تاریخچه و داستان بازی ها

آشنایی با سری بازی Kingdom Hearts

اگر به صنعت سینما دقت کرده باشید خواهید دید که کمپانیهای مختلف به یک ایدهی پول ساز و البته سرگرم کننده رسیده اند. کمپانی ها پس از آنکه شخصیتهای خود را پرورش دادند با تولید یک «اسپین-آف» (Spin-off) تولید یک برنامه ی بسیار مهیج را برای مخاطب خود در دستور کارشان قرار می دهند. این موضوع نیز در صنعت گیم هم اتفاق افتاده است و البته با استقبال های زیادی مواجه شده است. از نمونه های آن ها می توانیم به بازی Marvel v.s Capcom اشاره کنیم. سری بازی Kingdom hearts نیز حاصل همکاری دو شرکت «دیزنی»(Disney) و «اسکورانیکس»(square Enix) میباشد که نسخه ی سوم این بازی به زودی منتشر می شود و بسیاری از علاقه مندان به دنیای گیم منتظر انتشار این عنوان هستند. در این مقاله سعی شده به تاریخچه این بازی و پیش نیاز های آن برای کسانی که نسخه ی سوم این بازی تجربه ی اولشان از این سری هست؛ نگاهی انداخته شود. اگر از علاقه مندان به تاریخچه و داستان بازی ها هستید، حتما این بخش در سایت را مشاهده کنید.

Kingdom hearts چیست و چگونه پدید آمده است؟

Kingdom hearts

به احتمال زیاد برای شما نیز این سوال پیش آمده است که این دو شرکت از کجا با یکدیگر همکاری و ایده ی این بازی را اجرایی کردند. در اواخر دهه نود میلادی در توکیو ژاپن کمپانی های دیزنی و اسکورانیکس دفتر هایی در یک ساختمان مشترک داشتند Tetsuya Nomura طراح شخصیت بازی Final Fantasy VII پس از مشاهده ی موفقیت بازی Super Mario 64 ایده ی ساخت بازی ای را برای رقابت با این عنوان در ذهن خود پرورش داد و از این ایده با کمک گرفتن از دیزنی فضایی که الان در KH شاهد آن هستیم را اجرا کرد.

Kingdom hearts

علاوه بر همکاری مشترک این دو شرکت و فضای دیزنی و فاینال فانتزی یکی از برجسته ترین ویژگی های این بازی سیستم مبارزات آن بوده و هست. از آنجایی که اکثر بازی هایی که در سبک jRPG مشاهده میکنید سیستم مبارزاتی مشابه دارند و در بیشتر مواقع به صورت real time نیستند؛ KH تمام مبارزات را به صورت real time در بازی پیاده سازی کرده است. و سیستم مبارزاتی متفاوتی از فاینال فانتزی دارد.همچنین مانند اکثر بازی های jRPG سری بازی KH نیز از گیم پلی به نسبت طولانی برخوردار است و بیشتر عناوین این سری بالای 30 ساعت گیم پلی را شامل می شوند.

برای بازی کردن Kingdom Hearts 3 باید چه چیزهایی بدانیم؟

Kingdom hearts

اگر بخواهیم از ابتدا شروع کنیم بازی 3 Kingdom Hearts نسخه ی سومی که از این بازی منتشر می شود نیست! قبل از KH3 تعداد نه عنوان از این سری بازی(بدون احتساب بازی های Remake) منتشر شده است که عبارتند از:

Kingdom Hearts χ

Kingdom Hearts: Birth By Sleep

Kingdom Hearts

Kingdom Hearts Chain of Memories

Kingdom Hearts 358/2 Days

Kingdom Hearts II

Kingdom Hearts: Coded

Kingdom Hearts 3D: Dreams Drop Distance

Kingdom Hearts 0.2

حتما تا الان متوجه شدید که سری بازی KH از آن دسته بازی هایی است که داستان های به هم پیوسته و مرتبط دارد و اگر بخواهید بدون هیچگونه زمینه ای از این سری KH3 را بازی کنید به احتمال بسیار زیاد درک درستی از داستان بازی نخواهید داشت اما به طور کلی و برای درک بهتر از بازی باید گفت که این بازی شامل 7 شخصیت مثبت و 13 شخصیت منفی می باشد که سه شخصیت مثبت بازی با نام های Terra, Ventus و Aqua در سه مکان مختلف به تله افتاده اند. برخی از شخصیت های مثبت در بازی سلاحی به نام Keyblade دارند و از دری که قلب جهان پشت آن قرار دارد محافظت می کنند.

در مجموع اگر بخواهید درک درستی از داستان بازی داشته باشید توصیه می کنم Kingdom Hearts, Kingdom Hearts II, Birth By Sleep, Kingdom Hearts 0.2 را بازی کنید.

شخصیت های Kingdom Hearts

 

Kingdom hearts

Sora

یکی از شخصیت های اصلی بازی است و دارای سلاح Keyblade در اکثر بازی های KH او شخصیت اصلی بازی بوده است.

Riku

او یک بار توسط Maleficent (یکی از شخصیت های منفی داستان) فریب خورده بود و بر علیه Sora جنگیده بود اما الان یکی از یاران Sora محسوب می شود.

Terra

یکی از مهم ترین افراد بازی و دارای سلاح Keyblade می باشد. و در مبارزات بسیار خشن و بی رحم است.

Kairi

یکی از دوستان نزدیک Sora که در تمام مبارزات بر علیه تاریکی او را همراهی می کند و بسیار به او نزدیک است.

Ventus

یکی از اعضای آرام و دوست داشتنی گروه است و با سرعت بسیار بالایی مبارزه می کند. اکتشاف و سرعت در مبارزه ویژگی هایی است که او را از دیگران متمایز می کند.

Aqua

زنی جوان و مهربان که مهم ترین ویژگی او جادو کردن است. او با terra و ventus تحت نظر یک استاد تعلیم دیده اند.

همچنین علاوه بر شخصیت های بالا شخصیت های زیاد دیگری از دنیای دیزنی وجود دارند هماهنند Olaf,Micky,Donald و حتی جک در دزدان دریایی کارائیب.

 

 

Kingdom Hearts 3

Kingdom heartsاین بازی در مراسم E3 2013 معرفی شد و کم کم اطلاعات آن منتشر شد و چیزی حدود یک ماه دیگر منتشر می شود اما حد فاصل زمانی شش ساله بین انتشار این بازی و رونمایی از آن باعث شد که KH3 رفته رفته در ذهن مخاطبانش کم رنگ و کم رنگ تر شود اما در ماه های گذشته اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شده است و با تریلر های نمایش داده شده و ویژگی های جدیدش می خواهد با قدرت بازگردد و انتظاراتی که به وجود آمده را پاسخ دهد.

Kingdom heartsدر این بین آنطور که شرکت سازنده بازی به ما نشان داده است ویژگی های جدید و فضاهای فانتزی و جذاب تری مانند فضای Frozen یا دزدان دریایی کارائیب و انیمیشن خاطره انگیز کارخانه ی هیولا به بازی اضافه شده است ولی باید دید آن ها می توانند آنطور که باید و شاید این ویژگی ها و فضاهای متنوع را در بازی پیاده کنند یا خیر؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا