این شخصیت ها اشاره می شود.

Flower for a Lady
در امتداد جاده شرقی مزرعه MacFarlane، غریبه ای به نام Billy را پیدا می کنید. او در حال چیدن گل برای همسر خود می باشد و شما میتوانید به او پیشنهاد کمک دهید. برای درست کردن یک دسته گل کامل برای او، شما باید 3 عدد Wild Feverfew، 3 عدد Red Sage و 3 عدد Desert Sage را بچینید. شما می توانید از یک فروشگاه معمولی (General Store)، یک نقشه Survivalist بگیرید تا به شما در پیدا کردن این گل ها کمک کند. Wild Feverfew ها دور و بر مزرعه های Hennigan و MacFarlane پیدا می شوند، با نقشه آنجا را نگاه کنید. Desert Sage ها را نیز می توانید دور و بر Gaptooth Ridge پیدا کنید. Red Sage ها هم دور و بر Rio Bravo پیدا می شوند.
وقتی از هر کدام 3 تا پیدا کردید، به کلبه Billy بروید. کلبه او دقیقا شمال همان جای اولی که او را پیدا کردید واقع شده است (بالای نقشه را نگاه کنید). گل ها را به او بدهید تا این ماموریت تمام شود.

Let No Man Put Asunder
در جنوب شرقی Armadillo، یک پیرزن کوچک اندام را با نام Miss Horlick پیدا خواهید کرد که قبل از Coot’s Chapel روی سنگ های خرابه ای نشسته است. او منتظر Peter است و از شما می خواهد تا به سالن Armadillo رفته و آن جا را بگردید. به آنجا رفته و از نوازنده موسیقی به نام Harling درباره Peter بپرسید. اما او به شما چیزی نمی گوید تا زمانی که به او 5 دلار بدهید یا در غیر اینصورت همسر او را قانع کنید تا پیش او برگردد. همسر او بیرون و در کنار کالسکه است. او درخواست شما را برای برگشتن پیش Harling رد می کند. شما 3 انتخاب دارید. می توانید دست و پای او را بسته و به زور پیش Harling ببرید، یا می توانید او را ترسانده و مجبورش کنید تا برگردد یا در نهایت پیش Harling برگردید و همان 5 دلار را به او بدهید. در نظر داشته باشید که اگر همسر او را با زور مجبور به برگشتن کنید (ترساندن یا با بستن دست و پا)100 Honor Point از دست می دهید. در هر صورت چه همسر او را برگردانید چه 5 دلار را به او بدهید Harling درباره Peter به شما می گوید. به گفته ی او Peter حدود 20 سال است که نیست. او به شما پیشنهاد می کند تا به Odd Fellows Rest رفته و آنجا را چک کنید. با استفاده از Map به آنجا رفته که در غربArmadillo واقع است و سنگ قبری که روی آن نام Peter نوشته شده است را پیدا کنید تا این ماموریت به پایان برسد.

Jenny’s Faith
در شرق Ridgewood Farm شما دختری که در اول بازی (Opening) نشان می دهد را میبینید که روی زمین افتاده است. او فوق العاده مریض احوال است اما به شما اجازه نمی دهد تا او را به شهر ببرید. بعد از گفتگویی طولانی با او، تنها کاری که شما می توانید برای او انجام دهید این است که مقداری دارو به او بدهید. اگر دارو دارید، آن را به او بدهید. در غیر اینصورت به شهر رفته و مقداری دارو خریده و پیش او برگردید و به او بدهید. با انجام این کار Honor point و Fame point بدست خواهید آورد.

California
در غرب Benedict مردی به نام Sam را پیدا می کنید. او تصمیم دارد به California برود اما مستقیما به آن جا نمی رسد. بعد از صحبت کردن با او در Point 1، او به مقصد کالیفرنیا به راه می افتد (در بازی ناپدید می شود). بعد از آن چند روز باید بگذرد تا او در Point 2 ظاهر شود. با camp کردن به منظور گذراندن زمان این کار پیش نمی رود. پس بهترین کار این است که خود را در مسائل و ماموریت های دیگر مشغول کنید تا این چند روز سپری شود. در نهایت Sam در Cueva Seca یا Point 2 در نقشه ظاهر می شود. با او در آنجا صحبت کنید. سپس دوباره او ناپدید می شود. باز هم برای ظاهر شدن در Point 3 باید چند روز را سپری کنید. در نهایت او در Gaptooth Ridgeیا point 3 در نقشه ظاهر می شود. در هر بار رویارویی متوجه می شوید که او بیشتر سخن بیهوده و پرت و پلا می گوید. دوباره بعد از سپری کردن چند روز علامت دیگری به نام Californiaدر نقشه point 4 ظاهر می شود. در آنجا شما جنازه Sam را به همراه یک نامه پیدا می کنید. نامه را به Armadillo برده و به پستخانه (post office) تحویل دهید تا این ماموریت به پایان برسد.

Eva In Peril
پشت مغازه خوار و بار فروشی (Cantina) در Casa Madrugada شخصی به نام Mario به زنی به نام Eva در حال تجاوز است (Point 1). ماریو به شما پیشنهاد می کند برای آزاد کردن Eva به او 200 دلار بدهید. این پول را به او پرداخت کنید تا 50 Fame و 100 Honor point را علاوه بر آزادی Eva دریافت کنید. Eva از شما تشکر می کند و می گوید که می خواهد به دیدن راهبه های Las Hermanas برود. به Safe House بروید یا در جایی کمپ کنید تا 3 روز سپری شود. به Las Hermanas بروید و با راهبه در کلیسا درباره Eva صحبت کنید (point 2). ظاهرا یک مرد او را دزدیده و راهبه فکر می کند آنها در El Sepulcro هستند. به جنوب شرقی بروید تا به قبرستانی برسید (point 3). در آنجا شما ماریو را پیدا می کنید. بعد از یک گفتگو دوئل آغاز می شود. ماریو را در این دوئل شکست دهید و سپس 200 دلار خود را از جیب او بردارید. 50 fame و 100 Honor point حاصل تمام کردن این ماموریت است.

Water and Honesty
در شرق Armadillo مردی به نام McAllister را پیدا می کنید که در کنار چادری نشسته است. او زمینی را پیدا کرده که از آنجا می تواند آب بکشد اما صاحب زمین آنجا را به او نمی فروشد. حال این وظیفه شماست که این زمین را برای McAllister بدست آورید. با استفاده از Map در منوی Pause این زمین را پیدا کنید که با دایره ای بنفش مشخص شده است و در شمال غربی Armadillo قرار دارد. به آنجا بروید و به کلبه ای کوچک نزدیک شوید. فردی به نام Clyde با اسلحه از شما پذیرایی میکند! بعد از آرام کردن او، Clyde به شما پیشنهاد می کند برای خرید زمین به او 200 دلار بدهید. شما می توانید پول را به او پرداخت کنید و سند زمین را بگیرید یا او را با اسلحه بکشید و سند را بردارید. این را بدانید وقتی پیش McAllister برگردید او 200 دلار را به شما برمی گرداند. اگر شما Clyde را بکشید، McAllister متوجه می شود و شما 100 Honor point از دست می دهید. با هر کدام از دو روش، سند را McAllister تحویل دهید و این ماموریت را به پایان برسانید .

American Appetites
بیرون دفتر کلانتر در Armadillo زنی را در حال گریه کردن پیدا می کنید. پسر او در حوالی Hanging Rock گم شده است. به سمت دایره بنفش در شمال شرقی Hanging Rock بروید. آن منطقه را بگردید تا آبگیری از خون پیدا کنید. دنبال سرنخی از این استخر خون بگردید تا این قسمت از ماموریت به اتمام برسد. حال قسمت دیگر این ماموریت زمانی ظاهر می شود که شما ماموریت Justice in Pike’s Basin را در خط داستانی اصلی تمام کرده باشید. قسمت دوم ماموریت همانند قسمت اول آن جلوی دفتر کلانتر در Armadillo آغاز می شود. با مرد درباره زن گمشده اش صحبت کنید و دوباره به سمت تپه های بالای Hanging Rock حرکت کنید. در آن جا حوضچه خون دیگری پیدا می کنید. همانند قسمت اول این منطقه را نیز کاملا بگردید تا این بخش از ماموریت نیز تمام شود.
قسمت سوم ماموریت زمانی ظاهر می شود که ماموریت Wild Horses, Tamed passions در خط اصلی داستانی را تمام کنید. با زنی که داخل دفتر کلانتر در Armadillo است صحبت کنید و John می گوید که می داند همسر او کجا گمشده است. دوباره به همان مکان قبلی در Hanging Rock برگردید تا مردی با پای شکسته را پیدا کنید. او می گوید که یک نفر پای او را شکست و پا به فرار گذاشت. این فرد را دنبال کرده و او را با طناب بگیرید و ببندید. او را به مردی که پایش شکسته است برگردانید. بعد از دیدن صحنه شما دو انتخاب دارید. می توانید آن شخص را رها کرده تا توسط آدم خوار خورده شود یا آدم خوار را کشته و 50 Fame و 100 Honor Point بگیرید. با هر انتخاب این ماموریت به پایان می رسد و شما یک لباس Assassin بدست خواهید آورد.

Funny Man
Jimmy Saint را داخل ایستگاه قطار در Penedict Point پیدا می کنید. او یک نویسنده است. اولین رویارویی شما با Jimmy یک گفتگوی ساده است. دومین رویارویی زمانی ممکن می شود که ماموریت Man Is Born Unto Trouble را در خط داستانی اصلی تمام کرده باشید. حال اگر این ماموریت را تمام کرده اید Jimmy را در معدن های Gapthooth Breech زندانی شده است، پیدا می کنید. برای رسیدن به Jimmy لازم نیست همه را در آنجا بکشید و فقط به سمت زندان Jimmy بجنگید و مسیر را ادامه دهید تا او را آزاد کنید. دفعه بعد، شما Jimmy را در Pike’s Basin زندانی شده پیدا می کنید. دوباره همانند قبل او را آزاد کنید. چهارمین و آخرین رویارویی با Jimmy زمانی آزاد می شود که ماموریت Empty Promises در خط داستانی اصلی را تمام کنید. این کار را بکنید و این بار Jimmy را در Tesoro Azul در Mexico زندانی شده پیدا می کنید. او را در پشت بام کلیسا پیدا کرده و آزاد کنید تا این ماموریت به پایان برسد.

Who Are You To Judge?
در Rathskeller Fork مردی به نام Jeb را پیدا می کنید. معشوقه او گمشده و نجات دادن او با شماست. به دایره بنفش در Tumbleweed بروید و با زن اسب سوار صحبت کنید. او به شما می گوید که معشوقه Jeb اسبی با نام Lucy است! سوار اسب خود شوید و زن و Lucy را به سمت Rathskeller Fork هدایت کنید. سپس Jeb عشق گمشده اش را پیدا می کند و این ماموریت به پایان می رسد.

Lights, Camera, Action
پشت سینما (Movie House) در Armadillo، فیلمسازی به نام MacKenna را پیدا می کنید. او قصد دارد تا بزرگترین قدرت فیلمسازی در New Austin شود و مکان آن را نیز انتخاب کرده است. در حالی که مالک آنجا قصد فروش آن مکان را ندارد. شما باید به Thieves’ Landing رفته و در آنجا با آن شخص Liar’s Dice بازی کنید (اگر آنجا نیست، در نزدیک ترین خانه تان خوابیده و دوباره برگردید). محافظه کارانه بازی کنید (فقط روی چیزی که دارید شرط ببندید) تا در بردن او مشکلی نداشته باشید. بعد از بردن بازی و گرفتن سند، به غرب رفته و در Benedict Point بازیگری را پیدا کنید که در حال بازی کردن با اسلحه است. شما باید با او دوئل کنید اما نمی خواهید او را بکشید. بازوی راست او را نشانه گرفته تا او را شکست داده و او را به شغل بازیگری خودش برگردانید. به Armadillo بازگشته و به MacKenna این خبر را بدهید. با این کار قسمت اول ماموریت به پایان می رسد.
قسمت دوم ماموریت زمانی باز می شود که ماموریت An Appointed Time از خط داستانی اصلی را تمام کرده باشید. اگر این کار را انجام دادید به Pacific Union Railroad Camp رفته و با MacKenna صحبت کنید تا ماموریت به طور کامل به اتمام برسد. این ماموریت به شما 50 Fame و 100 Honor Point می دهد، علاوه بر آن یونیفُرم ارتش آمریکا را نیز برای شما باز می کند.

I Know You
توجه: این ماموریت را حتما باید قبل از تمام شدن خط داستانی اصلی تمام کنید. اگر داستان اصلی را تمام کرده باشید این ماموریت غیر فعال خواهد شد.
توجه: این ماموریت در 100% کردن بازی تاثیری ندارد.

شما می توانید مردی را پیدا کنید که در راه جنوبی MacFarlane’s Ranch ایستاده است. او به شما اطلاع می دهد که مردی می خواهد همسر او را فریب دهد. این غریبه بسیار مرموز است و این تمام چیزی است که می توانید از او بفهمید. به Thieves’ Landing برویید (point 2). یا می توانید مرد را تشویق کنید که همسر او را فریب دهد (با 15 دلار)، یا او را دلسرد کنید. با هر انتخاب قسمت اول ماموریت به پایان می رسد.
مرد مرموز زمانی پدیدار می شود که ماموریت We Shall Be Together in Paradise در خط داستانی اصلی را به پایان رسانده باشید. اگر این کار را انجام داده باشید، این مرد در Mexico ظاهر خواهد شد (point 3). او همچنان به شما جواب درست و صریح نمی دهد و به شما می گوید که با راهبه ای را در Las Hermanas ملاقات کنید (point 4). به کلیسا 10 دلار بدهید تا این قسمت از ماموریت نیز به پایان برسد.
قسمت آخر این ماموریت زمانی پدیدار می شود که ماموریت An Appointed Time در خط داستانی اصلی را به پایان رسانده باشید. بعد از انجام این کار، آن مرد در Great Plains در نزدیکی Beecher’s Hope پدیدار می شود. با مرد صحبت کنید تا این ماموریت به طور کامل به پایان برسد.

Deadalus and Sons
در جنوب غربی Casa Madrugada مردی به نام Charles Kinnear را پیدا می کنید (point 1). او تصمیم دارد با یک گلایدر قدیمی از میان دره ای پرواز کند. برای این کار او به وسایلی احتیاج دارد و از شما می خواهد تا برای او فراهم کنید. اگر آن وسایل را از قبل داشته باشید هم میتوانید این ماموریت را تمام کنید. اما بعید به نظر می رسد که تمام این وسایل را داشته باشید. به Rio Bravo بروید و 10 عدد Red Sage بردارید. حال به شمال شرقی و West Elizabeth بروید. در امتداد قسمت خمیدگی رودخانه شمالی، بین درختان بلند و Great Plains سگ های آبی مورد نیاز را پیدا میکنید. بعد از کشتن آنها پوست آن ها را کنده و جمع کنید. وقتی به این دو مکان می روید یادتان نرود تا حتما پرندگانی را که در هوا پرواز می کنند را بکشید و از جنازه آنها پر بردارید. شما 20 عدد پر نیز برای این ماموریت نیاز دارید.
زمانی که تمام این ها را به دست آوردید، پیش Charles برگشته و آن ها را به او بدهید. او برای تمام کردن گلایدر خود به کمی زمان احتیاج دارد. پس به Casa Madrugada رفته و چند روز بخوابید. سپس پیش Kinnear برگردید. بعد از گفتگو و مشاهده پرواز کردن او ماموریت به اتمام می رسد.

Poppycock
در Chuparosa (در نقشه point 1)، مردی به نام Uriah Tollets را پیدا می کنید. او درخواست تحویل دادن بسته ای از شما دارد. به غرب رفته و در Nosalida (در نقشه point 2)، و بسته را از صندوقی روی سکو بردارید. حال به شرق رفته و تا رسیدن به El Matadero راه خود را ادامه دهید (point 3). بسته را به سرکاگر در کشتارگاه تحویل دهید. به Chuparosa برگشته (point 1) و با Uriah صحبت کنید. شما این انتخاب را دارید که پول را به او بدهید یا نه. اگر پول را به او ندهید این ماموریت ناتمام می ماند. اما اگر پول را به او بدهید 50 Fame و 500 Honor Point به همراه یک لباس Reyes’ Rebel کسب خواهید کرد.

Love is the Opiate
داخل کشتارگاه El Matadero در نقشه (point 1) فردی به نام Zhou را پیدا می کنید که آرزوی برگشتن به خانه اش در شانگهای را دارد. رئیس او نیز با رفتن او موافق است، در صورتی که یک اسب سفید برایش بیاورید. اگر همچین اسبی دارید از شهر خارج شده و با آن پیش Zhou برگردید. در غیر اینصورت به Mesa del Sol در شمال بروید (point 2). در آنجا می توانید یک اسب سفید برای رام کردن پیدا کنید. وقتی اسب را رام کردید، جایی را برای بستن اسب در شهری پیدا کنید و اسب را به آنجا ببندید تا مال شما شود. حال به El Matadero برگشته و اسب را با آزادی Zhou عوض کنید. اگر در آنجا نمیتوانید اسب سفیدی پیدا کنید به پیش Zhou برگردید تا بازی اسب حال حاضر شما را به عنوان یک اسب سفید قبول کند.
وقتی Zhou را آزاد کردید، باید 2 هفته در بازی سپری کنید. camp کردن سریعترین راه ممکن برای این کار است. بعد از این کار، علامت ؟ در Chuparosa ظاهر می شود. به آنجا رفته تا Zhou را که روی یک نیمکت نشسته پیدا کنید. با او صحبت کنید تا ماموریت به اتمام برسد و یک لباس Reyes’ Rebel برای شما آزاد شود.

Aztec Gold
درداخل Sidewinder Gulch (در نقشه point 1) مردی را پیدا می کنید که به دنبال یک طلای باستانی است که توسط یکی از بستگانش به جای مانده است. او برای پیدا کردن تکه های دیگر نقشه اش به کمک شما نیاز دارد. بعد از صحبت کردن با او، دایره ای بنفش در داخل Sidewinder Gulch ظاهر می شود. به آنجا رفته و پیش بروید تا به علامت ؟ در لبه ی دره برسید. در آنجا کپه ای سنگ برای جستجو کردن پیدا خواهید کرد. در زیر این سنگها تکه از نقشه را پیدا خواهید کرد که شما را به صندوقچه دیگری هدایت خواهد کرد.
حال با استفاده از نقشه خود دایره بنفش بعدی را در جنوب Las Mermanas پیدا کنید (point 2). علامت ؟ را دنبال کنید تا به خانه ای مخروبه رسیده و در آنجا کپه ای دیگر از سنگ پیدا می کنید. بعد از جستجوی آنجا دایره بنفش دیگری در نزدیکی Alta Cabeza ظاهر می شود. به آنجا رفته و با دنبال کردن علامت ؟ صندوقچه بعدی را پیدا کنید. حال به El Matadero برگشته و با مرد ملاقات کنید (point 3). بعد از یک گفتگوی مختصر او را تا داخل غار دنبال کنید (point 4). او را در اتاقچه کوچک درون غار پیدا کنید، با او صحبت کرده و ماموریت را به اتمام برسانید.

The Wronged Woman
در کلیسا و در حوالی Blackwater شخصی به نام Clara را پیدا می کنید. با او صحبت کنید تا با مشکلاتش آشنا شوید. پس از آن به داخل Blackwater رفته و در سالن با Harold صحبت کنید. بعد از اتمام گفتگو باید با او دوئل کنید. به بیرون رفته و دوئل با او را قبول کنید. Harold را در دوئل شکست داده و پولها را از جنازه او بردارید و آنها را به Clara در کلیسا برگردانید. بعد از دادن پول ها به Clara، دو روز در بازی بگذرانید. بعد از گذراندن دو روز به کلیسا برگشته و به قبرستان پشت آن بروید. در آنجا زنی را پیدا می کنید که باید با او صحبت کنید. با او صحبت کرده و ماموریت را به پایان برسانید.

Outfits

این بخش که کاملا در مسیری متفاوت از قسمت قبلی قرار دارد مربوط به لباس های جان مارستون می شود که در طول بازی با انجام کارهای مختلف برای شما باز خواهد شد. هر لباس علاوه بر طرح خاص و مخصوص به خود شما یک سری مزیت و سود نیز می شود که در متن زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.
Cowboy Outfit: این لباس در واقع لباس اصلی شما در طول بازی هست و با اجرا کردن بازی و وارد شدن به دنیای جدید غرب وحشی از آن استفاده خواهید کرد. این لباس قابلیت خاصی را دارا نمی باشد.

Gentleman’s Attire: این لباس به راحتی برای شما باز خواهد شد. تنها کاری که لازم است انجام دهید لینک کردن GT خود به باشگاه اجتماعی Rockstar یا همان Social Club آن ها می باشد. قابلیت ویژه این لباس این است که به شما اجازه بازی کردن Poker روی یکی از بهترین و گران ترین میزهای شهر Blackwater را می دهد.

Elegant Suit: برای استفاده از این لباس ابتدا باید به سرزمینی به نام Thieves’ Landing بروید. در آن به نزد خیاطی که با یک قیچی در نقشه نمایان می شود رفته و این لباس را سفارش دهید. حال می توانید از این لباس در تقلب کردن در بازی پوکر استفاده کنید. کار جذابی از سوی Rockstar بوده است.

Bollard Twin Outfit: پیش نیازی که برای این لباس لازم دارید نابود کردن یکی از اعضای وابسطه به این گروه می باشد. آن ها را می توانید در بخش Bounties مشاهده کنید. پس از انجام این کار برای دریافت لباس شش کار دیگر را باید انجام دهید که هر یک را جداگانه توضیح خواهیم داد. 1- در سرزمین Thieves’ Landing قبل از عبور از پل یک انبار را در سمت راست خود مشاهده می کنید. در آن انبار در طبقه دوم یک صندوق را مشاهده خواهید کرد که با باز کردن آن این تکه از لباس را به دست می آورید. 2- کامل کردن یک کار شبانه به همراه سگ در املاک MacFarlane’s 3- در یک مسابقه پرتاب نعل در داخل املاک MacFarlane’s پیروز شوید. 4- یکی از افراد گروه های وابسطه به Bollard Twins را زنده دستگیر کنید. 5- از اقامتگاه Hennigan’s Stead در مقابل حملات Bollard Twinsدفاع کنید. 6- از خیاطی Thieves’ Landing خرید کنید. پس از انجام هر یک از این کارها به راحتی می توانید لباس را در داخل یکی از خانه های خود انتخاب کنید. با این کار سودی که نصیب شما می شود این است که می توانید با افراد گروه Bollard Twins دوست باشید.

Treasure Hunter Outfit: قبل از انجام شش کار دیگر برای آزاد سازی این لباس باید یکی از Bountiesهایی که مربوط به گروه جویندگان گنج هستند را نابود کنید. پس از آن کارهایی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید. 1- در منطقه به نام Silent Stead وارد شوید. در آنجا منطقه ای کوچک با نام Rathskeller Fork را پیدا کرده و به سمت جنوب غربی آن بروید. یک خانه کوچک چوبی را مشاهده می کنید. به آنجا بروید و قطعه خود را پیدا کنید. 2- ماموریت مربوط به غریبه ای که نام مرحله آن California است را به پایان برسانید. 3- در بازی 21 یک قمار پر سود را پشت سر بگذارید. این کار را در شهر Rathskeller Fork اینجام دهید. 4- یکی از Bountyهای مربوط به جویندگان گنج را زنده دستگیر کنید. 5- مرحله ای با نام Gaptooth Breach Hideout را با موفقیت به پایان برسانید. 66- از خیاطی Thieves’ Landing خرید کنید. پس از انجام تمامی این کارها لباس مورد نظر به همراه قابلیت دوستی با تمام جویندگان گنج برای شما باز خواهد شد.

Bandito Outfit: قبل از انجام شش کار دیگر برای آزاد سازی این لباس باید یکی از Bountiesهایی که وابسطه به گروهی به نام Bandito هستند را نابود کنید. پس از آن کارهایی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید. 1- منطقه به نام Sidewinder Gulch را پیدا کنید. بر روی نقشه بروید و دقیقا کمی بالاتر از اسم این منطقه سمت راست کوه ها منطقه ای را مشاهده می کنید. قطعه اول در آن جا قرار دارد. 2- در مکزیک و شهر Chuparosa یک کار شبانه را به اتمام برسانید. 3- در بازی با تاس ها تمامی بازیکنان حاضر را در یک دور و در شهر Casa Madrugada شکست دهید. 4- یکی از Bountyها را زنده دستگیر کنید. 5- از اقامتگاه مکزیک در مقابل حملات یکی از گروه های خلاف کار به نام Bandito محافظت کنید. 6- از فروشگاه مرکزی شهر Chuparosa خرید کنید. پس از انجام تمامی این کارها لباس مورد نظر به همراه قابلیت دوستی با تمام خلافکاران و افراد گروه Bandito برای شما باز خواهد شد.

Reyes’ Rebels Outfit: برای این لباس ابتدا باید مرحله An Appointed Time را به پایان برسانید. پس از آن مانند گذشته باید چند کار را برای به دست آوردن لباس انجام دهید. 1- منطقه با نام Sepulcro را پیدا کنید. سپس به سمت شرق شهر Las Hermanas بروید و در یک آرمگاه فروریخته قطعه خود را پیدا کنید. 2- مرحله مربوط به یکی از بیگانگان را که نام آن Poppycock است به پایان برسانید. 3- در مکزیک و در شهر Chuparosa، یک اسب را برای صاحب آن رام کنید. 4- ماموریت یکی از بیگانگان بازی با نام Love is the Opiate را با موفقیت پشت سر بگذارید. 5- در شهر Torquemada در بازی Five Finger Fillet به پیروزی دست یابید. 6- در شهر Escalera از فروشگاه مرکزی آن خرید کنید. پس از انجام این کار لباس را به دست خواهید آورد. در این لباس همه به شما احترام خواهند گذاشت، البته در مکزیک، و همچنین نیروهای غارتگر و ارتش مکزیک به شما حمله نخواهند کرد.

US Marshal Uniform: در ابتدا باید مرحله The Last Enemy That Shall Be Destroyed را به پایان برسانید. پس از انجام این کار باید تمامی مخفیگاه های گروه های US را به صورت کامل پیدا کرده و انجام دهید. این کار باید در طی 24 ساعت(زمان بازی) صورت گیرد. این لباس به شما قابلیت این را می دهد که در صورت مرتکب شدن خلاف تحت تعقیب هیچ مقام قاونی قرار نگیرید.
,

US Army Uniform: برای شروع به کار کردن به جهت باز شدن این لباس ابتدا به سادگی باید یک تکه از لباس های کنه ارتش آمریکا را بردارید. گمان می کنم با بررسی جنازه یکی از سربازان آمریکا این امر میسر شود. پس از این کار مانند همیشه باید کارهای دیگری را برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. 1- منطقه ای با نام Aurora Basin را پیدا کنید. سپس به سمت غرب Tall Tree بروید و به منطقه ای در بالای دریاچه و وسط آن بروید تا منطقه ذکر شده را پیدا کنید. حال با رفتن به داخل کابینی که مشاهده می کنید و بازکردن صندوقچه قطعه اول را پیدا کنید. 2- مسابقه مچ گیری که در کمپ Pacific Union Railroad Camp برگزار می شود را با پیروزی به پایان برسانید. 3- در این بخش باید یک مسابقه Poker را در شهر Blackwater با پیروزی پشت سر بگذارید. 4- کار بعدی انجام ماموریت برای یک بیگانه است. نام ماموریت او Lights, Camera, Action می باشد و باید آن را با موفقیت به اتمام برسانید. 5- در شهر Blackwater باید یک کار شبانه را انتخاب کنید و با سربلندی از آن خارج شوید. 6- از مغازه خیاطی که در شهر Blackwater وجود دارد، خرید کنید. پس از انجام این کارها لباس برای شما باز خواهد شد و می توانید خود را مانند افراد ارتش US بکنید اما این کار باعث نمی شود که کسی گول بخورد و شما را با سربازان واقعی اشتباه بگیرد.

Legend of the West: این لباس تنها با کامل تمامی Challengeهای بازی به دست خواهد آمد. توضیحات کاملی در این زمینه داده شده است که می توانید به آن مراجعه کنید. این لباس قابلیت Dead Eye شما را افزایش خواهد داد و در طول بازی چه سودی بالاتر از این می خواهید؟

Bureau Uniform: برای به دست آوردن این لباس دو کار را پیش رو خواهید داشت. ابتدا باید بازی را تا 75% کامل کنید. سپس کار بعدی که برای شما نمایان خواهد شد اتمام بازی و کامل کردن آن با 100% می باشد که کار وقت گیری است. این لباس ارزش وقت گذاشتن را دارد زیرا پس از به دست آوردن آن هیچ کسی نمی تواند به شما کاری داشته باشد و هر کاری که دوست دارید می توانید انجام دهید. هیچ bounty برای شما افزایش نمی یابد، ارتش مکزیک به شما حمله ور نخواهد شد و …..

Duster Coat: در بازی سیستمی به نام Honor وجود دارد که میزان احترام مردم به شما را خواهد سنجید. با رسیدن به یک درجه مشخص به نام Peacemaker در این بخش می توانید صاحب این لباس شوید. این لباس سودی را جز دور کردن گرد و غبار از لباس اصلی شما نخواهد داشت.

Mexican Poncho: این لباس را پس از خریداری کردن تمامی خانه هایی که در مکزیک قابل خریداری (نه اجاره) هستند، دریافت می کنید. برای این کار به تمامی خانه ها سر زده و آن ها را خریداری کنید و کار جانبی دیگری لازم نمی باشد. این لباس یک Poncho محلی خاک گرفته است که سوقات شما از مکزیک می باشد. سود خاصی را برای شما نخواهد داشت.
Rancher Clothing: برای دست یافتن به این لباس کافی است مرحله The Outlaw’s Return را به پایان برسانید. هیچ کار اضافی را لازم نیست که انجام دهید. این لباس برای شما سودی ندارد و به نوعی لباس کار شما در زمانی بوده است که داخل مزرعه خود(Beecher’s Hope) کار می کرده اید.

Walton’s Gang: این لباس مخصوص افرادی هست که نسخه PS3 بازی را خریداری کرده باشند. برای شروع به کار و انجام بقیه ماموریت های لازم ابتدا لازم است یکی از گروهای Walton’s را از میان بردارید. پس از آن کارهایی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید. 1- منطقه ای با نام Solomon’s Folly را پیدا کنید. به شمال غربی آن و تپه های سمت چپ خود بروید. در آن جا یک خانه فروریخته را مشاهده می کنید که با یافتن صندوقچه ای در آن این تکه از لباس را خواهید یافت. 2- در منطقه ای به نام Ridgewood Farm یک اسب را برای صاحب آن تعلیم دهید و به او تحویل دهید. 3- یک بازی Poker را در شهر Armadillo برنده شوید. 4- یکی از افراد گروه های تحت تعقیب Walton’s را زنده دستگیر کنید. 5- از عمارت واقع در Cholla Springs در مقابل حمله گروه های Walton’s محافظت کنید. 6- از مغازه خیاطی که در شهر Thieves’ Landing قرار دارد خرید کنید. حال این لباس با قابلیت دوستی با افراد Walton’s برای شما قابل دست رس خواهد بود.

Deadly Assassin: این لباس را تنها افرادی دریافت خواهند کرد که بازی را از قبل سفارش داده باشند و خریداری کرده اند. چون در ایران همچین قابلیتی وجود ندارد و توضیحات آن نیز در جایی ارائه نشده است تنها به ذکر نام آن بسنده خواهیم کرد.

[nextpage title=”Entertainments & Cheat Code,Entertainments”]

در این قسمت می خواهم که شما علاقمندان به Red Dead: Redemption را با سرگرمی ها و بازی های کوچکی که در این نسخه قرار گرفته است آشنا کنیم و نحوه انجام هر بازی را به طور کامل و شفاف توضیح دهیم. همچنین در انتها کدهایی که جهت تقلب در بازی می توانید از آن ها استفاده کنید را نیز برای شما بازگو خواهیم کرد. امیدواریم این بخش مورد توجه شما خوانندگان عزیز سایت بازیسنتر قرار بگیرد.

Horseshoes: پرتاب نعل اسب از قدیم بازی جذابی بوده است. شاید این بازی را در فیلم های قدیمی دیده باشید. میله ای آهنی در مقابل افراد قرار دارد که باید نعل اسب را به نزدیک ترین نقطه آن پرتاب کنند و اگر آن را به داخل میله گیر بدهند بیشترین امتیاز را به دست خواهند آورد. در این بخش تنها روند کار برای شما توضیح داده خواهد شد زیرا مانند بازی های دیگر قانون خاصی ندارد. در ابتدا پس از یک تمرین کوتاه باید مقداری که می خواهید را شرط ببنید. سپس می توانید به تماشای کار حریف خود بنشینید و یا آن را رد کنید. در ابتدای پرتاب خود اول LT یا L2 را نگاه دارید تا از داخل نعل اسب میله مقابل خود را مشاهده کنید. نعل اسب را جوری تنظیم کنید که میله مقابل در بین فضای خالی آن قرار بگیرد. پس از این کار با استفاده از آنالوگ راست خود به سادگی می توانید دست خود را به بالا و پایین حرکت دهید. سعی کنید این عمل را نسبتا آرام انجام دهید. قسمت قدرت سنج سمت چپ خود را مشاهده کنید. پس از دو یا سه بار تاب دادن دست خود زمانی فرار می رسد که رنگ سبز را در این قسمت مشاهده می کنید. زمانی که آن را مشاهده کردید برای آخرین بار دست خود را تاب داده و در انتهای بخش سبز نعل را رها کنید تا به نزدیکی میله برسد. این کار را آن قدر انجام دهید تا زمانی که یکی از دو نفر بیشترین امتیاز را که در بالا سمت راست صفحه به نمایش در می آید به دست آورد. دقت کنید اگر نعل خود را دقیقا در داخل میله پرتاب کنید 3 امتیاز دریافت خواهید کرد. مجموع امتیازات هر شخص نیز 11 می باشد ضمن اینکه باید فاصله امتیازی دو نفر بیش از 1 باشد.

Arm Wrestling: برای انجام این بازی ابتدا به Plain View بروید و در آن جا این بازی را پیدا کنید. مانند تمامی بازی های ابتدا شرط خود را مشخص کنید. نحوه انجام بازی بسیار راحت است. در سمت چپ خود یک نوار قدرت را مشاهده می کنید. با نگاه داشتن دکمه A در Xbox360 و یا دکمه X در PS3 می توانید این نوار را پر کنید. در ابتدا زمانی که شمارش معکوس شروع می شود دست خود را بر روی این دکمه نگاه دارید. پس از انجام این کار همان دکمه را به صورت پیاپی فشار دهید تا نوار سمت چپ شما خالی شود. سپس بار دیگر دکمه های ذکر شده را گرفته تا قدرت شما پر شود و در نهایت با تکرار این روند بر حریف خود چیره شوید.

Five Finger Fillet: بازی که در بعضی از شهرها (مخصوصا در مکزیک) به صورت دائمی پابرجا و موجود است. در این بازی ابتدا باید مقداری پول شرط ببندید تا بتوانید بازی را شروع کنید. سپس طرف مقابل را مشاهده می کنید که دست خود را بر روی میز قرار می دهد و چاقو را بین انگشتان خود می زند. اگر این کار را در Time مشخص و بدون انجام خطا انجام دهد دور اول را با موفقیت به پایان رسانده است. حال نوبت جان می شود. شما باید چاقو را بین انگشتان خود بزنید و در لحظه برخورد آن با میز دکمه مشخص شده که معمولا A و X می باشد را فشار دهید. این عمل را سعی کنید بدون خطا انجام دهید. در نهایت این Roundها آن قدر ادامه پیدا می کند تا شخصی که از مقدار خطای مورد نظر(معمولا 4 خطا است) بگذرد بازنده اعلام گردد.

Liar’s Dice: این بازی نیز بر پای رسیک بنا شده است و بلوف زدن در آن بسیار لذت بخش می باشد. اما مواظب باشید زیر اگر بلوفی بزنید که مشخص باشد ممکن است حریفان شما دست شما را رو کنند. معمولا سه نفره بازی ادامه می یابد. هر شخص یک استوانه و 5 تاس را در اختیار دارد. پس از تکان دادن آن ها بر روی میز و توقف آن تاس های خود را مشاهده کنید. در بالا سمت راست صفحه قسمتی وجود دارد که عدد تاس و تعداد آن را بیان می کنید. به عنوان مثال سه تاس با عدد 6 آمده است و می توانید آن بالا این را وارد کنید و یا در صورت تمایل بلوف بزنید و عددی بیشتر را وارد کنید. هر چه تعداد تاس های شما بیشتر باشد و آن عدد نیز بزرگتر باشد، شانس شما در پیروز شدن آن Round بیشتر می شود. در هر بخش کسی که بلوف او مشخص شده است و یا از همه کمتر امتیاز آورده یک تاس از تاس ها خود را کم می کند. این روند آن قدر ادامه پیدا می کند تا زمانی که دو نفر از بازیکنان تمامی تاس های خود را از دست بدهند و شخص آخر برنده شود.

Movie House: این سرگرمی در بعضی از شهرها موجود می باشد. در آن با پرداختن پول می توانید به تماشای فیلم هایی که برای شما پخش می شود، بنشینید. فیلم های متنوعی برای شما پخش خواهد شد که متاسفانه به علت سریع تر آماده شده این راهنما از مشاهده آن ها و توضیح دادن آن برای شما معذورم.,Cheat Code,خوب بخش سرگرمی ها به اتمام رسید و حال می خواهیم به قسمت کدهای تقلب بپردازیم. برای فعال کردن یکی این کدها ابتدای با زدن دکمه Start به منو اصلی بازی وارد شوید. سپس به داخل گزینه Option و پس از آن Cheat بروید و در آنجا کدهای زیر را وارد کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که این کدها مانع گرفتن Achievements و Trophies می شوند. همچنین قابلیت Save کردن بازی نیز از شما گرفته می شود. پس فقط برای تفریح می توانید از آن ها استفاده کنید.

Lewis and Clark: این نوشته را وارد کنید تا تمامی مناطق برای شما باز شود.
YOU GOT YOURSELF A FINE PAIR OF EYES
Invincibility: برای شکست ناپذیر شدن کافی است این جمله را وارد کنید.
HE GIVES STRENGTH TO THE WEAK
Infinite Dead Eye: برای Dead Eye نامحدود این نوشته را قرار دهید.
I DON’T UNDERSTAND IMNFINITY
Infinite Ammo: برای داشتن مهمات نامحدود کافی این جمله را بنویسید.
ABUNDANCE IS EVERYWHERE
Gun Set 2: این نوشته به شما قدرت حمل دو سلاح همزمان را می دهد.
I’M AN AMERICAN. I NEED GUNS
Decrease Bounty: کاهش دادن پول جهت پرداخت کردن کارهای خلافی که انجام داده اید.
THEY SELL SOULS CHEAP HERE
Diplomatic Immunity: برای حذف کردن تحت تعقیب بودن یا پرداخت پول بابت جرمی که مرتکب شده اید جمله زیر را وارد کنید.
I WISH I WORKED FOR UNCLE SAM
Money: برای به دست آوردن $500 کافی است این نوشته را قرار دهید.
THE ROOT OF ALL EVIL, WE THANK YOU
Horse: برای ظاهر کردن یک اسب این نوشته را وارد کنید.
BEASTS AND MAN TOGETHER
Infinite Horse Stamina: برای داشتن قدرت استقامت نامحدود برای اسب خود این گزینه مناسب است.
MAKE HAY WHILE THE SUN SHINES
Sharp Dressed Man: با این کار می توانید یکی از لباس های مخصوص بازی را باز کنید.
DON’T YOU LOOK FINE AND DANDY
Jack Attack: پس از زدن جمله مورد نظر جان به جک(پسر او) تبدیل می شود.
OH MY SON, MY BLESSED SON
Who?: با وارد کردن این کد می توانید شخصیتی ناشناخته شوید. آن را قرار دهید.
HUMILITY BEFORE THE LORD
Old School: برای فعال کردن رنگ قرمز و قهوه ای قدیمی کافی است این جمله را وارد کنید.
THE OLD WAYS IS THE BEST WAYS
,,,,راهنمای کامل و قدم به قدم Red Dead Redemption,راهنمای کامل و قدم به قدم Red Dead

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا