ایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانبهترین بازی های سالپلی استیشن 4پلی استیشن 5کامپیوتر

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال 2023

در سال 2023 میلادی شاهد عرضه تعداد زیادی بازی‌ باکیفیت به خصوص در سبک اکشن ماجراجویی بودیم. در حالی که این سبک همیشه دارای بیشترین ترافیک در عرضه بازی است اما کیفیت آثار عرضه شده در سال گذشته میلادی نکته‌ای خواهد بود که توجه هر گیمری را نسبت به خود جلب می‌کند. بسیاری از آثار محبوب حالا با نسخه‌ای جدید به بازار راه پیدا کردند که هر کدام از آنها به تنهایی می‌توانند تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه کنند. به عنوان مثال انتظار برای عرضه بازی Alan Wake 2 به پایان رسید و این اثر توانست با داستان و البته گرافیک فنی و هنری خود همه گیمرها را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین در سال 2023 شاهد عرضه آثاری کاملا جدید مانند Hogwarts Legacy نیز بودیم که با موفقیت خود تقریبا همه را غافل‌گیر کرد. ترکیب سبک اکشن و ماجراجویی در بازی‌های مختلف با المان‌های نقش‌آفرینی و یا حتی ترسناک سال بسیار خوبی را برای گیمرها رقم زد. شاید انتخاب بهترین بازی سال در این سبک کار دشواری باشد اما بدون شک در نهایت این گیمرها هستند که از وضعیت موجود لذت خواهند برد. تفاوتی نمی‌کند که در زیر شاخه‌های سبک اکشن و ماجراجویی به چه نوع بازی‌هایی علاقه دارید، در سال 2023 انتخاب‌های بسیار متفاوت و البته جذابی وجود دارند که می‌توانند تا ساعت‌ها سرگرم کننده بوده و در نهایت تا سال‌ها در خاطرات شما باقی بمانند.

آیتم ویدیویی را در یوتوب تماشا کنید


  1. Star Wars Jedi Survivor

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که بعد از سردرگمی EA با ساخت Battlefront II و حاشیه‌های به وجود آمده در کنار توسعه و عرضه آن، استودیو‌های زیر مجموعه این شرکت بتوانند بازی جذابی را با محوریت دنیای Star Wars ساخته و وارد بازار کنند. در این بین استودیوی Respawn Entertainment توانست در سال 2019 با ساخت Star Wars Jedi: Fallen Order نظر بسیاری از گیمرها را تغییر دهد. در حالی که شاید این بازی در همه بخش‌ها عملکردی ایده‌آل نداشته باشد اما به شکل کلی تجربه‌ای لذت بخش را فراهم می‌کند. حالا بعد از گذشت چهار سال این استودیو با ساخت Star Wars Jedi: Survivor تلاش کرد تا نقاط ضعف نسخه اول را برطرف کرده و تجربه بسیار بهتری را برای هواداران به ارمغان آورد. می‌توان گفت این بازی در بخش گیم‌پلی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته و مبارزه با Light Saber و استفاده از تکنیک‌های مختلف Jedi در آن می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش ر ا ارائه کند. در حالی که Survivor پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بخش گیم‌پلی تجربه کرده اما در هنگام عرضه بازی و ماه‌ها بعد از آن، مشکلات فنی متعدد باعث شدند تا انتقادات بسیار زیادی در مورد آن وجود شکل گیرد.


  1. Hogwarts Legacy

در حالی که سری بازی‌های Harry Potter که سال‌ها قبل و در هنگام عرضه فیلم‌های این سری عرضه می‌شدند کیفیت قابل توجهی را ارائه نمی‌کردند، به نظر می‌رسد حالا دنیای جادوگری بازیگر جدیدی را برای رقابت به بازار فرستاده است. وقتی اعلام شد که استودیوی Avalanche Software قرار است بازی Hogwarts Legacy را با الهام‌گیری از دنیای Harry Potter و داستان‌های J.K Rowling بسازد، شاید کمتر کسی امید داشت که این بازی بتواند به اثری موفق تبدیل شود. البته بعد از عرضه بازی و استقبال شدید گیمر‌ها مشخص شد که این استودیوی کمتر شناخته شده کار خود را به خوبی انجام داده است. پیاده‌سازی دنیای جادوگری، حس حضور در Hogwarts، داستان‌های پیچیده و در هم تنیده شده، گرافیک جذاب و … همگی دست به دست هم دادند تا برای اولین بار شاهد ساخت و عرضه یک اثر با کیفیت بر اساس دنیای جادوگری نوشته شده توسط J.K Rowling باشیم.


  1. Dead Space Remake

بازسازی آثار قدیمی بسیار موفق، این روزها به یک روند تکراری تبدیل شده. شاید کپکام و بازسازی باکیفیت نسخه دوم Resident Evil باعث شد تا بسیاری از شرکت‌ها به عرضه دوباره بازی‌های موفق خود فکر کنند. سری Dead Space همیشه در بین گیمرها از جایگاه خوبی برخوردار بود. دو نسخه ابتدایی این مجموعه در میان گیمر‌ها و به خصوص هواداران بازی‌های ترسناک محبوبیت زیادی دارند اما نسخه سوم به یک شکست بزرگ تبدیل شد. بعد از گذشت 15 سال حالا شاهد عرضه بازسازی اولین نسخه از این سری بودیم. در حالی که پیشرفت گرافیکی این بازی غیر قابل انکار است اما تغییراتی نیز در آن اعمال شده. به عنوان مثال حالا Isaac به عنوان شخصیت اصلی بازی دیالوگ‌های مخصوص به خود را دارد و حرف می‌زند که شاید در ابتدا برای هواداران قدیمی کمی عجیب باشد. بازی Dead Space Remake می‌تواند برای هواداران قدیمی یک تجدید خاطره بسیار جذاب باشد ولی در سمت مقابل این بازی یک تجربه جذاب برای افرادی است که هیچگاه سری Dead Sapce را تجربه نکردند.


  1. Resident Evil 4 Remake

بدون شک می‌توان گفت که Resident Evil 4 یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های نسل ششم بود که توانست استاندارد‌های جدیدی را برای ساخت بازی‌های اکشن، ماجراجویی و ترسناک به وجود آورد. این بازی پایه‌گذار تغییرات بنیادی سری Resident Evil بود. حالا بعد از گذشت نزدیک به دو دهه، شرکت Capcom نسخه بازسازی شده آن را به بازار عرضه کرد. Resident Evil 4 Remake در حالی که تلاش می‌کند حال و هوای نسخه اصلی را زنده نگه دارد اما تغییرات گسترده‌ای را نیز به وجود آورده. داستان بازی و برخی از شخصیت‌ها دچار تغییراتی شدند که به روایت بهتر آن کمک می‌کند. گرافیک Resident Evil 4 Remake یکی از نکات قابل توجه آن است که می‌تواند در همان لحظه اول نظر هر گیمری را نسبت به خود جلب کند. می‌توان گفت این بازی همه آن چیزی است که در نسخه اصلی با آن مواجه شدید اما ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده و سازندگان تلاش کردند تا با ایجاد تغییرات، تجربه بسیار بهتری را به شکل دهند.


  1. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

نینتندو با عرضه The Legend of Zelda Breath of the Wild توانست این مجموعه را وارد مسیری کاملا جدید و متفاوت کند. اثری که به خوبی مورد توجه مخاطب‌های نینتندو قرار گرفت و شرایط را برای ساخت و عرضه ادامه‌ای هموار کرد که تحت عنوان Tears of the Kingdom شناخته می‌شود. هرچند بسیاری از مشخصه‌های جالب توجه بازی قبلی در این نسخه تکرار شده و ارتقا یافته‌اند اما در هر صورت شاهد قابلیت‌های جدید خوبی هستیم. قابلیت‌هایی که به گیمرها اجازه دادند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و اتفاقات منحصر به فردی را در جریان Tears of the Kingdom رقم بزنند. با تمام این تفاسیر همان‌قدر که قسمت جدید افسانه زلدا توانسته نکات جدیدی را معرفی کند به همان اندازه به قسمت پیشین شبیه است. موضوعی که باعث شده این نسخه در جایگاهی مشابه با Breath of the Wild قرار نگیرد.


  1. Marvel’s Spider-Man 2

بعد از سال‌ها و عرضه بازی‌های بی‌کیفیت بر اساس شخصیت‌ Spider-Man، امتیاز ساخت بازی بر اساس این شخصیت به استودیوی Insomniac و شرکت سونی سپرده شد. این استودیو توانست یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس این شخصیت محبوب را به بازار عرضه کند اما امسال نوبت به انتشار Marve’s Spider-Man 2 رسید. در حال حاضر کمتر عنوانی می‌تواند با گیم‌پلی لذت بخش و صحنه‌های سینمایی بازی Spider-Man 2 رقابت کند. در این بازی شما نقش دو مرد عنکبوتی متفاوت را بر عهده دارید که حالا داستان آنها به شکل کامل به یکدیگر گره خورده. آنها باید با شخصیت‌های شرور داستان مقابله کرده و در نهایت شهر نیویورک را نجات دهند اما همه چیز به همین سادگی نیست. شخصیت‌های شرور حاضر در بازی، حس و حال بسیار جذابی را به این اثر اضافه کردند. حضور شخصیت‌های منفی شناخته شده‌ای همچون Venom تاثیر بسیار شگرفی روی داستان و حتی گیم‌پلی داشته و باعث شده تا در نهایت Spider-Man 2 به یکی از بهترین بازی‌های سال 2023 تبدیل شود.


  1. Alan Wake 2

پس از گذشت 13 سال از عرضه نسخه اول، شاید کمتر کسی امید به عرضه Alan Wake 2 داشت اما می‌توان گفت که بدون شک این بازی ارزش این همه صبر را داشت. استودیوی Remedy با عرضه Control دنیای بسیار بزرگی را خلق کرد که حالا اتفاقات Alan Wake نیز به نوعی در زیر مجموعه آن در حال پیگیری است. در نسخه اول، الن ویک نویسنده کتاب‌های جنایی بود که در دنیایی که خودش نوشته بود گرفتار می‌شد. پس از تمام اتفاقاتی که در داستان نسخه اول رخ داد، الن در Dark Place محبوس شد. در نسخه دوم، شخصیت جدیدی به نام Saga Anderson به بازی اضافه می‌شود که باید در مورد قتل‌های رخ داده در منطقه Bright Falls تحقیق کند. او هم همانند الن ویک در یک داستان ترسناک گرفتار می‌شود و باید برای نجات جان خودش و خانواده‌اش تلاش کند. Alan Wake 2 همان چیزی است که هواداران سال‌ها منتظر آن بودند. حالا همه ویژگی‌های بازی بهتر شدند، تمرکز بیشتری روی حل معما‌ها وجود دارد و سیستم مبارزه نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته. Alan Wake 2 از لحاظ بصری، نماد پیشرفت گرافیکی در سال 2023 به شمار می‌رود. گرافیک فنی این بازی به خوبی از تکنولوژی‌های جدید مانند Ray Tracing استفاده می‌کند و به شکل کلی از دید بصری در خدمت گیم‌پلی است. موقعیتی که تیم سازنده توانسته با ویژگی‌های بصری، محیط و اتمسفر بسیار سنگین و تاثیرگذاری را خلق کند. Alan Wake 2 با پیشرفتی شگفت‌انگیز نسبت به نسخه اول، اثری را در اختیار هواداران قرار می‌دهد که بدون شک در پایان نسل حاضر به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته خواهد شد. اثری که از دید گیم‌پلی به نسبت نسخه اول ارتقای قابل توجهی را تجربه کرده و توانسته از دید بازیسنتر به بهترین بازی اکشن ماجراجویی سال 2023 تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا