مقالاتمقاله های ویژه

Tehran Game Convention 2017؛ رویدادی برای شناساندن صنعت گیم ایران

بخش هنری

Henry LaBounta

کارمند اسبق Microsoft Studios  و Chief Visual Officer کنونی زینگا (Zynga)، هنری لابونتا دارای بیش از 25 سال سابقه کار در صنعت گیم، فیلم سازی و ساخت انیمیشن است. اولین مشارکت او در ساخت یک بازی با SSX 3 و در کمپانی EA به عنوان کارگردان هنری شکل گرفت. پس از آن لابونتا کار خود را به عنوان کارگردان هنری Need For Speed: Hot Pursuit در استدیو Critrion ادامه داد. از دیگر عناوینی که وی در ساخت آن‌ها مشارکت داشته است می توان از NFS: Most Wanted و Burnout Paradise نام برد.

همانطور که ذکر شد تجربه هنری لابونتا تنها به صنعت گیم ختم نمی‌شود. در صنعت فیلم سازی نیز وی دارای تجارب مختلفی از جمله حضور به عنوان ناظر جلوه‌های بصری در دو فیلم موفق گزارش اقلیت و هوش مصنوعی استیون اسپیلبرگ است. همچنین او موفق به دریافت جایزه بفتا برای فیلم Twister شده است.

در همایش گیم تهران، لابونتا در مورد اهمیت نگاه کردن درست هنرمند در ساخت جلوه‌های دیداری صحبت خواهد کرد. سمینار ایشان، هم شامل جنبه‌های تکنیکی و هم هنری خواهد شد که به درد فعالان عرصه فیلم و سینما و البته فعالان صنعت بازی سازی خواهد خورد.

Hani Abu-Ghazaleh

با بیش از ۱۷ سال سابقه مشارکت در ساخت عناوین بزرگ و کوچک برای کمپانی‌های یونیورسال، اکتیویژن و اسکوئر انیکس، هانی ابو غزاله اکنون به عنوان کارگردان هنری استدیو ابوظبی یوبی‌سافت مشغول به کار است. شاید بتوان گفت Sleeping Dogs آشناترین عنوان ابوغزاله برای گیمرهای ایرانی باشد. نحوه کارگردانی هنری در ساخت بازی‌های AAA  و موبایل، با توجه به تفاوت‌های موجود در میزان بودجه، ابعاد پروژه و… اصلی ترین موضوع مورد بحث ابوغزاله در همایش بازی تهران خواهد بود.

Richard Kemp

کارمند کنونی کمپانی Natural Motion و دارای تخصص در پردازش هنری و Post Processing. موضوع مورد صحبت او در رابطه با پروسه تهیه طراحی‌های هنری عنوان  Dawn of Titans، خلق عناوین سه بعدی با کیفیت بر روی گوشی‌های هوشمند و نحوه مدیریت تیمی به منظور ارتقا توانایی‌های اعضا خواهد بود.

Peter Ridgway

استدیو King را همگان با سری بازی‌های Candy Crash می‌شناسند. عناوینی عرضه شده برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند که توانستند خیل عظیمی از افراد عادی و گیمرهای کژوال را به خود جذب کنند. یکی از اعضای استدیو King که در TGC 2017 حضور خواهند داشت، Peter Ridgway است. فردی با ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت گیم در کمپانی‌هایی چون سونی، مایکروسافت و Codemasters که مهارت اصلیش مدیریت و نظم دهی تیم‌های بازی سازی است. در کنفرانس امسال او درباره نحوه برداشت ایده بازی‌ها با توجه به طرح های مفهومی آن‌ها و همچنین طریقه برنامه ریزی درست به منظور پیشبرد اهداف تعیین شده صحبت خواهد کرد.

Julian Kenning

به عنوان طراح کاراکتر در Natural Motion، ژولین کنینگ به واسطه تجربه طولانی مدت کار در استدیوهای کوچک و بزرگ همچون  IO-Interactive(سازنده سری Hitman)، مهارت بسیاری در زمینه طراحی هنری دارد. کار کردن با بودجه بسیار محدود در اوایل دوره کاری و کسب تجارب هنری در زمینه‌هایی به غیر از بازی‌های رایانه‌ای، سبب شده تا او بتواند مهارت لازم برای بهره بردن از حداکثر تونایی‌ها در کنار مدیریت محدودیت‌ها را کسب کند. مبحث مورد صحبت ایشان مقایسه طراحی هنری برای بازی‌های موبایل و عناوین کنسولی و دلیل جذابیت کلی طراحی هنری عناوین موبایل خواهد بود.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5برگهٔ بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا