مصاحبه

مصاحبه ی بازی سنتر با 2K Czech

 گفتگویی داریم با Denby Grace (تهیه کننده) ، Jack Scalici (کارگردان) در مورد Mafia II. متاسفانه Daniel Vavra به خاطر یک سری مسائل شخصی فرصت نکرد با ما صحبتی داشته باشد که در آینده صد در صد با Dan که نویسنده بازی است بحث مفصلی خواهیم داشت. مکالمات زیر ، مختصری از بحث هایی است که من با تهیه کننده و کارگردان Mafia II داشته ام که حاوی اطلاعات ارزشمندی است.

گفتگو با Jack Scalici (کارگردان)

به شخصه با آهنگ های لایسنس شده ی Mafia زندگی کردم. تعداد این آهنگ ها در نسخه دوم چقدر است و وقتی ما به دهه 50 می رویم، آیا همچنان می توان آهنگ های دهه قبل را گوش داد ؟

 بیش از 120 آهنگ لایسنس شده در بازی وجود خواهد داشت. در بازی کانال های رادیویی زیادی وجود خواهد داشت که هر کدام سبک های مختلفی پخش می کنند، هنرمندانی مثل Django Reinhardt و Louis Jordan در ایستگاه “Empire Classic Radio” خواهند بود و همانطور که گفتید همه ما از آهنگ های Mafia I لذت بردیم ، پس تمام ترک های بازی قبل هم در این کانال وجود خواهد داشت.
وقتی به دهه 50 می روید کانال های جدیدی به رادیو اضافه می شود و تمام آهنگ های دهه 40 به همان ایستگاه “Empire Classic Radio”  منتقل می شود و می توانید آهنگ های دهه ی پیش را در این ایستگاه بشنوید. در دهه جدید خواننده هایی مثل  Louis Prima Dean Martinو Tony Bennett وجود خواهند داشت و سبک Rock n Roll بیشتری خواهید شنید. لیست آهنگ ها با وسواس زیادی انتخاب شده و همانند فیلم های اسکورسیزی عالی هستند.

در آینده منتظر چه بازی هستید ؟ این چند وقت چه بازی جالبی انجام دادید؟

 اخیرا اصلا فرصت بازی کردن نداشته ام و متاسفانه هر بازی که انجام دادم زیاد جذاب نبود که نیمه کاره انها را رها کردم، اما Red Dead Redemption و Alan Wake بسیار عالی بودند. ولی در مورد آینده Fable 3 ، Gears of War 3 و Portal 2  نظرم را جلب کرده، و البته تمام بازی هایی که Bioware مشغول ساخت آنها است. همچنین دوست دارم ببینم Rockstar با Max Payne 3 و L.A Noire چه کار کرده است.

Alan Wake فوق العاده بود. امسال سال رویایی من است. Heavy Rain ، Alan Wake و حالا Mafia II . من عاشق بازی هایی هستم که داستان در آنها نقش بزرگی دارد. به خاطر همین هم در مورد L.A Noire با شما هم عقیده هستم، ولی Max Payne 3  ام م م م م نمی دانید مکس قدیم کجا رفته ؟!

 درست منظورتان را متوجه نشدم، ولی اگر به تغییرات MP3 اشاره می کنید باید بگویم Rockstar هیچ وقت بازی بدی نمی سازد.

چیزی که همیشه Redemy در مورد Max Payne 3 می گوید.

در طی ساخت Mafia II از بازی دیگری الهام گرفته اید ؟

 نه زیاد. ما بیشتر به کتاب ها و سینما نگاه می کردیم. Mafia II بازی متفاوتی است که داستان در محوریت آن است. اگر بخواهم آن را شبیه به بازی دیگری بکنم، می توانم به Alan Wake اشاره کنم که یک بازی بر مبنای داستان است.

Dan Vavra به خوبی انگلیسی صحبت می کند ولی من شنیده ام که شما بیشتر دیالوگ ها را نوشته اید.

من فقط کمی اصلاحات در این بخش انجام داده ام. من یک ایتالیایی هستم که پدر و مادرم مدت ها در نیویورک بوده اند و آنجا بزرگ شده ام، پس بیشتر با فرهنگ امریکا آشنا هستم.

دقیقا مثل ویتو، اهل سیسیل هستید Don Scalici  ؟

(خنده) اصلیت من از Calabria و Naples است ، شایعاتی وجود دارد که سیسیلی ها هم آنجا بوده اند.

گفتگو با Denby Grace (تهیه کننده)

چه تعداد مرحله و چه میزان وقت برای پایان دادن بازی لازم است ؟

 به طور کلی پانزده Chapter در بازی وجود خواد داشت که هر کدام از آنها یک روز از زندگی ویتو است که بعضی از این روزها ساده و بعضی از آنها ماموریت های پیچیده ای دارند.

در مورد طول زمان بازی باید گفت هر مرحله بین 30 یا 40 دقیقه طول می کشد و بعضی از آنها بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت هستند. کل بازی بستگی به نحوه انجام آن متفاوت است و حداقل 15 ساعت طول می کشد.

می دانم که Loading طولانی در Mafia II وجود ندارد، ولی آیا بازهم همان عکس های زیبای حین Loading نسخه اول را خواهیم دید ؟

همانطور که گفتید Loading  طولانی در این بازی وجود ندارد که عکس برای آن طراحی کنیم.

آیا ویتو می تواند شنا کند ؟

نه، ویتو دوست ندارد لباسش خیس شود.

جواب قانع کننده ای بود. آبا ویتو می تواند از داخل ماشین شلیک کند ؟

 بله از طریق پنجره ماشین ها می تواند شلیک کند.

این طور که من تا به حال از تریلر ها متوجه شده ام Mafia II دقیقا تمدن امریکا را در طی دو دهه نشان می دهد . آیا در طول داستان سعی کرده اید یک بازی انتقادی از سیاست ها و وقایع امریکا در آن دوران بسازید ؟ می دانید…چیزی مثل The Godfather که به زیبایی دنیای خلافکارها را نشان داد .

خب این سوال را باید از Dan بپرسید ولی می توانم بگویم داستان ما یک سناریو کامل است ، پس در هر زمینه ای ما حرف هایی برای گفتن داریم. البته Mafia II بیشتر در مورد شخصیت های آن است، فکر می کنم فیلم هایی مثل Goodfellas و Donnie Brasco بیشتر شبیه به Mafia II باشند تا The Godfather .

تفاوتی بین نسخه های مختلف بازی وجود دارد؟ مخصوصا فیزیک.

بازی در هر زمینه ای روی تمام کنسول ها یکسان است با این تفاوت که در نسخه PC ما نسخه 3D هم داریم.

آیا Don Salieri را در این بازی خواهیم دید ؟ آیا Joe در حقیقت قاتل تام در نسخه اول بود ؟

خب سالیری و دار و دسته او پس از نسخه اول به زندان رفتند و سالیری بعد از مدتی آزاد شد . او در نسخه دوم نخواهد بود…. یا شاید باشد !. در مورد Joe هیچ نظری ندارم.

به شخصه اعتقاد دارم Mafia II همانند The Godfather در صنعت سینما در صنعت بازی بهترین خواهد شد. انتظار چه امتیازهایی را برای Mafia II دارید ؟

انتظارات امتیازهای خیلی خوبی را داریم.

من خودم نقد Mafia II را برای سایت خواهم نوشت و مطمئن باشید از همین الان 10 از 10 به آن می دهم. (خنده)

امیدوارم که این طور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا