تاریخچه و داستان بازی ها

داستان بازی Ratchet & Clank Rift Apart

بازی Ratchet & Clank Rift Apart جدیدترین ساخته استودیو Insomniac Games به تازگی به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 5 منتشر شد و از رسانه‌های معتبر جهان از جمله بازی سنتر نمراتی بالا دریافت کرد. داستان این بازی پس از حوادث  Ratchet & Clank: Into the Nexus که در سال 2013 برای PS3 عرضه شد ؛ جریان دارد. رچت و کلنک در ماجراجویی جدیدشان با حوادثی عجیب مواجه می‌شوند که قصد داریم در این آیتم آن‌ها را با شما مرور کنیم. پس این شما و این هم داستان Ratchet & Clank Rift Apart.

بعد از ماجراجویی‌های مختلف، حالا رچت و کلنک به عنوان قهرمان‌های کهکشانی شناخته می‌شوند. مراسمی به افتخار آنها برگزار شده و کلنک در انتهای آن توضیح می‌دهد که موفق به تعمیر Dimensionator (وسیله‌ای که به وسیله آن می‌توان به بعدهای مختلف سفر کرد) شده و این فرصت در اختیار رچت است تا با استفاده از آن به بُعد‌های دیگر سفر کرده و بالاخره آخرین لامبکس‌های باقی مانده و خانواده گمشده‌اش را پیدا کند. با این حال دکتر نفاریوس به یکباره جشن را به همر ریخته و قصد دارد Dimensionator را از آن خود کند. درگیری نفاریوس با رچت و کلنک منجر به از بین رفتن Dimensionator می‌شود و به واسطه آن شکاف‌های بُعدی در نقاط مختلف دنیا شکل می‌گیرند. اتفاقات پیش آمده رچت، کلنک و دکتر نفاریوس را از یکدیگر جدا کرده و هر سه آنها را به دنیایی دیگر منتقل می‌کند. دنیایی که در آن نفاریوس به عنوان امپراطور شناخته می‌شود و برخلاف چیزی که در دنیای اصلی دیده بودیم، تاکنون در مقابل دشمن‌های خود شکستی را تجربه نکرده. کلنک در جریان انتقال به دنیای جدید، آسیب دیده و توسط لامبکس دیگری با نام ریوت نجات پیدا می‌کند. از سوی دیگر دکتر نفاریوس خود را در جای امپراطور قرار گرفته و کنترل ربات‌های حاضر در این بُعد را به دست می‌گیرد. رچت اما جدای از دوست همیشگی خود در شهر نفاریوس به هوش آمده و جستجویش برای پیدا کردن کلنک را آغاز می‌کند. امپراطور به نبرد رفته و جای خالی‌اش توسط دکتر نفاریوسی پر شده که حالا به نیروهایش دستور می‌دهد که رچت و ریوت را پیدا کنند.

رچت در جریان جستجوی خود، ریوت را می‌بیند که همراه با کلنک از سیاره فرار می‌کنند. حالا او به دنبال پیدا کردن راهی برای خروج از سیاره به سراغ شخصیتی با نام فنتوم می‌رود که در اصل معادل اسکید در این دنیای جدید است. عضوی از گروه مقاومت که مشغول مبارزه با امپراطور نفاریوس هستند و دستیار الکترونیکی تحت عنوان گلیچ را در اختیار رچت قرار می‌دهد تا موفق به پیدا کردن سفینه‌ای برای خروج از سیاره شود. ریوت در جای دیگری از کهکشان، کلنک را به مخفیگاه خود می‌برد. در این میان کلنک موفق به ارتباط با شخصیت عجیبی تحت عنوان گری می‌شود. شخصیتی که به کلنک هشدار می‌دهد اگر زودتر فکری برای شکاف‌های بُعدی نکنند، طوفان بُعدی دنیایی که می‌شناسند را از بین می‌برد. در ادامه ریوت قطعه ارتباطی کلنک را تعمیر می‌کند و نهایتا این دو موفق به ارتباط با رچت می‌شوند. رچت پیشنهاد می‌کند که Dimensionator را بار دیگر ساخته و به وسیله آن به دنیای خود بازگشته و جلوی طوفان بُعدی را بگیرند. برای انجام این کار، رچت به دنبال نقشه ابعادی رفته و در این مسیر با رباتی تحت عنوان کیت آشنا می‌شود که یکی از شاگردان گری است. کیت به رچت هشدار می‌دهد که او در اصل رباتی جنگی است و توسط امپراطور نفاریوس ساخته. کیت توضیح می‌دهد که ممکن است کنترل برنامه‌ خود را از دست داده و به رچت حمله کند. مسئله‌ای که رچت آن را رد کرده و اعتقاد دارد که این دو می‌توانند تیم خوبی را تشکیل دهند. رچت همراه با کیت به آزمایشگاهی مخفی می‌روند تا Dimensionator را برای بار دیگر بسازند.

در سوی دیگری از کهکشان ریوت همراه و کلنک به جستجوی Phase Quartz می‌روند تا انرژی لازم برای فعال کردن Dimensionator را فراهم کنند. هرچند این دو موفق به پیدا کردن Phase Quartz می‌شوند اما در انتها الماس به دست آمده را از بین رفته می‌بینند. بدون اینکه چاره‌ دیگری داشته باشند، این دو به دنبال پیدا کردن تعمیرکاری افسانه‌ای می‌روند که گفته می‌شود توانایی تعمیر هر چیزی را در اختیار دارد. تعمیرکار مد نظر این دو در اصل رباتی غول‌آسا با نام فیکسر است. رباتی که در ابتدا ریوت و کلنک را هدف حملات خود قرار می‌دهد اما در ادامه و توسط کلنک قانع می‌شود که Phase Quartz را تعمیر کند. بالاخره بعد از ماجراجویی‌های متعدد، ریوت و رچت با یکدیگر دیدار می‌کنند. کلنک بار دیگر تیم قدیمی‌اش با رچت را شکل داده و در مقابل کیت برای همکاری با ریوت موافقت می‌کند. این چهار نفر حالا تمامی اجزای مورد نیاز برای بازگشت به خانه را در اختیار داشته و با موفقیت Dimensionator را بازسازی می‌کنند. در همین لحظه دکتر نفاریوس از راه رسیده و Dimensionator را از آن خود می‌کند. در جریان مبارزه‌ای نفاریوس شکست می‌خورد اما بالاخره امپراطور نفاریوس از راه رسیده و به راحتی رچت و ریوت را شکست داده و Dimensionator را برای خود برمی‌دارد. امپراطور تصمیم گرفته با استفاده از اسلحه جدید خود کپتن کوانتوم را شکست دهد که در اصل معادل کپتن کوارک در این دنیاست و یکبار برای همیشه پرونده مقاومت را ببندد.

ریوت به دنبال امپراطور می‌رود اما او با استفاده از Dimensionator، ریوت را به بُعد دیگری منتقل می‌کند. قهرمان جدید داستان به دنبال شکاف بُعدی برای بازگشت به دنیای خود است و در همین حین به کیت توضیح می‌دهد که چگونه دستش را در مبارزه با یک ربات جنگی از دست داده. اینجاست که کیت متوجه می‌شود، ربات جنگی مد نظر ریوت کسی نیست جز او. از سوی دیگر رچت به دنبال کپتن کوانتوم می‌رود تا به او درباره حمله امپراطور اخطار دهد. کاری که در انجام آن به موفقیت نرسیده و امپراطور، کپتن کوانتوم را به بُعد دیگری منتقل می‌کند. حالا امپراطور دشمن‌هایش را شکست داده اما از این موضوع احساس رضایت نمی‌کند تا اینکه متوجه می‌شود، می‌تواند با Dimensionator دیگر ابعاد موجود را نیز فتح کند. رچت و ریوت متوجه می‌شوند که امپراطور برای رسیدن به هدف خود به نقشه بُعدی نیاز دارد و برای جلوگیری کردن از این موضوع به سراغ نقشه می‌روند. ریوت و کیت سوار بر سفینه امپراطور شده و بعد از نجات گری متوجه می‌شوند که او نقشه بُعدی را در یک ناهنجاری بُعدی مخفی کرده. رچت و کلنک در ادامه نقشه را پیدا می‌کنند اما از سوی امپراطور مورد حمله قرار گرفته و به شکاف دیگری وارد می‌شوند. کیت خود را تبدیل به شکل جنگی‌اش می‌کند و در جریان حمله به امپراطور شکست می‌خورد. موضوعی که ریوت را شوکه کرده و او را متوجه این موضوع می‌کند که در اصل کیت باعث از دست رفتن دستش است.

ریوت که خود را تنها می‌بیند، به سراغ زندانی می‌رود که امپراطور تمامی دشمن‌هایش را در آنجا نگه می‌دارد. در ادامه ریوت موفق به نجات رچت، کلنک و دیگر اعضای مقاومت می‌شود. با این حال کیت که همچنان به واسطه نقشش در از بین رفتن دست ریوت، احساس گناه می‌کند از همراه شدن با دیگران خودداری می‌کند. برای بار دیگر مقاومت شکل می‌گیرد اما در همین لحظه امپراطور اعلام می‌کند که قصد دارد برنامه حمله خود به ابعاد دیگر را با دنیای رچت و کلنک شروع کند. رچت، کلنک، ریوت و دیگر اعضای مقاومت به دنبال امپراطور رفته و در این بین موفق به از بین بردن لباس رباتیک و غول‌پیکر او می‌شوند. کیت که به نظر می‌رسد با واقعیت خود کنار آمده به گروه ملحق شده و با شکل رباتیکش به جنگ با نیروهای امپراطور می‌رود. قهرمانان داستان در نهایت و بعد از مبارزه‌ای سخت موفق به شکست امپراطور شده و او را به بُعد دیگری تبعید می‌کنند. کلنک Dimensionator را به دست آورده و با استفاده از آن بُعد‌های مختلف را به حالت اصلی خود باز می‌گرداند. حالا تیم جدید قهرمانان برای بار دیگر شکل گرفته و آنها آماده می‌شوند تا به سراغ ماجراجویی دیگری بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا