راهنمای بازی ها

14 نکته‌‎ ی مهم و ابتدایی که باید در مورد بازی No Man’s Sky بدانید

No Man’s Sky یک بازی بسیار وسیع و شاید تا حدودی پیچیده است و یا حداقل در ابتدا اینگونه به نظر میرسد. المانهای گیم‌پلی بازی زیاد هستند و ممکن است در ساعتهای ابتدایی بازی نتوانید با همه‌ی آنها کاملا آشنا شوید و خود بازی هم راهنمایی‌های کاملی در این زمینه ارائه نمی‌دهد. در این مقاله قصد داریم 14 نکته‌ی مهمی که به شما در بازی کمک خواهند کرد را توضیح دهیم. همچنین شما می‌توانید بررسی بازی No Man’s Sky را در بازی سنتر مطالعه کنید.

1- در اولین فرصت به ایستگاه فضایی بروید

No Man’s Sky

در ابتدای بازی و پس از اینکه سفینه خود را تعمیر می‌کنید، از سیاره‌ای که در آن هستید خارج شده و به ایستگاه فضایی بروید. در آنجا یک فروشنده (Vendor) را پیدا خواهید کرد که قیمت منابع و آیتمهایی که در بازی وجود دارند را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با ارزش منابع و آیتمهایی که در آینده و در سیاره‌های مختلف پیدا خواهید کرد، آشنا شوید و ارزش واقعی آنها را بدانید. هر وقت که وارد فضای جدیدی می‌شوید، حتما ابتدا به ایستگاه فضایی مربوط به آنجا مراجعه کنید.

2- با تاجرهای فضایی (Space Traders) صحبت کنید

No Man’s Sky

در ایستگاههای فضایی تاجرهای مختلفی رفت و آمد میکنند که میتوانید با آنها معامله کنید. قیمتهایی که فروشنده‌های ایستگاه فضایی به شما می‌دهند قیمت‌های ثابت بازار هستند اما تاجرها ممکن است قیمتهای بهتری به شما پیشنهاد دهند. به عنوان مثال ممکن است عنصر مس ارزش چندانی از نظر فروشنده نداشته باشد اما یک تاجر پول خوبی بابت آن به شما پرداخت کند. تاجرها همچنین اشیاء عتیقه‌ای که در سیارات مختلف پیدا کرده‌اید را از شما می‌خرند. پس هر وقت وارد یک ایستگاه فضایی شدید، حتما با آنها صحبت کنید.

3- از جابجایی سریع استفاده کنید

No Man’s Sky

یک روش خوب در بازی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد سریعتر حرکت کنید. زمانی که در حال دویدن هستید دکمه Melee را فشار دهید و بلافاصله پس از آن دکمه Jet Pack را نگه دارید تا مسافت قابل توجهی به جلو بروید.

4- به جای خرید سفینه‌ی جدید، یک سفینه خراب پیدا کنید و آنرا تعمیر کنید

No Man’s Sky

بهتر است در ابتدای بازی منابع ارزشمند خود را صرف خرید سفینه‌ی جدید نکنید و در عوض یک سفینه‌ی خراب پیدا کنید و آنرا به راحتی تعمیر کنید. برای پیدا کردن سفینه‌ی خراب میتوانید به یک ایستگاه انتقال (Transmission Site) مراجعه کنید. تضمینی وجود ندارد که در همه‌ی ایستگاهها بتوانید سفینه پیدا کنید اما بعد از کمی جستجو به احتمال بسیار زیاد یکی پیدا خواهید کرد. زمانی که یک سفینه‌ی خراب پیدا کردید، منابع لازم را برای تعمیر آن جمع‌آوری کنید و به همان ترتیبی که در ابتدای بازی سفینه خود را تعمیر کردید، سفینه‌ی جدید را نیز تعمیر کنید. با استفاده از این روش مقدار قابل توجهی در منابعتان صرفه جویی کرده‌اید.,

5- مطمئن شوید که تجهیزات و منابع کافی در اختیار دارید

No Man’s Sky

قبل از ورود به یک سیاره‌ی ناشناخته، ابتدا مطمعن شوید که منابع و تجهیزات کامل برای زنده ماندن در آن سیاره را در اختیار دارید. این احتمال وجود دارد که در آن سیاره منابع مورد نیاز شما وجود نداشته باشند و اگر منابع کافی برای شارژ Multi-Tool، لباس (Exosuit) و سفینه خود همراه نداشته باشید، در آن سیاره اسیر می‌شوید.

6- یک Multi-Tool با ظرفیت زیاد تهیه کنید

No Man’s Sky

Multi-Tool بهترین دوست شما در بازیست که با استفاده از آن می‌توانید منابع مختلف را از معادن استخراج کنید، محیط بازی را اسکن کنید و یا در مقابل موجودات مختلف از خود دفاع کنید. البته این موارد تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های Multi-Tool هستند. با توجه به اینکه تعداد قابلیت‌هایی که میتوانید از آنها استفاده کنید بستگی به ظرفیت Multi-Toolتان دارد، منطقی است که یک Multi-Tool با ظرفیت بالا از فروشنده‌های ایستگاههای فضایی خریداری کنید. ,

7- منابعی که بدست می‌آورید را به سفینه خود منتقل کنید

No Man’s Sky

زمانی که با پای پیاده در بازی حرکت می‌کنید، بهتر است منابعی که بدست می‌آورید را به سفینه خود منتقل کنید چرا که ظرفیت سفینه دو برابر ظرفیت لباستان است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که برای استفاده از منابعی که در سفینه قرار داده‌اید، باید به سفینه خود مراجعه کنید. برای انتقال یک آیتم، آن را انتخاب (Highlight) کرده و دکمه مثلث را نگه دارید.

8- برای جابجایی از سفینه خود استفاده کنید

No Man’s Sky

به جای طی کردن مسافتهای طولانی با پای پیاده، از سفینه خود استفاده کنید. با این کار در زمان صرفه جویی می‎‌کنید و نیازی به بازگشت به سفینه برای استفاده از منابع نخواهید داشت.

9- از تجهیزات خود به خوبی نگهداری کنید

No Man’s Sky

مرتباً به تجهیزات خود سر بزنید و به آنها رسیدگی کنید. سعی کنید Multi-Tool، لباس و سفینه خود را همیشه شارژ شده و آماده داشته باشید تا مجبور به توقفهای بی‌مورد نشوید. همچنین منابع لازم برای تجهیزات مختلف خود را همیشه همراه داشته باشید.,

10- سفینه خود را صدا بزنید!

No Man’s Sky

اگر مسافت زیادی از سفینه‌ی خود دور شدید، به جای برگشتن به سفینه، یک برج رادیویی پیدا کنید و با استفاده از آن سفینه‌ی خود را به محلی که در آن قرار دارید بیاورید. برای انجام اینکار به یک برج رادیویی نزدیک شوید و با استفاده از Bypass Chip (که در تجهیزات شما موجود است) آنرا فعال کنید.

11- مطالعه و آنالیز = پول راحت و بی دردسر!

No Man’s Sky

آنالیز کردن گیاهان و حیوانات و ارسال گزارش آنها منبع درآمد بسیار خوبی است. برای آنالیز کردن یک گیاه یا حیوان، دکمه L2 را نگه دارید تا منوی آنالیز ظاهر شود. سپس منتظیر بمانید تا عملیات آنالیز تکمیل شود و اطلاعاتی که کسب کردید به بخش اکتشافاتتان اضافه شود. بعد از آن به بخش اکتشافات بروید و آیتمی که آنالیز کرده‌اید را انتخاب (Highlight) کرده با نگه داشتن کلید مربع آن را آپود کنید. در ازای هر آیتمی که آپلود کنید مقداری پول دریافت می‌کنید.,

12- به ایستگاه اطلس بروید

No Man’s Sky

زمانی که برای سفینه‌ی خود Hyperdrive (به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت بسیار بالا جابجا شوید) ساختید، سریعاً به ایستگاه اطلس بروید. در آنجا یک آیتم ارزشمند و بسیار مهم بدست خواهید آورد که در آینده نقش حیاتی ایفا می‌کند.

13- برای کسب آیتمهای کمیاب به حیوانات غذا بدهید

No Man’s Sky

شاید در ابتدا تصور کنید که چنین امکانی در بازی وجود ندارد، اما واقعیت چیز دیگری است. برای غذا دادن به حیوان به آن نزدیک شوید تا بفهمید به شما اجازه‌ی غذا دادن می‌دهد یا نه. اگر اجازه داد دکمه مربع را نگه دارید تا به حیوان غذا بدهید. زمانی که به یک حیوان غذا می‌دهید، به شما یک آیتم کمیاب می‌دهد و یا شما را به مکانی هدایت می‌کند که در آن میتوانید آیتمهای کمیاب پیدا کنید.

14- برای پرواز سریعتر ارتفاع خود را زیاد کنید

No Man’s Sky

زمانی که میخواهید مسافتهای طولانی را با سفینه‌ی خود طی کنید، بهتر است که ارتفاع خود را زیاد کنید. هرچه ارتفاع سفینه بیشتر باشد، سریعتر حرکت می‌کند.

منبع: Gamespot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا