سخت افزار

کارت گرافیکی (iChill GTX275)

هنگامی که شما دنبال یک کارت گرافیک خوب هستید چند مسئله در ذهن شما مطرح می شود که شما آنها را مبنا قرار داده و با توجه به آن مسائل برای خرید کارت گرافیک پیش می روید که این مسائل اگر اشتباه نکنم به این شرح است:
برند،ویژگی های نگارشی ،توانایی در اورکلاک برای دستیابی به فرکانس های بالاتر ،سرعت ها و فرکانس های موجود و خیلی موارد دیگر البته این موارد پس از این در ذهن شما شکل می گیرد که می خواهید از سری کارتهای تولیدی انویدیا کارت گرافیک خود را تهیه نمایید یا اینکه از رقیب این شرکت ATI البته ذکر این نکته را هم یادآور بشوم که دور ، دور Ati و کارتهای تولیدی این شرکت می باشد و تقریباً انودیا در این عرصه حرف چندانی به جزء 275 و 295GTX ندارد!

برویم سر بحث اصلی و ببینیم که این کارت Inno3D iChill GTX275 چه حرفهایی برای گفتن دارد و آیا می تواند در برابر سایر برادران نا تنی اش حرفی بزند و آنها را در این عرصه نبرد شکست دهد یا خیر !

مدت زیادی از انتشار سری 275GTX از سوی انویدیا نمی گذرد در حالی که این کارت پس از عرضه طوفانی عظیم در دنیای کارتهای گرافیکی به پا کرد و توانست سر بلند از این امتحان دشوار بیرون بیاید و بتواند کارت high-endAti را با توجه به کارایی و قیمتی که دارد شکست بدهد و یکی از اولین انتخاب ها برای دوستداران قدرت گرافیکی باشد .
سوالی که در اینجا شکل می گیرد این است که این کارت چگونه توانسته که اینگونه پرقدرت ظاهر شود؟
جواب سوال این است:این کارت گرافیک قیمتی ارزان دارد به گونه ای که با کارت گرافیکی 260 GTx برابر البته نه اینکه قیمت این VGA با 260 یکی است بلکه با اختلاف کمی حدو 9 دلار!!گرانتر فروخته می شود که با این افزایش قیمت ناچیز می توان قیمت را برابر دانست .
مورد دیگری که موجب موفقیت این کارت شده این است که این کارت حتی از کار گرافیک 280GTX هم قدرت بیشتری دارد ! و حتی در بعضی تست ها با کارت گرافیکی 285GTX برابری می کند به عبارتی دیگر این کارت جای 285 و 280 GTX را پر می کند!
با توجه به موارد بالا حتماً متوجه شدید که چرا این کارت اینگونه پر قدرت و پر طرفدار ظاهر شده.

Inno3D برای برای پیروزی در این عرصه یک کارت گرافیکی با خنک کننده ای non-reference(غیر مرجع)
را تولید و روانه بازار کرده که شاید این خنک کننده را که توسط شرکت Arctic Cooling تولید شده یکی از دلایل موفقیت این کارت گرافیک دانست .

این کارت گرافیک که iChill GTX275 نام دارد دارای 896 مگابایت حجم حافظه و از نوع GDDR3 _که حافظه های چندان پر سرعتی نیستند_و با فرکانس 2350 مگاهرتز می باشد و فرکانس هسته 670 مگاهرتز(مدل رفرنس 633) و شیدر 1474 مگاهرتز می باشد.
برای ساخت این کارت گرافیک از مهندسی ساخت 55 نانومتری استفاده شده و دارای 240 واحد سایه زنی یکپارچه می باشد.
روی هم رفته این کارت یک GTX 280/285 و گاهی اوقات نیمی از 295GTX می باشد که با 895 مگابایت ظاهر شده!

جعبه این کارت سیاه رنگ بوده و در جلوی آن سوراخ هایی را مشاهده می کنید که بیشتر جنبه تزئینی دارد البته برای جلوگیر از نشستن گرد و غبار و ممناعت از دست یابی افراد متفرقه به درون جعبه یک پوششی پلاستیکی در پشت این سوراخ ها قرار داده شده در کنار نام تجاری این کارت(iChill)نام خنک کننده ی این کارت Arctic Cooling Accelero X.X.X kit و همچنین میزان فرکانس های هسته و حافظه به چشم می خورد و در بالای نام تجاری محصول ضمانت نامه سه ساله خودنمایی می کند!

پس از باز کردن درب جعبه که به باز کردن کیف سامسونت شباهت داره در ابتدا چشمی بر هم می زنید و کمی متعجب خواهید شد!!چون منظره ای خیره کننده که در تصاویر موجوده شما را به خود جلب می کند و آن هم سه عدد فن 12 سانتی متری می باشد که وظیفه ی انتقال دما و خنک سازی قطعات سخت افزاری قرار گرفته بر روی PCB را انجام می دهد ؛ موردی دیگر ظاهر جالب و خیره کننده خنک کننده است و استفاده از دو رنگ متضاد سفید و مشکی در کنار هم زیبایی خاصی به این کارت گرافیک بخشده که برگ برنده این VGA محسوب می شود.

پس از اینکه پوشش دوم را و پس از آن ابر محافظ را برمی دارید کارت گرافیک را و در پایین آن لوازم جانبی و ملحقات را مشاهده کنید که شامل یک بازی جایزه ،دیسکت راه انداز ،یک کانکتور پاور 6پین مبدل DVI و S-Video را شامل می شود که این کارت گرافیک از لحاظ ملحقات کامل می باشد و کم و کسری ندارد به جزء؟! پل SLI‌!
,,,,نگاهی از نزدیک,کارت گرافیکی بسیار قدرتمند (iChill GTX275),بورد مداری کارت به رنگ سبز بوده و در پشت این بورد 6 عدد پیچ وجود دارد که چهارتا از این پیچ ها خنک کننده (Accelero X.X.X) را بر روی پردازنده گرافیکی نگه داشته و دو پیچ دیگر که کوچکتر هم هستند هتسینک را نگه داشته اند اما چیزی که در پشت این کارت خالی است این است که هتسینک دیگری برای خنک سازی GPU که امروزه در اکثر کارتهای گرافیکی می باشد وجود ندارد با این حال خنک کننده قدرتمند بوده و این کمبود را برطرف ساخته.

هنگامی که از طرفین به کارت گرافیک نگاه می کنید متوجه خواهید شد که هتسینک به طور کامل تمامی فضاهای روی بورد را پوشش داده و در جای جای قطعات از جمله مدارهای توان،خازن ها ،ماژول های رم و… را احاطه کرده و موجب خنک ماندن تمامی قطعات می شود مورد دیگری که جلب توجه می کند ظاهری بسیار زیبا و چشمگیر این کارت از کنار است که زیبایی خاصی به کارت گرافیک بخشیده و موجب حرفه ای تر جلوه دادن کارت می شود و این قسمت هنگام نصب بر روی مین بورد به سمت بالا قرار گرفته و به ظاهر درون کیس جلوه ای زیبا و چشم نواز می بخشد در پایین این قسمت دو عدد کانکتور 6 پین را مشاهده می کنید که برای کسانی که اهل اورکلاک هستند اتصال این دو کانکتور به پاور الزامی می باشد و برای کاربران مبتدی نصب یک کانکتور کافی است.

جلوی کارت را که مشاهده می کنیم دو پورت DVI و یک پوروت خروجی sported را مشاهده می کنید که اطراف این پورتها با آب طلا آبکاری شده که موجب درخشش این قسمت که در بیرون از کیس قرار می گیرد شده و موجب زیبایی بیشتر این کارت گرافیک می شود .
پورتهای دوگانه SLI اجازه می دهد که شما از پیکر بندی Tri-SLI و یا Dual SLI بهره مند شوید.
,,,,نتیجه,کارت گرافیکی بسیار قدرتمند (iChill GTX275),بررسی ظاهری این کارت گرافیک به اتمام رسید و حالا باید این کارت را مورد آزمایش قرار دهیم و ببینیم که چطور عمل می کند .

سیستم تست و کارتهای گرافیکی مورد آزمایش در تستهای منتشر شده:

Processor: Intel Core i7 920 150×20

Motherboard: MSI X58 Platinum

Memory: Mushkin HP3 12800 7-7-7-20

Video Card: Inno3D iChill GTX 275

Power Supply: Mushkin 800 watt Modular power supply

Hard Drive: 1 x Western Digital Green 1TB SATA

Optical Drive: LG DVD-RW

OS: Windows Vista Ultimate Edition 64-bit SP1

Comparison Video Cards:

Sapphire HD 4890 1GB

NVIDIA GTX275

Sapphire HD 4870 2GB Vapor-X

NVIDIA GTX 260-216

Sapphire HD4870 1GB Toxic

Diamond HD4870 1GB

XFX GTX 280

تست در بازی ها و نرم افزارها:
,,,

stp66498_thumb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا