راهنمای بازی ها

راهنمای بازی پوکمون گو

شاید سوالی که بسیاری از آدمها روی کره‌ی زمین در حال حاضر از خود میپرسند این است که Pokemon GO دقیقا چیست؟ در مقاله‌ معرف بازی پوکمون توضیحاتی در این مورد داده شده است، برای کسب اطلاعات اولیه بهتر است ابتدا آن مقاله را مطالعه کنید. برای مشاهده مطالب بیشتر بخش راهنمای بازی ها را جستجو کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به همه‌ی سوالاتی که احتمالا ذهن شمارا مشغول کرده‌اند پاسخ دهیم.

آیا من تنها کسی هستم که پوکمون گو بازی نمیکند!؟

خیر. طبق گزارشات در حال حاضر بازی بیش از 20 میلیون بار دانلود شده است و طبق آمار، چیزی در حدود 170 میلیون نفر از مردم آمریکا اسمارت فون دارند. یعنی کمی بیشتر از 10% مردم آمریکا در حال حاضر Pokemon GO بازی میکنند. پس شما تنها نیستید!

چطور وارد بازی شوم؟

2 راه برای ورود به بازی وجود دارد، که روش ساده تر استفاده کردن از شناسه کاربری گوگل (Google Account) است. همچنین کاربران میتوانند با ثبت نام در Pokemon Trainer Club وارد بازی شوند. ثبت نام از این طریق منجر به مشترک شدن شما در خبرنامه بازی میشود که در بعضی از مواقع کد هایی را جهت دریافت پوکمون های کمیاب در اختیار شما میگذارد. کاربران ایرانی جهت انجام این بازی باید IP آدرس خود را تغییر دهند.

آیا Pokemon GO واقعا بازی خوبیست؟

بستگی به تعریف شما از خوب دارد. اما بازی قطعا جذاب است. Pokemon GO به طور کلی در گیم‌پلی خلاصه میشود و از نظر گرافیکی یا حتی صداگذاری حرفی برای گفتن ندارد. هرچند که از ابتدا هدف سازندگان هم چنین نبوده است. در حال حاضر بازی باگ‌های زیادی دارد و سرورهای شلوغ بازی مرتبا قطع میشوند. اگر اهل گشت و گذار و اکتشاف هستید احتمالا از بازی لذت خواهید برد. ولی اگه ترجیح میدهید روی صندلی خود لم داده و با کنترلر کنسول یا موس و کیبورد بازی کنید، Pokemon GO جذابیتی برای شما نخواهد داشت.

آیا انجام بازی میتواند خطرناک باشد؟

با توجه به اینکه برای انجام بازی باید در محیط بیرون از خانه باشید و برای پیدا کردن و گرفتن پوکمون باید تمام توجه خود را به صفحه گوشی معطوف کنید، احتمال برخورد با عابران پیاده، زمین خوردن، تصادف و همچنین گم شدن وجود دارد. همچنین بسته به محل زندگی شما آسیبهای فیزیکی نیز محتمل هستند.
گزارشهایی مبنی بر سرقت از کسانی که در حال انجام بازی بوده‌اند نیز در اینترنت پخش شده است.
از نظر امنیت اطلاعات، شرکت سازنده بازی یعنی Niantic به دلیل سطح دسترسی بسیار زیاد بازی به قسمت‌های مختلف گوشی مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق اعلام شرکت سازنده، بازی ممکن است به آدرس ایمیل، آدرس IP، صفحات اینترنتی که قبل از ورود به بازی آنها را باز کرده بودید و … دسترسی داشته باشد. همچنین اگر از طریق اکانت گوگل وارد بازی میشوید، این احتمال وجود دارد که بازی به اطلاعات ایمیل شما نیز دسترسی داشته باشد.

چرا سرورهای بازی دائما هنگ می‌کنند و یا غیر فعال هستند؟

جواب خیلی واضح است. تب Pokemon GO همه جا را فرا گرفته و تعداد افرادی که به صورت همزمان در بازی آنلاین هستند آنقدر زیاد است که سرورهای بازی هنگ میکنند. احتمال اینکه مشکلات سرور همچنان ادامه داشته باشد زیاد است و باید تا کم شدن تب بازی و مشخص شدن تعداد تخمینی بازی کنندگان ثابت و افزایش تعداد سرورها نسبت به تعداد بازی کنندگان صبر کنید.

بازی چقدر از حجم دیتای موبایل و باطری مصرف میکند؟

Pokemon GO یک بازی کاملا آنلاین است و با توجه به اینکه برای انجام آن باید بیرون از خانه باشید، احتمال دسترسی به WiFi پائین است. پس در بیشتر اوقات باید از دیتای موبایل خود استفاده کنید. پس قبل از شروع بازی مطمعن شوید که قصد دارید ماهیانه چه مبلغی برای حجم اینترنت موبایل خود کنار بگذارید!
در مورد مصرف باطری، با توجه به اینکه صفحه گوشی شما باید همیشه روشن باشد و همچنین دیتا و دوربین نیز از ملزومات انجام بازی هستند، احتمال اینکه باطری گوشی شما ظرف 2-3 ساعت تمام بشود بالاست. شاید کم کردن نور LCD از سرعت خالی شدن شارژ گوشی بکاهد اما با این حال بهترین گزینه همراه داشتن شارژر و پاور بانک است.

جریان اردوگاه آشویتس و موزه و ایستگاه پلیس چیه!؟

مکانهایی به نام Pokestop در بازی وجود دارند که بازیکنان میتوانند آیتمهای مختلفی که به پیدا کردن و گرفتن پوکمونها کمک میکنند را در آنجا به دست بیاورند. این مکانها طبق اطلاعاتی که بازیکنان Ingress (بازی قبلی شرکت Niantic) برای شرکت ارسال کرده‌اند، مشخص میشود. بدین ترتیب ممکن است یک موزه یا ایستگاه پلیس یا کتابخانه در واقع یک Pokestop باشد و بازیکنان در آن مکانها تجمع کرده و مشغول بازی شوند. حل این مشکل نیازمند همکاری شرکت سازنده و البته بازیکنان است. در درجه اول شرکت باید Pokestopهایی که در مکانهای نامناسب قرار دارند را حذف کرده یا به جای دیگری منتقل کند و در درجه دوم بازیکنان باید از باز کردن بازی در چنین مکانهایی خودداری کنند چرا که در هر مکانی که بازی فعال باشد، امکان ظاهر شدن پوکمون وجود دارد. این بدان معناست که حتی اگر سازنده بازی جای Pokestopها را تغییر دهد، تا زمانی که بازیکنان از انجام بازی در مکانهای نامتعارف دست نکشند، مشکل رفع نخواهد شد.

آیا امکان تقلب در بازی وجود دارد؟

بله.
مانند بسیاری از بازیهای موبایل امروزی، در Pokemon GO امکان خرید آیتمهای مختلف برای کمک به پیدا کردن و گرفتن پوکمون وجود دارد. بدین ترتیب کسانی که در بازی پول خرج میکنند نسبت به کسانی که به صورت رایگان بازی میکنند همیشه یک قدم جلوتر هستند.
همچنین استفاده از برنامه‌هایی که موقعیت جغرافیایی شما را تغییر میدهند هم یکی از روشهای تقلب در بازیست. انواع مختلف پوکمونها بسته به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی بازیکنان در بازی نمایان میشوند. به عنوان مثال اگر کسی بتواند موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهد، میتواند در حالی که در یک پارک در حال قدم زدن است، پوکمونهای آبزی که عموما در نزدیکی آب و مکانهای مرطوب ظاهر میشوند را پیدا کرده و بگیرد.

مکانیزم بازی دقیقا به چه صورت است؟

به زبان ساده، LCD گوشی شما نقشه‌ی مکانی که در آن قرار دارید را نشان میدهد. با راه رفتن در محیط، بازی مکان شما در دنیای واقعی را پیدا میکند و گونه‌‎های مختلف پوکمون در نزدیکی شما ظاهر میشوند. سپس بازی شما را راهنمایی میکند که پوکمون چقدر با شما فاصله دارد. زمانی که به اندازه کافی به پوکمون نزدیک شدید، میتوانید دوربین گوشی را باز کرده و پوکمون را ببینید و سپس با پرتاب Pokeball آنرا بگیرید.

چگونه در بازی برنده شوم؟

شاید برنده شدن در Pokemon GO مفهوم متفاوتی با سایر بازیها داشته باشد. شما میتوانید سعی کنید تا همه‌ی 150 نوع پوکمون موجود در بازی را پیدا کرده و بگیرید، به سطح 30 برسید و عنوان Master Trainer را کسب کنید و یا همه‌ی باشگاههای نزدیک به منطقه خود را از آن خود کنید.

Pokemon GO برای کدام گروههای سنی مناسب است؟

میتوان گفت برای همه‌ی گروههای سنی. شاید بیشترین مخاطب کارتونهای پوکمون را کودکان تشکیل دهند، اما وقتی که صحبت از پیدا کردن و گرفتن پوکمون ها میشود، کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال معنی ندارد!

آیا بازی رایگان است؟

هم بله و هم خیر. دانلود و انجام بازی کاملا رایگان است اما مانند بسیاری دیگر از بازیها از جمله Clash of Clans، آیتمهایی در بازی وجود دارند که به پیدا کردن و گرفتن پوکمونها کمک میکنند و میتوانید این آیتمها را خریداری کنید. با این وجود انجام بازی بدون اینکه حتی 1 ریال هزینه کنید هم کاملا امکان پذیر است.

Mew چیست!؟

یکی از نادرترین گونه‌های پوکمون که هنوز در بازی نمایان نشده است ولی یکی از بازیکنان با جستجو در کدهای بازی وجود Mew را تائید کرده است. شاید در آپدیتهای بعدی این گونه بسیار کمیاب به بازی اضافه شود.

آیا میتوانم Pokemon GO را روی کنسول یا تلویزیون بازی کنم؟

خیر. Pokemon GO فقط بر روی گوشیهای موبایل با سیستم عامل iOS و Android منتشر شده است.

چرا Pokemon GO تا این حد محبوب شده است؟

دلایل زیادی برای محبوبیت بازی وجود دارد که مهمترین آنها حس نوستالوژی نسبت به سری پوکمون است. شاید پوکمون در ایران زیاد شناخته شده و محبوب نباشد اما در کشورهایی مثل ژاپن و آمریکا به شدت پرطرفدار است. دلیل دیگر محبوبیت بازی این است که بازیکن را مجبور میکند تا از خانه خارج شده و در دنیای واقعی به گشت و گذار و اکتشاف بپردازد در حالیکه سایر بازیها بازیکنان را به اتاق نشیمن خانه محدود میکنند.

آیا Pokemon GO بازی سختی است؟

خیر. مکانیزمهای بازی به نسبت ساده هستند و پس از کمی جست و جو در محیط بازی، کاملا با آنها آشنا میشوید. بزرگترین چالش پیش روی شما اتصال به به کانکشن قدرتمند اینترنت است. ضمن اینکه در حال حاضر بازی باگهای زیادی دارد.

جریان زورگیری‌ چیه!؟

یکی از ویژگیهای بازی این است که بازیکنان میتوانند با استفاده از یکی از ابزارهای موجود در بازی، پوکمون ها را به سمت Pokestopها بکشانند. این پوکمون ها برای همه افرادی که در آن منطقه مشغول بازی کردن هستند قابل مشاهده خواهند بود و بازیکنان با مراجعه به آن Pokestop میتوانند برای گرفتن پوکمون تلاش کنند. طبق گزارشات، عده‌ای زورگیر با استفاده از این ویژگی در مناطق خلوت، بچه‌ها را به مکان مورد نظرشان کشانده و از آنها زورگیری کرده‌اند. این ویژگی در حالت عادی نمیتواند چندان خطرناک باشد اما اگر در نیمه‌های شب و در مکانی خلوت کسی از این ویژگی استفاده کرد، بهتر است آن را نادیده بگیرید.

AR یا Augmented Reality چیست؟

AR در واقع همان چیزیست که پوکمون‌ها را از دریچه دوربین گوشی و در دنیای واقعی به شما نشان میدهد. به زبان ساده، AR از دوربین گوشی شما استفاده میکند و یک پوکمون را بر روی چیزی که از دوربین گوشی میبینید قرار میدهد.

Pokemo GO در کدام کشورها منتشر شده است؟

در حال حاضر بازی در بیش از 30 کشور در قاره‌های اروپا، آمریکا و اقیانوسیه منتشر شده است و هنوز خبری از انتشار رسمی بازی در قاره آسیا و ایران نیست و همچنان برای اتصال به سرورهای بازی در ایران باید آدرس IP خود را تغییر دهید.

من بازی را دانلود کردم، اما نمیتوانم بازی کنم!

اگر داخل ایران هستید، برای اتصال به سرورهای بازی نیاز به تغییر آدرس IP دارید. اگر این کار را انجام داده‌اید ولی همچنان به سرورهای بازی متصل نمیشوید، احتمالا ترافیک سرورها بالاست. سرورهای بازی به دلیل هجوم ناگهانی و غیر قابل پیش بینی بازیکنان مرتبا از دسترس خارج میشوند و تنها کاری که در حال حاضر میتوان انجام داد صبر کردن و تلاش مجدد بعد از چند دقیقه است.

برای پیدا کردن پوکمون، بازی باید همیشه باز باشد؟

بله. البته این امکان وجود دارد تا بازی فقط در پس زمینه فعال باشد. ولی زمانی که میخواهید یک پوکمون را بگیرید، باید حتما وارد بازی شوید.

چطور در بازی حرکت کنم!؟

همونطور که توی زندگی واقعی حرکت میکنید! گوشی موبایل خود را بردارید، بازی را اجرا کنید و شروع به قدم زدن در پارک، خیابان، پاساژ و … کنید تا پوکمون ها در نزدیکی شما نمایان شوند.

چگونه پوکمون ها را پیدا کنم و چگونه آنها را بگیرم؟

با گشت و گذار در دنیای واقعی! بسته به موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، تراکم جمعیت، ساعت و … گونه‌های مختلف از پوکمون در نزدیکی شما نمایان میشوند.
وقتی که پوکمون را پیدا کردید، روی نقشه شما نمایان میشود. تنها کافیست پوکمون را روی نقشه لمس کنید تا دوربین گوشی باز شود و پوکمون را در دنیای واقعی روبروی شما نشان دهد. حال باید با پرتاب Pokeball (کشیدن انگشت روی LCD گوشی) به سمت پوکمون، آنرا بگیرید.

آیا ابزاری در بازی وجود دارند که در پیدا کردن، گرفتن و تعلیم دادن پوکمون به من کمک کنند؟

بله. در فروشگاه بازی آیتمهای زیر وجود دارند:
Incense: این آیتم پوکمون های وحشی را به مدت 30 دقیقه به مکانی که در آن حضور دارید میکشاند.
Lucky Egg (یا همان تخم مرغ شانسی!): به مدت 30 دقیقه Experience Pointهایی که کسب میکنید را 2 برابر میکند.
Egg Incubator (یا دستگاه جوجه کشی): میتوانید Egg را داخل آن گذاشته و پس از کمی راه رفتن، یک پوکمون تحویل بگیرید!
Lure Module: این آیتم به مدت 30 دقیقه پوکمون ها را به Pokestop میکشاند. سایر بازیکنانی که در آن منطقه حضور دارند هم میتوانند این پوکمون ها را ببینند و یا بگیرند.
برای خرید این آیتمها باید PokeCoins پرداخت کنید. برای به دست آوردن PokeCoins، باید پول واقعی پرداخت کنید.

زمانی که میخواهم پوکمون ها را بگیرم، آیا حرکت میکنند؟

زمانی که پوکمون در دوربین گوشی شما نمایان میشود، ممکن است بالا و پائین بپرد و کمی تکان بخورد. اما این احتامل نیز وجود دارد که مکان خود را تغییر دهد. گونه‌های کمیاب تر ممکن است پس از مدتی ناپدید شوند.

چه کسی پوکمون ها را کنترل میکند؟

واقعیت این است که کسی دقیقا نمیداند! پوکمون ها بسته به موقعیت جغرافیایی (نزدیکی به آب، نزدیکی به جنگل و …)، تراکم جمعیت، آب و هوا و ساعت نمایان میشوند. نه میتوان گفت که همه چیز کاملا رندوم است و نه کاملا قابل پیش بینی.

توپهای سفید و قرمز دقیقا به چه دردی میخورن!؟

این توپها Pokeball هستند و برای گرفتن پوکمون ها استفاده میشوند. طبق قوانین بازی برای گرفتن پوکمون ها باید این توپها را به سمتشان پرتاب کنید. توپها تقریبا مثل جارو برقی عمل میکنند و پوکمون را به درون خود میکشند.

Pokeball از کجا بیارم!؟

Pokeballها به همراه برخی دیگر از آیتمها در مکانهای به نام Pokestop که با علامت آبی روی نقشه مشخص شده‌اند، در دسترس هستند.

چجوری توپ را پرت کنم و پوکمون را بگیرم؟

وقتی انگشت خود را روی Pokeball نگه میدارید، یک دایره سفید رنگ دور پوکمون ظاهر میشود. در درون دایره سفید یک دایره سبز رنگ قرار دارد که کوچک و بزرگ میشود. زمانی که دایره سبز رنگ کوچکترین اندازه را دارد، بهترین زمان برای پرتاب Pokeball است. در این زمان تنها کافیست انگشت خود را روی LCD گوشی و به سمت پوکمون بکشید تا توپ پرتاب شود.

اصلا چرا باید پوکمون ها را بگیریم؟

برای اینکه برای شما بجنگند! زمانی که یک پوکمون را میگیرد میتوانید آن را تعلیم داده و آپگرید کنید و سپس با مراجعه به باشگاهها، پوکمون خود را در برابر پوکمون بازیکنهای دیگر قرار دهید تا باهم مبارزه کنند. برنده مسابقه صاحب باشگاه میشود.

باشگاه چیست؟

باشگاه مکانیست که پوکمون ها در آن مبارزه میکنند. اگر به یک باشگاه مراجعه کنید که متعلق به تیم شما نباشد، میتواند یکی از پوکمون های خود را به مبارزه با پوکمونی که در باشگاه است بفرستید و اگر مبارزه را ببرید، باشگاه مال شما و تیمتان میشود. اگر به باشگاهی بروید که متعلق به تیم خودتان باشد، بازهم میتوانید برای بالاتر بردن اعتبار باشگاه با یک پوکمون دیگر مبارزه کنید. وقتی که اعتبار باشگاه به حد کافی رسید، میتوانید پوکمون به باشگاه اضافه کنید تا اگر کسی از تیمهای رقیب به باشگاه آمد، نتواند به راحتی آنجا را از تیم شما بگیرد.

آیا مبارزات باشگاه و گرفتن پوکمون ها، به صورت فیزیکی انجام میشود!!؟؟

خیر. مبارزات باشگاه به این صورت است که شما یک پوکمون را برای مبارزه انتخاب میکنید و مانند همه‌ی بازیهای دیگر انتخاب آیتمهای مختلف و قدرت پوکمونها، برنده نبرد را مشخص میکند.
در زمان گرفتن پوکمون، این احتمال وجود دارد که دو یا چند نفر درگیر شوند! اما به طور کلی هیچ نیازی به انجام اعمال فیزیکی نیست و بازی تماما از طریق گوشی موبایل انجام میشود. زمانی که یک پوکمون در یک محل نمایان میشود، همه افرادی که در آن منطقه در حال بازی کردن هستند میتوانند آن پوکمون را دیده و آن را بگیرند. طبیعتا هر بازیکنی که سرعت عمل بیشتر و ابزار بهتری داشته باشد موفق تر است. اما اگر تعدادی بازیکن بی جنبه (!) در یک مکان حضور داشته باشند، ممکن است کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شود.

آیا بازی در ابتدا به من پوکمون میدهد؟

بله. در ابتدای بازی، 3 پوکمون با نامهای Squirtle، Bulbasaur و Charizard برای انتخاب در مقابل شما قرار میگیرند. شما میتوانید با پرتاب Pokeball به سمت یکی از آنها، اولین پوکمون خود را انتخاب کنید.

بعضی از دوستانم در ابتدای بازی Pikachu را پیدا کرده‌اند. چجوری این کارو بکنم!؟

Pikachu معروف ترین نوع پوکمون است. برای گرفتن Pikachu در ابتدای بازی، نباید به راهنمایی‌های بازی توجه کنید. در ابتدا بازی 3 پوکمون را برای انتخاب در مقابل شما میگذارد. هیچکدام از آنها را انتخاب نکنید و آنقدر راه بروید تا دیگر پوکمون ها را نبینید. بعد از مدتی بازی دوباره این 3 پوکمون را به شما معرفی میکند. بازهم به راه خود ادامه دهید. چهار بار این کار را تکرار کنید. بار پنجم، در کنار 3 پوکمون اصلی، Pikachu نیز ظاهر میشود. فوراً آن را بگیرید!
اما اگر بازی را قبل از خواندن این مطلب شروع کرده‌اید و یکی از 3 پوکمون اولیه را انتخاب کرده‌اید، جای نگرانی نیست. در طول بازی باز هم با Pikachu ملاقات خواهید کرد.

مکعب‌های آبی رنگ روی نقشه دقیقا چه هستند؟

این مکعب‌ها جای Pokestopها را به شما نشان میدهند.

Pokestop چیست؟

مکانهایی در بازی وجود دارند که با مراجعه به آنها میتوانید آیتمهایی مانند Pokeball یا Egg کسب کنید. همچنین اگر در کنار علامت آبی رنگ، یک گل صورتی مشاهده کردید، بدین معناست که یکی از بازیکنان Lure Module را فعال کرده است. با مراجعه به آن Pokestop احتمالا میتواند چند پوکمون بگیرید. البته باید مراقب سوءاستفاده‌های احتمالی باشید و بهتر است از مراجعه به مکانهای خلوت در ساعات شب خودداری کنید.

تیم چیست و جطور عضو تیمها شوم؟

زمانی که به سطح 5 برسید. بعد از رسیدن به سطح 5 تنها کافیست یک باشگاه پیدا کنید و با مراجعه به آن، بازی از شما سوال میکند که میخواهید عضو کدام تیم شوید. در بازی 3 تیم با نامهای Mystic، Valor و Instinct وجود دارند. زمانی که یک تیم را انتخاب میکنید دیگر نمیتوانید آن را تغییر دهید.

آیا تفاوتی بین تیمها وجود دارد؟

خیر. اما احتمالا تیمی که دوستانتان در آن عضو هستند میتواند جذاب تر باشد.

آیا میتوانم پوکمون هایم را با دوستانم تعویض کنم؟

در حال حاضر خیر. اما ممکن است در آینده این امکان به بازی اضافه شود.

اگر یک پوکمون را نخواهم، آیا میتوانم آن را آزاد کنم!؟

خیر. برخلاف بازیهای قبلی سری، در Pokemon GO نمیتوانید پوکمون های خود را آزاد کنید اما میتوانید آنها را به پروفسور بدهید و در مقابل Candy دریافت کنید.

اگه از یک نوع پوکمون چنتا داشته باشم، چیکارشون کنم!؟

میتوانید آنها را به پروفسور Willow بدهید و در مقابل Candy دریافت کنید. نوع Candy دریافتی مطابق با نوع پوکمونی که به پروفسور میدهید است.

Candy به چه دردی میخوره!؟

از Candy میتوانید برای آپگرید کردن پوکمون های خود استفاده کنید.

چجوری پوکمون ها را آپگرید کنم؟

با استفاده از Candy و Stardust (که با گشت و گذار در محیط بازی، دادن پوکمون به پروفسور و … مقدار زیادی از آنها را پیدا میکنید)، میتوانید پوکمون های خود را آپگرید کنید. Stardust فقط میتواند قدرت مبارزه (Combat Power) پوکمون شما را افزایش دهد در حالیکه با استفاده از Candy علاوه بر قدرت مبارزه، میتوانید پوکمون خود را تکامل دهید و به گونه‌‎ی بهتر و قوی تری تبدیل کنید. برای آپگرید کردن پوکمون Pokeball را لمس کنید و پوکمون مورد نظر را انتخاب کنید.

Egg چیست و به چه دردی میخورد؟

Eggها را در دستگاه جوجه کشی بگذارید، میزان مشخصی (در دنیای واقعی) راه بروید، Egg میشکند و یک پوکمون از آن بیرون می‌آید.

دستگاه جوجه کشی از کجا بیارم!؟

در ابتدای بازی یکی دریافت میکنید. البته بعد از 3 بار استفاده دستگاه خراب میشود. اما در طول بازی باز هم دستگاه جوجه کشی پیدا خواهید کرد.

آیا میتوانم با پوکمون های دوستانم مبارزه کنم؟

خیر. در حال حاضر تنها راه مبارزه مراجعه به باشگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا