مقالات

غایبین بزرگ «E3 2018»

شاید اگر بهترین و مهم‌ترین قسمت رویداد سالانه «E3» را بخش‌ کنفرانس‌ها و نمایش‌های آن در نظر بگیریم، اشتباه نکرده باشیم؛ اما هرگز نمی‌توان از اتفاقاتی که در قبل و بعد از این رویداد در جریان است، چشم پوشی کرد. معمولا قبل از این رویداد دوست داشتنی، تمامی بازیکن‌های علاقه‌مند به این صنعت، تئوری‌ها و فرضیه‌های خود را با دیگران و دوستان خود در میان می‌‎گذارند، انتظارات خود را لیست می‌کنند و عاشقانه می‌خواهند که عنوان مورد انتظارشان نمایش داشته باشد. حال که این پیش‌بینی‌ها، عضو جدا نشدنی از این رویداد به حساب می‌آیند، بعد از مراسم نیز هم‌چنان تب و تاب آن حفظ می‌شود و اطلاعات جدیدی از عناوین نمایش داده منتشر می‌شود و مراجع مختلف اقدام به نوشتن مطالب و تحلیل کردن عناوین نمایش داده شده می‌کنند. مراسم «E3 2018» نیز از این قاعده مستثنی نیست، قبل از این مراسم عناوینی وجود داشتند که فکر می‌کردیم در این رویداد حضور خواهند داشت؛ اما حالا که E3 به پایان رسیده است، باید گفت که در این مراسم نمایشی نداشتند. حضور این عناوین مشخص نبود، اما با این وجود احتمالا در آینده شاهد حضور آن‌ها خواهیم بود. در این لیست به تعدادی از این عناوین پرداخته می‌شود و توجه داشته باشید عناوینی که حتی حضور کوتاهی در این مراسم داشته‌اند، بخشی از این لیست نخواهند بود. با بازی‌سنتر همراه باشید با ترجمه‌ای از مقاله ارائه شده توسط «VG247» که به تعدادی از غایبان E3 2018 می‌پردازد.

Splinter Cell

برای چند سال است که شرکت «Ubiosft» سورپرایز‌های ویژه‌ای در آخر کنفرانس خود قرار داده است. عنوان «The Divison» و «Watch Dogs» و «Beyond Good and Evil 2» همگی در آخر کنفرانس نشان داده شدند و در زمانی که افراد فکر می‌کردند کنفرانس به پایان رسیده است، به نمایش درآمدند و همه را هیجان زده کردند.تا قبل از شروع E3، شرکت Ubisoft به صراحت قول رونمایی از Splinter Cell را نداد، اما اتفاقاتی این چند وقت اخیر روی داد که به نظر می‌رسید امسال بالاخره زمان دوباره زنده شدن این فرانچایز باشد. این بازی یکی از عناوینی بود که توسط «Walmart Canada» لیک شد. تعدادی از عناوین حاضر در لیست والمارت بسیار دور از ذهن می‌رسیدند، همانند «Rage 2» و «Just Cause 4» اما بعدا دیدیم که این عناوین معرفی شدند یا جزئیاتی از آن‌ها در مراسم E3 2018 مشخص شد.

در کنار لیک والمارت، تعدادی جای خالی باکس آرت و تاریخ‌های غیر واقعی که در واقع به درستی تعدادی از عناوین بزرگ را لیک کرده بودند؛ بنابراین می‌توانستیم امیداوار باشیم که Splinter Cell نیز در بین این عناوین باشد. همچنین باید زمان انتشار ماموریت رایگان سم فیشر برای «Ghost Recon Wildlands» نیز در نظر بگیریم که مشاهده کردیم آقای «Michael Ironside» باری دیگر صداگذاری سم فیشر را بر عهده گرفته است. این را باید در نظر گرفت که مایکل آیرونساید را فقط برای ضبط تعداد کمی دیالوگ‌ برای یک ماموریت نه چندان مهم بر نمی‌گردانند، مگر این که او همچنین در حال کار بر روی چیزی بزرگ‌تر است. افسوس که عنوان Splinter Cell نمایشی نداشت. ما نیازی به یک رونمایی تجملی نداشتیم، تنها چیزی که برای Ubisoft نیاز بود این بود که تعداد چراغ سبز را روشن کند و صدای دید در شب سم فیشر را اجرا کنند. بدون شک این برای تشویق کردن جمعیت کافی بود.

The Avengers Project

کنفرانس از پیش ضبط شده «Square Enix» در E3 2018 در بین ضعیف‌ترین کنفرانس‌های شرکت‌های ترد پارتی امسال قرار می‌گرفت. در این نمایش بیشتر شاهد تریلر‌هایی بودیم که از قبل در کنفراس‌های دیگر دیده بودیم و زمان چندانی را برای نمایش سوپرایز کننده برخی عناوین بزرگ خود صرف نکرد. حتی عنوان Tomb Raider هم که مسلما بزرگ‌ترین عنوان Square Enix برای امسال است، قبلا یک دمو غیر کامل و تعدادی گفته تبلیغاتی از طرف سازندگان دریافت کرده بود.  در این کنفرانس Sqaure Enix مناسب دید که عنوان جدید «Platinum Games» را با تعدادی کانسپت آرت معرفی کند. تصاویر نمایش داده شده آن چنان باید و شاید چیزی درباره بازی به ما نمی‌گفتند، اما این برای یک رونمایی کافی بود.

پس دقیقا چطور عنوانی که در اوایل توسعه به سر می‌برد، نسبت به یک عنوان بزرگ همانند «Avengers»، بیشتر شایسته نمایش است؟ پروژه مربوط به Avengers که هنوز اسم رسمی ندارد، باید در جلو و مرکز توجه کنفرانس قرار می‌گرفت. حتی اگر ما فاصله زیادی از دیدن یک نمایش گیم‌پلی داشته باشیم، تعدادی قطعه کانسپت آرت و یک تریلر CG کافی بود. یک توسعه دهنده از استودیو «Crystal Dynamics» می‌توانست به سادگی درباره چشم انداز بالا برای این عنوان خبر دهد بدون این‌که چیز مشخصی تایید کند. (این عنوان در واقع توسط Crystal Dynamics و Eidos Montreal در حال ساخت است.) آوازه‌ای که اطراف دنیا سینماتیک «Marvel» است و مردمی که شاهد پایان «Infinity War» بوده‌اند، این می‌توانست شگفت‌ انگیز باشد که به این علاقه توجه شود و به همه یادآوری کنند که در حال ساخت عنوانی از Avengers هستند. این عنوان تقریبا یک سال گذشته معرفی شد، حتی کوچک‌ترین جزئیاتی در E3 امسال می‌توانست کافی باشد تا دوباره توجه بازیکن‌های به این بازی جلب شود.

 

Monster Hunter World PC

امسال شرکت Capcom یک E3 غیر معمول شلوغ را داشت. عنوان «Devil May Cry 5» بالاخره معرفی شد و رونمایی درخشان عنوان «Resident Evil 2 Remake» و در ادامه گیم پلی گسترده‌ای از آن. شما به سختی می‌توانید از این کیفیت خروجی در E3 2018 از Capcom ناراضی باشید. اما شرکت کپ کام به صورت عجیب و غریب درباره پورت PC عنوان «Monster Hunter» ساکت بوده است. نسخه PC این عنوان برای عرضه در پاییز امسال معرفی شد؛ بنابراین یک تریلر ساده برای مطمئن شدن افراد که این عنوان هم‌چنان خواهد آمد، حداقل انتظاری بود که می‌توان داشت.

Star Fox Grand Prix

گزارش اخیر درباره وجود یک عنوان «Star Fox» ریسینگ یا همان مسابقه‌ای، همه را سوپرایز کرد و تعدادی رسانه گزارش کرده‌اند که این اطلاعات در واقع درست است.  به طور طبیعی، مراسم E3 صحنه عالی برای معرفی بازی بود. حالا که مراسم تمام شده است، نمی‌توان انکار کرد که نینتندو می‌توانست رونمایی‌هایی بیشتر در نمایش E3 2018 خود داشته باشد. اگر فرض کنیم که گزارشات درست هستند، این بدین معناست که عنوان «Star Fox Grand Prix» در استودیو «Retro» در حال توسعه بوده و قطعا برای رونمایی در مراسم E3 در حال حاضر آماده نبوده است. با این حال، در عنوان «Starlink: Battle for Atlas» محتویاتی برای Star Fox معرفی شد و جای دیگری کلمه Star Fox نشنیدیم.

Mortal Kombat 11

سخت نیست که تصور کرد سازندگان «Mortal Kombat» و «Injustice» یعنی استودیو «NetherRealm» برای معرفی و انتشار عناوین راهکار مشخصی دارند. این موضوع همیشه با رونمایی از یک عنوان در مراسم E3 و یا کمی قبل از آن آغاز می‌شود، سپس در طول سال همراه می‌شود با تکه‌های کوچکی از اطلاعات و گیم‌پلی، قبل از این‌که این عنوان در سه ماه دوم سال پیش رو منتشر شود. استودیو NetherRealm این‌ کار را برای نسخه اول Injustice و Mortal Kombat 10 و Injustice 2 انجام داد؛ بنابراین رونمایی از یک عنوان مرتبط با Mortal Kombat در  E3 2018 تقریبا انتظار می‌رفت.

با این حال مدتی از اتمام مراسم E3 می‌گذرد و خبری از طرف NetherRealm نیست. دقیقا مشخص نیست که چرا استودیو امسال این روند را ادامه نداده، حرکتی که می‌توانست یک سورپرایز جالب به لیست E3 امسال اضافه نماید. شاید استودیو به دنبال این است که عنوان جدید را با شرایط خود در یک رویداد خصوصی در این سال به نمایش بگذارد یا ممکن است ناشر «Warner Bros» استیج سونی را دوست داشته باشد، شاید رونمایی این عنوان را در «Gamescom» یا «PSX» (رویداد PSX برای سونی است) مشاهده کردیم. به هر حال با اطمینان نمی‌شود گفت که MK11 هم‌اکنون در حال توسعه است و چه زمانی به نماشی در خواهد آمد.

Final Fantasy 7 Remake

عنوان «Final Fantasy 7 Remake» در مراسم «E3 2015» رونمایی شد. از آن زمان، شرکت Square Enix عموما از انتشار جزئیاتی درباره این عنوان خودداری کرده است. بسیاری فکر می‌کردند سه سال بعد، حضور آن در مراسم E3 در دستور کار قرار گرفته باشد ولی متاسفانه شرکت Square Enix هیچ چیزی با خود به ارمغان نیاورد و در واقع، مدت زمان زیادی است که درباره Final Fantasy 7 Remake ساکت بوده است. طرفداران به درستی نگران هستند که این عنوان امکان دارد پروژه‌ای از طرف Square Enix باشد که در برزخ توسعه گیر کرده و سال‌ها تا زمانی که ما در واقع بازی‌اش کنیم، فاصله دارد. عنوان «Kingdom Hearts 3» برای ارجاع، سال 2013 معرفی شد و اکنون قرار است حدود شش سال پس از معرفی، منتشر شود. عنوان «Final Fantasy 15» را فراموش نکنیم که حتی در ابتدا کار خود را به عنوان یک عنوان کاملا متفاوت آغاز کرد. با صحبت‌هایی که درباره طراحی کنسول‌های نسل بعد نزدیک‌تر می‌شود، عجیب نیست که می‌بینیم چرا برخی با این نظر که عنوان Final Fantasy 7 Remake یک عنوان نسل بعد است، اتفاق نظر دارند.

Metroid Prime 4

عنوان «Metroid Prime 4» یکی از بزرگ‌ترین رونمایی‌های مراسم «E3 2017» بود. با وجود این‌که چیزی که نمایش داده شد فقط یک لوگو به نشانه تایید یک نسخه جدید از Metroid بود، طرفداران نینتندو بسیار هیجان زده شدند. اگر نینتندو راضی بود که سال گذشته یک لوگو را نشان دهد، قطعا می‌توانست امسال کمی بیشتر درباره این عنوان صحبت نماید.

کنفرانس E3 2018 شرکت نیتندو که از پیش ضبط شده بود و «Nintendo Direct» نام داشت، قطعا می‌توانست از تعداد عناوین بیشتری استفاده کند و یک بروزرسانی کوچک درباره Metroid Prime 4، حتی اگر فقط می‌گفت تیم سازنده سخت در حال کار بر روی آن است، کافی به نظر می رسید. هیچ کس انتظار نداشت که Metroid Prime 4 تمرکز نمایش امسال یا هر چیزی باشد، اما مردم خیال می‌کردند که قرار است چیزی را مشاهده کنند. احتمالا باید یک سال دیگر صبر کنیم تا این‌که نینتندو درباره این پروژه صحبت کند.

Bayonetta 3

عنوان دیگری که در Nintendo Direct رویداد E3 2018 حضور نداشت، «Bayonetta 3» بود. نام Platinum Games بار زیادی را به دوش می‌کشد. به همین خاطر است هنگامی که عنوان «Babylon’s Fall» در کنفرانس Square Enix رونمایی شد شرکت Square Enix مشکلی نداشت که چیز زیادی از این بازی به نمایش نگذارد. نینتندو نیز به طور مشخص این را می‌دانست، این شرکت بودجه دو عنوان از سری «Bayonetta» را تامین کرده است. به همین دلیل است که همانند رونمایی Metroid، هنگامی که Bayonetta 3 در مراسم «The Game Awards 2017» معرفی شد، ما تقریبا فقط یک لوگو را دیدیم.

احتمالا منطقی نیست که بعد از گذشت شش ماه از رونمایی این عنوان، انتظار نمایش کاملی از آن را داشته باشیم، اما برای کسانی که علاقه‌ای به مجموعه‌های پایه و اصلی نینتندو ندارند، یک تریلر از Bayonetta 3 قطعا می‌توانست تعداد بیشتری را به خرید کنسول نینتندو سوییچ ترغیب کند. چیزی که واقعا ناامید کننده‌تر از این غایبان برجسته است، این‌که نینتندو انتظارات افراد را قبل از نمایش کاهش نداد. اگر گفته می‌شد که انتظار اخباری از Metroid و Bayonetta در مراسم E3 نداشته باشیم، ما از ندیدن آن‌ها ناامید نمی‌شدیم.

Skate 4

هیچ راهی نیست که این را اثبات کنیم، اما هر کسی که در حال مشاهده کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 بود فکر کردند که تریلر نشان داده شده مربوط به ورزش اسکیت بورد، عنوان «Skate 4» است. شما فقط می‌بایست چند ثانیه صبر کنید تا متوجه شوید که در واقع این عنوان مستقل مربوط به ورزش اسکیت بورد است که «Session» نام دارد. البته، شرکت EA هرگز اعلام نکرد که در حال کار بر روی یک عنوان جدید Skate است.

همه افراد وقتی که EA سرور‌های عنوان Skate 3 را ناگهانی درست چند روز قبل، دوباره آنلاین کرد فکر کردند که ناشر در حال آماده سازی است تا یک سوپرایز ویژه در E3 داشته باشد. تصور کنید که اگر EA برنامه داشت که «Tony Hawk» را به استیج آورد و عنوان Skate 4 را رونمایی کند. فکر کنید که تا چه اندازه این لحظه واحد می‌توانست همهمه درست کند، حتی اگر این عنوان نام Tony Hawk را روی کاور نداشت. داشتن Tony Hawk به عنوان یک مشاور برای دنباله‌ای از Skate چیز رویایی است، اما به صوت ناامید کننده‌ای این فقط یک رویا بود.

 

Rocksteady New Project

عنوان «Batman Arkham Knight» تقریبا سه سال قبل منتشر شد. اگر شما محتویات بعد از انتشار بازی را حساب نکنید، استودیو «Rocksteady» خیلی ساکت بوده و کسی نمی‌داند در این سه سال این استودیو چه کار کرده است. استودیو Rocksteady بر روی یک عنوان «Superman» کار می‌کند؟ یک «Batman» جدید یا شاید هم «Justice League»؟

یا این استودیو در مجموع از کمیک‌ها دوری کرده تا چیزی کاملا جدید خلق کند؟ هر کدام از آن‌ها یک نظریه خوب را به وجود می‌آورد و شایعات مختلف برای چندین سال تلاش کرده‌اند تا اطلاعاتی از بازی را افشا کنند. حتی خود استودیو نیز می‌داند طرفداران ناامید شدند که رونمایی از طرف Rocksteady در E3 امسال ندیده‌اند. یکی از بنیان گذاران این استودیو آقای «Sefton Hill» توییتی منتشر کرده‌ تا روشن کند که تیم سازنده، هم‌چنان در حال کار بر روی پروژه بعدی است و می‌دانند که برخی از طرفداران از ندیدن این پروژه ناامید شده‌اند و آن‌ها از صبر طرفداران تشکر می‌کنند.

*این مقاله ترجمه‌ای از مقاله «VG247» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا