آموزش های کاربردی

آموزش دانلود کالاف دیوتی موبایل برای کامپیوتر

راهنمای نصب بازی Call of Duty Mobile بر روی کامپیوتر و لپتاپ

بعد از عرضه Call of Duty Mobile بسیاری از گیمر ها به دلایل مختلف علاقه مند بودند این عنوان را روی کامپیوترهای شخصی خود و با ماوس و کیبورد امتحان کنند. خب باید به شما این نوید را بدهیم که به لطف کمپانی تنسنت و لانچر منحصر بفرد گیم لوپ که توسط تیم توسعه این شرکت ساخته شده است، هم اکنون امکان اجرای کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر برای گیمرهای مشتاق مجموعه پرطرفدار کالاف دیوتی فراهم شده است.

برای مشاهده آموزش ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

در مرحله اول در موتور جستجو عبارت call of duty mobile gameloop را جستجو کرده یا به وبسایت gameloop.fun مراجعه کنید. به صفحه Call of Duty Mobile رفته و اقدام به دانلود فایل نصبی کنید.

روی فایلی که از وبسایت دانلود کردید کلیک کنید و محل نصب را از طریق گزینه Install Option تعیین و  پس از آن روی Install کلیک کنید. پس از نصب لانچر ، با کلیک بر روی Start لانچر ، انجین شبیه ساز اندروید نصب میگردد و در اینجا فرآیند مربوط به شبیه ساز تکمیل میشود.

دانلود کالاف دیوتی برای کامپیوتر

از آنجایی که لانچر را از صفحه اختصاصی مربوط به Call of Duty دریافت کرده ایم ، نصب کالاف دیوتی موبایل بصورت خودکار آغاز میشود. در صورتی که این اتفاق نیفتاد ، میتوانید با مراجه به سربرگ Game Center ، از قسمت جستجو نام بازی Call of Duty را جستجو نموده و از صفحه نتایج اقدام به نصب بازی کنید

حجم بازی کالاف دیوتی موبایل حدود 2 گیگابایت است بنابراین باتوجه به سرعت اینترنت خود باید مدتی منتظر بمانید.

اما دقت داشته باشید که چه در هنگام نصب و چه در هنگام آپدیت بازی کالاف دیوتی موبایل از طریق لانچر اگر دقیقاً همان ورژن فعلی فایل درحال دانلود بازی را از قبل در اختیار داشته باشید میتوانید با کپی کردن آن در پوشه مربوط به فایلهای موقتی یا همان Temp لانچر Gameloop مراحل نصب را تسریع کنید ، شما میتوانید این محل که آدرس آن در منوی Diagnasis لانچر نیز ذکر شده است در یکی از درایو های سیستم خود بیابید ، برای اینکار Install یا Update را متوقف کرده و پس از یافتن پوشه Temp فایل apk جدید که از قبل در اختیار دارید را در پوشه MobileGamePCShared قرار دهید. سپس بر روی ادامه ی Update یا Install کلیک کنید ، با اینکار لانچر به طور خودکار پس از تطبیق فایل apk ، فایل جدید را نصب می‌کند و از دانلود مجدد خودداری میکند.

X:\Temp\TxGameDownload\MobileGamePCShared = آدرس در ویندوز

ساخت حساب کاربری

از آنجایی که برای ذخیره میزان پیشرفت و لول آپ خود در بازی احتیاج به انتخاب یک حساب کاربری خواهید داشت ، از بین گزینه هایی که بازی در اختیار شما میگذارد ، توصیه ما شبکه اجتماعی فیسبوک یا حساب اکیتویژن است ، برای ساخت حساب به وبسایت call of duty رفته و مراحل ایجاد حساب کاربری را طی کنید.

https://profile.callofduty.com/cod/signup

انتخاب کشور برای مشخصات اکانت بر عهده شماست ، در حال حاضر کشور ایران برای انتخاب موجود است. همچنین میتوانید برای پرهیز از مشکلات احتمالی مربوط به تحریم بازی ها برای گیمر های ایرانی ، یک کشور دیگر را انتخاب کنید.

مشخصات خود را تکمیل کنید و نام کاربری و رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

حال در شبیه ساز پس از طی شدن فرآیند نصب، برای اولین بار شبیه ساز یا همان انجین اندروید گیم لوپ اجرا میشود ، ممکن است فرآیند آماده سازی فایلها در اجرای اول مقداری زمان ببرد.

توجه داشته باشید همواره پس از اجرای بازی در کادر سمت راست راهنمای تمام کلیدهای مورد استفاده در بازی را مشاهده میکنید . بنابراین نگران فراموش کردن کلیدهای بازی نباشید.

ورود به بازی

پس از کامل شدن فرآیند بارگزاری بازی ، روی لوگوی کالاف دیوتی کلیک کنید تا حساب کاربری که پیشتر ساختید را متصل کنید.

نام کاربری و کلمه عبور حساب کالاف دیوتی خود را وارد نموده و روی Login Now کلیک کنید.

یک نام کاربری منحصر بفرد برای حساب خود انتخاب کنید که تکراری نباشد.

پس از ورود ، بازی از شما میخواهد که مراحل آموزشی بازی را طی کنید.

در طول آموزش برخی عملکرد ها برای صفحه نمایش لمسی تلفن همراه نمایش داده میشود ، اما شما مراحل آموزش بازی را با همان کلیدهای متداول ماوس و کیبورد تکمیل کنید ، در طول بازی با فشردن کلید F1 از صفحه کلید میتوانید راهنمای کلیدها در صفحه بازی Gameloop را فعال کنید.

آموزش منوها

در طول آموزش آشنایی خوبی با منوها و عملکرد بازی پیدا می‌کنید ، موارد تکمیلی دیگری در ادامه شرح برای شما شرح داده میشود :

در میانه های پایین راست صفحه ی منو علامت بخش دانلود سنتر را مشاهده میکنید ، ازین بخش میتوانید مپ های جدید که دانلود نکرده اید را دریافت کنید.

در لبه راستی انواع گیم مد های بازی را می بینید ، سه مد اصلی بازی Ranked Match  ، MultiPlayer ، BattleRoyal هستند ، در گوشه سمت راست بخش Featured نیز چند مد دیگر نیز مشاهده میکنید که ممکن است این مد ها باتوجه به سیزن یا ایونت های گونان تغییر کنند.

برای شخصی سازی بیشتر تنظیمات کنترل بازی می‌توانید به منوی تنظیمات مراجعه کنید. (علامت چرخ دنده)

برای بازی با کامپیوتر بهتر است در سربرگ Control از Advanced Mode استفاده کنید و Shooting Mode را روی HIP Fire قرار دهید.

در سربرگ BASIC میتوانید تنظیمات بیشتری را شخصی سازی کنید ، مثلاً تنظیم Aim Down Sight و یا فعال و غیرفعال کردن Aim Assist ، توصیه می‌شود که Aim Assist خاموش باشد و ADS را رویTAP AND HOLD TO ADS تنظیم کنید . این تنظیمات برای مد بتل رویال جداگانه قابل تنظیم است ، شاید بهتر باشد ADS را در مد بتل رویال روی TAP TO ADS قرار دهید ، سایر تنظیمات را میتوانید به دلخواه و به مرور زمان شخصی سازی کنید.

در سربرگ AUDIO AND GRAPHICS میتوانید میزان Frame Rate و کیفیت بصری بازی را تنظیم کنید .

کادر GRAPHIC QUALITY مستقیماً کیفیت گرافیکی و بصری بازی تنظیم میکند ، هرچه تنظیمات را کمتر کنید ، گزینه های بیشتری غیرفعال میشوند ، برای سیستم های و ضعیف تنظیمات پایین تر را انتخاب کنید.

در قسمت FRAME RATE میتوانید سقف نرخ فریم بازی را تنظیم کنید ، بطوریکه گزینه MAX برابر 60 فریم بر ثانیه است و به ترتیب گزینه های قبل از آن نرخ فریم کمتری ارائه میدهند. سایر گزینه ها را باید بنا بر قدرت سخت افزار کامپیوتر خود تنظیم کنید. گزینه هایی چون Depth of Field ، Anti-Aliasing ، Bloom و Real Time Shadow میتوانند روی عملکرد بازی تاثیر گذار باشند ، با توجه به شرایط مصرف منابع سیستم خود میتوانید این موارد را فعال یا غیرفعال کنید.

اگر پروفایل خود را به هیچ یک از حساب های کاربری فیسبوک یا اکتیویژن متصل نکرده باشید ، با زدن بر روی گزینه زرد رنگ Link میتوانید آنرا متصل کنید.

اگر قبلاً یک حساب متصل شده باشد ، میتوانید با زدن با روی علامت مثبت ” + ” یک شبکه اجتماعی جدید دیگر به همین پروفایل فعلی متصل کنید. توجه داشته باشید که شما نمیتوانید یک پروفایل کال آو دیوتی موبایل موجود دیگر را از اینجا بارگزاری کنید، برای اینکار می بایست از بازی LogOut کنید و از صفحه ابتدایی وارد پروفایل خود شوید.

برای خروج از پروفایل فعلی ، با مراجعه به سربرگ آخر با نام LEGAL & PRIVaCY میتوانید با کلیک بر روی LogOut از پروفایل خود خارج شوید.

اموزش اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل

پس از توضیح موارد مربوط به کال آف دیوتی موبایل ، کمی بیشتر با Gameloop آشنا میشویم .در منوی کناری گیم لوپ شامل 7 کلید کاربردی است که بعضی از آنها ممکن است برای شما مفید باشد :

آشنایی با تنظیمات گیم لوپ (لانچر کالاف دیوتی)

کلید اول مربوط به تنظیم کلیدهای کیبورد یا GamePad شماست که البته تنظیمات صفحه کلید مطابق با تمام mode های بازی call of duty mobile بصورت خودکار انجام شده است ، شما می‌توانید به سادگی با زدن محل مشخصی از صفحه و فشردن یک کلید ، یک عملکرد جدید به شبیه ساز اضافه کنید ، پس از آنکه شخصی سازی دلخواه خود را انجام رساندید میتوانید با زدن save آنرا ذخیره کنید یا اینکه Reset را بزنید تا به حالت پیشفرض برگردد و سپس روی save زده و خارج شوید. اضافه و تغییر در کلید ها بخصوص در مد بتل رویال میتواند بسیار کاربردی باشد.

  • کلید بعدی Shake است ، این کلید صفحه را میلرزاند ، این عملکرد مربوط به حسگر حرکتی تلفن همراه است و در کالاف موبایل کاربردی ندارد.
  • با فشردن نماد بعدی صفحه شما Full Screen میشود ، برای خارج شدن از این حالت کافی است کلید F11 را بفشارید.
  • علامت چهارم برای باز کردن یک صفحه جدید از شبیه ساز است ، اینکار اما توصیه نمیشود زیرا باعث مصرف منابع سیستم و کندی شبیه ساز میگردد.
  • نماد پنجم برای گرفتن ScreenShot استفاده میشود ، همچنین مسیر ذخیره تصویر نیز پس از عکس گرفتن در بالای صفحه نمایان میشود.
  • علامت بعدی مربوط به Screen Recorder است و ویدیو بازی شما را ضبط می‌کند.
  • و اما مورد آخر برای از بازی استفاده میشود.

لانچر Gameloop از یک رابط ساده برای دانلود بازی پیشرفته تر است و امکانات متنوعی در اختیار کاربر میگذارد ، برای آشنایی بیشتر با صفحه لانچر Gameloop به معرفی برخی از ویژگی های آن میپردازیم ، با امکان جستجو عناوین آن که پیشتر آشنا شدیم ، حال به سراغ نوار بالایی لانچر میرویم ،  علامت سه خط  منو ابزار لانچر ، چند ویژگی کاربردی در اختیار شما میگذارد ،

  • گزینه آپدیت لانچر را بروزرسانی میکند ،
  • در منوی FeedBack تعداد قابل توجهی سوالات و مشکلات متداول بخش فنی بازی قرارداده شده است با مراجعه به آن میتوانید از روش حل مشکلات متداول لانچر و بازی آگاه شوید.
  • منوی About برخی ویژگی های فنی شبیه ساز را به نمایش میگذارد.
  • از منوی Diagnosis میتوانید ویژگی های جالبی بدست آورید از جمله محل نصب انجین و همچنین آدرس محل پوشه Temp که لانچر برای دانلود و ذخیره فایلهای بازیها استفاده می‌کند.
  • اما مهمترین قسمت ، منوی Setting است که شما را به تنظیمات لانچر و شبیه ساز هدایت میکند.

سربرگ Basics آپشن های ساده و اولیه همچون اجرا در استارتاپ و یا نمایش اپ Google Installer که جهت نصب و اتصال به گوگل پلی است را در اختیار شما میگذارد. ما استفاده از حساب های گوگل بدلیل مشکلات فراوان در این شبیه ساز و بازیهای آن توصیه نمی‌کنیم.

سربرگ Engine مشخصات و تنظیمات رابط ویندوز و شبیه ساز اندروید را برنامه ریزی می‌کند از جمله Resolution صفحه نمایش ، تنظیمات مربوط به Render و چند تنظیم جزیی دیگر مانند اسپیکر و میکروفون . مواردی که بصورت Auto تنظیم شده اند ، عملکرد متناسب با سخت افزار شما  را برنامه ریزی میکنند.

سربرگ Game تنظیمات گرافیکی مربوط به بازی را نمایش میدهید ، این تنظیمات را بسته به نوع سخت افزار خود برنامه ریزی کنید.

در صورت بروز مشکل بصری در لپتاپ ها (و سیستم های با دو کارت گرافیکی) گزینه Prioritizing Dedicated GPU را فعال کنید و در سیستم های متوسط و ضعیف حتماً گزینه های Rendering ، Anti Aliasing در سربرگ Engine و همچنین گزینه Gaming Resolution و Display Quality را از سربرگ Game تحت نظر داشته باشید و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید.

در انتها لازم به ذکر است اگر به لابی بازی دقت کرده باشید ، با پیغامی با این مضمون مواجه میشود که مچ میکینگ تیم شما بر اساس پلیرهای با کنترلر اکسترنال انجام میشود. این بدین معنی است که سایر حریفان شما نیز با شبیه ساز یا کنترلر به بازی متصل شده اند ، این ویژگی به شما کمک میکند پس از طی کردن لول های ابتدایی بازی که حکم آموزش را دارند ، یک بازی چالش برانگیز تر و منصفانه تر را تجربه کنید.

برای بحث و گفتگو در مورد کال آف دیوتی موبایل به مبحث لانچر Gameloop در انجمن بازیسنتر مراجعه کنید.

سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل برای کامپیوتر:

قطعهمقدار
پردازندهپردازنده ۲ هسته ای یا ۴ هسته ای با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز (Core i3)
رمحداقل ۴ گیگابایت
گرافیکمعادل یا بالاتر از مدل ۶۳۰ انویدیا با یک گیگابایت حافظه (Nvidia 600/600m Series)
فضای مورد نیازحدود ۲ تا ۵ گیگابایت

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید من الان تقریبا پنج شیش بار این اتفاق واسم افتاده هی تو گیم لوپ میرم کالاف بعد بازی میکنم وقتی به لول دوازده اینا میرسم پیغام بن یک روزه میده راستی با دی ان اس وارد میشم بخاطر گیم لوپ و تحریماش بعد اگه اینترنت قطعی و وصلی داشته باشه بن میکنه موندم از دی ان اسه یا قطعی و وصلی اینترنت ممنون میشم هرکی میدونه بگه

  2. سلام
    مرسی از راهنمای خوبتون.

    میخواستم بدونم که میشه دانلود بازی کالاف دیوتی موبایل برای کامپیوتر خارج از گیم لوپ باشه؟ یعنی فایلش رو بگیرم و جایگذاری کننم تو فولدرش مثلا. با خودش خلی کند دانلود میشه

  3. سلام
    اول از همه باید بگم که سایتون عالیه…
    و این که یه سوال داشتم فایل دیتا رو اگه داشته باشیم باید چطور واردش کنیم که دوباره دانلودش نکنیم.
    داخل ویدیو فقط درمورد وارد کردن فایل نصبی گفتین
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    1. سلام.
      نصب فایل دیتا به اون شکلی که شما میگید امتحان نشده ولی جهت اطلاع مسیری که بعنوان پوشه Temp با آدرس Temp\TxGameDownload\MobileGamePCShared در ویندوز بهش دسترسی دارید، از داخل امولاتور با نرم افزاری مثل ES File Explorer با آدرس data > share1 < / قابل دسترسیه. میتونید فایل دیتا رو داخل Temp قرار بدید و از اندروید بهش دسترسی داشته باشید (https://i.ibb.co/jkqRcLJ/1234567.gif) ، البته این مسئله رو با آپدیت جدید امولاتور امتحان نشده.

    1. سلام.
      اگر اکانت نساختید و هنوز به منو بازی (لابی) دسترسی دارید از آموزش کمک بگیرید و اکانتتون رو متصل کنید ولی اگر با اجرای بازی به منوی بازی برنمیگردید، مجبورید مجددا از ابتدا بازی رو شروع کنید و اکانتتون رو متصل کنید. و طبیعتاً اگر از قبل اکانت دارید میتونید مجدداً لاگین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا