آموزش های کاربردیایکس باکس وانپلی استیشن 4کامپیوتر

آشنایی با آپدیت جدید ماینکرفت Nether Update

Minecraft Nether Update 1.16.1

برای مشاهده آیتم آشنایی با آپدیت جدید ماینکرفت در یوتوب کلیک کنید

استودیو موجنگ همواره در طول 11 سال گذشته سعی بر این داشته تا پویایی دنیای ماینکرفت را حفظ کرده و با هر آپدیت گامی در جهت گسترش این بازی بر ‌دارد. آپدیت های ماینکرفت تا به حال هواداران این بازی محبوب را نا امید نکرده و همیشه با ایده ها و محتوای جدید آنها را سرگرم می‌کند. در ادامه به بررسی جدیدترین آپدیت بازی ماینکرفت یعنی 1.16.1 (Nether Update) خواهیم پرداخت.

بیوم ها

بزرگترین تغییرات متوجه سرزمین Nether، همان دنیای شبه-دوزخ ماینکرفت است، با اضافه شدن چهار بیوم(بایوم) جدید در کنار بیوم قبلی “Nether Wastes” این دنیا هم اکنون گسترده تر شده است. این تغییر، Nether را از فضای یکنواخت و بی روح آن خارج کرده و میل بازیکن به جستجو کردن در این محیط را بیشتر می‌کند.

بیوم، “کریمزِن فارست” (Crimson forest) نوعی زیست بوم جنگلی محسوب شده که آن را به منبع مناسبی برای جمع آوری چوب تبدیل می‌کند. بیوم وارپت فارست (Warped Forest) شباهت زیادی به بیوم نخست دارد اما هیچ موجود خطرناکی در آن ظاهر نشده و امن‌ ترین بیوم nether به حساب می‌آید.

بیوم “بِسالت دلتاز” (Basalt Deltas) همانند یک منطقه آتشفشانی است، که زین پس میزبان   magma cube ها خواهد بود. این زیست بوم از منابع قابل توجهی از سنگ سیاه برخوردار است.

چیزی که در بیوم “سول سند وَلِی” (soul sand valley) توجه شما را جلب می‌کند، جنس خاک آن است که آتش بر روی soul sand به رنگ آبی می سوزد. اگر کمی در این بیوم به جستجو بپردازید می‌توانید فسیل هم پیدا کنید.

minecraft nether update biomes
“Biomes”

ماب ها

Piglin : “پیگلین ها” عاشق طلا هستند. آنها به نوبه خود می‌توانند خطرناک باشند اما اگر شما زره طلایی پوشیده باشید به شما حمله نمی‌کنند و حتی می‌توانید با آن ها به دادوستد بپردازید. برای این کار کافیست از یک شمش طلا استفاده کنید. البته همیشه معامله کردن با آن ها سودمند نیست و این احتمال وجود دارد در ازاء طلا چیز ارزشمندی دستگیر تان نشود. این موجودات معمولا در زیست بوم های “Nether Wastes” و “کریمزِن فارست” ظاهر می‌شوند. در حضور پیگلین ها باید مراقب بود صندوقی را در اطراف آن ها باز نکرده و هیچ طلایی استخراج نکنید چون این کار آنها را عصبانی می‌کند.

اگر “پیگلین ها” از nether خارج شوند به “زامبی پیگلین” (Zombie Piglin) تبدیل می‌شوند. این نوع زامبی قبلاً با نام “zombie pigman” شناخته می‌شد :

Zombie Piglin vs Zombie Pigman

“پیگلین ها” به “هاگلین ها”، “wither skeleton” ها و “Wither” حمله می‌کنند. در عین حال، از آتش آبی و “زامبی پیگلین ها فراری هستند.

Hoglin : “هاگلین” ها موجودات جان سخت و خطرناکی هستند، با این حال یک منبع غذایی ارزشمند برای بقا خواهند بود. از قارچ های آبی رنگ می ترسند و در بیوم “کریمزِن فارست” ظاهر می شوند. هاگلین ها با خارج شدن از nether به “زاگلین” تبدیل می‌شوند.

Strider : “استرایدر” موجودی بی آزار است که در سرتاسرnether  ظاهر می‌شود و توانایی شنا کردن در مواد مذاب را دارد. استرایدرها از آب و سرما بیزارند، به قدری که با قدم گذاشتن در خشکی شروع به لرزیدن می‌کنند و رنگ پریده می‌شوند.

بازیکن می‌تواند روی استرایدر زین بگذارد و با استفاده از طعمه آن را هدایت کند، این کار عبور کردن از روی دریاچه های مذاب را آسان تر می کند. البته این تنها پلیر نیست که از استرایدرها سواری میگیرد و موجوداتی دیگری نیز این قابلیت را دارند.

New Mobs | MineCraft

آیتم های جدید

Netherite: ندرایت به شکل های مختلف در nether یافت می‌شود که ارزشمند ترین شکل آن بصورت شمش بوده و تهیه آن فرآیندی زمان بر است. با پیدا کردن “Ancient Derbis” و قرار دادن آن در “Furnace” می‌توان “Netherite Scrap” و سپس با ترکیب آن با طلا شمش netherite را تهیه کرد.

Netherite Items | MineCraft

زره یا ابزاری که از جنس الماس باشند، به وسیله بلاک Smithing Table می‌توانند به زره یا ابزاری از جنس ندرایت آپگرید شوند.

“ندرایت” (Netherite) در برابر آتش و مواد مذاب مقاوم و از الماس نیز سخت‌ تر است. این برتری نسبت به الماس در وسایلی که از جنس “نداریت” هستند نیز صدق می‌کند.

همچنین شاهد اضافه شدن دو سنگ معدن جدید”Nether Gold ore”  و “Gilded Blackstone” هستیم که با استخراج کردن آنها می‌توانید طلا دریافت کنید.

Lodestone : شاید برای شما بار ها اتفاق افتاده باشد که راه بازگشت به خانه‌تان را گم کرده باشید یا سعی کردید که با مشعل مسیرتان را مشخص کنید. اکنون با استفاده از قطب نما و بلاک جدید “lodestone” می توانید به راحتی راه بازگشت را پیدا کنید و نگران گم شدن نباشید. این ویژگی یکی از مورد انتظار ترین قابلیت ها در بین بازیکنان بود که سرانجام پس از سالها، به بازی اضافه شد.

Respawn anchor : با ساختن و شارژ کردن بلاک “Respawn Anchor” می توانید در nether ریسپان شوید. این بلاک حداکثر تا چهار مرحله شارژ می‌شود. اگر Respawn Anchor شارژ نباشد، طبق روال عادی، در دنیای اصلی ریسپان خواهید شد. استفاده از این بلاک در دنیای اصلی، مانند استفاده کردن از تخت در nether باعث منفجر شدن آن می‌شود.

New Blocks | MineCraft

سازه های جدید

Ruined Portals : پورتال های مخروبه را می‌توانید در هر جایی پیدا کنید. در nether، اعماق زمین و دریا و حتی در جنگل. در کنار این پورتال ها صندوق هایی وجود دارد که معمولا حاوی اقلامی از جنس طلا است.

Ruined Portals | MineCraft
“Ruined Portals”

Bastion Remnant : قلعه های متروکه، در واقع پایگاه اصلی پیگلین ها به شمار می‌رود. در این مکان طیفی از آیتم های کم یاب وجود دارد، هرچند دستیابی به این آیتم ها به نبرد با تمام پیگلین ها ختم شده که مبارزه کردن با آنها کار آسانی نیست. این احتمال وجود دارد که در قلعه متروکه به غیر از پیگلین، هاگلین و magma cube نیز ظاهر ‌شود. همچنین دیسک موسیقی PigStep در این قلعه یافت می‌شود که یکی از منحصر به فرد ترین موسیقی های بازی به شمار می‌رود.

Bastion Remnant in Nether | MineCraft
“Bastion Remnant”

جمع بندی

در مجموع آپدیت جدید 1.16.1 بقا در سرزمین Nether به امری جذاب تر تبدیل می‌کند. اکنون می‌توانید وسایل خود را آپگرید کنید، آیتم های جدید پیدا کنید یا با توجه به وجود منابع سنگ، چوب و غذای بیشتر، بدون اینکه نیازی به برگشتن به دنیای اصلی را داشته باشید، مدت ها در Nether گشت ‌و گزار کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا