مقالاتمقاله های ویژه

ده نکته‌ای که باید درمورد بازی CrackDown 3 بدانید

با وجود این که تا به امروز بیشتر صحبت‌های پیرامون بازی CrackDown 3، راجع به بخش چندنفره آن بوده است، اما می‌توانید از  بابت بخش تک‌نفره و داستانی این بازی کاملاً مطمئن باشید چرا که تیم سازنده بازی با پشتیبانی شرکت مایکروسافت تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا یک عنوان به شدت سرگرم کننده و با کیفیت را برای علاقه‌مندان تولید کنند. برای افرادی که ماجرای اصلی «کرک داون» را فراموش کرده‌اند، داستان از این قرار است که شما در نقش یک سرباز جهش یافته یا به اصطلاح یک Super Soldier بازی می‌کنید که ماموریت دارد با مجرمین مبارزه کرده و جرایم مختلف را در سطح شهر متوقف کند. جهان بازی نیز ترکیبی است از فضاهای نئونی Tron و دنیای وسیع GTA. حال که یک پیشینه کلی از بازی دارید، بهتر است به ۱۰ نکته‌ای که باید در رابطه با بازی CrackDown 3 بدانید بپردازیم. لازم به ذکر است که این مطلب با همکاری تحریریه بازی‌سنتر از وبسایت گیمز رادار ترجمه شده است.

بازی CrackDown 3

۱- در نقش Terry Crews بازی کنید

در کنار دیگر ۲۰ ایجنتی که در بازی حضور دارند، شما می‌توانید در نقش «تری کروز» در کمپین تک نفره بازی کنید. البته حتما با خود می‌گویید با حضور تری کروز چرا باید به سراغ دیگر شخصیت‌های بازی برویم، اما شرکت مایکروسافت در این باره قول داده است تا دلایل لازم برای انتخاب شخصیت‌های مختلف در طول بازی وجود داشته باشد. هر کدام از شخصیت‌های بازی دارای خصوصیات، لول و ضعف‌های مربوط به خود هستند که با توجه به ماموریت پیش‌رو می توانید آن‌ها را انتخاب کنید. حتی این امکان وجود دارد که در صورت شکست، شخصیت خود را عوض کرده و با یک شخصیت دیگر به بازی ادامه دهید. –بهرام بی‌غرض

بازی crackdown 3

۲- دنیای بازی یک دنیای جدید است

«کرک داون ۳» در یک شهر جدید و در یک دنیای تازه اتفاق می‌افتد. در این شهر امپراطوری با نام Terra Nova بر شهر حکومت می کند. آن‌ها یک نهاد سازمان یافته و بی‌رحم در جهان بازی هستند. تبهکارانی بسیار قوی‌تر از گروه‌هایی که در دو بازی اول حضور داشتند. شما باید در راه خود سه کاپیتان، چندین تن از نیروهای امنیتی و صدها اراذل اوباش را شکست دهید تا در نهایت به رهبر گروه Elizabeth Neemand برسید. –بهرام بی‌غرض

بازی CrackDown 3

۳-  Co-op بازی تغییر کرده است

در حالی که در ابتدا گزارش شده بود که بازی از co-op چهار نفره در بخش داستانی پشتیبانی می‌کند، اما این تصمیم دچار تغییر گشته است. در نسخه نهایی، بازی از دو نفر در بخش co-op پشتیبانی خواهد کرد. به گفته مایکروسافت دلیل این تصمیم آن است که شما بتوانید حس کنید قوی‌ترین فرد در دنیای بازی هستید و هر چه تعداد بازی‌کنان در بازی بیشتر شود، این حس در بازی کمتر خواهد شد. با این تفاسیر co-op دو نفره باعث بهینه سازی بازی خواهد شد. –بهرام بی‌غرض

بازی crackdown 3

۴- همه چیز کاملاً پالیش شده خواهد بود

تمامی تیم‌هایی که درحال تولید کرک داون ۳ هستند، در حال حاضر مشغول نهایی سازی ساخت قسمت Wrecking Zone در بخش چندنفره‌اند تا بتوانند آن را در زمان عرضه بازی (۱۵ فوریه) به صورت آماده تحویل بدهند. درمورد بخش داستانی، ظاهراً مدتی از ساخت کامل آن می‌گذرد و از جمله فوق چنین می‌توان برداشت کرد که «استدیو سومو دیجیتال» در این مدت، زمان کافی برای اصلاح ایرادات فنی و بالانس کردن بازی را داشته است.

بازی crackdown 3

۵- گروه‌های خلافکار در دنیای بازی حضوری پررنگ خواهند داشت

با گسترش و پیش‌روی شما دردنیای بازی و تلاشی که برای مقابله با سازمان «تِرا نووا»  می‌کنید، ظهور گروه‌های خلافکار به صورت آهسته شکل می‌گیرد. این یکی از ویژگی‌های هوشمندانه بازی است که به واسطه آن، فرماندگان گروه‌های خرابکار شروع به مقابله با پاکسازی‌های شما می‌کنند، پس باید هرلحظه منتظر یک رویارویی پویا با یکی از این گروه‌ها باشید. این سیستم با هدف زنده و پویا کردن دنیای جهان باز کرک داون ۳ طراحی شده.

بازی crackdown 3

۶- خط  داستانی و بخش چندنفره دارای پیوند خواهد بود

با این وجود که پیش‌روی  شما در  بخش تک‎‌نفره به طور مستقیم برروی بخش چندنفره آن تاثیرگذار نخواهد بود (مثلاً هرچقدر هم که سطح ایجنت شما در بخش تک‌نفر ارتقاء یافته باشد، این ویژگی‌ها  بلافاصله وارد بخش چندنفره نمی‌شوند) اما اینطور بنظر می‌رسد که بخش Wrecking Zone  به عنوان  محلی برای تمرین و ارتقاء مهارت‌های بازی‌کنان  طراحی شده باشد. به این معنا که هرچقدر در این بخش توانایی‌های بیشتری را کسب کنید، می‌توانید  کارهای جالب‌تری را در  بخش تک‌نفره انجام دهید.

بازی crackdown 3

۷- حفظ ظاهر کلاسیک

کرک داون همواره از آن اول دارای حس و حالی مشابه با رمان‌های گرافیکی بوده و تیم سازنده نسخه سوم تصمیم گرفته تا این حس و حال را بیش از پیش افزایش دهد. با کمی دقت به کرک داون ۳ می‌توان متوجه این نکته شد که از لحاظ بصری بازی تا حدود بسیار زیادی یادآور فریم‌های یک کامیک بوک است. به لطف این ظاهر جذاب جدید، قرار است تا المان‌های مختلف داستانی درکنار نمایش برخی از غول‌هایی که باید با آن‌ها مبارزه کنید حال و هوایی خاص داشته باشند.

بازی crackdown 3

۸-  با یک نقشه عظیم طرف هستیم

شهر جدیدی که وقایع کرک داون ۳ در آن جریان دارد یعنی New Providence به شدت وسیع است! از نظر وسعت، محیط بازی  دوبرابر نسخه‌های قبل خواهد بود. از لحاظ ظاهری، محیط شهر بسیار زیباست و به نحوی طراحی شده تا با ارتفاع گرفتن بازی‌کن، میزان خطر هم بیشتر شود. طراحی عمودی نقش بسزایی را در هسته اصلی گیم‌پلی کرک داون ۳ ایفاء می‌کند و هیچ کمبودی از لحاظ میزان ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های بلند درکنار چالش‌های مختلف برای گرفتن اورب‌ها و سایر فعالیت‌ها در بازی وجود نخواهد داشت.

بازی crackdown 3

۹- دنیای بازی کاملاً یک‌پارچه خواهد بود

نه  تنها با یک شهر بسیار وسیع رو به رو  هستیم، بلکه می‌توان گفت که این شهر گسترده از همان ابتدا به طور کامل قابل جستجو خواهد بود. در طول بازی هرگز با صفحه لودینگی مواجه نمی‌شوید، مگر این که بخواهید ایجنت خود را تغییر  داده و یا که کشته شوید و مجبور به بازگشت از چکپوینت باشید.

بازی crackdown 3

۱۰- بازی عالی به نظر می رسد

در حالی که تمرکز اصلی مایکروسافت در زمانی که ما در حال تجربه بازی بودیم بخش Wrecking Zone بود، با این حال ما خوش شانس بودیم تا بیلد حال حاضر بازی را هم در بهش‌تک نفره تجربه کنیم. این بخش از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ نمایشی نداشت. تجربه بازی همراه بود با رشد و جهش‌هایی مثبت. مبارزات بازی پویا به‌نظر می‌رسند، گرافیک بازی شارپ و فریم ریت هم پایدار است. تأخیر در عرضه بازی جواب داده است و سازندگان بازی شماره سوم را به بهترین بازی که می‌توانست تبدیل شود، تبدیل کرده‌اند. –بهرام بی‌غرض

بازی CrackDown 3 در تاریخ ۱۵ فوریه به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد. این بازی که توسط «استدیو سومو دیجیتال» ساخته می‌شود، از قدرت اضافه «کنسول ایکس  باکس  وان اکس» نیز بهره می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند از روز عرضه آن‌را از طریق سرویس Game pass مایکروسافت به صورت مجانی دریافت و بازی کنند.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا