آموزش های کاربردی

آموزش FIFA Ultimate Team

سال‌هاست که سری بازی FIFA که نه تنها پرفروش‌ترین مجموعه ورزشی دنیاست بلکه همیشه در بین 4 عنوان پرفروش سال قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که طی چند سال گذشته بخش Ultimate Team که اصطلاحا با نام FUT شناخته می‌شود ، به محبوب‌ترین مد سری FIFA تبدیل شده است.  به همین خاطر درآمد کمپانی سازنده یعنی الکترونیک آرتز از خرید درون برنامه ای «آلتیمیت تیم» خیلی بیشتر از درآمد این کمپانی از راه فروش بازی هست. برای مثال سال قبل EA اعلام کرد درآمدش از بخش درون برنامه ای بالای یک میلیارد دلار بوده است آن هم در حالی که  که فیفا 19 فروشی بین 22 تا 24 میلیون نسخه فروش داشته. با توجه به درصد استورهایی که EA باید بخاطر فروش هرنسخه بپردازد، درآمدش از فروش بازی خیلی کمتر از درآمدش از لوت باکس یا خرید درون برنامه ای به حساب می‌آید. در این آیتم قصد داریم با مد التیمیت تیم آشنا شویم ، بدانیم چرا اینقدر این مد پرطرفدار هست و از سیر تا پیاز آن را به شما آموزش بدهیم.

برای مشاهده آیتم ویدیویی آموزش FIFA Ultimate Team در یوتوب کلیک کنید

چرا FUT ؟

در ابتدا به این سوال که التیمیت تیم چی هست و کاربرد و هدف آن چیست پاسخ دهیم. «التیمیت تیم» یک نمونه Career آنلاین است. شما در این مُد ابتدا یک تیم ضعیف تحویل می‌گیرید و به مصاف رقیبان آنلاین و آفلاین می‌روید. آنها هم مثل شما دارای Squad و تیم‌های متفاوت هستد. در این مد کم کم پیشرفت کرده و تیم‌تان را قوی و قوی‌تر می‌کنید و این امر با استفاده از خرید و فروش بازیکن بصورت آنلاین صورت می‌گیرد.

اولین نکته ای که باید بدانید این است که هر بازیکن در Squad به وسیله خط‌هایی به بازیکن مجاور وصل هست و هر ترکیب، خط‌های متفاوتی دارد برای اینکه بازیکن شما کارایی خوبی خصوصا وقتی که بدون توپ هست داشته باشد. باید سعی کنید این خط‌ها همگی قرمز نباشند یا اگر قرمز می‌شوند با چند یا یک خط نارنجی و سبز ساپورت شود. حالا چرا باید خط‌ها قرمز نشوند و و اصلا چه ربطی به کارایی بازیکن دارد. در التیمیت تیم یک اصطلاح برای هماهنگی تیم هست و به آن chemistry می‌گویند  که معنای آن در این مُد می‌شود هماهنگی، برای آنکه بازیکن شما با تیم هماهنگ شود نباید از 6  یا 7  کمتر شود. تیم هم یک کمیستری کلی دارد که 100  واحد هست  و هر بازیکن نهایت تا 10 واحد می‌تواند کمیستری داشته باشد البته اگر تمام بازیکنان از یک لیگ و یا ملیت باشند کمیستری کل تیم بالای 100  می‌شود زیرا  11 بازیکن داخل Squad داریم اما داخل ارنج بالاترین کمیستری تیم 100  نوشته می‌شود.

حتما فهمیدید که برای کمیستری باید بازیکن از یک ملیت یا یک لیگ داخل Squad بذاریم  اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا می‌شود بدون این شرایط بازیکنی در تیم گذاشت اما کارایی یا کمیستری آن کاهش نیابد؟ بله می‌شود و به این نوع «اسکواد» Hybrid می‌گویند یعنی شما بوسیله خط سبز یا خط‌های سبز یک بازیکن می‌توانید بازیکنی با خط قرمز در ارنج تیمی بگذارید، باید بدانید که اگر دو بازیکن از یک لیگ و یک ملیت هر دو کنار باهم باشند و یا بازیکنان از یک تیم باشگاه واحد داشته باشید  اگر یک خط قرمز کنارشان باشند مشکلی ندارد یعنی شما می‌توانید دوخط سبز و یک خط قرمز داشته باشید.

سطح بندی در آلتیمیت تیم

حالا که با مفهوم کلی ارنج ساختن تیم آشنا شدید باید بدانید در «التیمیت تیم» از لحاظ درجه و level به سه نوع برنز ، سیلور و گلد تقسیم می‌شوند و Overall آنها باعت می‌شود که بازیکنان به این سه نوع تقسیم شوند. بازیکنان در «التیمیت تیم» پیشرفت نمی‌کنند مگر اینکه کارت مخصوص باشد. دونوع کارت در بازی وجود که بازیکنانش پیشرفت می‌کنند : اولین کارت کارت Ones To Watch است. وقتی بازیکنی در دنیای واقعی از یک تیم به تیم دیگر می‌پیوندد EA کارت Ones To Watch آن را به بازی اضافه می‌کند و اگر آن بازیکن بتواند به تیم هفته راه یابد ، Overall Boost می‌شود. دومین کارت هم کارت UCL Live است. وقتی بازیکنی که تیمش در هر مرحله در چمپیونزلیگ یا جام یوفا پیشروی می‌کند ،  کارت او پیشرفت می‌کند. شما برای استفاده از این نوع کارت‌ها حتما باید آن‌ها را خریداری کنید یا در زمان مشخص که بازیکن‌ داخل پک حضور دارد آن را از پک در بیاورید، به جز این دو مورد یک راه نسبتا ارزان‌تر برای بوست یا آپگرید بازیکن وجود دارد و آن استفاده از «کمیستری استایل» هست. این  یک کارت برای بازیکن است و شما طبق آنالیز یک بازیکن و توقع‌های خودتان کارت را تهیه و روی بازیکن استفاده می‌کنید. البته باید بدانید وقتی که کارت را استفاده کردید و بازیکن شما بوست شد اینکه 10 امتیاز به آیتمی خاص از بازیکن اضافه شده درست نیست و شاید در عمل یک یا دو واحد بیشتر تاثیر نداشته باشد.

می دانید که ما سه نوع بازیکن بیشتر نداریم ولی EA با توجه به مناسبت‌های بسیار زیاد (که خیلی از این مناسبت‌ها باعث می شود بازیکنان از فيفا پوینت و پول واقعی استفاده کنند) کارت‌های جدید و بازیکنان جدیدی در بازه های بسیار مختلف می‌فرستد، اول از همه باید بدانید مثلا کارت‌های مشکی برای بازیکنان تیم هفته است یعنی اگر فلان بازیکن در دنیای واقعی در تیم خودش در یک بازی درخشید و اگر EA دوست داشته باشد آن کارت بازیکن به صورت مشکی و قوی تر شده منتشر می‌کند. به جز این کارت، کارت‌های دیگری هم وجود دارند مثل کارتهای چمپیونز لیگ، یوفا، بازیکنان قدیمی و بازنشسته که به اختصار آیکون یا لجند می‌گویند و با رنگ سفید در بازی متمایز می‌شوند. متاسفانه چند سالی می‌شود که بخاطر طمع EA، مناسبت من درآوردی  و به تبع کارت‌های رنگی بسیار زیاد شده‌اند و مخاطب‌ها برای از عقب نماندن از غافله مجبور هستند که خرج کنند و بسیاری از گیمرها در همین راستا دست به دامان پول واقعی می‌شوند.

حالا که با انواع بازیکنان آشنا شدید باید بدانید که بازیکن شما دارای قرارداد و Fitness مشخصی هست اگر Fitness بازیکن شما کم شود (زیر 75) ممکن است مصدوم شود و نمی‌تواند برای شما 90 دقیقه بازی کند. وقتی قرارداد هم تمام شود بازیکن نیاز به قرارداد جدید دارد. باید بدانید مهمترین قسمت برای شما trade خود بازی است. شما با استفاده از آن به خرید و فروش بازیکن ، قرارداد، فیتنس، خرید و فروش مربی ، کادر پزشکی، خرید و فروش لباس و استادیوم ، توپ و کارت‌های کمیستری استایل و غیره می پردازید.

 مدهای بازی در التیمیت

مدهای بازی در التیمیت تیم بسیار زیاد هستند و شما برای اینکه بتوانید تیم قوی‌ای داشته باشید ناگزیرید همه آن‌ها یا بیشتر آن‌ها را انجام دهید، و البته قبل از  توضیح مدهای بازی یک مد شبیه حل پازل را برایتان بازگو میکنم از فيفا 17. EA برای تنظیم بازار یک مد جدید بنام «اسکواد بیلدینگ چلنج» به بازی اضافه کرد و توانست بازار trade بازی را کنترل کند البته این مُد برای پلیرهای بازی هم عاری از سود نیست. شما با استفاده از چندین بازیکن و حل معما ، یک بازیکن  یا یک پک دریافت می‌کنید، هر اسکواد بیلدینگ چلنج شامل معمای متفاوت و بازیکنان متفاوتی است و شما با حل آن بازیکن مورد نظر که جایزه حل آن معما هست را دریافت می‌کنید. شما باید همیشه نیمه نگاهی به این مد داشته باشد و اگر بازیکن یا پک دلخواهتان را یافتید به حل معما بپردازید.

از فيفا 18 در قسمت آفلاین بازی مد اسکواد بتل به بازی اضافه شد و شما یک هفته وقت دارید که حداکثر 40 و یا کمتر بازی آفلاین انجام دهید و بامداد دوشنبه جایزه آن را دریافت کنید البته لازم نیست همه آن 40 بازی را انجام دهید می‌توانید با توجه به پک و جایزه مورد نظر به بازی چند تا از بازی‌ها بپردازید، مد بعدی مد «دیویژن رایورلز» (Division Rivals) است. مدی که از فيفا 19 به بازی اضافه شده. این مد یکی از دو مد خوب آنلاین بازی است و ابتدا شما با تیمی که ساختید 5 بازی انجام می‌دهید. این 5  بازی در نقش محکی برای شما است و بعد از این 5 بازی بنا به سطح تسلطتان در یکی از دیویژن یا دسته های یک تا 10 بازی انتقال پیدا می‌کنید ؛ هر دسته چند سطح و رنک دارد که پول بازی یا کوین بالاتری دریافت می‌کند و شما برای دریافت آن باید بیشتر بازی و برد بیاورید. دیگر مد جذاب و آنلاین بازی Fut Champions است و برای ورود به این مد باید به امتیاز 200 0 دست پیدا کنید شما با استفاده از بازی و برد در دیویژن رایوالز مجوز ورود در این بخش را پیدا خواهید کرد. در این مد که حرفه ای ترین مد بازی است شما باید 30 بازی از جمعه تا دوشنبه انجام دهید و بنا بر بردهایی که کسب کردید جایزه موردنظر را پنجشنبه ها دریافت میکنید. باید بدانید که بازیکنان منتخب این مد به مرحله حضوری دعوت می‌شوند. آنجا بصورت حضوری رقابت می‌کنند و بهترین بازیکن با جایزه محشر انتخاب می شود.

 مد بعدی که شامل آفلاین و آنلاین هست Draft نام دارد. Draft مدی بر پایه شانس است. بازی به شما 5 فورمیشن پیشنهاد می‌دهد بعد از آن در هر پست 5 بازیکن پیشنهاد می‌دهد و اینچنین ارنج تیم را می‌بندید و در قسمت Draft آفلاین آفلاین و در قسمت درفت آنلاین، آنلاین به مصاف حریفان می‌پردازید البته برای ورود این مد، خرج 150 00 لازم است.

مدهای این بازی را توضیح دادیم و در آخر به قسمت جدیدی که EA عزیز از فورتنایت بنام سیزن ابجکتیو کپی کرده است توضیح می‌دهیم. این قسمت به شما بازیکن و پک غیرقابل فروش می‌دهد یعنی شما با انجام دادن کارهایی که درون سیزن ابجکتیو آمده است xp دریافت می‌کنید و جایزه های هر level را دریافت می‌کنید.

نویسنده: مصطفی ترک‌زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا