تاریخچه و داستان بازی ها

داستان مورتال کمبت 1

در سومین قسمت از مجموعه داستان‌های سری Mortal Kombat به سراغ داستان نسخه اول این بازی رفتیم که در سال 1992 برای دستگاه‌های آرکید عرضه شد. نقطه آغاز این مجموعه محبوب که برای اولین بار ما با مبارزان این سری آشنا کرد. اگر دو قسمت قبلی را دنبال کرده باشید می‌دانید که در پایان قسمت دوم شنگ سونگ با پیشنهادی جدید به سراغ ساب زیرو رفت. پیشنهادی مبنی بر حضور او در مبارزات مورتال کمبت. در این قسمت به سراغ سرنوشت کاراکترهای مختلف سری رفتیم و اینکه چه اتفاقاتی طی نخستین بازی مجموعه مورتال کمبت به رخ دادند.

برای تماشای داستان به صورت ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

همانطور که در نخستین آیتم مجموعه داستانی مورتال کمبت گفتیم بر اساس قوانین این جهان ، اگر مبارزان قلمروهای متجاوز بتوانند ده دوره پشت هم برنده مسابقات مورتال کمبت باشد اجازه تسخیر قلمرو مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد. در چنین شرایطی و در حالی که طی 500 سال گذشته شنگ سونگ به لطف داشتن Goro موفق شده بود فاتح 9 دوره پشت سر هم مورتال کمبت شود نوبت به تورنومنتی مهم می‌رسد. تورنومنتی که داستان نخستین مورتال کمبت در دل آن روایت می‌شود.

این تورنومنت آخرین شانس زمین و مبارزانش است که از تسخیر شدن سرزمین خود توسط نیروهای شائوکان جلوگیری کنند. تورنومنتی که در جزیره مرموز Shang Tsung  برگزار می‌شد.

 بالاخره دیدار شخصیت‌های محبوب Mortal Kombat  در مسابقات فرا رسید. این جنگجویان شامل Liu Kang از White Lotus Society ، Johnny Cage بازیگری بود که می‌خواست توانایی‌های خودش را در میدان جنگ ثابت کند، Sonya Blade یکی از نیروهای ویژه که به دنبال Kano بود،  Scorpion که تحت فرماندهی Quan Chi دوباره زنده شده بود تا انتقامش را از Sub-Zero بگیرد، می‌شد و البته ساب زیرو. با اینکه شنگ سونگ او را شخصا به تورنومنت دعوت کرد اما کلن او یعنی لین کوئی Sub-Zero  را مامور کرد تا  وارد مسابقات شود ؛ آن هم تنها با یک هدف کشتن خود شنگ سونگ!

شاید در این بین عجیب ترین مبارز جانی کیج بود. شروع ستاره شدن Johnny Cage به هالیوود برمی‌گردد! او بازیگر دنیای هالیوود بود که در آن دوران نیز تکنیک‌های مبارزه خود را پیاده می‌کرد اما از دید منتقدین او فاقد هنرهای مبارزه‌ای بود و تمام مبارزات او در فیلم‌ها با استفاده از جلوه‌های ویژه اتفاق می‌افتاد. به همین دلیل او برای ثابت کردن خود و هنر مبارزه‌اش هالیوود را ترک کرد و در تورنومنت‌های Mortal Kombat شرکت کرد و به یکی از اصلی ترین افراد دنیای Mortal Kombat تبدیل شد.

در این تورنومنت که حکم مرگ و زندگی را برای زمین داشت Raiden  اجازه مبارزه نداشت و به همین خاطر به عنوان راهنمایی برای مدافعان EarthRealm حاضر شد.  Raiden به عنوان خدای رعد و برق ، محافظت کننده‌ی قلمرو زمین است و بزرگترین هم‌پیمانان او در این مسابقات Liu Kang و Kung Lao بودند. او به طور کامل فناناپذیر است و خاطراتش از آغاز زمان شروع می‌شود طوری حتی اگر بدنش هم نابود شود بعد از مدتی از نو شکل می‌گیرد!

در حین این مسابقات، ساب زیرو در پی کشتن شنگ سونگ بود اما قبل از اینکه موفق به انجام این کار شود ، رقیب قدیمی‌اش او را شکست داد.  Scorpion با کشتن  Sub-zero یا همان «بی هان» انتقامش را گرفت و Sub-Zero با نفرت و بد ذاتی بیشتری نسبت به Scorpion با نام جدید Noob Saibot  در NetherRealm متولد شد ؛ دقیقا شبیه به همان سرنوشتی که خود اسکورپیون یا همان هانزو هاساشی تجربه کرده بود.  با این حال بدون آنکه Scorpion متوجه شود ، Quan Chi  ، نوبت سایبوت را تحت سلطه خودش درآورد.

در همین زمان «سایرکس» متوجه ایده خطرناک کلن خود یعنی Lin Kuei می‌شود. برنامه‌ای برای تبدیل کردن تمامی نینجاها به سایبروگ‌های مطیع. در نتیجه Cyrax با Sektor جنگید و فرار کرد. آزادی او اما زیاد دوام نیاورد چون Lin Kuei رد او را گرفته و او را به یک سایبورگ تبدیل کرد.

اتفاق بزرگ دیگری که در طول تورنومنت نخست افتاد حمله «کیتانا» به Liu Kang  بود. حمله‌ای که البته راه به جایی نبرد و او در مقابل مبارز بزرگ معبد شائولین شکست خورد. با این حال Liu Kang که فردی خوش قلب بود  به او قول داد تا در مقابل آنکه کسی از جایش با خبر نشود ، کسی از شکست Kitana بویی نبرد.

در ادامه مسابقات Liu Kang با قدرت توانست بر تمامی حریفان غلبه کند تا در نهایت نوبت به Goro رسید. Liu Kang نه تنها قهرمان 9 دوره مسابقات را شکست داد بلکه با شکست دادن Shang Tsung  ؛ آبروی او را پیش شائوکان برد تا ارباب   OutWorld به حسابش برسد. با برد Liu Kang زمین به حال خودش باقی ماند ، ریدن به هدفش رسید و مبارزان OutWorld به خانه خود بازگشتند. Liu Kang که از بردش و نجات زمین خوشحال بود تصمیم گرفت با برگشت به معبد شائولین برای همیشه از دنیای مبارزات خداحافظی کند اما به محض ورودش اتفاقی می‌افتد که برای سرنوشت او و دنیای مورتال کمبت را عوض می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا