مقالات

Sony Smart Watch

تا به امروز فیلمهای جاسوسی و  Sci-Fi زیادی را  دیده اید که از تکنولوژی ها نوین و دور از ذهنی در انها استفاده میشود ، برای مثال در سری فیلمهای جمیزباند  مامور 007 با وسایل و Gadget های متنوع به جنگ دشمنان میرود ، اما ایا فکر کرده اید که شاید این تکنولوژیهای عجیب و غریب روزی به واقعیت بپیوندد؟

بلی ، امروز با یکی از این تکنولوژی های جدید که توسط شرکت سونی ساخته شده و به دست ما رسیده در خدمت شما خواننده های گرامی هستیم.

نام این محصول Sony SmartWatch است.شاید در ابتدا نام این محصول خیلی خاص به نظر نیاید اما صبر کنید و با گوشه ای از قابلیتهای این ساعت اشنا شوید ، شاید نظرتان عوض شد!!!

شرکت سونی بعد از فسخ مشارکت با سرکت اریکسون سر وسامان اساسی به محصولات خود خصوصآ در زمینه Smart Phone و وسایل جانبی ان داد.

یکی از همین ابزارها جانبی ساعت هوشمند است که برای گوشیهایی با سیستم عامل Android عرضه کرده ، البته مدلهایی شبیه به این هم ساخته شده ست اما از لحاظ کیفیت و تنوع در کارکرد به SmartWatch نمیرسند.

در زیر به باز کردن این محصول و نگاهی اجمالی به قابلیتهای ان خواهیم پرداخت.

طبق معمول اکثر محصولات سونی ، بسته بندی و رنگ بندی جعبه بسیار شکیل و با ظرافت طراحی شده و بیننده را به ناگاه به سمت و سوی خود میکشد.

بر روی Box این ساعت اطلاعاتی در مورد محتویات داخلی ان ، میزان زمان کارکرد ، تکنولوژی به کار رفته و رنگ بندی های دیگر از این محصول وجود دارد.در عین حال بر روی جعیه ذکر شده فقط با دیوایسهای اندروید هماهنگ است.

بعد از باز کردن درب جعبه میبینیم که چندیدن کاتالوگ و راهنمای استفاده به زبانهای گوناگون در کنار جعبه قرار داده شده و وسایل اضافی بصورت زیرکانه در زیر جعبه داخلی قرار گرفته اند.

خب نوبت میرسه به لوازم همراه این ساعت:

1 عدد بند مخصوص با لوگوی حک شده شرکت سونی به رنگ مشکی و از جنسی بسیار نرم و خوش ساخت.

1 عدد سیم شارژر مخصوص.

1 جفت بست مخصوص بند ساعت

1 عدد پایه مخصوص فلزی برای اینکه اگر از بند ساعت موجود نخواستید استفاده کنید یا خوشتان نیامد ، از پایه و بستهای همراه برای بند ساعت دلخواه خود بهره ببرید.

1 یک عدد ساعت مربعی شکل که در قسمت زیرش گیره ای کلیپس مانند طراحی شده برای قرار گرفتن در بند مخصوص و یا پایه ساعت و یا برای اتصال به لباس یا کیف.

شارژ این SmartWatch به استناد سایت سونی در حدود 4-3 روز و در زمان استفاده مداوم در حدود 1 روز دوام خواهد داشت . زمان شارژ هم تقریبآ کمتر از 2 ساعت  طول میکشد.

اما نحوه کار این وسیله چگونه است ؟

ابتدا میبایست برنامه ای با نام LiveView Manager را از مارکت اندروید دانلود کنید و ان را بر روی گوشی و یا تبلت خود نصب نمایید. بعد از ان Bluetooth گوشی را روشن کنید و گزینه ی Scan را بزنید ، از طرف دیگر دکمه Power ساعت را که در سمت راست ان قرار دارد برای چند ثانیه نگه دارید تا وارد سیستم Pairing شود پس از چند لحظه دستگاه و ساعت یکدیگر را شناخته و به هم کانکت میشوند.

حال ساعت شروع به اپدیت کردن فریمور خود از طریق برنامه ی که در بالا توضیح دادیم میکند و سپس اماده کار میشود.

جالب است بدانید که نحوه نصب برنامه های مربوط به این وسیله در گوشی خودتان انجام میشود اما ایکون برنامه بر روی ساعت ظاهر میشود به این معنی که خود دستگاه مستقیما چیزی را بر روی خود ذخیره نمیکند و فقط برنامه ها را از طریق بلوتوث از روی موبایلیتان اجرا میکند.

صفحه ساعت تمامآ لمسی است و تنها دکمه موجود در ان ، دکمه خاموش و روشن کردن است.

اما کارایی های این ساعت چیست ؟

در اینجا فقط به شرح 3 مورد از برنامه های متنوع ان میپردازیم.

1. VFinder : برنامه بسیار جالب که با روشن کردن دوربین پشت موبایلتان وانداختن تصاویر نشان داده شده به شما امکان دیدن محیط اطراف را از طریق صفحه نمایش ساعت به شما میدهد.

2. Call Handling : این امکان را به شما میدهد ، زمانی که کسی با شما تماس میگیرد و گوشیتان در جیبتان است و یا در دسترستان نیست با نمایش دادن نام و ID تماس گیرنده شما را از این امر مطلع میسازد.

3.GPS Map : برنامه ایست که با اتصال به اپلیکیشن Google Map در گوشی یا تبلت ، جایی که در ان هستید را به صورت کاملا واضح بر روی نمایشگر ساعت نشان میدهد.

این چند برنامه تنها بخش کوچکی از امکانات این ساعت است و میتوانید با مراجعه به مارکت اندروید موارد بیشتری را نیز پیدا کنید.

در انتها هم توجه شما را به 2 نکته جالب جلب میکنم که کمتر در معرفی این محصول بیان شده :

1.قابلیت Shake it To Wake it : این امکان را به شما میدهد که فقط با تکان دادن و یا حرکت دادن سریع ساعت بدون انکه از دکمه Power برای روشن و خاموش شدن استفاده کنید صفحه ساعت را روشن کنید و به منوها دسترسی پیدا کنید.

2.قابلیت استفاده در زمان اتمام باتری : جالبه است که اکثر گوشی های هوشمند برای اینکه به باتری صدمه کمتر زده شود قبل از اتمام کامل باتری صفحه نمایش را کاملا خاموش میکنند و عملا تا زمانی که گوشی را به شارژ نزنید نمیتوانید از ان استفاده کنید اما این ساعت این امکان را دارد که همچنان با موبایل در ارتباط باشد و تمامی برنامه ها را بدون کوچکترین خللی (با اینکه گوشی قابل استفاده نیست) اجرا نماید حتی برنامه هایی مثل VFinder !!! و یا برقراری تماس و جواب دادن ان بوسیله هدست بلوتوث.

در کل این وسیله تقریبا گران داری مزایای بسیاری است خصوصا برای کسانی که از گوشیهای اندروید استفاده میکنند و با توجه به سابقه شرکت سونی از پشتیبانی نرم افزاری محصولات خود هیچ نگرانی از بابت اپدیت بودن دستگاه نخواهید داشت.

اگر میخواهید مثل من از تکنولوژی های خاص ودر عین حال راحت و همه فن حریف استفاده کنید و در ضمن دیگران را با عجیب بودنش تحت تاثیر قرار دهید لحظه ای در خرید این وسیله درنگ نکنید.laugh

نام محصول : Sony SmartWatch

کشور سازنده : China

قیمت جهانی : 150$

ایا در ایران موجود است ؟ : بلی

قیمت در ایران : بین 290-255 هزار تومان

تنوع رنگ : بندهای ساعت در رنگهای : مشکی- صورتی-خاکستری-سفید-سبز-ابی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا