مقالات

معرفی Asus Google Nexus 7

ایده تبلت مربوط به امروز و دیروز نیست!  سالیان سال است که محققان دنیای تکنولوژی بدنبال محصولی مناسب و تجاری بودند که نیازهای روزمره انسان رو از هر جهتی (پزشکی ، مهندسی و …) پاسخگو باشد.
تبلت در ژانویه ۲۰۱۰ توسط استیو جابز اختراع نشد (!)  اما قطعا دقیقا در همان لحظه معرفی اولین آیپد بود که ایده تبلت ها جان گرفت و انقلابی در دنیای تکنولوژی ایجاد کرد.
امروزه حدودا ۲ سال از آن زمان گذشته، اما رقابت در این بین با ورود برندهای مختلف و سیستم عامل های فوق العاده دیگر شرکتها مثل Android شرکت گوگل و Windows شرکت مایکروسافت در هر لحظه داغ تر شده.  امروز قصد داریم تبلت اختصاصی شرکت گوگل یعنی Asus Google Nexus 7 رو معرفی کنیم که همانطور که از نامش مشخص است توسط شرکت Asus ساخته میشود.
این تبلت فوق العاده در کنفرانس Google I/O معرفی شد و در  ماه جولای نیز عرضه گردید.

این تبلت ۷ اینچی دارای وزن ۳۴۰ گرمی میباشد که برای یک تبلت واقعا مناسب بوده و شما رو قادر میسازد تا در همه جا این محصول رو به همراه داشته باشید.  از نظر اندازه هم شما با یک تبلت با ابعاد ۱۰.۵*۱۲۰*۱۹۸.۵ رو به رو هستید.
همانطور که گفته شد Google Nexus 7 دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی میباشد. این صفحه نمایش از نوع LED-Backlit IPS LCD Capacitive بوده و قدرت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارست و دارای رزولوشن ۸۰۰*۱۲۸۰ میباشد (۲۱۶ PPI تراکم پیکسل).  یکی از امتیازات صفحه نمایش این تبلت وجود Corning Gorilla Glass میباشد که خیال شما رو از استحکام این بخش راحت میکند.
از نظر امکانات ارتباطی این تبلت دارای Wi-Fi 802.11 b/g/n و NFC  و همینطور بلوتوس میباشد.  البته فراموش نکنید این تبلت از شبکه های ارتباطی GSM پشتیبانی نمیکند و این یعنی در داخل کشور ما استفاده از شبکه های موبایلی با این تبلت غیر ممکن است پس دور GPRS و ‌EDGE را خط بکشید. (هر چند بود و نبودشان با کیفیت حاضر تفاوتی ندارد!)

یکی از نکات قابل توجه نبود دوربین اصلی در این تبلت است. البته داستان دوربین اصلی (یا همان دوربین پشتی) در تبلت ها داستان طولانی دارد،‌ خیلی ها دوربین پشتی را درون تبلت ها یک وسیله کاملا غیر ضروری میدانند و خیلی ها در هر شرایطی دوربین پشتی را جزء یکی از نکات مهم و اصلی هر محصولی میدانند.  به هر حال، این تبلت فقط دارای یک دوربین جلو با قدرت ۱.۲ مگاپیکسل میباشد که توانایی فیلم برداری با کیفیت HD 720P  را برای شما محیا کرده و همینطور امکان تماس ویدئویی را فراهم میکند.

سیستم عامل مورد استفاده در این تبلت مشخصا آندورید میباشد. جدیدترین نسخه یعنی Android OS 4.1 Jelly Bean  در این تبلت با تمامی امکانات خود یکی از بهترین تجربه ها رو برای شما میسازد.
درون این تبلت پردازنده چهار هسته ای Cortex A9 با قدرت 1.3 GHz جا خوش کرده که با GPU Geforce ULP و چیپست Nvidia Tegra 3 و به همراهی 1GB RAM قدرت فوق العاده ای رو به ارمغان می آورد.

موضوع وقتی جالب میشود که به قیمت این محصول فکر کنید! مدل 8GB این تبلت فقط و فقط ۱۹۹ دلار قیمت دارد و مدل 16GB این محصول نیز تنها ۲۴۹ دلار قیمت خورده. (که تازه ۲۵ دلار آن به عنوان اعتبار برای خرید در Google Play به شما برگشت داده میشود.)   نظر شما چیست؟  تصور میکنید این تبلت با وجود رقبایی مثل Apple iPad که دو سه سال است که بازار تبلت را در اختیار دارد یا Microsoft Surface که نیامده سر و صدای زیادی در این بازار ایجاد کرده چه آینده ای خواهد داشت؟ البته بزرگترین امتیاز این تبلت قیمت ۱۹۹ دلاری آن است که در حقیقت این تبلت رو در دسته محصولاتی مانند Amazon Kindle Fire قرار میدهد.
البته جدیدا زمزمه هایی از iPad هفت اینچی اپل به گوش میرسد که همیشه استیو جابز (بنیانگزار و مدیر پیشین اپل) آن را به شدت رد میکرد اما باید دید با نظر مدیر جدید اپل (تیم کوک)‌ چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا شاهد یک رقیب جدید در بازار هفت اینچی ها برای Asus Google Nexus 7 خواهیم بود یا خیر؟

شما چه آینده ای را برای بازار تبلت ها میبینید؟

مشخصات دقیق تبلت Asus Google Nexus 7

Body
Dimensions : 198.5 x 120 , 10.5 mm
Weight : 340 g

Sound
Loudspeaker : Yes
3.5mm Jack : Yes

Display
Type : LED-Backlit IPS LCD Capacitive Touchscreen (16M Colors)
Size :  7.0 inches (1280 x 800 Pixels , 216 ppi pixel density)
Multitouch : Yes
Protection : Yes (Corning Gorilla Glass)

Data
GPSR : NO
EDGE : NO
WLAN : Wi-Fi 802.11 b/g/n
Bluetooth : Yes
NFC : Yes
USB : Yes (Micro USB v2.0)

Camera
Secondary : Yes (1.2MP)
Video Calling : Yes
Video : Yes , 720p

Features
OS : Andorid OS v4.1 (Jelly Bean)
Chipset : Nvidia Tegra 3
CPU : Quad-Core 1.3 GHz Cortex-A9
GPU : ULP Geforce
Sensors : Accelerometer , Gyro , Proximity , Compass

امروزه تقریبا با عرضه هر تبلت یک کاور مخصوص یا داک مخصوص یا حتی یک کیبرد خاص هم همراه این محصول ارائه میشوند، کاور مخصوص Apple iPad و کیبرد خاص Microsoft Surface رو که به خاطر دارید؟

Nexus 7 هم از این لوازم بی نصیب نمانده و تا کمتر از یک ماه دیگر میتوانید داک و کاور رسمی این تبلت فوق العاده رو خریداری کنید.
داک مخصوص Nexus 7 دارای یک جک ۳.۵ میلی متری برای استفاده از اسپیکرها بوده و همچنین میتواند با استفاده از یک Micro USB تبلت شما را شارژ کند. البته فراموش نکنید با گذاشتن تبلت روی این داک زاویه فوق العاده ای برای نمایش فیلم و عکس خواهید داشت.  همانطور که گفته شد تا کمتر از یک ماه دیگر این داک عرضه خواهد شد و قیمت آن ۵۰ دلار خواهد بود.

و اما به غیر از این داک کاورهایی هم با رنگ های متفاوت برای این تبلت عرضه خواهند شد.
یک کاور چرم خیلی شیک برای تبلت شما با قیمت ۴۰ دلار.  عکسهای این کاورها رو در رنگ بندی های مختلف در پائین مشاهده میکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا