راهنمای بازی هامقالات

راهنمای بازی Clash Royale

این روز ها Clash Royale به یکی از پرطرفدار ترین بازیهای موبایل تبدیل شده و تقریباً با هر کسی که برخورد می‌کنید  مشغول انجام آن است. اما رمز موفقیت در این بازی چیست؟ چطور می‌توانیم در بیشتر نبردها پیروز شویم و در رده‌بندی جهانی بازی صعود کنیم؟ در این مقاله قصد داریم بهترین راه استفاده از هر کارت و همچنین راههای مقابله با کارتهای بازی را به صورت کامل توضیح دهیم. همچنین در ادامه استراتژیهای مفید در بازی و اطلاعاتی در مورد ساخت Battle Deck را در اختیار شما می‌گذاریم. در ادامه با بازیسنتر همراه باشید. همچنین اگر هنوز با این بازی جذاب کاملا آشنا نشده‌اید، در بررسی بازی Clash Royale میتوانید اطلاعات کلی در مورد بازی کسب کنید.

Clash Royale یک بازی استراتژی است که المان‌های بازیهای Tower Defense و Card Collecting را با هم ترکیب کرده است و تجربه‌ی بی نظیری را در اختیار شما قرار میدهد. اما عدم استفاده صحیح از کارتهای بازی و یا ساخت Battle Deckهای نامتعادل میتوانند نتیجه‌ی بدی را به همراه داشته باشند.

قبل از اینکه خواندن مقاله را شروع کنید، لازم است تا با برخی از اصطلاحات موجود در بازی آشنا شوید.

Cards: به نیروها، جادوها و ساختمان‌های موجود در بازی گفته می‌شود. در این راهنما به آن “کارت” می‌گوییم.

Troop: به نیروهای زمینی یا هوایی موجود در بازی (به جز ساختمان‌ها و جادوها) گفته می‌شود. در این راهنما به آن “نیرو” می‌گوییم.

Spell: به کارت‌هایی گفته می‌شود که معمولا می‌توان آنها را پرتاب کرد و یا در هر نقطه از میدان مبارزه به کار برد. در این راهنما به آن “جادو” می‌گوییم.

Building: ساختمان‌های مختلف موجود در بازی (به جز برج‌ها) که بازیکن می‌تواند از آنها در Battle Deck‌ خود استفاده کند. در این راهنما به آنها “ساختمان” یا “ساختار دفاعی” یا “ساختمان دفاعی” می‌گوییم.

Hut: نوعی از ساختمان‌های موجود در بازی که نیروهای مختلفی را (مانند Goblin یا Barbarian) تولید می‌کنند. در این راهنما به آن “Hut” می‌گوییم.

King’s Tower: مهمترین ساختمان بازیست که باید به هر قیمتی از آن دفاع کنید. اگر King’s Tower تخریب شود مبارزه بلافاصله به اتمام می‌رسد. در این راهنما به آن “برج اصلی” می‌گوییم.

Arena Tower: دو برج که در دو سمت زمین هر بازیکن قرار دارند و می‌توانند نیروهای زمینی و هوایی را هدف بگیرند. تخریب این برج یک ستاره به شما می‌دهد. در این راهنما به آنها “برج‌های کناری” می‌گوییم.

Arena: به مکان‌های مختلف موجود در بازی گفته می‌شود که هرکدام ظاهر متفاوتی داشته و کارت‌های مختلفی را آنلاک می‌کنند. در این راهنما به آن “آرنا” می‌گوییم.

Battle Deck: به مجموع 8 کارتی که بازیکن انتخاب می‌کند گفته می‌شود. هر بازیکن می‌تواند به صورت همزمان 5 Battle Deck داشته باشد و به دلخواه یکی از آنها را انتخاب کند. در این راهنما به آن “Deck یا Battle Deck” می‌گوییم.

Elixir: یکی از واحدهای پول موجود در بازی که البته فقط در زمان مبارزه کاربرد دارد. در این راهنما به آن “اکسیر” می‌گوییم.

Elixir Advantage: اصطلاحی در بازیست که مربوط به موجودی اکسیر هر بازیکن می‌شود. به عنوان مثال اگر یک بازیکن برای حمله از 10 اکسیر استفاده کند و بازیکن مقابل با استفاده از 5 اکسیر بتواند در مقابل آن حمله دفاع کند، بازیکن مدافع Elixir Advantage کسب کرده است. در این مقابله به آن “سود” می‌گوییم.

Chest: به صندوق‌ها موجود در بازی گفته می‌شود که با باز کردن آنها طلا، جم یا کارت دریافت می‌کنید. در این راهنما به آن “صندوق” می‌گوییم.

Tank: به کارت‌هایی گفته می‌شود که میزان سلامتی بالایی دارند و از آنها برای محافظت از نیروهای ضعیف‌‎تر استفاده می‌شود. در این راهنما به آن “تانک” می‌گوییم.

Splash Damage: زمانی که یک ضربه بتواند به گروهی از نیروها آسیب وارد کند، اصطلاحا به آن Splash Damage می‌گویند.

Point Damage: کارت‌هایی که توانایی آسیب زدن فقط به یک هدف در آن واحد را دارند، Point Damage محسوب می‌شوند. Point Damage دقیقا نقطه مقابل Splash Damage است.

معرفی کارتهای موجود در بازی Clash Royale و نحوه استفاده و مقابله با آنها


Arrows– در دسته‌ی جادوها قرار میگیرد و یکی از مهمترین کارتهای بازیست. این کارت که تنها ۳ اکسیر قیمت دارد، در مقابل کارتهایی مانند Minion Horde، Princess، Goblins، Spear Goblins و Skeletons و یا ترکیبی از این کارتها بسیار مفید است و میتواند به راحتی آنها را از بین ببرد. همچنین قیمت کم آن باعث میشود که در مقابل اکثر کارتها سود کنید. این کارت همچنین میتواند در ثانیه‌های آخر نبرد به کمکتان بیاید و یکی ازبرج‌های دشمن را نابود کند.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


 Archers- یکی دیگر از کارتهای ارزان قیمت بازی که برای دفاع، ضد حمله و یا استفاده پشت کارتهای تانک مانند Giant و Pekka بسیار مفید است. یکی از ویژگیهای مهم این کارت این است که با Arrows از بین نمیرود و سایر جادوها به دلیل قیمت بالاتر معمولا در مقابل آن استفاده نمی‌شوند. از این کارت میتوان برای مقابله با بسیاری از کارتها از جمله Mini Pekka، Prince، Musketeer، Minions و Minion Horde، Giant Skeleton، Balloon و … استفاده کرد. برای مقابله با این کارت میتوانید از Goblins و Spear Goblins و Bomber استفاده کنید.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Bomber – یکی از بهترین و ارزان‌ترین کارتها برای مقابله با دسته 4 تایی Barbarian و یا کارتهای زمینی مانند Archers، Goblins و Spear Goblins است. در فاز هجومی به تنهایی کارت بسیار ضعیفی است اما اگر پشت کارتهای تانک مانند Giant استفاده شود میتواند آسیب زیادی به برج‌ها وارد کند. کارتهای هوایی مانند Minions به راحتی Bomber را از بین میبرند.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Knight – شوالیه یا Knight را میتوان یکی بی‌ مصرف‌ترین کارتهای بازی دانست. یک کارت زمینی و کند که قابلیت Splash Damage ندارد و به راحتی توسط کارتهای هوایی مانند Minions و یا کارتهای زمینی مانند Archers و Goblin Gang نابود میشود. استفاده و ارتقاء آن به هیچ وجه توصیه نمیشود مگر اینکه از استراتژی‌های بسیار خاصی استفاده می‌کنید. در حال حاضر به دلیل قیمت پایین (3 اکسیر) و میزان سلامتی نسبتا بالا، به عنوان یک مینی تانک در بعضی از Deckها استفاده می‌شود.

اهمیت ارتقاء: پائین/بسیار پائین


Fireball – بدون شک یکی از بهترین جادوهای موجود در بازیست. به راحتی دسته‌ی Barbarianها را به شدت تضعیف میکند و میتواند Wizard و Musketeer را در صورتی که یک لول پائینتر باشند از بین ببرد. همچنین در مقابل دسته‌های ضعیف از چند کارت (ترکیب Archer، Minions، Goblins و …) بسیار مفید است. از کاربردهای مهم این کارت از بین بردن برج آسیب دیده‌ی دشمن در ثانیه‌های پایانی نبرد و همچنین از بین بردن نیروهایی که پشت کارتهای تانک (Giant، Pekka و …) استفاده میشوند است.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Mini Pekka – از دسته کارتهاییست که بعضی بازیکنان به آن علاقه دارند و برخی دیگر آن را بی‌مصرف میدانند. آسیبی که وارد میکند بسیار زیاد است پس هیچوقت اجازه ندهید به برجتان نزدیک شود. بهترین راه استفاده از این کارت استفاده پشت کارتهای تانک است. همچنین میتوان از آن برای از بین بردن ساختمانهای دفاعی دشمن استفاده کرد. Goblins و Spear Goblins با پشتیبانی یکی از برج‌ها به راحتی و با نصف هزینه Mini Pekka را از بین میبرند. همچنین Barbarians و Elite Barbarians می‌توانند Mini Pekka را از بین برده و ضد حمله را شروع کنند. علاوه بر این Minions و Minion Horde می‌توانند Mini Pekka را قبل از رسیدن به برج‌ها از بین ببرند.

اهمیت ارتقاء: متوسط/زیاد


Musketeer – یکی از کارتهای دور بُرد بازیست که میزان سلامتی متوسط و قدرت آسیب رسانی نسبتا بالایی دارد اما در آن واحد فقط با یک هدف درگیر میشود و در حمله و دفاع کاربرد دارد. با پشتیبانی برج میتواند Balloon را به راحتی از بین ببرد و آسیب زیادی به Giant و Mini Pekka وارد کند. همچنین برای از بین بردن ساختمانهای دفاعی دشمن مفید است. در زمان حمله اگر پشت کارتهای تانک استفاده شود میتواند آسیب بسیار زیادی به برج دشمن وارد کند. بهترین راه مقابله با Musketeer استفاده از Fireball (یک لول بالاتر)، Barbarians، Archers و Goblins است.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Giant – اولین کارت بازی که فقط ساختمانها را هدف قرار میدهد. Giant در دسته‌ی تانکها قرار میگیرد و همیشه با پشتیبانی Wizard، Valkyrie، Bomber و کارتهای مشابه استفاده میشود در غیر این صورت به راحتی از بین میرود. با توجه به اینکه فقط ساختمانها را هدف قرار میدهد، میتوان با قرار دادن یک ساختمان در وسط میدان نبرد آنرا از برج‌ها دور کرد. بهترین راه مقابله با Giant ابتدا از بین بردن نیروهای پشتیبان آن و سپس استفاده از Barbarian یا Minion Horde است. اگر نتوانید نیروهای پشتیبان را به موقع از بین ببرید احتمالا برج خود را از دست خواهید داد. اگر دشمن بعد از Giant از Balloon استفاده کرد، سعی کنید سریعاً با استفاده از Minion Horde یا Musketeer ابتدا Balloon را از بین ببرید. همچنین Inferno Tower ظرف چند ثانیه میتواند Giant را نابود کند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Prince – اولین کارت از دسته‌ی Epic (بسیار کم یاب) بازی. استفاده از Prince به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد. اگر ندانید چطور از Prince استفاده کنید دشمن میتواند خیلی راحت با کارتهای بسیار کم هزینه با آن مقابله کند. بهترین راه استفاده از Prince این است که ابتدا یک حمله را در یک طرف میدان نبرد آماده کنید و سپس در طرف دیگر از Prince استفاده کنید. بیشتر بازیکنان پس از مواجه شدن با چنین شرایطی نمیتوانند سریع تصمیم بگیرند و شانس خوبی وجود دارد تا یکی از برج‌های دشمن را نابود کنید. Prince قدرت تخریب بسیار بالایی دارد خصوصا وقتی که سرعت بگیرد. برای مقابله با آن میتوانید از جادوی Zap (برای کم کردن سرعت) و کارتهای ارزان قیمت مثل Skeletons، Spear Goblins و Goblins استفاده کنید. این کارتهای ارزان قیمت با پشتیبانی یکی از برج‌ها به راحتی Prince را از بین می‌برند. Barbarians، Canon و Inferno Tower از دیگر کارتهایی هستند که به خوبی با Prince مقابله می‌کنند. به دلیل اینکه Prince در دسته کارتهای Epic قرار می‌گیرد، ارتقاء آن بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Baby Dragon – یکی دیگر از کارتهای Epic بازی. Baby Dragon را بیشتر در آرناهای پائین مشاهده میکنید و هرچه در بازی پیشرفت کنید اهمیت این کارت کم و کمتر میشود. سرعت پائین، قدرت تخریب کم و میزان سلامتی متوسط Baby Dragon را به یک کارت نه چندان مهم تبدیل کرده‌اند. Spear Goblins، Archers، Musketeer، Minions و Minion Horde در صورتی که Baby Dragon نقطه دیگری را هدف گرفته باشد، به راحتی آن را از بین می‌برند. همچنین Hidden Tesla و Inferno Tower در زمان بسیار کوتاهی Baby Dragon را نابود می‌کنند. با توجه به قیمت بالا و کمیاب بودن کارتهای Baby Dragon، ارتقاء آن چندان توصیه نمیشود. در حال حاضر در بعضی از Deckهای بر مبنای Lava Hound از Baby Dragon استفاده می‌شود.

اهمیت ارتقاء: پائین


Skeleton Army – سومین کارت Epic بازی. Skeleton Army از 14 اسکلت با قدرت تخریب پائین و میزان سلامتی کم تشکیل شده است. اما وقتی قدرت تخریبشان را با هم جمع بزنیم، ظرف چند ثانیه میتوانند تانکهایی مانند Giant را از بین ببرند. بهترین راه استفاده از این کارت برای متوقف کردن تانکها است و برای حمله توصیه نمیشود چرا که کارتهای بسیار زیادی به راحتی با آن مقابله می‌کنند. جادوهایی مثل Zap، Arrows و Poison به همراه کارتهای Splash Damage مانند Wizard، Valkyrie، Bomber و … به راحتی Skeleton Army را از بین می‌برند. یادتان باشد که هیچوقت اجازه ندهید به برجتان نزدیک شوند چرا که اگر با آنها مقابله نکنید ظرف چند ثانیه برج را نابودن می‌کنند.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Witch – چهارمین کارت Epic بازی و آخرین کارت از کمپ تمرینی (اولین آرنای بازی). Witch قدرت تخریب پائینی دارد اما اسکلت‌هایی که تولید میکند میتوانند پشت تانکها مانند Giant و Pekka مناسب باشند. به دلیل قابلیت Splash Damage کارتهای ضعیف مثل Spear Goblins و Minion Horde را به راحتی از بین می‌برد. اما در مقابل بقیه‌ی کارتها به تنهایی شانسی ندارد و به سرعت از بین می‌رود. استفاده از آن زیاد توصیه نمیشود مگر اینکه به مهارت بسیار بالایی در استفاده از Witch رسیده باشید.

اهمیت ارتقاء: پائین


Goblins – یکی از بهترین کارتهای موجود در بازی با قیمت بسیار پائین (2 اکسیر) که برای مقابله با کارتهای گران قیمت مانند Prince، Giant و Pekka بسیار مفید است. قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و اگر با آن مقابله نشود ظرف چند ثانیه آسیب زیادی به هدف خود وارد می‌کند. بهترین راه استفاده از Goblins برای از بین بردن تانکهاست. برای حمله فقط زمانی از آن استفاده کنید که برج و نیروهای دفاعی دشمن روی هدف دیگری متمرکز شده باشند در غیر این صورت به راحتی از بین می‌روند. تقریباً همه‌ی کارتهای موجود در بازی می‌توانند با Goblins مقابله کنند اما به علت قیمت پائین، بیشتر مواقع باعث میشود که سود کنید. در مقابل کارتهای هوایی مثل Baby Dragon به راحتی از بین می‌رود.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Spear Goblins – نسبت به Goblins ضعیف‌تر است اما میتواند کارتهای هوایی را نیز هدف بگیرد. یکی دیگر از کارتهای بسیار خوب بازی که با قیمت پائین (2 اکسیر) میتواند بسیار مفید باشد و تقریبا همه‌ی بازیکنان از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از بازیکنان در ابتدای بازی از آن برای حمله به یکی از برج‌های دشمن استفاده می‌کنند و به علت قیمت کمی که دارد، معمولا دشمن با آن مقابله نمیکند. همین موضوع باعث میشود تا در همان ابتدای بازی با هزینه‌ی بسیار کم به برج دشمن کمی آسیب وارد کنید. از دیگر استفاده‌های Spear Goblins در حمله استفاده از آنها در پشت تانکها است. این کارت در زمان دفاع بسیار مفید است و کارتهای گران قیمتی مثل Prince و Mini Pekka را به راحتی از بین ‌می‌برد. لزوماً نیازی به مقابله با Spear Goblins ندارید مگر اینکه برج یا نیروهای دفاعی شما روی هدف دیگری متمرکز شده باشند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Goblin Hut – اولین Hutی که در بازی آنلاک می‌شود. Goblin Hut در طول عمر 1 دقیقه‌ای خود Spear Goblin تولید میکند. یکی از استراتژیهایی که در آرناهای پائین به وفور از آن استفاده می‌شود، استفاده از Goblin Hut و Barbarian Hut است. این کارت همچنین برای مقابله با کارتهایی که فقط ساختمانها را هدف قرار می‌دهند (Giant، Hog Rider، Balloon و …) بسیار مفید است. در زمان حمله، ساخت چندین Goblin Hut و قرار دادن تانکهایی مانند Pekka و Giant در جلوی آنها از استراتژیهای بسیار کار آمد است. برای مقابله با این کارت میتوانید از Wizard، Bomber و یا Valkyrie استفاده کنید. همچنین ساختمانهای دفاعی نظیر Bomb Tower برای از بین بردن Spear Goblinهای تولید شده بسیار مفید هستند. بعضی از بازیکنان از Fireball برای از بین بردن Hut استفاده می‌کنند. البته بهتر است که Fireball را طوری پرتاب کنید که علاوه بر Hut یکی از برج‌ها را نیز هدف قرار دهد. 2 کارت جدید Bowler و Executioner برای مقابله با بازیکنانی که از Hutها استفاده می‌کنند به شدت مفید هستند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Valkyrie – یکی از بهترین و محبوب‌ترین کارتهای موجود در بازی که در تمامی آرناها کاربرد بسیار زیادی دارد. Splash Damage 360 درجه‌ای این کارت همه‌‌ی کارتهای زمینی نسبتاً ضعیف از جمله Barbarian، Archer، Goblins و Spear Goblins را به راحتی از بین می‌برد و قدرت تخریب و میزان سلامتی مناسبی دارد. در زمان حمله ترکیب آن با Prince و یا Hog بسیار کارآمد است. در زمان دفاع تقریباً می‌تواند هرکارتی (به جز تانکها) را متوقف کند و برای از بین بردن ساپورت پشت تانک بسیار مفید است. برای مقابله با Valkyrie از کارتهای هوایی مثل Minions و Minion Horde، کارتهای دور بُرد مثل Archer و Spear Goblin و یا ساختمانهای دفاعی مثل Canon استفاده کنید.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Lightning – جادوی معروف رعد و برق که در Clash of Clans زیاد با آن سرو کار داشتیم. این کارت قدرت تخریب نسبتا بالایی دارد و به 3 هدف در شعاع خود آسیب میزند. همچنین مانند Zap میتواند شارژ Inferno Tower را ریست کند. از Lightning برای نابود کردن ساختمانهای دفاعی، Hutها و یا نابود کردن برج‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. به دلیل قیمت بالا، استفاده از آن به برنامه‌ریزی احتیاج دارد در غیر این صورت دشمن سود می‌کند. اگر میخواهید از این جادو استفاده کنید، مطمعن شوید که همزمان به 3 هدف آسیب وارد کنید. یکی از استراتژیهای خوب استفاده از این جادو همراه با Hog برای از بین بردن ساختمانهای دفاعی و یا نیروهای تدافعی است تا راه برای Hog باز شود.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Goblin Barrel – یکی از کارتهایی که 90% مواقع برای حمله‌ی از راه دور به برج دشمن کاربرد دارد. Goblin Barrel در هر جای میدان نبرد که فرود بیاید، سه Goblin را آزاد می‌کند. به دلیل قدرت تخریب بالا و میزان سلامتی پائین بهترین راه استفاده از Goblin Barrel این است که ابتدا نیروهای دفاعی و برج دشمن را با کارتهای دیگر مثل Giant مشغول کنید و سپس آن را به سمت برج دشمن پرتاب کنید. اگر با Goblinهای آزاد شده مقابله نشود، میتوانند آسیب بسیار جدی به برج وارد کنند و حتی آن را از بین ببرند. این کارت کاربرد چندانی در دفاع ندارد و صرفاً برای حمله به برج‌ها از آن استفاده میشود. بهترین راه مقابله با آن استفاده از جادوهای Zap، Arrows و Log است.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Skeletons – ارزان‌ترین کارت بازی با قیمت تنها 1 اکسیر و یکی از بهترین کارتهای موجود. این کارت در حمله تقریبا هیچ کاربردی ندارد اما در زمان دفاع به شکل عجیبی کارآمد است. به دلیل قیمت بسیار پائین هیچکس از جادو برای مقابله با آن استفاده نمیکند به همین دلیل گزینه‌ی بسیار خوبی برای آسیب زدن به Giant، منحرف کردن Pekka از رفتن به سمت برج و یا متوقف کردن Prince است. این کارت به راحتی میتواند سرعت Prince را بگیرد و با کمک برج آن را از بین ببرد. همچنین یکی از مهمترین کاربردهای این کارت در آرناها بالا مقابله با Sparky است. با استفاده از این کارت میتوانید برای Sparky تله بگذارید و قبل از اینکه دوباره شارژ شود با استفاده از Barbarian یا Goblins آن را از بین ببرید. مقابله با این کارت لزومی ندارد چرا که برج شما به راحتی آن را از بین می‌برد. البته اگر برجتان روی هدف دیگری متمرکز شده است بهتر است با استفاده از Goblins یا Spear Goblins اجازه‌ ندهید که به برج نزدیک شوند.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Minions – در آرناهای پائین استفاده‌ی زیادی دارد ولی زمانی که Minion Horde باز میشود بیشتر بازیکنان علاقه‌ی چندانی به استفاده از آن ندارند. در زمان حمله به تنهایی کاربردی ندارند چرا که برج دشمن به راحتی آنها را از بین می‌برد اما زمانی که پشت تانک استفاده شوند و یا برج دشمن جای دیگری را هدف گرفته باشد، میتوانند آسیب زیادی وارد کنند. در دفاع بسیار مفید هستند و به راحتی میتوانند نیروهای زمینی مانند Valkyrie را از بین ببرند. همچنین برای از بین بردن ساختمانهای دفاعی زمینی مفید هستند. برای مقابله با آنها میتوانید از Spear Goblins و یا Archers استفاده کنید.

اهمیت ارتقاء: متوسط/زیاد


Tombstone – یکی از کارتهای دفاعی و بسیار ارزشمند بازی که بسیاری از بازیکنان به آن کم توجهی می‌کنند. این کارت در مدت زمانی که داخل میدان قرار دارد اسکلت تولید میکند و زمانی که از بین می‌رود نیز 4 اسکلت به صورت همزمان از آن خارج می‌شوند. با توجه به قیمت پائینی که دارد یکی از بهترین کارتها برای مقابله با Prince، Hog، Giant، Pekka و Mini Pekka میباشد. این کارت در زمان حمله کاربرد چندانی ندارد مگر اینکه پشت تانکها استفاده شود. Fireball به راحتی آنرا از بین می‌برد ولی به دلیل قیمت بیشتر Fireball نسبت به Tombstone، فقط در مواقع ضروری از این روش استفاده کنید.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Bomb Tower – یکی از بهترین ساختمانهای دفاعی بازی. با استفاده از این کارت میتوانید تانکها را از رفتن به سمت برج خود منحرف کنید و با کمک کارتهای دیگر آنها را از بین ببرید. به دلیل داشتن قابلیت Splash Damage در مقابل کارتهایی مانند Barbarians بسیار کارآمد است. همچنین به راحتی میتواند گروهی از نیروهای ضعیف را با یک ضربه از بین ببرد. همچنین در مقابل کارتهایی مانند Wizard و Valkyrie عملکرد قابل قبولی دارد. استفاده از این کارت در مقابله با بازیکن‌هایی که از Hut استفاده میکنند حیاتی است. یکی دیگر از ویژگیهای بسیار مهم این کارت این است که به نیروهای پشتیبان که پشت تانک قرار دارند هم آسیب جدی وارد میکند. تنها نقطه ضعف این کارت را میتوان ناتوانی در مقابل کارتهای هوایی دانست.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Giant Skeleton – یکی دیگر از دسته کارتهایی است که هرکسی از آن استفاده نمیکند. این کارت قدرت تخریب پائین و میزان سلامتی نسبتا بالایی دارد. مهمترین ویژگی این کارت این است که پس از نابود شدن یک بمب با قدرت تخریب بسیار بالا منفجر می‌کند و تقریبا هرچیزی که در شعاع انفارجش باشد را نابود میکند. هرگز اجازه ندهید Giant Skeleton به برجتان نزدیک شود چرا که انفجار آن آسیب بسیار زیادی به برج وارد می‌کند. در زمان حمله حتما از نیروی پشتیبان استفاده کنید چراکه Giant Skeleton به تنهایی کارآمد نیست و به راحتی نابود میشود. برای مقابله با این کارت میتوانید از Minion Horde، Barbarian، Goblins  و Spear Goblins استفاده کنید. فراموش نکنید که در هنگام دفاع در مقابل این کارت همیشه نیروهای خود را پشت سر Giant Skeleton خالی کنید تا بتوانند از انفجار نهایی فرار کنند. ساختمانهای دفاعی معمولا کاربرد چندانی در مقابل این کارت ندارند چرا که انفجار نهایی در بیشتر مواقع ساختار دفاعی را از بین میبرد.  Giant Skeleton همچنین برای دفاع در مقابل حمله‌ی دشمن نیز بسیار مفید است و میتواند با افنجار نهایی خود تمام نیروهای مهاجم را از بین ببرد.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Balloon – یک کارت صرفا تهاجمی با قدرت تخریب بسیار بالا ولی سرعت کم که فقط ساختمانها را هدف قرار می‌دهد اما استفاده از آن ریسک بالایی دارد. Balloon با وجود قدرت تخریب بالا، میزان سلامتی پائینی داشته و به تنهایی کارآمد نیست. اما زمانی که پشت تانک‌ استفاده شود میتواند به راحتی یک برج را نابود کند. Balloon به محض رسیدن به هدف خود یک بمب پرتاب می‌کند و آسیب بسیار زیادی وارد می‌کند و اگر با آن مقابله نشود، با سه پرتاب بمب می‌تواند یک برج را به کلی نابود کند. این کارت برای دفاع به هیچ وجه کاربرد ندارد مگر در مواقع خیلی خاص. برای مقابله با Balloon می‌توانید از انواع ساختمان‌های دفاعی (ترجیحاً Inferno Tower و یا Tesla)، Minion Horde، Archers و Musketeer استفاده کنید. استفاده از Balloon پشت Lava Hound و ترکیب این 2 با کارتهایی مانند Inferno Dragon و Mega Minion بسیار مرگبار است.

اهمیت ارتقاء: متوسط/زیاد


Canon – یکی از ساختمانهای دفاعی بسیار خوب بازی با قیمت پائین. Canon برای مقابله با Hog Raider بسیار کارآمد است. همچنین برای مقابله با تمامی کارتهای زمینی از جمله Prince، Valkyrie، Giant، Mini Pekka و حتی Pekka میتوانید از آن استفاده کنید. از نقاط ضعف این کارت میتوان به میزان سلامتی پائین، طول عمر پائین و ناتوانی در مقابل کارتهای هوایی اشاره کرد. به دلیل طول عمر پائین، فقط زمانی از Canon استفاده کنید که نیروهای تهاجمی حریف در حال حرکت به سمت برجتان باشند. Canon با وجود نقاط ضعفی که دارد، به دلیل قیمت پائین و قدرت تخریب نسبتا خوب، از کارتهای بسیار مهم بازیست.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Barbarians – یکی از کارتهای فوق‌العاده محبوب و خوب بازیست که تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند. Barbarians یکی از بهترین کارتها برای دفاع کردن است و در مقابل هر کارت زمینی که قابلیت Splash Damage نداشته باشد، به راحتی پیروز می‌شود. از این کارت معمولا برای دفاع استفاده می‌شود اما در صورتی که بتوانند به برج دشمن برسند ظرف چند ثانیه آن را از بین می‌برند. برای مقابله با این کارت می‌توانید از Wizard، Bomber، Valkyrie، Bomb Tower و Fireball استفاده کنید. تمامی این کارتها به راحتی میتوانند دسته‌ی 4 نفره بربرها را از بین ببرند. اگر هیچکدام از این کارتها را نداشتید، میتوانید با استفاده از Canon یا کارتهای دوربُرد مانند Archers آنها را به وسط میدان نبرد بکشید. همچنین اگر 4 بربر که آسیب جدی دیده‌اند به برجتان نزدیک شدند نیازی به عکس‌العمل نیست چراکه برج به راحتی آنها را از بین می‌برد. Barbarians یکی از معدود کارت‌هایی است که می‌تواند Elite Barbarians را از بین ببرد.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Rocket – یک جادو با قدرت تخریب به شدت بالا و البته گران قیمت. Rocket در اکثر مواقع برای حمله‌ی مستقیم به برج کاربرد دارد اما می‌توان برای نابود کردن بعضی از ساختارهای دفاعی، Hutها و یا Elixir Collector نیز از آن استفاده کرد. بهترین زمان استفاده از این کارت در ثانیه‌های پایانی بازی برای از بین بردن برج آسیب دیده است. همچنین زمانی که یک یا چند ساختمان در کنار یکی از برج‌ها قرار داشته باشند، زمان خوبی برای استفاده از Rocket است چرا که همزمان به همه‌ی ساختمانها آسیب وارد می‌کند. در بعضی مواقع میتوان از این کارت برای دفاع نیز استفاده کرد. زمانی که دسته‌ی بزرگی از نیروهای دشمن به برجتان نزدیک می‌شوند، میتوانید با پرتاب Rocket همه یا اکثر آنها را از بین ببرید.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Barbarian Hut – یکی دیگر از Hutهای بازی و یکی از گرانترین کارتهای موجود. این کارت در طول عمرش در میدان نبرد Barbarian تولید می‌کند. از این کارت هم برای دفاع و هم برای حمله میتوانید استفاده کنید. ترکیب این کارت با Goblin Hut و Tombstone به تدریج موج بزرگی از نیروها را تشکیل می‌دهد و اگر یک تانک مانند Giant یا Pekka در جلویشان قرار بگیرد، متوقف کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود. اگر بتوانید دو تا Barbarian Hut و دو تا Goblin Hut را همزمان داشته باشید، شانس بسیار بالایی برای از بین بردن برج دشمن خواهید داشت. این کارت همچنین در هنگام دفاع کردن هم بسیار موثر است و میتواند نیروهای دشمن را از رفتن به سمت برج منحرف کند. برای مقابله با Barbarianهای تولید شده میتوانید از Wizard، Bomber و یا Valkyrie استفاده کنید. همچنین وجود Bomb Tower برای از بین بردن موج ایجاد شده توسط Hutها حیاتیست. برای از بین بردن Barbarian Hut استفاده از Rocket میتواند گزینه‌ی خوبی باشد. همچنین Executioner و Bowler به راحتی با Barbarian Hut مقابله می‌کنند.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Rage Spell – بیشترین کاربرد این جادو در هنگام حمله و زمانی است که دسته‌ی بزرگی از نیروهای شما برج دشمن را هدف قرار داده‌اند. اگر از این کارت به موقع استفاده کنید، ظرف 1 یا 2 ثانیه برج دشمن نابود می‌شود. همچنین بعضی از بازیکنان این کارت را با X-Bow ترکیب می‌کنند. به طور کلی استفاده از جادوی Rage به موقعیتی که در آن قرار دارید بستگی دارد و نمیتواند همیشه کاربردی باشد. در زمان دفاع کردن تقریبا کاربردی ندارد.

اهمیت ارتقاء: پائین


X-Bow – در ابتدا کارت بسیار قدرتمندی بود اما بعد از آپدیت‌های مختلف، کاربرد خود را از دست داد. قیمت بالا، زمان طولانی برای فعال شدن و هدف گرفتن تنها یک نیرو یا ساختمان در آن واحد از نقاط ضعف این کارت هستند. در حال حاضر تنها کاربرد X-Bow با توجه به بُرد زیادش، قرار دادن آن قبل از رودخانه برای هدف قرار دادن برج دشمن است البته در صورتی که قبل از هدف گرفتن برج، نیروی دیگری در مقابلش قرار نگیرد. X-Bow با توجه به قیمت زیادش نمیتواند به عنوان یه ساختمان دفاعی مورد استفاده قرار گیرد. اگر توانستید برج دشمن را توسط X-Bow هدف بگیرید، استفاده از Rage Spell میتواند آسیب زیادی به برج دشمن وارد کند. بازی کردن با X-Bow نیازمند مهارت بالا و برنامه‌ریزی بسیار دقیق است.

اهمیت ارتقاء: پائین/بسیار پائین


Tesla – یکی از ساختمانهای دفاعی نسبتا خوب بازی که با قیمت کمی بیشتر تقریبا مانند Canon عمل می‌کند البته با این تفاوت که میتواند نیروهای هوایی را نیز هدف بگیرد. مهمترین ویژگی این کارت این است که در زیر زمین مخفی می‌شود و فقط زمانی که نیروهای دشمن نزدیک شوند خودش را نشان می‌دهد. به همین دلیل استفاده از Fireball برای از بین بردن آن چندان موثر نیست. از Tesla می‌توانید برای مقابله با Hog، Giant، Balloon، Pekka و  Mini Pekka استفاده کنید. البته بر خلاف بازی Clash of Clans، در مقابل Pekka قدرت تخریبش 2 برابر نمی‌شود.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Minion Horde – یکی از بهترین کارتهای موجود در بازی که بسیاری از بازیکنان از آن استفاده می‌کنند. سرعت و قدرت تخریب بسیار بالای این کارت باعث می‌شود تا ظرف چند ثانیه برج دشمن را نابود کنند. همچنین برای از بین بردن Balloon، Giant، Pekka، Sparky، Royal Giant، Valkyrie و Lava Hound بسیار موثر هستند. نقطه ضعف بزرگ این کارت میزان سلامتی پائین آن است. جادوهای Arrow و Zap و نیروهای با قابلیت Splash Damage مانند Wizard، Witch، Executioner و Fire Spirit به راحتی Minion Horde را از بین می‌برند. بهترین راه استفاده از این کارت در زمان دفاع و یا استفاده از آن پشت تانک هاست.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Inferno Tower – یک کارت دفاعی با قدرت تخریب بسیار بالا، طول عمر نسبتا طولانی و میزان سلامتی زیاد. قدرت تخریب Inferno بعد از قفل شدن روی هدف به تدریج افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل برای مقابله با تانکها بهترین گزینه است. کارتهایی نظیر Giant، Balloon، Lava Hound، Pekka، Royale Giant و Hog Rider را ظرف چند ثانیه ذوب می‌کند اما در مقابل کارتهایی مثل Barbarians، Goblins یا Spear Goblins زیاد خوب عمل نمی‌کند. در آرناها بالا بسیاری از بازیکنان از این کارت استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل داشتن میزان سلامتی زیاد در مقابل جادوهای تخریبی مانند Rocket و Fireball به خوبی ایستادگی می‌کند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Hog Rider – بدون شک محبوب‌ترین کارت بازی و بهترین کارت تهاجمی موجود. Hog Rider فقط ساختمانها را هدف قرار می‌دهد به همین دلیل یکی از بهترین کارتها برای حمله به برج دشمن است. سرعت و قدرت تخریب بالا به همراه قیمت نسبتاً کم از ویژگیهای مهم این کارت هستند. ترکیب Hog با Freeze و Zap میتواند بسیار مرگبار باشد و یکی از استراتژیهای بسیار محبوب و کارآمد در حال حاضر است. بهترین راه مقابله با این کارت استفاده از کارتهای دفاعی مانند Canon، Inferno Tower و یا Bomb Tower  است. اگر کارت دفاعی نداشته باشید Minion Horde یا Barbarians میتوانند در مقابل این کارت مفید باشند. مراقب استفاده‌ی حریف از جادوی Freeze باشید چرا که ترکیب Hog و Freeze و استفاده از Arrows یا Fireball پس از یخ زدن نیروهای دفاعی، میتواند به راحتی برج شما را از بین ببرد.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Freeze – یکی از جادوهای بسیار کارآمد بازی که ترکیب مرگباری را با Hog تشکیل داده‌اند. جادوی Freeze برای چند ثانیه هرچیزی که در شعاع آن باشد را متوقف می‌کند و این توقف به Hog یا Balloon اجازه می‌دهد تا آسیب زیادی به برج‌ها وارد کنند. در زمان حمله ابتدا منتظر شوید تا حریفتان نیروهای تدافعی را خالی کند و بعد از Freeze استفاده کنید در غیر این صورت فقط اکسیرهای خود را هدر داده‌اید. این کارت در زمان دفاع کردن کاربرد چندانی ندارد و فقط حمله‌ی دشمن را چند ثانیه به تاخیر می‌اندازد. اما در بعضی شرایط خاص از جمله ثانیه‌های پایانی بازی میتواند مفید باشد.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Pekka – یکی از تانکهای موجود در بازی که میزان سلامتی و قدرت تخریب بسیار بالا اما سرعت پائینی دارد و به راحتی از مسیر اصلی منحرف می‌شود. برای استفاده از این کارت حتما از کارتهای پشتیبان استفاده کنید در غیر این صورت با استفاده از کارتهایی مانند Barbarians، Skeletons و یا Goblins به راحتی از بین می‌رود. همچنین Inferno Tower میتواند قاتل Pekka باشد. برای مقابله با این کارت از ساختمانهای تدافعی (ترجیحاً Inferno) و یا کارتهای ارزان قیمت مثل Archers، Skeletons و Goblins استفاده کنید. با توجه به اینکه Pekka ابتدا نیروها را هدف قرار می‌دهد، میتوانید با استفاده از چند کارت ارزان قیمت آن را مدام به قسمتهای مختلف میدان نبرد بکشانید و با کمک برج‌های خود از بین ببرید. اگر حریف از نیروی پشتیبان برای Pekka استفاده می‌کند، از بین بردن نیروهای پشتیبان در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Lava Hound – اولین کارت از دسته‌ی Legendary که به شدت کمیاب است. Lava Hound یک تانک هوایی است که میزان سلامتی زیاد اما قدرت تخریب به شدت کمی دارد. در زمان حمله حتما از نیروهای تهاجمی قدرتمندتر مانند Balloon یا Hog پشت Lava استفاده کنید. مهمترین ویژگی Lava این است که بعد از نابود شدن، تعدادی Lava Pop از خود تولید می‌کند که قدرت تخریب زیادی دارند و تقریبا مثل Minion Horde عمل می‌کنند. برای مقابله با این کارت ابتدا با استفاده از کارتهایی مانند Archer یا Musketeer آن را از بین ببرید و سپس با استفاده از Arrows، Lava Popهای تولید شده را هدف قرار دهید. استفاده از Minion Horde در مقابل این کارت توصیه نمیشود چرا که تقریبا همیشه حریفتان با استفاده از Arrows، Minion Horde را قبل از نابود کردن Lava از بین می‌برد. استفاده از Lava Hound نیازمند تمرین و کسب مهارت است.

اهمیت ارتقاء: متوسط/زیاد


Inferno Dragon – یکی از کارت‌های جدید Legendary بازی. Inferno Dragon را تقریبا می‌تون Inferno Tower متحرک دانست که به مرور زمان، قدرت تخریبش چندین و چند برابر می‌شود. Inferno Dragon در صورتی که بتواند روی برج قفل کند، ظرف تنها چند ثانیه آن را به کلی نابود می‌کند. در زمان حمله بهترین استفاده‌ی آن پشت تانک‌ها از جمله Lava Hound یا Giant است. همچنین با توجه به سرعت هدف‌گیری پائین (1.6 ثانیه)، استفاده از یک پشتیبان دیگر با سرعت هدف‌گیری بالا مانند Mega Minion یا Wizard می‌تواند بسیار موثر باشد. آماده داشتن جادوهایی نظیر Arrows یا Fireball برای از بین بردن Minion Horde احتمالی نیز می‌تواند کمک بسیار زیادی به حمله شما بکند. در زمان دفاع Inferno Dragon تنها در صورتی که بتواند روی تانک‌ها قفل شود موثر است و می‌تواند تقریبا مانند Inferno Tower عمل کرده و ظرف چند ثانیه تانک‌هایی نظیر Giant یا Pekka یا Golem را از بین ببرد. برای دفاع در مقابل Inferno Dragon، داشتن کارت‌هایی نظیر Zap، Ice Spirits یا Lightning حیاتیست. این کارت‌ها می‌توانند شارژ Inferno Dragon را ریست کنند و به سایر نیروهای دفاعی یا برج‌ها زمان بیشتری برای از بین بردن آن بدهند. استفاده از کارت‌هایی مانند Minion Horde، Musketeer، Three Musketeer، Spear Goblins، Ice Wizard و … نیز می‌تواند تا حدود زیادی در برابر Inferno Dragon موثر باشد. همچنین ساختمان‌های دفاعی نیز می‌توانند با کمک برج‌ها به راحتی آن را از بین ببرند. این نکته را فراموش نکنید که Inferno Dragon همراه با هدف خود حرکت نمی‌کند و اگر نیرویی که آن را هدف قرار داده از تیررس خارج شود، روی هدف دیگری متمرکز خواهد شد. Electro Wizard قاتل Inferno Dragon است و با ریست کردن مداوم آن، اجازه نمی‌دهد که قدرت تخریبش افزایش یابد.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Zap – ارزانترین جادوی موجود در بازی که به شدت کارآمد است و تقریبا در تمامی آرناها کاربرد دارد. این جادو پس از برخورد با هرچیزی برای مدت 1 ثانیه آن را متوقف کرده و آسیب کمی به آن وارد می‌کند. در زمان حمله میتوانید آنرا با Hog Rider ترکیب کنید. اما بیشترین کاربرد این کارت در زمان دفاع کردن است. این کارت میتواند نیروهای ضعیف مانند Goblins، Spear Goblins و Skeleton Army را به راحتی از بین ببرد و همچنین آسیب زیادی به Minions و Minion Horde وارد کند. یکی دیگر از کاربردهای مهم این کارت در زمان دفاع کردن، کم کردن سرعت Prince است. به علت قیمت بسیار پائین همیشه باعث میشود که سود کنید. این جادو همچنین می‌تواند شارژ Sparky، Inferno Tower و Inferno Dragon را ریست کند.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Fire Spirits – این کارت را میتوان قاتل Barbarians و خصوصا Minion Horde دانست. این کارت ارزان قیمت به صورت انتحاری به هدف خود حمله کرده و پس از برخورد با هدف منفجر شده و آسیب زیادی به آن وارد می‌کند. در زمان حمله میتوانید در پشت تانکها از این کارت استفاده کنید تا نیروهای دفاعی حریف که برای متوقف کردن تانک پیاده شده‌اند را از بین ببرید. در زمان حمله به تنهایی هیچ کاربردی ندارند چرا که پس از رسید به برج حریف از بین می‌روند. این کارت در زمان دفاع کاربرد بسیار زیادی دارد و با توجه به قیمت پائینش، میتواند انواع نیروهایی که میزان سلامتی پائینی دارند مانند Goblins، Spear Goblins، Minion Horde و حتی Barbarians را به راحتی از بین ببرد. به دلیل قیمت پائین مقابله با این کارت توصیه نمیشود اما زمانی که در حمله هستید میتوانید با استفاده از Zap یا Arrow آنها را از بین ببرید تا در حمله‌ی شما اختلال ایجاد نکنند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Furnace – یکی دیگر از Hutهای موجود در بازی که در زمان حضور خود در میدان مبارزه، Fire Spirits تولید می‌کند. Furnace در ابتدا کارت چندان موثری نبود اما پس از چند آپدیت، در حال حاضر یکی از بهترین ساختمان‌های موجود در بازی محسوب می‌شود. از Furnace می‌توان به عنوان یک پشتیبان پیوسته برای ساپورت کردن موج حمله استفاده کرد. همچنین با اضافه شدن Elite Barbarians به بازی، ترکیب Furnace و Elite Barbarians می‌تواند بسیار مرگبار باشد. این کارت همچنین برای دفاع در مقابل Hog بسیار مفید است.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Wizard – یکی از بهترین کارتهای با قابلیت Splash Damage در بازی که نیروهای زمینی و هوایی را هدف قرار می‌دهد و به همین دلیل از Valkyrie و Bomber کاربرد بیشتری دارد. در زمان حمله فقط در پشت تانک استفاده می‌شود و میتواند به راحتی نیروهای دفاعی مانند Barbarians و Minion Horde را از بین ببرد. این کارت در زمان دفاع نیز کاربرد زیادی دارد و میتواند نیروهای تهاجمی که میزان سلامتی پائینی دارند را کاملا متوقف کند. برای مقابله با این کارت میتوانید از Fireball (در صورتی که 1 لول بالاتر باشد) استفاده کنید. همچنین Bomb Tower و سایر ساختمانهای دفاعی به راحتی Wizard را متوقف می‌کنند. استفاده از Minion Horde برای مقابله با Wizard به هیچ وجه توصیه نمیشود چرا که در کسری از ثانیه آنها را نابود می‌کند. Barbarians میتواند گزینه‌ی خوبی برای از بین بردن Wizard باشد به شرطی که بلافاصله با آن تماس حاصل کنند در غیر این صورت به راحتی از بین می‌روند. زمانی که حریف از Wizard پشت تانکهایی مانند Giant یا Pekka استفاده می‌کند، از بین بردن آن در اولین فرصت بسیار حیاتیست. با توجه به اضافه شدن Executioner به بازی، بیشتر بازیکنان Executioner را به Wizard ترجیح می‌دهند.

اهمیت ارتقاء: متوسط/زیاد


Poison – تا چندی پیش بیش از 75% از بازیکنان برتر Clash Royale از Poison استفاده می‌کردند. اما در یکی از آپدیت‌ها یکی از قابلیت‌های مهم Poison که کم کردن سرعت نیروها بود حذف شد و به همین دلیل این کارت دیگر کارایی سابق را ندارد. در حال حاضر بهترین راه استفاده از Poison برای مقابله با Graveyard است چرا که Graveyard به صورت پیوسته در 10 ثانیه اسکلت تولید می‌کند و Poison در طول عمر 8 ثانیه‌ای خود می‌تواند تعداد زیادی از اسکلتهای تولید شده را نابود کند. این کارت همچنین در زمان حمله به وسیله‌ی Graveyard نیز کاربرد دارد و می‌تواند نیروهایی که برای دفاع در مقابل اسکلت‌ها خالی شده‌اند را ضعیف کرده یا نابود کند. Poison همچنین می‌تواند در ثانیه‌های پایانی برج‌های آسیب دیده را از بین ببرد. در حال حاضر اکثر بازیکنان Fireball را به Poison ترجیح می‌دهند.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Mirror – یکی از کارتهای بسیار کم مصرف بازی که ارتقاء و استفاده از آن چندان توصیه نمی‌شود. با استفاده از این کارت می‌توانید آخرین کارتی که بازی کرده‌اید را بلافاصله مجددا بازی کنید. البته با قیمت 1 اکسیر بالاتر. به طور کلی استفاده از این کارت در بیشتر مواقع به هدر رفتن اکسیر منجر میشود مگر اینکه یک نقشه‌ی کاملا حساب شده داشته باشید.

اهمیت ارتقاء: بسیار پائین


Graveyard – جادوی جدید و Legendary بازی که بسیار مرگبار است. Graveyard برای مدت 10 ثانیه و با سرعت 1 اسکلت در هر 0.5 ثانیه در هر کجای Arena که قرار بگیرد، Skeleton تولید می‌کند. این کارت که معمولا در زمان حمله استفاده می‌شود، تقریبا مانند Goblin Barrel عمل می‌کند با این تفاوت که Arrows تقریبا هیچ تاثیری روی آن ندارد. بهترین حالت استفاده از Graveyard زمانی است که برج حریف روی هدف دیگری (Giant، Golem، Hog Rider و …) متمرکز شده باشد. Graveyard در طول عمر 10 ثانیه‌ای خود، 20 Skeleton تولید می‌کند که اگر با آنها مقابله نشود، ظرف تنها 2 یا 3 ثانیه می‌توانند یک برج را کاملا تخریب کنند. دفاع کردن در مقابل این کارت بسیار دشوار است. بهترین کارت برای مقابله با Graveyard بدون شک Poison Spell است چراکه با توجه به طول عمر 8 ثانیه‌ای که دارد، می‌تواند بیشتر Skeletonهای تولید شده را بلافاصله از بین ببرد. در صورت عدم وجود Poison، Skeleton Army نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی است. همچنین Barbarians، Minion Horde، Archers، Goblins یا Spear Goblins نیز می‌توانند در مقابل این کارت موثر باشند. Bomb Tower نیز در صورتی که دقیقا کنار برج قرار بگیرد می‌تواند کمک زیادی به دفاع در مقابل Graveyard بکند. در زمان دفاع معمولا از Graveyard استفاده نمی‌شود اما برای دفاع در مقابل Sparky به شدت مفید است و تقریبا می‌تواند گفت که در صورت استفاده در برابر آن، Sparky هیچ شانسی ندارد. نکته‌ی بسیار مهم در مورد استفاده از Graveyard در زمان حمله این است که این امکان وجود دارد که Skeletonهای تولید شده، به جای برج‌های کناری برج اصلی را هدف بگیرند. در این صورت برج اصلی پس از آسیب دیدن فعال شده و می‌تواند حملات بعدی شما را تا حدودی مختل کند.

اهمیت ارتقاء: زیاد/بسیار زیاد


Ice Wizard – یکی دیگر از کارتهای Legendary و فوق‌العاده کمیاب بازی. Ice Wizard تقریبا همان Wizard است با این تفاوت که قدرت تخریب بسیار پائین‌تری دارد ولی در عوض به میزان قابل توجهی از سرعت حرکت نیروهای دشمن میکاهد. ترکیب این کارت و Wizard پشت تانکها میتواند بسیار موثر باشد. ضمن اینکه به دلیل داشتن میزان سلامتی بیشتر نسبت به Wizard، با استفاده از Fireball از بین نمی‌رود. در زمان حمله صرفاً در پشت تانک کاربرد دارد ولی در زمان دفاع به تنهایی میتواند دسته‌ی بزرگی از نیروهای دشمن را متوقف کرده و یا آسیب جدی به آنها وارد کند. برای دفاع در مقابل این کارت ساختمانهای دفاعی معمولا خوب عمل می‌کنند. اگر حریف از این کارت پشت تانک استفاده کرد، بدون معطلی آن را از بین ببرید در غیر این صورت نیروهای شما را تقریبا بی‌استفاده می‌کند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Mortar – یکی از ساختمانهای دفاعی/هجومی بازی که در ابتدا کاربرد بسیار زیادی داشت اما به مرور و پس از چند آپدیت، کارایی آن به شدت محدود شد و در حال حاضر تقریبا کاربردی ندارد. این ساختمان که برد زیادی دارد تقریبا همان X-Bow با قابلیت Splash Damage است که میتواند از این طرف رودخانه برج‌های کناری دشمن را هدف قرار دهد. Mortar قبل از آپدیت قدرت تخریب بالایی داشت و در صورتی که با آن مقابله نمی‌شد میتوانست به راحتی در دو مرحله برج را از بین ببرد. اما بعد از آپدیت با کم شدن قدرت تخریب و زمان زیادی که برای فعالسازی نیاز دارد، بسیاری از بازیکنان تمایلی به استفاده از آن ندارند. یکی دیگر از معایب Mortar این است که نمیتواند از خودش دفاع کند و حریف به سادگی میتواند با قرار دادن Goblins در کنار Mortar، آن را از بین ببرد. در حال حاضر تنها بازیکنانی از این کارت استفاده می‌کنند که به طور کلی فقط از ساختمانها، جادوها و نهایتا 1 کارت دفاعی یا تهاجمی استفاده می‌کنند.

اهمیت ارتقاء: بسیار پائین


Elixir Collector – یکی از کارتهای بسیار پرکاربرد بازی که تقریبا همه از آن استفاده می‌کردند اما بعد از افزایش قیمت اکسیر کمی از کاربرد آن کاسته شد. Elixir Collector در طول عمر خود اکسیر تولید کرده و به شما کمک می‌کند که در مقابل حریف سود کنید. اگر حریف شما از Rocket و یا Fireball استفاده می‌کند، بهترین محل برای قرار دادن این کارت در مقابل King Tower و یا در وسط زمین خودی است. اگر این کارت را کنار برج‌های خود قرار دهید حریف میتواند به صورت همزمان Elixir Collector را از بین ببرد و به برج شما آسیب بزند. اگر بتوانید به صورت همزمان دو Elixir Collector داشته باشید، می‌توانید در دراز مدت سود زیادی کسب کنید. البته استفاده از Mirror برای ساخت دو Elixir Collector پشت سر هم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Battle Ram – یکی از کارت‌های جدید و جالب اضافه شده به بازی که هنوز بین بازیکنان جا نیفتاده و شاید در آپدیت‌های آینده قوی‌تر شود. Battle Ram در واقع از 2 Barbarian تشکیل شده که به سبک فیلم‌های جنگی قدیمی با یک الوار بزرگ به برج دشمن حمله می‌کنند. بعد از وارد شدن ضربه‌ی اول (یا از بین رفتن الوار) 2 Barbarian که آن را حمل می‌کردند وارد میدان مبارزه می‌شوند. Battle Ram فقط ساختمان‌ها را هدف می‌گیرد و در صورت برخورد آسیب شدیدی وارد می‌کند. اما Barbarianها مانند Barbarianهای معمولی به نزدیک‌ترین نیرو/ساختمان موجود حمله می‌کنند. بهترین زمان برای حمله با استفاده از این کارت زمانیست که مطمعن باشین حریف اکسیر کافی برای دفاع کردن ندارد و Battle Ram بدون مزاحم به برج دشمن می‌رسد. در چنین حالتی هم توسط ضربه اولیه آسیب زیادی به برج دشمن وارد کرده و هم Barbarianها بلافاصله برج را هدف می‌گیرند. Battle Ram با وجود اینکه ساختمان‌ها را هدف می‌گیرد اما در زمان دفاع هم بسیار موثر است چرا که در زمان از بین رفتن 2 Barbarian به دفاع در برابر نیروهای مهاجم می‌پردازند. بهترین راه مقابله با Battle Ram استفاده از ساختمانهای دفاعی و نیروهایی مانند Wizard، Bomber، Barbarians، Elite Barbarians، Minion Horde، Valkyrie و Executioner است. همچنین Zap و Electro Wizard می‌توانند سرعت اولیه کارت (مانند Prince) را ریست کنند.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Tornado – در دسته‌ی جادو ها قرار گرفته و در صورتی که بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، کارت فوق‌العاده ارزشمندی است. به صورت کلی، Tornado یک گردباد ایجاد کرده و همه نیروهایی که در شعاع آن باشند را به مدت 2.5 ثانیه به مرکز خود کشیده و همزمان به آنها آسیب می‌زند. البته میزان آسیب وارده توسط Tornado نسبتا کم است اما ویژگی اصلی و مهم این کارت قابلیت جابجا کردن نیروهای دشمن است که اگر در زمان درست انجام شود، بی نهایت موثر است. Tornado بیشترین تاثیر را در زمان دفاع داشته و در زمان حمله کاربرد آنچنانی ندارد. از قابلیت‌های بسیار مهم و جالب Tornado این است که می‌تواند نیروها را قبل از اینکه حرکت خود را آغاز کنند جابجا کند. به عنوان مثال Golem قبل از اینکه حرکت خود را شروع کند به 3 ثانیه زمان نیاز دارد. اگر قبل از اتمام این 3 ثانیه Tornado را روی Golem بیاندازید، میتوانید لاینی که Golem در آن حرکت خواهد کرد را تغییر دهید. فرض کنید که در دقیقه پایانی یک مبارزه هستید و یکی از برج‌های کناری شما نزدیک نابود شدن است و دشمن در همان سمت Golem خود را بازی می‌کند. با استفاده به موقع از Tornado می‌توانید مسیر حرکت Golem را به کلی تغییر داده و آن را مجبور کنید که به سمت برج دیگرتان حرکت کند. از دیگر کاربردهای بسیار مهم Tornado این است که می‌تواند با تغییر مسیر Miner، Hog Rider یا Goblin Barrel آنها را وادار کند که به جای برج کناری، برج اصلی را هدف گرفته و آن را فعال کنند. یکی دیگر از کابردهای مهم این کارت نیز جمع کردن نیروهای دشمن در یک نقطه (مرکز گردباد) و هدف قرار دادن آنها با Fireball یا Rocket است. Tornado همچنین می‌تواند Goblinها و Skeleton Army را به تنهایی از بین برده و آسیب جدی به Minions و Minion Horde وارد کند. ترکیب Executioner و Tornado در زمان دفاع بسیار موثر است.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Golem – تقریبا مشابه Giant عمل می‌کند با این تفاوت که میزان سلامتی و قیمت بالاتری دارد و در 3 مرحله بعد از نابودی منفجر می‌شود. در مرحله‌ی اول Golem اصلی منفجر شده و دو Golemite آزاد می‌شوند و هرکدام از Golemiteها نیز پس از نابودی منفجر می‌شوند. به همین دلیل معمولا نیروهایی که برای مقابله با Golem استفاده می‌شوند جان سالم به در نمی‌برند! استفاده از Wizard، Bomber یا Valkyrie در پشت Golem برای از بین بردن نیروهای دفاعی توصیه می‌شود. Golem معمولا برای دفاع استفاده نمی‌شود اما زمانی که دسته‌ی بزرگی از نیروهای حریف به برج شما نزدیک می‌شوند میتوانید برای منحرف کردن آنها از Golem استفاده کنید. البته این استراتژی توصیه نمی‌شود. برای مقابله با Golem ساختمانهای دفاعی خصوصا Inferno Tower کاربرد بسیار بالایی دارند. اگر ساختمانهای دفاعی در دسترس نیستند حتما ابتدا نیروهای پشتیبان را از بین ببرید و سپس برای متوقف کردن Golem اقدام کنید. به دلیل قیمت بالای این کارت (8 اکسیر) زمانی که حریف از این کارت استفاده می‌کند میتوانید بلافاصله در سمت دیگر میدان نبرد حمله را آغاز کنید آسیب زیادی به برج حریف وارد کنید. در حال حاضر ترکیب Golem و Graveyard بسیار مرگبار است.

اهمیت ارتقاء: زیاد


The Log – یکی از جدیدترین کارتهای اضافه شده به بازی که در دسته‌ی Legendary قرار دارد. The Log در واقع یک جادوی ارزان قیمت است (2 اکسیر) که روی زمین غلت می‌زند و هرچه سر راهش باشد را نابود کرده و یا عقب می‌راند. این کارت به راحتی می‌تواند نیروهای با میزان سلامتی پائین مثل Goblins یا Spear Goblins یا Skeleton Army را از بین ببرد و به نیروهایی نظیر Barbarians آسیب زده و آنها را به عقب براند. البته استفاده از آن در مقابل کارتهایی مثل Giant یا Pekka کارآمد نیست چرا که آسیب چندانی به آنها وارد نمی‌کند. The Log بعد از چند ثانیه از بین می‌رود و اگر آن را درست قبل از رودخانه قرار دهید، می‌تواند به برج دشمن نیز آسیب هرچند کمی وارد کند. The Log در واقع همان کار Arrows را با 1 اکسیر کمتر انجام می‌دهد و البته فقط برای مقابله با نیروهای زمینی کاربرد دارد. یکی از استراتژی‌های خوب ترکیب Log با Hog Rider است البته در صورتی که حریف برای دفاع کردن در مقابل Hog از کارتهایی مانند Skeleton Army استفاده کند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Sparky – یکی دیگر از کارتهای Legendary بازی که قدرت تخریب وحشتناکی دارد. استفاده از این کارت پشت تانکهایی مانند Giant و همچنین استفاده از پشتیبانهایی مانند Wizard و یا جادوهای Fireball و Arrows معمولا به تخریب کامل برج حریف منجر می‌شود. در صورتی که Sparky بتواند برج را هدف بگیرد، با 2 شلیک مرگبار میتواند آن را به کلی نابود کند. مقابله با این کارت نسبتا دشوار است خصوصا اگر حریف طرز استفاده از آن را بلد باشد. بهترین راه مقابله با Sparky این است که ابتدا با نیروهای ارزان قیمت مانند Skeletons یا Goblins برای آن تله بگذارید و وقتی شلیک اول را انجام داد، قبل از اینکه مجددا شارژ شود با استفاده از Barbarians آن را از بین ببرید. همچنین استفاده از جادوهای Zap و Freeze می‌تواند شارژ Sparky را خالی کند. استفاده از Minion Horde در مقابل Sparky توصیه نمیشود چرا که در اکثر مواقع نیروهای پشتیبان مانند Wizard یا Arrows آنها را به راحتی از بین می‌برند. از این کارت معمولا برای دفاع استفاده نمیشود با این حال میتوان برای از بین بردن گروه بزرگی از نیروهای حریف از آن استفاده کرد. کارت Electro Wizard که از کارت‌های نسبتا جدید بازی محسوب می‌شود، قاتل Sparky است چرا که با هر بار هدف گرفتن Sparky، شارژ آن را ریست می‌کند. به این ترتیب در صورتی که آن را هدف بگیرد، Sparky بدون اینکه بتواند شارژ شود از بین می‌رود.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Miner – یکی از کارتهای متفاوت بازی که در دسته‌ی Legendary قرار می‌گیرد. Miner زیر زمین حرکت می‌کند و هرکجای میدان نبرد که بخواهد ظاهر می‌شود. بسیاری از بازیکنان مثل Goblin Barrel از این کارت استفاده کرده و مستقیما برج دشمن را هدف قرار می‌دهند اما با توجه به اینکه Miner قدرت تخریب پائینی دارد نمی‌تواند آسیب چندانی به برج‌ها وارد کند. شاید بتوان گفت که بهترین راه برای استفاده از Miner، تخریب ساختمان‌های دفاعی حریف برای باز کردن راه Hog یا Royal Giant است. همچنین از بین بردن نیروهای پشتیبان که پشت تانکها حرکت می‌کنند (مانند Wizard) با استفاده از Miner ساده خواهد بود. در واقع Miner را نه می‌توان یک کارت کاملا تهاجمی دانست و نه یک کارت کاملا تدافعی. برای مقابله با Miner می‌توانید از انواع کارتهای ارزان قیمت مانند Minions یا Goblins یا Spear Goblins استفاده کنید.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Elite Barbarians – یکی از کارت‌های جدید از دسته‌ی Common که در زمان انتشار بسیار ضعیف بود ولی پس از اولین آپدیت چنان قدرتمند شد که دفاع کردن در مقابل آن به کابوس تبدیل شده بود. به همین دلیل Supercell در آخرین آپدیت منتشر شده مجددا Elite Barbarians را کمی ضعیف کرد تا بالاخره این کارت به یک تعادل نسبی برسد. Elite Barbarians تقریبا همان Barbarians است با این تفاوت که تعداد بربرها از 4 به 2 کاهش یافته اما در عوض بسیار سریعتر و قوی‌تر شده‌اند. Elite Barbarians قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و اگر به برج برسند ظرف تنها چند ثانیه آن را به کلی نابود می‌کنند. همچنین قدرت تخریب و میزان سلامتی بالای آنها برای دفاع در مقابل کارتهایی مانند Giant، Royale Giant، Pekka و Golem به شدت موثر است. در زمان حمله، بهترین راه استفاده از Elite Barbarians این است که در یک سمت میدان با کارتهایی نظیر Hog، Giant یا Royal Giant (یا کارتهای مشابهی که دشمن نمی‌تواند بدون توجه آنها را رها کند) حمله را شروع کنید و به محض رسیدن نوار اکسیر به 6، در سمت دیگر با Elite Barbarians حمله دیگری را آغاز کنید. همچنین استراتژی خوب دیگر برای حمله با Elite Barbarians استفاده از کارتهایی مانند Fire Spirits، Fireball، Goblin Gang و کارتهای مشابه برای پشتیبانی از Elite Barbarians است. به دلیل اینکه کارتهای بسیار کمی می‌توانند با Elite Barbarians مقابله کنند، استفاده از این کارتهای پشتیبان باعث می‌شود تا نیروهایی که دشمن برای مقابله با Elite Barbarians بازی کرده از بین بروند و یا بسیار ضعیف شوند و به این ترتیب Elite Barbarians به راحتی می‌توانند به برج دشمن نزدیک شوند. دفاع در مقابل Elite Barbarians نسبتا سخت است اما با کمی تمرین می‌توانید به راحتی با آنها مقابله کنید. در حال حاضر کارتهایی مانند Wizard، Valkyrie، Barbarians، Bomber، Bomb Tower و کارتهای مشابه می‌توانند در مقابل آن مقابله کنند. البته به دلیل سرعت بسیار بالای Elite Barbarians، بعضی از این کارت‌ها مثل Valkyrie یا Bomber به پشتیبان نیز احتیاج دارند. تنها نقطه ضعف Elite Barbarians را می‌توان قیمت نسبتا بالای 6 اکسیری آن دانست. اما اگر بدانید چطور از آن استفاده کنید، یکی از بهترین کارتهای بازیست.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Royal Giant – همان Giant است که میزان سلامتی کمتری دارد و از راه دور به برج‌ها (یا ساختمانهای دفاعی دیگر) شلیک می‌کند. Royal Giant به دلیل بُرد بالایی که دارد می‌تواند تقریبا از نزدیک رودخانه برج حریف را هدف قرار دهد. همچنین همه‌ی ساختمانهای دفاعی بازی به جز X-Box و Mortar از Royal Giant بُرد کمتری دارند و این بدان معناست که کار سختی برای از بین بردن آن دارند. در زمان حمله Royal Giant به تنهایی میتواند چند ضربه به برج حریف وارد کند اما زمانی که از نیروی پشتیبان استفاده شود، این کارت میتواند آسیب زیادی به برج‌ها وارد کند. بهترین راه برای مقابله با Royal Giant استفاده از ساختمانهای دفاعی مانند Inferno Tower و Canon است به شرطی که اجازه دهید از رودخانه رد شود و بعد کارت دفاعی خود را بازی کنید. چرا که بُرد بالای Royal Giant ممکن است باعث شود که ساختمان دفاعی شما اصلا نتواند به آن آسیبی وارد کند. به جز ساختمانهای دفاعی، نیروهایی مانند Barbarians، Minion Horde و یا ترکیبی از Goblins و Spear Goblins میتوانند به خوبی با Royal Giant مقابله کنند. فراموش نکنید در صورتی که حریف شما از نیروی پشتیبان برای Royal Giant استفاده می‌کرد، حتما ابتدا نیروهای پشتیبان را از بین ببرید حتی اگر این کار باعث شود Royal Giant چند ضربه به برجتان وارد کند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Mega Minion – یک کارت فوق‌العاده ارزشمند که به تازگی به بازی اضافه شده است. Mega Minion با هزینه‌ی تنها 3 اکسیر میزان سلامتی نسبتا خوب و قدرت تخریب بسیار خوبی دارد. با توجه به سرعت نه چندان زیاد، به تنهایی نمی‌تواند آسیب زیادی به برج‌ها وارد کند و قبل از رسیدن به برج مقدار زیادی از سلامتی خود را از دست می‌دهد. اما زمانی که پشت تانک (خصوصا Lava Hound) قرار بگیرد، می‌تواند بسیار مرگبار باشد. در مقابل Fireball از بین نمی‌رود و همچنین کارتهای Splash Damage مانند Wizard نمی‌توانند به راحتی آن را از بین ببرند. قدرت واقعی Mega Minion در زمان دفاع مشخص می‌شود چرا که با استفاده از قدرت تخریب بسیار خوبش می‌تواند کارت‌های مرگباری مانند Balloon، Sparky، Mini Pekka و … را به راحتی از بین ببرد. دفاع کردن در مقابل Mega Minion چندان ساده نیست اما Minion Horde در صورتی که بتواند روی آن قفل کند می‌تواند به راحتی آن را از بین ببرد. همچنین Fireball آسیب بسیار شدیدی به Mega Minion وارد می‌کند.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Three Musketeers – گرانقیمت ترین کارت موجود در بازی که استفاده از آن ریسک به شدت بالایی دارد. این کارت در واقع از سه Musketeer تشکیل شده است ولی قیمت بسیار زیاد آن (9 اکسیر) باعث شده که استفاده از آن ریسک بالایی به همراه داشته باشد. در صورتی که حریف از Spellهایی مانند Fireball، Rocket یا Lightning استفاده کند می‌تواند Three Musketeers را به راحتی از بین ببرد و سود زیادی کسب کند. اگر حریف شما Fireball (یک لول بالاتر از Three Musketeer شما) داشته باشد، میتواند با یک حرکت 5 اکسیر از شما جلو بیفتد. پس اگر میخواهید از این کارت استفاده کنید ابتدا مطمعن شوید که حریف نمیتواند به راحتی آنها را از بین ببرد. با وجود ریسک بالا، Three Musketeers میتواند در زمان حمله بسیار خطرناک باشد. این کارت همیشه پشت تانکهایی مانند Pekka، Giant و حتی Royal Giant استفاده می‌شود و اگر برج دشمن را هدف بگیرند، آسیب بسیار شدیدی به آن وارد می‌کنند. برای مقابله با این کارت علاوه بر جادوهای ذکر شده (که بسیار موثرند) می‌توانید از Barbarians یا Minion Horde استفاده کنید. ساختمانهای دفاعی معمولا در مقابل این کارت موثر نیستند. به دلیل قیمت بسیار بالای این کارت، می‌توانید زمانی که حریف از این کارت استفاده کرد در سمت دیگر میدان نبرد حمله را آغاز کرده و آسیب نسبتا بالایی به یکی از برج‌ها وارد کنید.

اهمیت ارتقاء: پائین


Dark Prince – همان Prince ولی با قابلیت Splash Damage. مانند Prince زمانی که سرعت می‌گیرد قدرت تخریب بیشتری دارد. بهترین راه استفاده از این کارت در زمان حمله ترکیب آن با Prince است. به دلیل قابلیت Splash Damageی که دارد به راحتی میتواند نیروهای زمینی که برای مقابله با Prince خالی شده‌اند را از بین ببرد و به دلیل سرعت زیادی که دارد برای همراهی با Prince از Valkyrie و Wizard بهتر عمل می‌کند. البته به تنهایی نمیتواند آسیب چندانی به برج‌ها وارد کند. برای دفاع در برابر این کارت میتوانید علاوه بر انواع ساختمانهای دفاعی، از کارتهایی مانند Mini Pekka یا Musketeer یا Minion Horde استفاده کنید. کارتهایی مانند Barbarians و Goblins به دلیل وجود قابلیت Splash Damage نمیتوانند به خوبی با Dark Prince مقابله کنند.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Guards – یکی از بهترین کارتهای دفاعی بازی که از سه اسکلت که هرکدام یک سپر دارند تشکیل شده است. این کارت به دلیل داشتن میزان سلامتی دو مرحله‌ای، برای مقابله با کارتهایی نظیر Sparky و PEKKA به شدت موثر است. صرف نظر از اینکه ضربه‌ی اولی که وارد می‌شود چقدر باشد، فقط سپر اسکلتها از بین می‌رود. حتی قدرت تخریب وحشتناک Sparky هم نمیتواند به طور کامل Guards را از بین ببرد و تا زمان شارژ مجدد اسکلتها می‌توانند آن را نابود کنند. به همین دلیل این کارت میتواند بعد از Electro Wizard بهترین گزینه‌ی موجود در بازی برای دفاع در برابر Sparky باشد. این کارت همچنین گزینه‌ی خوبی برای دفاع در برابر Dark Prince است. Guards همچنین به تنهایی می‌تواند Pekka را از بین ببرد. معمولا در زمان حمله از این کارت استفاده نمی‌شود اما اگر بتوانند بدون از دست دادن سپر به برج حریف برسند، میتوانند آسیب زیادی وارد کنند. برای مقابله با Guards میتوانید از Wizard، Bomber یا Bomb Tower استفاده کنید. کارتهایی که قابلیت Splash Damage سریع ندارند در مقابل این کارت بد عمل می‌کنند. هرگز از جادو برای از بین بردن Guards استفاده نکنید.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Electro Wizard – یکی از کارتهای جدید از دسته‌ی Legendary و از خانواده Wizard که بسیار ارزشمند است. Electro Wizard در لحظه ورود به میدان نبرد مانند جادوی Zap عمل کرده و هر چیزی که در شعاعش باشد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخلاف Wizard و Ice Wizard، قابلیت Splash Damage ندارد و همزمان می‌تواند با فقط حداکثر 2 هدف درگیر شود. هرچند که Electro Wizard قدرت تخریب چندان بالایی ندارد، اما قابلیت بسیار مهم آن (که دقیقا مانند Zap عمل می‌کند) باعث می‌شود هرچیزی که مورد هدف قرار گرفته به مدت 0.5 ثانیه متوقف (Stun) شود. Electro Wizard همچنین مانند Zap میتواند شارژ Sparky، Inferno Tower و Inferno Dragon را ریست کرده و همچنین کارت‌هایی مانند Royal Giant را وارد به هدف‌گیری مجدد کند. برای دفاع در مقابل Electro Wizard می‌توانید آن را به راحتی با Fireball از بین ببرید. همچنین همه‌ی ساختمان‌های دفاعی (به جز Inferno Tower) به راحتی با Electro Wizard مقابله می‌کنند. بهترین استفاده‌ی Electro Wizard در زمان حمله ریست کردن شارژ Inferno Tower و Inferno Dragon و بهترین استفاده‌ی آن در زمان دفاع ریست کردن شارژ Sparky است.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Princess – یکی از بهترین کارتهای موجود در بازی که دفاع کردن در برابر آن بسیار سخت است. Princess که در دسته‌ی کارتهای Legendary قرار می‌گیرد و فوق‌العاده کمیاب است، بُرد بسیار بالایی دارد و می‌تواند از زمین خودی برج دشمن را هدف قرار دهد. این کارت که قابلیت Splash Damage دارد، به راحتی نیروهایی نظیر Minions، Minion Horde، Goblins و Spare Goblins را از بین می‌برد. در زمان حمله می‌توانید از این کارت با فاصله‌ی زیاد پشت نیروهای تهاجمی خود استفاده کنید. زمانی که یک موج حمله با Princess پشتیبانی می‌شود، احتمال موفقیت آن بسیار بالا می‌رود. Princess به علت قدرت تخریب نه چندان بالا در زمان دفاع کاربرد چندانی ندارد و فقط میتواند نیروهای ضعیف را از بین ببرد و استفاده از آن در مقابل Giant یا Hog موثر نیست. برای مقابله با Princess می‌توانید از Arrows یا Fireball استفاده کنید. همچنین می‌توانید منتظر بمانید تا مکان را هدف بگیرد و سپس با استفاده از Goblins یا Spear Goblins آن را از بین ببرید. هرگز اجازه ندهید که Princess مدت زیادی در میدان نبرد بماند و همیشه در اولین فرصت آن را از بین ببرید.

اهمیت ارتقاء: بسیار زیاد


Ice Spirit – ورژن یخی از Fire Spirits! این کارت که قابلیت Splash Damage دارد می‌تواند نیروهای حریف را به مدت 1.5 ثانیه متوقف کند. بهترین استفاده از این کارت در زمان حمله و پشت تانکها و یا استفاده از آن به همراه Hog Rider است. Ice Spirit می‌تواند جایگزین ارزانتری برای جادوی Freeze باشد و با قیمت تنها 1 اکسیر به همراه Skeletons ارزانترین کارت بازی به حساب می‌آید. این کارت در زمان دفاع کاربرد چندان بالایی ندارد اما می‌تواند برای از بین بردن نیروهایی مانند Minions و یا Minion Horde به برج‌ها کمک کند. همچنین یکی از بهترین کاربردهای این کارت برای مقابله با Sparky است که یا می‌تواند آن را برای 2 ثانیه متوقف کند و یا مانند Skeletons باعث شود تا Sparky حمله کرده و شارژش خالی شود تا سایر نیروها آن را از بین ببرند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Ice Golem – از کارتهای جدید اضافه شده به بازی که بیشتر در زمان دفاع کردن کاربرد دارد. Ice Golem با اینکه فقط ساختمان‌ها را هدف می‌گیرد اما قدرت تخریب بسیار بسیار پائینی دارد و به تنهایی تقریبا هیچ آسیبی به برج‌ها وارد نمی‌کند. اما زمانی که از بین می‌رود برای مدت 2 ثانیه هرچیزی که نزدیکش باشد را کند کرده و آسیب کمی به آنها وارد می‌کند.. همین قابلیت به نیروهایی که پشت آن قرار دارند اجازه می‌دهد تا آسیب بیشتری به هدف خود وارد کنند. Ice Golem اما در زمان دفاع تاثیر بسیار بیشتری دارد و برای منحرف کردن نیروهای مهاجم فوق‌العاده است. با توجه به هزینه‌ی بسیار پائین تنها 2 اکسیر و میزان سلامتی نسبتا خوب، Ice Golem به راحتی می‌تواند برای چند ثانیه نیروهایی مانند Mini Pekka، Pekka، Prince و … را سرگرم کند و حتی بعد از بین رفتن نیز برای 2 ثانیه از سرعت آنها بکاهد. Ice Golem نمی‌تواند Sparky یا Inferno Tower را ریست کند. یکی از بهترین موارد استفاده‌ی Ice Golem در حال حاضر دفاع در مقابل نیروهای Clone شده است چرا که انفجار کوچکش بعد از نابودی تمامی نیروهای Clone شده در آن نزدیکی را از بین می‌برد.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Clone Spell – یکی از جادوهای جدید اضافه شده به بازی که اگر درست از آن استفاده شود بسیار موثر است. با استفاده از این جادو می‌توانید هر نیرویی که در شعاع آن قرار داشته باشه را Clone کنید (یکی دیگر از همان نیرو بسازید). نکته‌ی مهم در مورد نیروهای Clone شده این است که آنها با وجود داشتن قدرت تخریب مطابق با Levelشان، آسیب پذیری بسیار پائینی دارند و صرف نظر از Level تنها با 1 ضربه از سوی هر نیرویی از بین می‌روند. استفاده از این کارت در زمان حمله و زمانی که نیروها و یا برج حریف نیروهای اصلی را هدف گرفته‌اند بسیار کارآمد است. از جمله بهترین کارت‌ها برای Clone شدن می‌توان به Dark Prince، Guards، Giant Skeleton، Lava Hound، Balloon، Hog Rider، Golem و Princess اشاره کرد. Giant Skeleton، Balloon به دلیل داشتن Death Damage (پرتاب بمب موقع از بین رفتن) کارتهای فوق‌العاده‌ای برای Clone کردن هستند. تنها کافیست مطمعن شوید که این نیروها به اندازه‌ی کافی به برج حریف نزدیک شده‌اند و سپس از Clone روی آنها استفاده کنید. صرف نظر از اینکه نیروی Clone شده خیلی زود از بین می‌رود اما بمب به جا مانده از آن قدرت تخریب بالایی داشته و در کناری بمبی که از نیروی اصلی (Clone نشده) به جا مانده، آسیب 2 برابری به برج دشمن وارد می‌شود. یکی دیگر از کارتهای بسیار خوب برای Clone کردن Lava Hound است. Lava Hound در زمان از بین رفتن چندین Lava Pup تولید می‌کند. Clone کردن Lava Hound باعث می‌شود تا Lavaی Clone شده خیلی زود از بین برود و Lava Pupها برج دشمن را هدف بگیرند در حالیکه Lava Hound اصلی و Clone نشده همچنان در حال هدف گرفتن برج دشمن است. کارت جدید Night Witch نیز شرایط مشابهی داشته و کارت بسیار خوبی برای Clone کردن است. همچنین Dark Prince و Guards به دلیل داشتن Shield می‌توانند کارتهای خوبی برای Clone کردن باشند خصوصا زمانی که قصد دفاع در برابر کارتهایی مانند Sparky یا PEKKA را دارید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که اگر نیرویی را Clone کنید، همیشه نیروی اصلی به سمت چپ کشیده می‌شود و نیروی Clone شده به سمت راست کشیده می‌شود. از این تکنیک می‌توانید برای فراری دادن Hog یا Balloon از ساختمانهای دفاعی استفاده کنید. به این صورت که نیروی Clone شده نیروی اصلی را به سمت چپ فرستاده و خودش به سمت ساختمان دفاعی دشمن می‌رود. البته استفاده از این تکنیک به کمی تمرین و دانستن زمان درست استفاده از آن نیاز دارد. یکی دیگر از نکات مهم در مورد Clone این است که نیروهایی که شارژ می‌شوند (مانند Sparky و Inferno Dragon) در صورت Clone شدن شارژشان ریست می‌شود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که اگر نیروهایی که حریف Freeze کرده را Clone کنید، نیروهای Clone شده دیگر Freeze نخواهند بود و شروع به حرکت می‌کنند.

اهمیت ارتقاء: متوسط/زیاد


Bowler – یکی دیگر از کارتهای جدید بازی که به تازگی برای عنوان Clash of Clans نیز معرفی شده بود. Bowler همانند The Log می‌تواند به چند نیروی حریف آسیب وارد کرده و آنها را به عقب براند. بیشترین استفاده از این کارت در زمان دفاع کردن و برای از بین بردن نیروهای پشتیبانی که پشت تانکها قرار دارند است. سنگهایی که Bowler پرتاب می‌کند می‌توانند چند لاین از نیروهای حریف را هدف گرفته و آنها را از بین ببرند و یا به عقب برانند. Bowler در مقابل بازیکنانی که از Hut استفاده می‌کنند به شدت موثر است. این کارت در زمان حمله کاربرد چندان بالایی ندارد اما در صورت نزدیک شدن به برج میتواند همزمان به نیروهای دفاعی و برج حریف آسیب وارد کند. برای مقابله با Bowler از ساختمانهای دفاعی نظیر Inferno Tower و نیروهایی مثل Minion Horde استفاده کنید. Bowler همچنین به دلیل میزان سلامتی نسبتا بالایی که دارد می‌تواند به عنوان یک مینی تانک نیز استفاده شود.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Night Witch – جدیدترین کارت اضافه شده به بازی که در دسته Legendary قرار گرفته و بسیار کمیاب است. Night Witch در واقع همان Witch است با این تفاوت که قابلیت Splash Damage نداشته و فقط نیروهای زمینی را هدف می‌گیرد و البته به جای اسکلت، خفاش تولید می‌کند! خفاش‌ها (که به زودی به عنوان یک کارت جداگانه نیز به بازی اضافه خواهند شد)، میزان سلامتی بسیار پایینی داشته و با یک ضربه از بین می‌روند اما تعداد زیاد آنها می‌تواند آسیب بسیار زیادی به برج‌ها وارد کند. همچنین Night Witch زمانی که از بین می‌رود 3 خفاش دیگر نیز تولید می‌کند. اگر با Night Witch مقابله نکنید، تا زمان رسیدن به برج شما می‌تواند تا 15 خفاش تولید کند که برای از بین بردن برج کافی هستند. بهترین حالت استفاده از Night Witch در زمان حمله استفاده از آن پشت تانک‌هایی مانند Lava Hound، Golem یا Giant است. Night Witch خصوصا برای استفاده در کنار کارتهایی مانند Lava Hound، Inferno Dragon، Baby Dragon، Balloon، Mega Minion و Minion Horde بسیار موثر است و می‌تواند به یک حمله‌ی هوایی تمام عیار منجر شود. Night Witch همچنین کارت بسیار خوبی برای طراحی ضد حمله است. چرا که در صورت زنده ماندن به صورت پیوسته خفاش تولید کرده و در صورت از بین رفتن نیز 3 خفاش از خود به جای می‌گذارد. بهترین راه مقابله با Night Witch استفاده از Executioner است. Executioner می‌تواند به راحتی و بدون اینکه حتی آسیبی ببیند Night Witch و تمامی خفاش‌هایش را از بین ببرد. از دیگر کارتهای مناسب برای دفاع در برابر Night Witch می‌توان به Minions و Minion Horde، Wizard و Musketeer اشاره کرد. همچنین Witch نیز به راحتی می‌تواند Night Witch و خفاش‌ها را از بین ببرد. یکی از استراتژی‌های بسیار جالب Night Witch، استفاده از Mirror و جادوی Clone برای ساخت تعداد زیادی Night Witch و در نهایت خفاش است. ترکیب کارت‌هایی مانند Minion Horde و Goblin Barrel با این استراتژی می‌تواند باعث شود تا حریف برای دفاع در مقابل تعداد زیادی نیروهای هوایی با قدرت تخریب بالا و میزان سلامتی پائین، با کمبود کارت مواجه شود. البته کارتهایی مانند Executioner یا Wizard کابوس بزرگی برای این استراتژی هستند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Lumberjack – یکی دیگر از کارتهای Legendary و جدید بازی. Lumberjack قدرت تخریب نسبتا خوب و میزان سلامتی متوسطی دارد اما ویژگی اصلی آن این است که پس از بین رفتن یک شیشه جادوی Rage روی زمین می‌اندازد. به همین دلیل برای اینکه بهترین استفاده را از Lumberjack ببرید، مطمعن شوید که همیشه گروهی از نیروهای خودی در کنار آن هستند. در زمان حمله بهتر است Lumberjack کمی جلوتر از نیروهای دیگر حرکت کند تا بتوانید بهترین استفاده را از جادوی Rage آن داشته باشید. Lumberjack در زمان دفاع نیز کاربرد دارد و جادوی Rage آن می‌تواند به برج‌ها و نیروهای تدافعی در از بین بردن نیروهای حریف کمک کند. برای مقابله با این کارت می‌توانید از طیف وسیعی از ساختمانهای دفاعی و یا نیروها نظیر Barbarians یا Minion Horde استفاده کنید. اما مواظب جادوی Rageی که پس از نابودی به جا می‌گذارد باشید. استفاده از جادوها برای مقابله با Lumberjack کارساز نیست.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Goblin Gang – زمانی که Goblins و Spear Goblins متحد می‌شوند، Goblin Gang به وجود می‌آید! Goblin Gang ترکیب 3 Goblin و 2 Spear Goblin است که فقط 3 اکسیر قیمت داشته و کارت بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود. Goblinها سرعت بسیار بالایی دارند و برای دفاع در مقابل بسیاری از کارتها موثرند. در زمان حمله نیز اگر بتوانند به برج دشمن برسند آسیب بسیار زیادی وارد می‌کنند. با این حال، بهترین استفاده از Goblin Gang در زمان دفاع است. Goblin Gang به راحتی می‌تواند با کارت‌هایی نظیر Battle Ram، Barbarians، Sparky، Elite Barbarians، Valkyrie، Minion Horde، Baby Dragon، Prince و … مقابله کند و با توجه به قیمت پایین 3 اکسیری که دارد، در اکثر مواقع باعث می‌شود تا سود کنید. Goblin Gang همچنین در Deckهای Arrow Bait و Zap Bait (Deckهایی که با بازی کردن پی در پی کارتهایی نظیر Minion Horde، Princess، Goblin Barrel، Skeleton Army و کارتهای مشابه باعث می‌شوند حریف Spellهای خود را مصرف کرده و در مقابل این کارت‌ها بی‌دفاع بماند) به سرعت جا باز کرده و تبدیل به یکی از کارتهای مهم در این نوع Deckها شده است. برای دفاع در مقابل Goblin Gang می‌توانید از Spellهایی نظیر Arrow، Tornado، Zap یا Fireball (در صورتی که تنها انتخابتان باشد) استفاده کنید. همچنین اکثر کارتهای با قابلیت Splash Damage مثل Wizard یا Executioner به راحتی می‌توانند با آن مقابله کنند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Dart Goblin – عضو جدید خانواده Goblinها که علاوه بر سرعت حرکت بالا، سرعت و قدرت ضربه زنی و بُرد بسیار بالایی نیز دارد. Dart Goblin مانند Royal Giant بُرد زیادی داشته و می‌تواند تمامی ساختمان‌های دفاعی به جز X-Bow و Mortar را از راه دور هدف قرار دهد. در زمان حمله این کارت می‌تواند قبل از Hog، Balloon یا Giant حرکت کرده و ساختمان‌های دفاعی دشمن را تخریب کند تا راه برای حمله اصلی هموار شود. همچنین در صورتی که دشمن ساختمان دفاعی خود را نزدیک به رودخانه قرار دهد، Dart Goblin می‌توان از سمت دیگر رودخانه به راحتی آن را از بین ببرد. به دلیل قدرت تخریب نسبتا بالا، Dart Goblin به تنهایی می‌تواند آسیب زیادی به برج‌ها وارد کند و اگر پشت یک تانک قرار بگیرد و با آن مقابله نشود، می‌تواند ظرف چند ثانیه برج را به کلی نابود کند. سرعت ضربه زدن Dart Goblin بسیار بالاست (0.6 ثانیه) و به همین دلیل می‌تواند برای مقابله با Fire Spirits، Minions، Minion Horde Skeleton Army و البته Graveyard بسیار موثر باشد. همچنین به علت داشتن بُرد بیشتر از تقریبا تمامی کارت‌ها، Dart Goblin می‌تواند در کنار برجها به خوبی در مقابل کارت‌هایی مانند Musketeer، Mini Pekka، Knight، Valkyrie، Sparky و کارتهای مشابه دفاع کند. برای دفاع در مقابل این کارت می‌توانید از Log یا Arrows استفاده کنید. استفاده از Fireball به دلیل قیمت بالاتر توصیه نمی‌شود مگر اینکه تنها راه برای مقابله باشد. همچنین کارتهایی مانند Goblins و Spear Goblins، Minions، Knight و Princess می‌توانند برای از بین بردن Dart Goblin موثر باشند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Executioner – کارت جدید از دسته‌ی Epic که 5 اکسیر قیمت دارد و تقریبا شبیه به Bowler عمل می‌کند البته با کمی تفاوت. Executioner برای حمله به دشمنان تبر خود را پرتاب می‌کند و تبر مانند بومرنگ مجددا باز می‌گردد و در هر 2 حرکت (هم رفت هم برگشت) به نیروهای دشمن آسیب وارد می‌کند. تبر Executioner قابلیت Splash Damage دارد به این معنی که به هر تعداد از نیروهای زمینی یا هوایی دشمن که بر سر راهش باشد آسیب وارد می‌کند. این قابلیت Executioner را به یک کارت بسیار مفید در مقابل تمامی کارت‌های Swarm (Skeleton Army، Goblins، Spear Goblins، Goblin Gang، Fire Spirits و …) تبدیل کرده است. همچنین Executioner در مقابل Deckهایی که از Hut استفاده می‌کنند به شدت موثر است. همچنین ترکیب Tornado با Executioner یکی از بهترین ترکیب‌های دفاعی حال حاضر محسوب می‌شود چرا که Tornado می‌تواند تمامی نیروهای دشمن را دقیقا در یک نقطه جمع کرده و Executioner می‌تواند همزمان به همه‌ی آنها آسیب بزند. Executioner در زمان حمله به تنهایی کاربرد چندانی ندارد اما زمانی که پشت تانک‌ها استفاده شود می‌تواند به راحتی نیروهای مدافع را از بین ببرد. برای دفاع در مقابل Executioner می‌توانید از کارت‌هایی نظیر Mini Pekka، Knight و Mega Minion استفاده کنید. همچنین کارت‌هایی مثل Barbarians، Skeleton Army و Elite Barbarians در صورتی که Executioner را محاصره کنند می‌توانند آن را به راحتی از بین ببرند.

اهمیت ارتقاء: زیاد


Bandit – یکی از جدیدترین کارت‌های بازی از دسته‌ی Legendary که 2 قابلیت مهم دارد که تابحال در هیچ کارتی دیده نشده است. یکی قابلیت Dash کردن و دیگری قابلیت نامرئی شدن. Bandit روی هر نیروی زمینی یا ساختمانی که در شعاع 4 تا 6 خانه‌ای خود باشد قفل شده و پس از شارژ شدن، مستقیما و با سرعت زیاد به آن حمله کرده و آسیب زیادی به آن وارد می‌کند. همچنین در زمانی که Bandit به اصطلاح Dash می‌کند، از دید نیروهای دیگر (نیروهایی که از قبل از شروع Dash آن را ندیده‌اند) مخفی شده و در نتیجه هیچ آسیبی نمی‌بیند. پس از اتمام Dash، مجددا اگر نیروی زمینی یا ساختمانی در شعاع 4 تا 6 خانه‌ای وجود داشته باشد روی آن قفل می‌کند در غیر این صورت مانند نیروهای معمولی دیگر با نیروها یا ساختمان‌های دشمن درگیر می‌شود. در زمان حمله استفاده از Bandit در پشت تانک‌ها بسیار موثر است چراکه می‌تواند نیروهایی مانند Musketeer، Valkyrie، Mini Pekka و نیروهای مشابه را به راحتی از بین ببرد البته به شرطی که نیروی مورد نظر در فاصله 4 تا 6 خانه‌ای Bandit قرار داشته باشد. در زمان دفاع بسیار مهم است که Bandit را طوری قرار دهید که بتواند از قابلیت Dash خود استفاده کند در غیر این صورت فقط 3 اکسیر را هدر داده‌اید. یکی از مکان‌های مناسب برای قرار دادن Bandit در زمان دفاع پشت برج کناری است. Bandit کارت بسیار کارآمدی است اما طرز استفاده و کسب مهارت در آن نسبتا سخت و زمان‌بر است.

اهمیت ارتقاء: متوسط


Heal – جادوی محبوب Heal که سالها در Clash of Clans از آن استفاده می‌کردیم سرانجام به Clash Royale آمد. اما متاسفانه آنطور که باید و شاید از این کارت استقبال نشده و احتمال اینکه در آپدیت‌های بعدی قوی‌تر شود زیاد است. همانطور که از نام این کارت مشخص است، تنها کاربرد آن افزایش میزان سلامتی نیروهای خودی در زمان مبارزه است. این جادو روی ساختمان‌ها هیچ تاثیری ندارد. استفاده از جادوی Heal روی کارت‌هایی نظیر Elite Barbarians، Balloon، Hog Rider و Three Musketeer می‌تواند بسیار موثر باشد. همچنین Heal می‌تواند به خوبی جادوی Poison را خنثی کند. استفاده از Heal روی کارتهای با میزان سلامتی پائین مثل Skeleton Army، Minion Horde و کارت‌های مشابه توصیه نمی‌شود.

اهمیت ارتقاء: متوسط


اگر تازه وارد دنیای Clash Royale شده‌اید، نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بازیکن بهتری شوید و بتوانید در بیشتر مبارزات برنده باشید.

  • این نکته را بدانید که هیچ Deckی 100% کامل نیست و هیچوقت نمی‌توانید در تمامی مبارزات پیروز شوید. صرف نظر از اینکه کارت‌های شما چقدر خوب باشند، همیشه بازیکنانی هستند که ممکن است شما را شکست دهند. مهم این است که بتوانید در بیش از 50% مبارزات خود پیروز شوید.
  • برای از بین بردن تانک‌ها (مانند Giant یا Pekka) همیشه از کارتهای Swarm (کارتهایی که تعداد زیادی از یک نیرو را تولید می‌کنند) استفاده کنید.
  • ترجیحاً با صدای بلند بازی کنید. گاهی اوقات ممکن است به علت شلوغی میدان مبارزه بعضی از نیروهای دشمن مانند Hog یا Miner از دید شما مخفی شوند. اما صدای بلند می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.
  • با صبر و حوصله بازی کنید. حمله‌ی بدون برنامه ریزی همیشه منجر به ضد حمله‌ی بسیار شدید از سوی حریف می‌شود و احتمالا از دست دادن برج وجود دارد.
  • زمانی که از کارتهای گرانقیمت استفاده می‌کنید همیشه از عقب میدان حمله را شروع کنید. این نکته باعث می‌شود زمانی که به رودخانه رسیدید اکسیر بیشتری برای پشتیبانی تانک خود داشته باشید.
  • زمانی که یکی از برج‌های دشمن را از بین می‌برید طمع نکنید و سعی کنید در وهله اول به دفاع کردن بپردازید. بسیاری از بازیکنان بعد از تخریب برج اول بلافاصله و بدون احتیاط حمله به برج دوم یا برج اصلی را آغاز می‌کنند. این نکته ممکن است باعث شود که حریف به راحتی از سمت دیگر حمله سنگینی را طراحی کند.
  • هرگز هرگز هرگز قبل از تخریب یکی از برج‌های کناری آسیبی به برج اصلی وارد نکنید. برج اصلی فقط زمانی به دفاع کردن می‌پردازد که آسیب ببیند و یا یکی از برجهای کناری تخریب شوند. آسیب زدن به برج اصلی قبل از تخریب یکی از برجهای کناری تنها قدرت تدافعی حریف را افزایش می‌دهد و هیچ سودی برایتان ندارد.
  • گاهی اوقات لازم است که یکی از برج‌های خود را قربانی کنید. زمانی که یکی از برجهای کناری میزان سلامتی کمی دارند و یا موج بسیار سنگینی از نیروهای دشمن در حال نزدیک شدن هستند و توان مقابله با آن را ندارید، سعی کنید در طرف دیگر حمله‌ای را طراحی کرده و یا به دفاع از برج اصلی بپردازید.
  • توجه به زمان بسیار حیاتی است. همواره سعی کنید در 2 دقیقه‌ی اول دفاع کرده و زمانی که سرعت تولید اکسیر دو برابر شد حملات خود را آغاز کنید.
  • قیمت همه‌ی کارتهای بازی را حفظ کرده و سعی کنید برای مقابله با هر کارت بیشتر از قیمت آن هزینه نکنید. یا اگر این کار را می‌کنید، همان دفاع را به یک ضد حمله‌ی قدرتمند تبدیل کنید.
  • استفاده از Trainerها (که در ابتدای بازی با آن آشنا می‌شوید) راه خوبی برای تست کردن Deckهای جدید است.
  • اگر روی دور باخت افتاده‌اید از بازی خارج شوید و بعد از چند ساعت بازی کردن را ادامه دهید. سیستم Match Making (پیدا کردن حریف) بازی بسیار هوشمند است و اگر به یک دسته کارت خاص ببازید، این احتمال وجود دارد که اکثر حریفانی که از آن به بعد در مقابل شما قرار می‌گیرند از کارتهای مشابهی استفاده کنند.
  • ملحق شدن به یک Clan را در اولویت قرار دهید. Donate کردن و درخواست کارت فقط از طریق عضویت در Clan ممکن است و بهترین راه برای جمع‌آوری کارتهایی که لازم دارید و بالا بردن لول، Donate و درخواست کارت است.
  • طلاهای خود را هوشمندانه خرج کنید. در ابتدای بازی هزینه‌ی ارتقاء کارت‌ها بسیار پائین است و بسیاری از بازیکنان به اشتباه تمامی کارتهای خود را ارتقاء می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که در مراحل بالاتر با کمبود طلا مواجه شوید و نتوانید کارتهایی که واقعا از آنها استفاده می‌کنید را ارتقاء دهید. طلاهای خود را ذخیره کرده و فقط برای کارتهایی که به صورت پیوسته از آنها استفاده می‌کنید هزینه کنید.
  • همیشه مبارزات خود را بازبینی کنید. در بازی قسمتی وجود دارد که می‌توانید چند مبارزه آخر خود را مجددا نگاه کنید. مرور مبارزات (خصوصا مبارزاتی که آنها را باخته‌اید) به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را پیدا کنید. همیشه این اشتباهات هستند که باعث شکست شما در یک مبارزه می‌شوند.
  • در بازی قسمتی به نام TV Royale وجود دارد که منتخبی از مبارزات دیگر بازیکنان را به شما نشان می‌دهد. تماشای مبارزات دیگران (خصوصا در آرناهای بالاتر) تکنیک‌های بسیار زیادی را به شما آموزش می‌دهد.
  • عوض کردن Deckهای متعدد کمکی به بهتر شدن بازی شما نمی‌کند. سعی کنید یک Deck خوب را انتخاب کنید و تمام تمرکز خود را روی آن بگذارید. یک Deck معمولی که تجربه‌ی زیادی در استفاده از آن دارید از یک Deck بسیار بهتر که برای اولین بار با آن بازی می‌کنید، همیشه نتیجه‌ی بهتری می‌دهد.
  • Gemهای خود را هوشمندانه خرج کنید. در حال حاضر بهترین راه برای خرج کردن Gemهایی که بدست می‌آورید خرید سکه‌ی طلاست. بسیاری از بازیکنان به اشتباه برای تسریع آنلاک شدن صندوق‌ها و یا خرید صندوق‌های کمیاب از Gem استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که محتوای هر صندوق کاملا رندوم است و ممکن است در یک صندوق بسیار کمیاب هیچ کارتی که به دردتان بخورد وجود نداشته باشد. در عوض Gemهای خود را تبدیل به سکه‌ی طلا کرده و از آن برای ارتقای نیروها یا خرید کارت مورد نیاز از فروشگاه استفاده کنید.
  • همیشه منتظر شوید تا حریف حمله را آغاز کند. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از حمله کردن با کارتهایی که حریف در اختیار دارد بیشتر آشنا شوید.
  • زمانی که بازی 1-1 مساوی است، همیشه به برج کناری دوم حمله کنید نه به برج اصلی. این نکته را بدانید که میزان سلامتی برج اصلی تقریبا دو برابر برجهای کناری است. بسیاری از بازیکنان این اشتباه را می‌کنند و برای پیروزی 3 ستاره حمله به برج اصلی را در اولویت قرار می‌دهند. در چنین شرایطی اگر حریف حمله به برج کناری دوم را آغاز کند به علت میزان سلامتی کمتر آن خیلی سریعتر می‌تواند بازی را 2-1 کند.
  • خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید. باختن در Clash Royal بسیار ناراحت کننده است و به سادگی می‌تواند باعث عصبانیت شما شود. هرچه عصبی‌تر باشید احتمال باخت‌های بعدی بالاتر می‌رود. آرامش خود را حفظ کرده و یا اگر نمی‌توانید از بازی خارج شده و بعد از چند ساعت برگردید. انجام مبارزات متعدد در حالت عصبانیت فقط باعث باختن و پائین آمدن Trophy می‌شود.
  • بر خلاف Clash of Clans، در Clash Royale پائین آوردن Trophy هیچ سودی ندارد. هرچه Trophy شما بالاتر باشد مقدار طلا و کیفیت کارت‌هایی که از صندوق‌ها به دست می‌آورید هم بیشتر می‌شود. بسیاری از بازیکنان برای راحت‌تر شدن مبارزات و گرفتن صندوق‌های بیشتر به اشتباه Trophy خود را پائین می‌آورند. این نکته فقط باعث می‌شود که خود را از بدست آوردن کارت‌های بهتر و طلای بیشتر محروم کنید.
  • جلسات بازی کردن خود را مدیریت کنید. در بازی 4 اسلات برای صندوق وجود دارد که اگر همه‌ی آنها پر باشند، در صورت پیروزی در مبارزات صندوق دریافت نمی‌کنید. همچنین صندوق دیگری به نام Crown Chest در بازی وجود دارد که هر 24 ساعت یک بار ریست می‌شود و با خراب کردن 10 برج می‌توانید آن را بدست بیاورید. ساعت‌های بازی کردن خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در ازای هر پیروزی یک صندوق دریافت کرده و یا Crown Chest را بدست بیاورید.
  • کارت‌های موجود در بازی را مطالعه کرده و آنها را کاملا بشناسید. دانستن این نکته که چه کارتی برای مقابله با چه کارتی بهترین است می‌تواند کمک زیادی هم در بعد هجومی و هم در بعد دفاعی به شما بکند.
  • به مقدار اکسیر خود توجه کنید. ذخیره‌ی اکسیر برای دفاع در مقابل ضد حمله‌ی حریف حیاتی است. بسیاری از بازیکنان به اشتباه همه‌ی اکسیر خود را برای حمله مصرف می‌کنند و اگر حریف بتواند نیروهای تهاجمی را از بین ببرد می‌تواند ضد حمله‌ی بزرگی را ترتیب دهد و با توجه به اینکه همه‌ی اکسیر خود را مصرف کرده‌اید نمی‌توانید به خوبی دفاع کنید. همین موضوع باعث می‌شود که به راحتی یکی از برج‌های کناری خود را از دست بدهید. فقط زمانی از همه یا بیشتر موجودی اکسیر خود استفاده کنید که مطمعن هستید حریف اکسیر کمی در اختیار دارد. مدیریت اکسیر خصوصا در 2 دقیقه ابتدایی بازی بسیار مهم و حیاتی است.
  • حداقل هر 8 ساعت یک بار به بازی سر بزنید تا بتوانید صندوق‌های رایگان را بدست بیاورید. هر 4 ساعت یک صندوق‌ی رایگان به شما داده می‌شود اما فقط امکان ذخیره 2 صندوق رایگان وجود دارد. اگر به صورت مرتب بازی را چک کنید تقریبا هیچوقت صندوق‌های رایگان را از دست نمی‌دهید.
  • از Kill Zone خود به خوبی استفاده کنید. Kill Zone به مرکز زمین خودی گفته می‌شود که هر 2 برج کناری می‌توانند آنجا را هدف بگیرند. با کشاندن نیروهای هجومی دشمن به آن نقطه می‌توانید آسیب بسیار بیشتری به آنها وارد کنید.
  • نیازی نیست در مقابل تمامی نیروهای هجومی حریف با کارتهای دفاعی مقابله کنید. گاهی اوقات ممکن است نیروهایی که به تنهایی قدرت تخریب پائینی دارند مانند (Skeleton، Goblin یا Archer) به برج شما نزدیک شوند. در چنین شرایطی برج شما به راحتی می‌تواند با آنها مقابله کند. به جای دفاع در مقابل این کارت‌ها اکسیر خود را برای طراحی حمله و یا دفاع در مقابل نیروهای قوی‌تر ذخیره کنید.
  • کسب 1، 2 یا 3 ستاره در مبارزه تاثیری در نوع صندوق، مقدار طلای موجود در آن و کیفیت کارت‌های آن ندارد. بسیاری از بازیکنان برای کسب پیروزی 3 ستاره برج‌های خود را بدون دفاع رها می‌کنند و در نهایت مبارزه را می‌بازند. فراموش نکنید که پیروزی 1 ستاره دقیقا به اندازه‌ی پیروزی 3 ستاره ارزشمند است.

راهنمای جامع Clash Royal

چگونه یک Battle Deck خوب بسازیم؟

در Clash Royale تمرین و مهارت حرف اول را می‌زند. شاید یک بازیکن حرفه‌ای حتی با یک Battle Deck نه چندان خوب بتواند در بیشتر مبارزات پیروز باشد. اما این بدان معنا نیست که داشتن یک Battle Deck خوب مهم نیست. بلکه تمرین و مهارت در کنار یک Battle Deck قدرتمند است که باعث می‌شود بتوانید در بازی پیشروی کنید. Deckهای زیادی در اینترنت وجود دارد که بعضی از آنها توسط بازیکن‌های بسیار ماهر طراحی شده‌ و روی تک‌ تک کارتهای موجود در آنها فکر شده است. اما اگر دوست ندارید Deckهای دیگران را کپی کنید، در ادامه راهکارهایی برای اینکه بتوانید Deck خود را بسازید به شما نشان می‌دهیم.

  • حمله کردن همیشه مهم است و برای پیروزی در بازی مجبور به حمله کردن هستید. اما دفاع کردن نیز به همان اندازه مهم است. در واقع بهترین Deckها آنهایی هستند که بر مبنای دفاع و ضدحمله طراحی شده‌اند. فراموش نکنید که ترکیبی از کارتهای دفاعی و هجومی را در Deck خود قرار دهید.
  • ترکیبی از کارت‌های با قابلیت Splash Damage و Point Damage همراه خود داشته باشید. کارت‌های Splash Damage (Wizard، Valkyrie، Bomber و …) می‌توانند به گروه‌هایی مانند Barbarian، Minions و Minion Horde، Skeleton Army و … آسیب شدیدی وارد کنند اما در مقابل تانک‌ها ضعیف هستند. در مقابل کارتهای Point Damage (Musketeer، Barbarians و …) می‌توانند به تانک‌ها آسیب زیادی وارد کنند. حفظ تعادل بین این دو نوع کارت بسیار مهم است چرا که اگر یکی را در اختیار نداشته باشید نمی‌توانید دفاع کنید.
  • یکی دیگر از فاکتورهای مهم تعادل بین کارت‌های دوربُرد (Musketeer، Archer و …) و Melee (Barbarian، Goblins و …) است. معمولا کارتهای دوربُرد قدرت تخریب بالاتری داشته ولی میزان سلامتی کمتری دارند. به همین دلیل کارت‌های Melee (که یا تعداد آنها زیاد است یا میزان سلامتی بالایی دارند) مانند تانک از نیروهای دوربُرد محافظت می‌کنند.
  • قاعده کلی این است که هرچه قیمت کارت بالاتر باشد، بهتر است. شاید این موضوع تا حدودی درست باشد اما قطعا جمع‌آوری همه‌ی کارت‌های با قیمت بالا در یک Deck باعث می‌شود تا تک تک مبارزات خود را ببازید! به میانگین قیمت کارت‌های خود (که همان قیمت Deck شما می‌شود) توجه کنید. بهتر است همیشه 1 یا 2 کارت با قیمت پائین (1 یا 2 اکسیر) به همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری مجبور به صبر کردن برای پر شدن نوار اکسیر نباشید. به طور کلی Deckهایی با میانگین 3.5 الی 4.5 اکسیر ایده‌آل هستند. اگر قیمت Deck شما کمتر از 3.5 اکسیر باشد احتمالا از تعداد زیادی نیرو با میزان سلامتی کم تشکیل شده است که به راحتی در مقابل کارت‌های با قابلیت Splash Damage از بین می‌روند. در مقابل اگر قیمت Deck شما بیشتر از 4.5 اکسیر باشد احتمالا از لحاظ قدرت تخریب و میزان سلامتی مشکلی ندارید اما معمولا با کمبود اکسیر مواجه می‌شوید. به همراه داشتن Elixir Collector برای Deckهای گران‌تر از 4 اکسیر توصیه می‌شود.
  • حداقل 2 کارت Point Damage در Deck خود داشته باشید. Musketeer، Minions، Minion Horde، Knight، Pekka و Mini Pekka، Cannon، Tesla، Inferno Tower، Archer، Goblins و Spear Goblins، Prince و Knight از این دسته هستند.
  • حداقل 3 کارت Splash Damage در Deck خود داشته باشید. این نوع کارت‌ها کمک می‌کنند که تعداد زیاد نیروها با قدرت تخریب بالا و میزان سلامتی کم (مانند Minion Horde) را به راحتی از بین ببرید. Giant Skeleton، Bomb Tower، Bomber، Rocket، Baby Dragon، Princess، Ice Wizard، Arrows، Witch، Fireball، Valkyrie، Zap، Wizard، Mortar، و Lightning از این دسته هستند.
  • حداقل 2 کارت با میزان سلامتی بالا (بیشتر از 1000) در Deck خود داشته باشید. این کارت‌ها که می‌توانند نیرو یا ساختمان باشند، برای محافظت از نیروهای ضعیف‌تر با قدرت تخریب بالا بسیار مهمند. X-Bow، Golem، Lava Hound، Prince، E.K.K.A، Barbarian Hut، Goblin Hut، Giant Skeleton، Cannon، Bomb Tower، Inferno Tower، و Giant از این دسته هستند.
  • حداقل 1 و حداکثر 3 جادو در Deck خود داشته باشید. از میان Zap، Arrows و Fireball داشتن حداقل یکی حیاتیست. همچنین جادوهایی مانند Poison یا Freeze می‌تواند در بسیاری مواقع سرنوشت مبارزه را تعیین کند. داشتن بیش از 3 جادو توصیه نمی‌شود مگر اینکه قصد داشته باشید استراتژی بسیار خاصی را استفاده کنید. داشتن 2 یا 3 جادو بهترین حالت ممکن است.
  • حداقل 1 ساختمان دفاعی در Deck خود داشته باشید. Hog Rider کارت بسیار محبوبی است و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند. این کارت بسیار سریع است و قدرت تخریب بالا و میزان سلامتی نسبتا خوبی دارد. به همراه داشتن ساختار دفاعی برای تغییر مسیر Hog، Giant، Balloon و … و جلوگیری از رفتن آنها به سمت برج بسیار مهم است.
  • حداقل 2 کارت با قابلیت هدف‌گیری هوایی همراه داشته باشید. داشتن این نوع کارت‌ها برای مقابله با Balloon، Lava Hound و یا Baby Dragon بسیار مهم است. Musketeer، Minion Horde و … از این دسته هستند.
  • حداقل 1 کارت تهاجمی که فقط ساختمان‌ها را هدف قرار می‌گیرد در Deck خود داشته باشید. این دسته از کارت‌ها که در حال حاضر بهترین آنها Hog Rider است، توجهی به نیروهای دیگر نکرده و مستقیما به سمت برج‌ها (یا ساختمان‌های دفاعی دیگر) می‌روند. اگر حریفتان از ساختمان‌های دفاعی استفاده نکند، شانس بسیار بالایی دارید که در هر حمله، آسیب زیادی به برج‌ها وارد کنید.
  • پیدا کردن یک Deck خوب و تکمیل کردن آن یکی از راه‌های بسیار خوب برای رسیدن به آرناهای بالاتر است. با مشاهده‌ی ویدیوهای مبارزات خودتان، یا مبارزات موجود در TV Royale می‌توانید Deckهای خوب زیادی را پیدا کرده و آنها را بعد از چند بار آزمون و خطا حتی بهتر کنید.
  • این نکته را به باید داشته باشید که هیچ Deckی 100% کامل نیست و همیشه بازیکنانی هستند که شمارا شکست خواهند داد.

راهنمای بازی Clash Royale

Comboهای کارآمد برای حمله

در Clash Royale برای حمله کردن همیشه باید ترکیبی از دو یا چند کارت را استفاده کنید و غیر این صورت حریف به سادگی می‌تواند حمله شما را خنثی کند. در ادامه چند ترکیب خوب و کارآمد را به شما معرفی می‌کنیم.

Hog Rider و Freeze – این ترکیب که 8 اکسیر هزینه دارد یکی از مرگبارترین کمبوهای موجود در بازیست و اگر حریف از ساختارهای دفاعی استفاده نکند، می‌توانید در 2 مرحله برج او را از بین ببرید. نحوه استفاده از این کمبو به این صورت است که ابتدا Hog Rider را بازی می‌کنید و پس از اینکه حریف نیروهای دفاعی خود را قرار داد، با استفاده از Freeze همزمان برج و نیروهای دفاعی را متوقف می‌کنید. در این حالت Hog Rider به راحتی می‌تواند آسیب بسیار زیادی به برج وارد کند. البته برای دفاع نیز آماده شوید چرا که حریف قطعا دفاع را به ضد حمله تبدیل خواهد کرد.

Balloon و Freeze – این کمبو دقیقا مانند Hog/Freeze عمل می‌کند با این تفاوت که 1 اکسیر گران‌تر است و همچنین سرعت Balloon به مراتب از سرعت Hog کمتر است. با این حال با توجه به قدرت تخریب بیشتر Balloon نسبت به Hog، اگر از جادوی Freeze به موقع استفاده کنید شانس خوبی برای وارد کردن آسیب زیاد و حتی از بین بردن برج حریف دارید.

Giant و Splash Damage (Wizard، Bomber، Valkyrie) – در این کمبو از Giant به عنوان تانک استفاده می‌شود و نیروهای پشتیبان که قابلیت Splash Damage دارند می‌توانند نیروهای مدافع مانند Barbarian یا Minion Horde را به راحتی از بین ببرند تا راه برای Giant باز شود. اگر از این کمبو استفاده می‌کنید نیروهای پشتیبان را طوری قرار دهید که حریف نتواند با استفاده از Fireball همه آنها را از بین برده و یا تضعیف کند.

Giant و Sparky و Wizard – یک کمبو قدرتمند و مرگبار که البته 16 اکسیر قیمت دارد ولی اگر موفق شوید به برج دشمن برسید تقریبا می‌توان گفت که قطعا آن را تخریب خواهید کرد. برای استفاده از این کمبو باید Sparky یا Giant خود را در انتهای زمین خودی قرار دهید تا زمانی که به پل می‌رسد اکسیر کافی برای بازی کردن Sparky و Wizard را داشته باشید. کارکرد این کمبو به این صورت است که Giant به عنوان تانک و Wizard به عنوان پشتیبان از Sparky محافظت می‌کنند تا بتواند آسیب سهمگینی به برج‌های دشمن وارد کند. اگر حریف از این کمبو در مقابل شما استفاده کرد، از بین بردن Wizard در درجه اول اهمیت قرار دارد و پس از آن بلافاصله سراغ نابودی Sparky بروید. استفاده از Minion Horde برای از بین بردن Sparky تا زمانی که Wizard زنده است هیچ سودی ندارد. جادوی Freeze روش خوبی برای متوقف کردن Wizard و Sparky به صورت همزمان و از بین بردن سریع آنهاست. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که Freeze و Zap شارژ Sparky را ریست می‌کنند.

Prince و Dark Prince – با وجود اینکه Prince می‌تواند آسیب زیادی به برج‌ها وارد کند، به دلیل نداشتن قابلیت Splash Damage به راحتی در برابر Swarmها (Barbarian، Goblins، Skeleton Army و …) از بین می‌رود. به همین دلیل استفاده از یک کارت Splash Damage برای پشتیبانی از Prince لازم است. در عین حال Wizard، Bomber یا Valkyrie به دلیل سرعت پائین‌تر نسبت به Prince همیشه از آن عقب می‌افتند و نمی‌توانند پشتیبانی خوبی انجام دهند. اینجاست که Dark Prince وارد می‌شود. Prince و Dark Prince سرعت مشابهی دارند و از نظر نوع آسیب‌رسانی مکمل یکدیگر هستند. Dark Prince با داشتن قابلیت Splash Damage می‌تواند نیروهای مدافع را راحت‌تر از بین ببرد تا راه برای رسیدن Prince به برج هموار شود. آماده داشتن جادوی Arrows برای از بین بردن Minion Horde احتمالی می‌تواند در موفقیت این کمبو بسیار موثر باشد. برای دفاع در مقابل این کارت بهترین راه داشتن یک ساختار دفاعی است. همچنین ترکیب Freeze و Minion Horde نیز بسیار موثر است. Swarmهای زمینی به دلیل وجود قابلیت Splash Damage در مقابل Dark Prince توصیه نمی‌شوند.

Lava Hound و Balloon و Baby Dragon و Inferno Dragon – این کمبو که 20 اکسیر قیمت دارد بسیار مرگبار است و اگر نتوانید به خوبی در مقابل آن دفاع کنید، از دست دادن برج حتمی است. در این کمبو Lava به عنوان تانک و Baby Dragon به عنوان پشتیبان از Balloon محافظت می‌کند. البته به دلیل قدرت آسیب رسانی نه چندان بالای Baby Dragon، استفاده از Arrow یا Fireball برای پشتیبانی از راه دور نیز توصیه می‌شود. همچنین کارتهای جدید Mega Minion و Night Witch نیز در این کمبو کاربرد بالایی دارند. این کمبو تقریبا مانند Giant/Sparky/Wizard عمل می‌کند با این تفاوت که هوایی است و برای دفاع در مقابل آن باید از کارتهایی مانند Minion Horde یا Musketeer استفاده کنید. داشتن یک ساختار دفاعی برای مقابله با این کمبو بسیار مهم است در غیر این صورت Lava و Balloon مستقیما برج را هدف می‌گیرند. جادوهای Freeze، Fireball و Arrows هم می‌توانند کمک زیادی به دفاع در برابر این کمبو بکنند. فراموش نکنید Lava زمانی که از بین می‌برد چند Lava Pup از خود به جای می‌گذارد که تقریبا مانند Minion Horde عمل می‌کنند و اگر با آنها مقابله نکنید به راحتی برجتان را از بین می‌برند.

Rocket و Hut – این کمبو که از راه دور عمل می‌کند بیشتر در آرناهای پائین‌تر کاربرد دارد اما بعضا در آرناهای بالا نیز استفاده می‌شود. کارکرد این کمبو به این صورت است که بازیکن از انواع Hutها (Barbarian Hut، Goblin Hut، Furnace و Tombstone) برای تولید پی در پی نیرو و سرگرم کردن نیروهای حریف استفاده کرده و زمانی که اکسیر مورد نیاز جمع‌آوری شد، با استفاده از Rocket آسیب زیادی به برج دشمن وارد می‌کند. تکرار چند باره‌ی این پروسه سرانجام به تخریب برج حریف منجر می‌شود. استفاده از Elixir Collector برای کمک به جمع‌آوری اکسیر مورد نیاز برای Rocket توصیه می‌شود. همچنین داشتن Fireball برای از بین بردن نیروهایی مانند Wizard بسیار مفید است. از دیگر کارتهایی که همراه با این کمبو استفاده می‌شوند می‌توان به Minion Horde، Barbarians، Goblins و Spear Goblins، Skeletons، Witch و Fire Spirits اشاره کرد. همچنین کارتهایی مانند Miner و Goblin Barrel نیز می‌توانند مفید باشند.

Hog Rider و Lightning – این کمبوی سریع که 10 اکسیر قیمت دارد، می‌تواند آسیب زیادی به برج دشمن وارد کند. نحوه استفاده به این صورت است که ابتدا Hog Rider را بازی می‌کنید و سپس با استفاده از Lightning (به صورت همزمان) نیروهای تدافعی، ساختار تدافعی و برج دشمن را هدف می‌گیرید. استفاده از Lightning در این کمبو اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه علاوه بر آسیب زدن به برج حریف، نیروهای تدافعی را نیز از بین برده و یا تضعیف می‌کند تا کار برای دفاع کردن در مقابل ضد حمله‌ی احتمالی آسانتر باشد. توصیه می‌شود که از این کمبو در 1 دقیقه‌ی پایانی نبرد استفاده کنید تا سرعت تولید اکسیر 2 برابر باشد.

Royal Giant و Splash Damage (Wizard، Bomber، Valkyrie) – این کمبو تقریبا مانند کمبوی Giant و Splash Damage عمل می‌کند با این تفاوت که Royal Giant نقش تانک را ایفا نمی‌کند و خودش نیروی تهاجمی اصلی به حساب می‌آید. Royal Giant می‌تواند تقریبا از وسط زمین برجهای کنار را هدف قرار دهد و نیروهای پشتیبانی مانند Wizard می‌توانند نیروهای دفاعی را از بین ببرند. برای مقابله با این کمبو بهترین شانس شما داشتن یک ساختار دفاعی است تا توجه Royal Giant و نیروهای پشتیبان را جلب کنند و در این فاصله با استفاده از Barbarians یا Minion Horde آنها را از بین ببرید. در صورت نداشتن ساختار دفاعی کار بسیار سخت می‌شود اما استفاده از Freeze می‌تواند جایگزین نسبتا خوبی باشد. همچنین استفاده از Fireball برای از بین بردن نیروهای پشتیبان یکی از بهترین راه‌های مقابله با این کمبو است.

Giant یا Golem و Graveyard – یکی از کمبوهای جدید و مرگبار بازی که پس از انتشار Graveyard بسیار محبوب شده است. استفاده از این کمبو بسته به اینکه از Giant استفاده کنید یا Golem، 10 یا 13 اکسیر قیمت دارد. همچنین آماده داشتن جادوهایی مانند Arrows، Fireball، Lightning و Poison می‌تواند در از بین بردن نیروهای دفاعی بسیار موثر باشد. کارتهای پشتیبان با قابلیت Splash Damage مثل Wizard یا Executioner هم در این کمبو بسیار موثرند. نحوه استفاده از این کمبو نسبتا آسان است. کافیست صبر کنید تا تانک شما از پل رد شود و برج دشمن شروع به هدف گیری آن کند. سپس می‌تواند Graveyard را روی همان برج انداخته و منتظر بمانید تا ظرف چند ثانیه برج را نابود کنند. این کمبو بسیار مرگبار است و فقط بازیکنان با تجربه می‌توانند در مقابل آن دفاع کنند. استفاده از ساختمان‌های دفاعی برای منحرف کردن تانک و پشتیبان و سپس استفاده از کارتهایی مانند Barbarians، Skeleton Army، Goblin Gang، Dart Goblin، جادوی Poison و کارتهای از این دست می‌توانند به خوبی در مقابل Graveyard دفاع کنند.

Royal Giant و Elite Barbarians – یکی دیگر از کمبوهای جدید که کمی با دیگر کبموها متفاوت است. اکثر بازیکنانی که از این کمبو استفاده می‌کنند از هر 2 سمت به شما حمله می‌کنند به این صورت که ابتدا Royal Giant را بازی کرده و زمانی که شما مشغول دفاع کردن می‌شوید، در سمت دیگر Elite Barbarians را بازی می‌کنند. بسیاری از بازیکنان کم تجربه در مواجه شدن با چنین شرایطی بیشتر نیروی خود را صرف دفاع کردن در مقابل Royal Giant می‌کنند و از Elite Barbarians غافل شده و در نهایت برج خود را از دست می‌دهند. زمانی که با چنین کمبویی مواجه می‌شوید سعی کنید با حداقل اکسیر ممکن در مقابل Royal Giant دفاع کنید تا در سوی دیگر با کمبود اکسیر مواجه نشوید. داشتن یک ساختمان دفاعی برای متوقف کردن Royal Giant و استفاده از Barbarians، Skeleton Army یا Goblin Gang برای مقابله با Elite Barbarians راه خوبی برای متوقف کردن این کمبو است.

Zap/Arrows Bait – این استراتژی که به تازگی بسیار محبوب شده به این صورت است که بازیکن با بازی کردن انواع کارت‌های Swarm، باعث می‌شود تا شما جادوهایی مانند Arrows، Fireball و Zap خود را استفاده کرده و در مقابل سایر کارت‌ها بی‌دفاع بمانید. در این کمبو می‌توان از کارتهای مختلفی مانند Princess، Minions، Minion Horde، Goblin Gang، Skeleton Army، Night Witch، Goblin Barrel و کارتهای مشابه (کارتهایی که Arrows یا Fireball به راحتی آنها را از بین می‌برند) استفاده کرد و الزامی به استفاده از چند کارت مشخص نیست. البته معمولا Goblin Barrel به عنوان کارت تهاجمی اصلی در اینگونه کمبوها استفاده می‌شود. نحوه استفاده از این کمبو نسبتا آسان است. تنها کافیست کارتهای خود را به نوبت بازی کرده و زمانی که مطمعن شدید دشمن هیچ کارتی برای مقابله با Goblin Barrel ندارد، آن را بازی کنید. برای دفاع در مقابل اینگونه کمبوها بهترین راه این است که Arrows یا Zap خود را برای دفاع در مقابل Goblin Barrel نگه دارید و در مقابل سایر کارت‌ها از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

Fireball/Rocket Bait – این کمبو دقیقا مانند کمبوی بالا عمل می‌کند با این تفاوت که بازیکن ابتدا با بازی کردن Elixir Collector حریف را وسوسه می‌کند تا با استفاده از Fireball یا Rocket آن را از بین ببرد. سپس در اولین فرصت Three Musketeer خود را بازی می‌کند و با توجه به اینکه دفاع کردن در مقابل Three Musketeer چندان آسان نیست، معمولا حریف دچار مشکل می‌شود. در صورت مواجه شدن با چنین کمبویی، در صورتی که قصد دارید Elixir Collector را نابود کنید، مطمعن شوید که نیروی جایگزین و کارآمدی برای دفاع در مقابل Three Musketeer در اختیار دارید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. فراموش نکنید که این مقاله بعد از هر آپدیت به روز شده و موارد و تغییرات جدید در کمبوها و نیروها به آن اضافه می‌شوند. همچنین می‌توانید هر سوالی که در مورد Clash Royale دارید را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در آپدیت بعدی به آن پاسخ داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا