مقالات

معرفی Samsung Galaxy Note II

Samsung Galaxy Note II,Samsung Galaxy Note II,

با سلام خدمت شما خوانندگان گرامی بعد از غیبت 6 ماهِ در خدمت شما دوست داران تکنولوژی و فن اوری هستیم با Unboxing  و نقد یکی دیگر از شاخص ترین محصولات موجود در بازار ، در شاخه تبلت و موبایل.

در این مطلب Unboxing سامسونگ گلکسی نوت 2  را خدمتتان عرضه میداریم و همینطور در خلال توضیحات ارائه شده نقد مختصری نیز بر عملکرد و نقاط ضعف و قوت این محصول خواهیم داشت.

همانطور که میدانید شرکت سامسونگ چند سالی است که وارد بازار داغ موبایل و تبلت شده و توانسته با استفاده از توانایی ها مهندسین خود و پشتوانه قوی مالی و همینطور تقلید از بزرگان ، خود را به یکی از مطرح ترین تولید کنندگان گوشی های همراه و تبلت بدل کند ، طوریکه در سال 2013 قرار است میزان نیم میلیارد گوشی و تبلت این شرکت وارد بازارهای جهانی شود.

محصول پیش رو را میتوان یکی از شاخص ترین و تکمیل ترین گوشی تبلت (فبلت) ساخت این شرکت دانست که توانسته با پشت سر گذاشتن رقبای سرسختی مانند HTC ، LG ،Asus خود را شانه به شانه محصول تازه معرفی شده شرکت اپل یعنی iPhone 5 برساند و حتی در موارد از ان پیشی بگیرد.

خوب حال به سراغ باز کردن جعبه این محصول و دیدن محتویات داخل ان برویم.

در نگاه اول بر طبق رویه محصولات سامسونگ شما با یک پک ساده اما شیک روبرو خواهید شد ، که بر روی جعبه عکسی از خود محصول ، نوع رنگ ان و میزان حافظه داخلی دستگاه ذکر شده و در پشت جعبه نیز مشخصات فنی و قابلیتهای سخت افزاری نوشته شده است.

از قابلیتهای سخت افزاری ان میتوان به صفحه 5.5 اینچی HD Super Amoled ، سی پی یو Quad Core Exynos 4412 ، پشتیبانی از تکنولوژی NFC ، بلوتوث ورژن 4 ، ورژن اندروید Jelly Bean نسخه 4.1.1 نام برد که همین چند نکته باعث تمایز اساسی بین این دستگاه با سایر محصولات هم رده خود میباشد.

بعد از باز کردن جعبه خود دستگاه رو مشاهده خواهید کرد و در قسمت زیرین جعبه دفترچه های Quick Start ، باتری 3100mah ، هدست سیمی (قابلیت انتن برای رادیوFM)  برای شنیدن موزیک و فیلم و همچنین جواب دادن به Icoming Call ها ، شارژر (که بنا به مناطق مختلف به صورت 3 شاخه و یا 2 شاخه عرضه میشوند) و در نهایت کابل سفید USB به Mini USB برای اتصال به شارژر و اتصال به PC.

Note II در مقایسه با نوت 1 دارای صفحه بزرگتر ، 600mah باتری بیشتر ، صفحه HD ، چیپست گرافیکی قویتر و نیز S Pen (همان قلم طراحی شده مخصوص سری Note) ، حساستر است.

اما همانطور که همیشه یک وسیله 100% ایده ال نیست و دارای معایب نیز هست ، درباره Note 2 نیز صدق میکند.

متاسفانه سامسونگ همچنان به روند ساخت بدنه های پلاستیکی ادامه میدهد که این مورد به خودی خود خیلی ها را از خرید محصولات این شرکت منصرف میکند.

از ایرادات دیگر در این فبلت اندازه کوچک دکمه های Power و ولوم ان است که بسیار ظریف گونه ساخته شده و کسانی را که سابقه کار با تبلت را دارند اذیت میکند.

شاید ایراد دیگری که به توان به این دستگاه گرفت وجود دکمه فیزیکی Home است که انتظار میرفت مانند HTC ان را به صورت تاچ طراحی کند.

ولی در هر حال اگر جنبه های مثبت و منفی این دیوایس را 2 کفه ی ترازو در نظر بگیریم قطعا کفه مثبت بسیار سنگین تر خواهد بود.

برای مثال یکی از این موارد مثبت صفحه نمایش Note 2 است برای این موضوع  من مقایسه ساده ایی بین 2 صفحه Amoled دستگاه Ps Vita و Note 2 داشتم تا ببینم واقعا چقدر میتواند این صفحه نمایش بهتر و با کیفیت تر باشد.

همانطور که تا حدودی در عکس مشاهده میکنید کنتراست ، وضوح و شفافیت رنگها به طور باور نکردندی از صفحه ویتا بالاتر بوده ، که این نشان از کیفیت بینظیر صفحات Amoled و پیشرفت در بهینه کردن و بالا بردن کیفیت این نوع نمایشگرهاست.

از دیگر موارد جدید و مختص این گوشی میتوان به قابلیت های جدید S Pen به نام Air View اشاره کرد ، این تکنولوژی بر پایه سیستم Floatin Touch طراحی شده منتها با این تفاوت که ، سامسونگ فرای این تکنولوژی پیش رفته و توانسته Features های مانند Popup Note , Easy Clip ,Idea Visualizer  را برای این قلم ، خلق کند.

و مورد اخر در باره این دستگاه چیپست Exynos 4412 ساخت شرکت سامسونگ است که توانسته با ویژگیها و انعطاف بیشتر نسبت به رقبای خود مانند Tegra 3 و Snapdragon S4 در اجرای بازی ها و برنامه های سنگین در Benchmark های مختلف سر بلند بیرون اید.

هر چند این نکته را باید مورد توجه قرار داد  که وجود 2GB رم در سخت افزار Note II باعث شده عملکرد این دستگاه در Multitasking بسیار بالا باشد طوری که کمترین میزان Delay و افت فریم ریت را در منو ها و برنامه ها شاهد هستیم.

کلام اخر اینکه اگر شما یک Android باز حرفه ایی هستید و یا از سیستم عاملهای دیگر مثل iOS و … خسته شده اید و در عین حال توانایی مالی مناسبی نیز دارید بدون شک این گوشی تبلت میتواند شما را تا مدتها از خرید و تعویض موبایل بی نیاز گرداند.

نام محصول : Samsung Galaxy Note II

کشور سازنده : بنا به مناطق مختلف متفاوت است.(ساخت کره یا چین یا ویتنام )

قیمت جهانی : 650 $

ایا در ایران موجود است ؟ : بلی

قیمت در ایران : بین 2 میلیون و یکصد هزار تومان تا 2 میلیون و 300 هزار تومان (بنا به داشتن گارانتی و انصاف فروشنده !!! )

تنوع رنگ : فعلا 2 رنگ White و Titanium Grey ان در بازار موجود است.

” alt=”” />

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا