مقالاتمقاله های ویژه

Tehran Game Convention 2017؛ رویدادی برای شناساندن صنعت گیم ایران

بخش طراحی بازی

David Baron

یکی از دولوپرهای با تجربه صنعت گیم با چندین سال سابقه کار بر روی عناوین مستقل، AAA، موبایل و واقعیت مجازی. در طی سال‌ها حضور خود در صنعت گیم، دیوید بارون توانسته است تا در پروژه‌های مختلف به عنوان مهندس، لول دیزاینر و طراح حضور داشته باشد. موضوعی که باعث کسب مهارت او در زمینه‌های مختلف شده است. در همایش امسال او درباره رابطه افسردگی و طراحی بازی و تلاش برای درک این بیماری از طریق گیم دیزاینینگ صحبت خواهد کرد.

Wolfgang Walk

25 سال از زمان آغاز فعالیت ولفگنگ واک به عنوان بازیساز می‌گذرد. او در 1995 به عنوان نویسنده و تولید کننده داخلی به  Blue Byte پیوست. سپس در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ عضوی از Massive Development بود و از ۲۰۰۶ به عنوان بازیساز مستقل در زمینه‌هایی چون طراحی، نویسندگی، کارگردانی و تولید کنندگی مشغول به فعالیت و تدریس در دانشگاه‌های آلمان است. او پیرامون مفهوم و ذات بازی‌های سبک‌های مختلف و تفاوت آن‌ها با یکدیگر صحبت خواهد کرد.

Rayna Anderson

بعید است که گیمر باشید اما نام ایدوس مونترال به گوشتان نخورده باشد. استدیویی که در سال ۲۰۱۱ با Deus Ex: Human Revolution سری Deus Ex را احیا کرد، در ساخت دو عنوان عرضه شده از ریبوت سری Tomb Raider نقش داشت و تلاشی، هرچند ناموفق را برای احیای سری Thief انجام داد. یکی از اعضای تیم ایدوس مونترال که در تهران حضور خواهد یافت، راینا اندرسون است؛ نریتیو دیزاینر استدیو که در زمینه روانشناسی نیز اطلاعاتی دارد و قریب به یک دهه است که بر روی عناوین مختلف کار می‌کند. آخرین عنوان قابل ذکر او بازی موفق Deus Ex: Mankind Divided است که در سال گذشته عرضه شد. توسعه داستان، کاراکترها، دنیاها و… عناوین و بازی‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند، به طریقی که نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد، یکی از چالش‌های بازی سازان است که اندرسون به آن خواهد پرداخت.

Brie Code

کارمند سابق یوبی سافت، سابقه کار بر روی سه عنوان از سری Assassin’s Creed  و بازی Child of Light را با خود یدک می‌کشد و در حال حاضر مدیرعامل استدیو مستقل Tru Luv Media است. مبحث صحبت او درباره چرایی عدم تمایل افراد به بازی های AAA، افزایش محبوبیت بازی‌های موبایل و ارایه راهکارهایی برای تغییر این موضوع خواهد بود.

Christopher Mitchell

مربی ارشد در Vancouver Film School، از اولین افراد برنده جایزه گروه نویسندگان آمریکا در صنعت گیم است که سابقه کار بر روی عنوانی چون Crash Bandicoot را نیز دارد. برهم زدن انتظارات گیمرها و شگفت زده و جذب کردن آن‌ها از طریق تغییر در طراحی بازی‌ها صحبت‌های اصلی او در TGC 2017 را تشکیل خواهد داد.

Ivan Myakishev

با ۱۲ سال سابقه کار در صنعت گیم، ایوان میاکیشو به عنوان طراح مرحله در ساخت عنوان های AAA مختلف از جمله Heroes of Might And Magic V و بسته‌های الحاقی آن دخیل بوده است. همچنین وی به عنوان آنالیزور استدیو Wargaming در ساخت بازی World of Tanks نیز نقش داشته است. بررسی میزان رندوم بودن آیتم‌ها، ساختار و فرمول‌های استفاده شده به این منظور در عنوان کلش رویال، با توجه به اینکه ارایه رندوم آیتم شالوده این بازی را تشکیل می‌دهد، موردی است که میاکیشو به آن خواهد پرداخت.

Ario Jafarzadeh

از دیگر اعضای حاضر استدیو کینگ که در TGC 2017 حضور خواهد یافت. او پیش از پیوستن به کینگ برای شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و گوگل مشغول به کار بوده است. در بحث تعاملی وی با حاضران در همایش امسال، او به بررسی Google’s Design Sprint process و تاثیر آن در حل سخت‌ترین مشکلات طراحی تیم‌های بازیسازی و یافتن راه‌های خلاقانه حل مسایل خواهد پرداخت.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5برگهٔ بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا