تاریخچه و داستان بازی ها

معرفی نژاد ها و کلاس ها در Oblivion

در این مقاله به معرفی و بررسی نژاد ها، نشانه تولدها، کلاس ها و مهارت های بازی بزرگ و نقش آفرینی Oblivion پرداخته شده است. شناخت این موارد به شما کمک تا بتوانید با در اختیار داشتن جزییات و اطلاعات بیشتری به انجام این بازی پرداخته و بتوانید تا حد امکان شخصیت مورد علاقه خود را در بازی کنترل کنید. اگر از علاقه مندان تاریخچه و داستان بازی ها هستید این بخش میتواند برای شما جذاب باشد.

نژادها ( Races ),در این بازی ده نژاد اصلی درCyrodiil ( یک شهر تخیلی در بازی که سرزمین Imperial ها است ) وجود دارد . نژاد human (انسان) نژادی استاندارد و نمونه ی خیال پردازی هاست و این نژاد نسبت به نژاد های دیگر زنده تر به نظر می آیند .
انتخاب شما روی بازی تاثیری ندارد و شما میتوانید هر نژادی را در بازی انتخاب کنید با توجه به اینکه هر نژادی چند قدرت ویژه دارد .
همچنین مثلا اگر بخواهید کاراکتری با متمرکز شدن روی spellcasting یا نبرد خوب با سلاح داشته باشید (اگر درست بدانید که چه نوع شخصیتی میخواهید) آنوقت شما میتوانید بازی را با یک چینش منظم و با مهارت کنترل کنید .
انتخاب نژاد روی خط محوری بازی تاثیری ندارد و راهی را روی شما نمی بندد بنابراین اگر شما یک برتون درست کنید باید روی زره سنگینتان و مهارت های شمشیر زنی تمرکز داشته باشید.
اکنون به بررسی این ده نژاد میپردازیم :

Argonianاین نژاد یک مجموعه مهارت ویژه دارد و با یک همه کاره ی عجیب و غریب سر و کار دارید . ویژگی های اولیه ی آن ها سرعت و چالاکی است که برای آنها را شخصیتی دزد و مخفی کار برازنده است .
اما این نژاد تا حدی واقعا نابرجسته و معمولی هستند مگر اینکه شما بخواهید برای آن ها ایفای نقش کنید .

مهارت های داده شده

کیمیا گری (Alchemy +5)
ورزیدگی (Athletics +10)
شمشیر زنی (Blade +5)
مبارزه ی تن به تن ( بدون اسلحه ) (Hand To Hand +5)
توهم و خیال (Illusion +5)
عرفان (میستیکیسم , ،مسائلى که فهم انها از حدود توانایى حواس ظاهر خارج باشد)(Mysticism +5)
مصونیت و ایمنی (Security +10)

مهارت های ویژه

پایداری در سختی و امراض ( ( Resist Disease ( به مقدار 75 و همیشگی )
پایداری در برابر سم ( ( Immune to Poison ( به مقدار 100 و همیشگی )
نفس کشیدن در آب ( Water Breathing ) ( همیشگی )

Breton,این نژاد نژاد خوبی شناخته شده به طوریکه مستعد سحر و جادو است و در واقع بیشتر مهارت هایشان اطراف هنر سحر آمیزی میچرخد .آنها از نوع آتش و … نیستند و سعی میکنند با نیروی ظریف ساحری به اهدافشان برسند .

مهارت های داده شده

کیمیا گری (( Alchemy +5
تغییر کردن و دگرگونی( ( Alteration +5
افسون ( ( Conjuration +10
توهم و خیال ( Illusion ) +5
عرفان (میستیکیسم ,مسائلى که فهم انها از حدود توانایى حواس ظاهر خارج باشد)(Mysticism) +10
ترمیم ( ( Restoration +10

مهارت های ویژه

تقویت جادو ( Fortified Majicka ) ( به مقدار 50 و همیشگی )
پایداری در برابر جادو(Resist Magicka ) ( به مقدار 50 و همیشگی )
زره ( Shield ) ( مانع زیان فیزیکی موقت و استفاده ی آن یک بار در روز )

Dark Elf,این نژاد یک نژاد عالی برای گیمر هایی هست که میخواهند یک شخصیتی مخلوط از spellcasting و جنگجو داشته باشند .
بیشتر بونز های آنها (Bonus) برای مهارت های جنگی هست و شامل تنوع خوب در مهارت های سلاح ها هست , با گرفتن مجیک Destruction به راحتی میتونید حریف خودتون رو زمین گیر کنید .
تا زمانیکه از نظر جسمی قوی نه به عنوان Nord یا یک Redguard تعادل بین توانایی (strength) و جادو magical ) ) شما را به یک کاراکتر رزمی بی نقص تبدیل میکند . در کل این نژاد برای افرادی خوب است که شخصیتی بین جنگجو و جادو میخواهد .

مهارت های داده شده

ورزیدگی ( ( Athletics +5
شمشیر زنی ( Blade ) +10
سلاح های سنگین ( گرز , تبر و … ) ( Blunt) +5
انهدام ( Destruction) +10
زره لایت ( Light Armor) +5
نشانه گیری ( Marksman) +5
عرفان (میستیکیسم ,مسائلى که فهم انها از حدود توانایى حواس ظاهر خارج باشد)(Mysticism) +5

مهارت های ویژه

( Ancestor Guardian ) احضار روح به مدت 60 ثانیه در یک روز
( Resist Fire ) پایداری در مقابل آتش ( به مقدار 75 و همیشگی )

High Elf,این نژاد بهترین spellcasting در این بازی است و با تمام مهارت های بونز کیمیا گری را روی spellcasting ذخیره میکنید و شما میتوانید با یک آرایش وسیع از جادوهای انهدامی برای نبردی خالص تلاش کنید .
مخصوصا با توانایی های آماده ی فروش که اینجا هستند , با تقویت جادو در نبرد ها قادر خواهید بود طلسم ها را مدت بیشتری در مقابله با دشمنان استفاده کیند .
اگر شما خود را با یک اعلان تولد(birthsign) مناسب تخصیص دهید یک شخصیت فوق العاده تخصصی میشوید که میتواند شما را علاقه مند به مخفی کاری یا جنگ بکند اگر علاقه به این دو هم نداشته باشید .

مهارت های داده شده

کیمیا گری (( Alchemy +5
تغییر کردن و دگرگونی ( ( Alteration +10
افسون ( ( Conjuration +5
انهدام ( Destruction) +10
توهم و خیال ( Illusion ) +5
عرفان (میستیکیسم ,مسائلى که فهم انها از حدود توانایى حواس ظاهر خارج باشد)(Mysticism) +10

مهارت های ویژه

( Fortified Majicka )تقویت جادو ( به مقدار 100 و همیشگی )
( Resist Disease ) مقاومت در برابر بیماری ( به مقدار 75 و همیشگی )
(Weakness to Fire, Frost, and Shock ) ضعف به سرما , ضربه وآتش (به مقدار 25 و همیشگی )

Imperial,این نژاد به نژاد انسان ها معروف است و نسبتا نژاد معمولی میباشد , بدون بونز ها یا مهارت های مخصوص یا ویژه هست . آنها خوش قیافه ترین نژادها هستند و گفتگو در این نژاد بسیار مهم هست و در اصل سلاح شما زبان شماست به طوری که باید به این نژاد جایزه ی زبان طلایی را داد .
سفر های شما با این نژاد آسان تر خواهد بود . و با تمرکز کردن روی صحبت ها شما را میتواند در این مکالمه ها یاری کند .
شما میتوانید همچنین در یک روز صدای ساختگی از از امپراطور را استفاده کنید که بیشتر شوخی با یک تبر به نظر میرسد ولی با این حال مناسب است .

مهارت های داده شده

شمشیر زنی ( Blade ) +5
سلاح های سنگین ( گرز , تبر و … ) ( Blunt) +5
مبارزه ی تن به تن ( بدون اسلحه ) ( Hand To Hand ) +5
زره سنگین ( Heavy Armor ) +5
تجارت ( Mercantile ) +10
فن سخن ( Speechcraft ) +10

مهارت های ویژه

( Star of the West ) ستاره در غرب ( جذب خستگی به مقدار 100 و یکبار در روز )
(Voice of the Emperor ) صدای امپراتور , میتوانید علاقه ی شخص مورد نظر را به خود جلب کنید ( به مقدار 30 و یکبار در روز )

Khajiit,این نژاد به عنوان یک نژاد برده مانند به حساب می آید , حداقل در سززمین های Hammerfell . این نژاد با مهارت های کاملا مناسب میتواند مانند یک آدمکش حرفه ای عمل کند . آنها قادر هستند در مناطق مختلف نفوذ کنند . آنها به نسبت به دیگر نژاده به خوبی می پرند و می دوند .
Wood Elve ها نسبت به این نژاد مبارزات مخفیانه ی بهتری دارد اما اگر شما نمونه ی یک مخفی کار اصلی را میخواهید این نژاد این قابلیت هم دارد پس ممکن است در عبور از کوچه ها Khajit بالای سرتان باشد .
چشم شما توانایی ترساندن دشمنان نیرومند را دارد و چشمانتان اجازه میدهد در تاریکی ببینید .

مهارت های داده شده

آکروباتیک ( Acrobatics ) +10
ورزیدگی(Athletics ) +5
شمشیرزنی (Blade ) +5
مبارزه ی تن به تن ( بدون اسلحه ) (Hand To Hand ) +10
زره لایت ( Light Armor) +5
مصونیت و ایمنی( ( Security +5
فرار کردن , دزدکی ( Sneak) +5

مهارت های ویژه

( Eye of Fear ) چشم ترس ( به مقدار 100 و یکبار در یک روز )
( Eye of Night )چشم شب ( به مقدار 30 ثانیه و تکرار پذیر )

Nord,اگر شما دنبال کشمکش های خالص هستید این نژاد برای شما ایده آل است با قدرتی (strength) بیشتر از هر نژاد دیگر ( برای زن ها در یک نرخ و مردها با قدرتی 50 ) و همچنین شما میتوانید غنایم زیاد تری را نسبت به هر نژاد دیگری حمل کنید .

مهارت های داده شده

جنگ افزار ( Armorer) +10
شمشیرزنی (Blade ) +10
دفاع کردن (برگرداندن) ( Block) +10
سلاح های سنگین ( گرز , تبر و … ) ( Blunt ) +10
زره سنگین ( Heavy Armor ) +10
ترمیم ( ( Restoration +10

مهارت های ویژه

Nordic Frost ( به بزرگی 50 damage یخی(frost damage) و یکبار در روز )
( Resist Frost ) مقاومت در برابر سرما ( به مقدار 50 و همیشگی )

Orc,اگر چه orc ها در Tamriel خوشنام نیستند ( شخصیت مونث آنها زشت تر از مردان و امتیاز شخصیت آنها فوق العاده ضعیف است ) , آنها یک چیز را خیلی خوب انجام میدهند : دعوا کردن , با توانایی Beserk شان در هر روز میتوانند سلامتی , مقاومت فوق العاده ای بدست بیاورند .
برای اینکه شما بتوانید شمشیر زنی خود را خوب کنید باید مهارت های ( (skill زیادی کسب کنید .

مهارت های داده شده

جنگ افزار ( Armorer) +10
دفاع کردن (برگرداندن) ( Block) +10
سلاح های سنگین ( گرز , تبر و … ) ( Blunt ) +10
مبارزه ی تن به تن ( بدون اسلحه ) (Hand To Hand ) +5
زره سنگین ( Heavy Armor ) +10

مهارت های ویژه
Berserk ( تقویت سلامتی 20 , تقویت قدرت 50, تقویت خستگی 200 , چالاکی 100 به مدت 60 ثانیه
در یک روز )
( Resist Magicka )مقاومت در برابر جادو ( به مقدار 25 و همیشگی )

Redguard,این نژاد برای مبارزه طراحی شده و دیگر هیچ و علاوه بر تمرکز روی زره بایستی به ورزیدگی خود اهمیت بدهند .
توانایی حمله ی آدرنالین به شما اجازه میدهد در مبارزات مشکل موفق باشید .

مهارت های داده شده

ورزیدگیAthletics ) +10 )
شمشیرزنی Blade ) +10 )
سلاح های سنگین ( گرز , تبر و … ) Blunt ) +10 )
زره لایت Light Armor) +5 )
زره سنگین Heavy Armor ) +5 )
تجارت Mercantile ) +5 )

مهارت های ویژه

Adrenaline Rush ( چالاکی 50 , سرعت 50 , قدرت 50, تحمل 50, سلامتی 25 به مدت 60 ثانیه در یک روز )
( Resist Poison ) مقاومت در برابر سم ( به مقدار 75 و همیشگی)
( Resist Disease ) مقاومت در برابر بیماری ( به مقدار 75 و همیشگی )

Wood Elf,در کل Tamriel این نژاد ماهر ترین جنگجویان مخفی کار هستند و با قابلیت های مخفی کاری و اثر انگشت مانند یک قاتل عمل میکنید و با کیمیا گری میتوانید حملات ناتمام را با سم های مهلک تکمیل کنید .
همچنین شما میتوانید خود را نامریی بکنید . این نژاد از مهلک ترین سربازها در سرزمین هست اما زمانی که نوبت به رقابت های حزبی برسد شما مقداری مشکل خواهید داشت .

مهارت های داده شده

اکروباتیک ( Acrobatics) +5
کیمیا گری (Alchemy) +10
تغییر کردن (Alteration) +5
زره لایت ( Light Armor ) +5
نشانه گیری (Marksman ) +10
فرار کردن , دزدکی ( Sneak ) +10

مهارت های ویژه

Beast Tongue ( فرمان به جانور به مقدار 20 به مدت 60 ثانیه در یک روز )
مقاومت در برابر بیماری ( به مقدار 75 و همیشگی ),نشان تولدها ( Birthsigns ),نشان تولدها ( Birthsigns ),شما Birthsign خودتان را هنگامی که از زندان با امپراتور فرار می کنید انتخاب خواهید کرد . این تصمیم میتونه کمی بیشتر از انتخاب نژاد ضروری باشد , مثل بعضی Birthsign ( مانند astronach ) که واقعا روی گیم پلی تاثیر بسزایی دارد . انتظار نداشته باشید که ما Birthsign های خوب و بد را به شما بگوییم .

Apprentice ( شاگرد ),+100 جادو , ضعف به دو برابر شدن جادو (magicka) . برای کسانی که با جادو سر و کار دارند که ترسی از ضعف هایشان ندارند مفید است . ( مقداری spell های دفاعی لازم است )

Lady (خانم ),تصمیم و اراده +10 , استقامت +10 ادغام نادر ویژگی های ویژه (attribute bonuses) برای یک شخصیت نجیب بودن . اراده تاثیری ویران کننده , دگرگون و بازگرداننده دارد هنگامیکه استقامت تاثیراتی روی زره سنگین (Heavy Armor) , بلوکه کردن (Block) , زره سازی (Armorer) میگذارد .

Mage ( جادوگر)+50 جادو ( magicka ) , با تمرکز (spellcasting-focused) بدیهی است که اولین سود را کاراکتر میبرد .
هر کس ازجادوی ( Magicka ) اضافی میتواند بهره مند شود مخصوصا که بالا بردن آن سخت باشد شما باید به فکر مهارت های دزدی و اسلحه ای باشید و روی آنها تمرکز کنید .

Atronach ( نجومی ),جادو +150 , طلسم جاذبه Spell Absorption ) +50 )و نبود نوسازی جادو ( magicka regeneration ) , قابلیت نجومی یکی از بیشترین خطرات را دارد اما شما با این قابلیت سود بسیاری می برید . به طوری که طلسم ها و ضربات دشمنان را تبدیل به جادو میکند . شما در واقع جادو ها را جذب و دوباره استفاده خواهید کرد .

The Lover ( معشوقه ),فلج کردن طلسم ( spell ) به مدت 10 ثانیه , و هر روز 120 خستگی ( Fatigue ) را رها میکند . حقیقتا فلج کردن میتواند یک روز شما را نگه دارد اما این از دست دادن خستگی کلا غیرضروری است .
این Birthsign برای جنگجویان مفید است که میتوانند روی فلج سازی سرمایه گذاری کنند .

The Lord ( ارباب ),بازگرداندن سلامتی با طلسم به مقدار 90 پوینت در یک زمان , 25 % ضعف همیشگی به آتش
این طلسم که همیشگی هست و یک روز یکبار نیست , برای همین بسیار کار آمد خواهد بود که بجای 50 magicka میتوانید 90 سلامتی (Health ) بدست آورید . ( همچنین برا ی زخم های کوچک با 14 magicka میتوانید 8 سلامتی (Health ) بدست آورید . ) با این وجود کاراکتر های mage باور کردنی تر هستند و میتوانند با رفتن به مغازه آن را بخرند ولی جنگجو ها و دزد ها (fighters and thieves) باید potion درست کنند . در کل این Birthsign زیاد مخصوص نیست .

Ritual,بازگرداندن سلامتی به مقدار200 در یک روز ,Turn Undead spell
Turn Undead spell یک توانایی خاص هست و بیشتر بدرد کاراکتر های دزد و spellcasting میخورد که نمیتوانند جلوی اسکلت های هیرو (Skeleton Heroes ) که یکدفعه ظاهر میشوند عکس العمل نشان دهند و تماما تا سطح ( level ) 25 کار میکند .
در کل این Birthsign دو توانایی ضعیف داره و عملا چیزی برای گفتن نداره .

Serpent ( ماربزرگ ، صورت فلکى حیه ),مسموم کردن ( Poison ) هدفتان برای 20 ثانیه هنگام باطل کردن طلسم ( Dispel ) و درمان (Cure) خودتان با زهر ( Poison ) که باعث کم شدن 100 واحد خستگی ( Fatigue) میشود .
در واقع این طلسم را میتوان ترکیب کردن : زیان ( Damage ) , سلامتی ( Health ) , باطل کردن طلسم ( Dispel ) و درمان با Poison( Cure Poison) دانست .
میتوان گفت این یک Birthsign معمولی هست .

Shadow ( سایه ),نامریی شدن به مدت 60 ثانیه در یک روز
یک طلسم بسیار سودمند که خیلی در quest های Thieves Guild و Dark Brotherhoodبه درد میخورد . و در کل کسانی که به مراحل اصلی اهمیت میدهند و به کاراکتر های مخفی کار علاقه دارند این Birthsign خوب است , در حالی که شما میتوانید این طلسم را همه وقت یاد بگیرید .

Steed ( اسب ),+20 سرعت
باعث سرعت شما خواهد شد و برای کاراکتر های مخفی کار مناسب است و روی مهارت های Acrobatics Athletics و Light Armor تاثیر میگذارد , که Light Armor با ارزش تر از بقیه برای آپگرید هست .
در کل Birthsign های بهتر از این وجود دارد .

Thief ( سارق ),+10 چالاکی ( Agility ) و +10 سرعت ( Speed ) و +10 شانس ( Luck )
شما در حرکات پنهانی , باز کردن قفل ها و پوشیدن زره لایت ( light armor ) بسیار ماهر خواهید بود وقتی این Birthsign را انتخاب میکنید , که شما را به یک شاه دزد تبدیل میکند .
همچنین شانس برخورد مستقیم و تاثیر بزرگی روی اعمالتان دارد .

Tower,طلسم باز کردن متوسط قفل ها ( Open Average Lock ) یکبار در روز ,طلسم بازگرداندن زیان ( Damage )
اگر از باز کردن قفل ها نفرت دارید , شاید این Birthsign بدردتان بخورد.

Warrior ( جنگجو ),+10 قدرت ( Strength ) و +10 تحمل ( Endurance ) بیشتر برای حمل ظرفیت بالا , زیان ( damage ) بیشتر , سلامتی ( health ) بیشتر و خستگی ( fatigue ) بیشتر .
این Birthsign عملا برای جنگجویان هست و کسانی که سلامتی بیشتر میخواهد و میخواهد چیزهای بیشتر حمل و غارت کند .,کلاس ها و مهارت ها ( Classes & Skills )

کلاس ها ( Classes ),کلاس های کاراکتر ها در oblivion به دو دسته ی اصلی( Major) و فرعی ( minor) تقسیم میشوند .
به 7 انتخاب از 21 انتخاب شما از مهارت ها ( skill ) مهارت های اصلی ( Major) میگویند .
در ابتدای بازی بطور پیش فرض انتخاب های مختلفی میشود که خوب نیست و نمیتواند شروع خوبی برای شما باشد . شما خواهید خواست که مهارت های اصلی ( Major skills ) را گام به گام به سطح بالا(level-up ) برسانید . همه ی هیولاها در بازی باتوجه به سطح شما پیشرفت خواهند کرد , برای همین شاید مجبور باشید برای بالا بردن سطحتان (level-up ) فکر کنید . در حقیقت اگر فکرمی کنید که مهارت های اصلی ( Major skills ) شما باید بی همتا باشند اصلا درست نیست . شما باید میزان رشد مهارت های اصلیتان را کنترل کنید . با انتخاب 7 مهارت اصلی ( Major) شما باید روی این مهارت ها تمرکز کنید چون Level شما با بالا رفتن این مهارت ها پیشرفت خواهد کرد .,مهارت ها (skills),مهارت های متعدد و متفاوتی در oblivion وجود که شما کم کم میتوانید در آن متخصص شوید .
حالا میخواهیم روی این مهارت ها تمرکز بیشتری کنیم که آنها چطور روی بازی تاثیر میگذارند و اینکه شما میتوانید مهارت های زیادی را در بازی امتحان بکنید .
کاراکتر شما دارای چند ین کارایی برای هر مهارت خواهد بود که هر چه عدد آن بیشتر , کاراکتر شما در آن مهارت مخصوص , تخصص پیدا خواهد کرد .
با افزایش کارایی skill هایتان شما مجبور به استفاده دوباره آنها خواهید بود .
شما با جادو های شفا دهنده ( healing ) روی خودتان میتوانید مهارت تجدید پذیری (Restoration skill ) خود را افزایش دهید . یا با درست کردن یک میلیون دارو (potion ) میتوانید Alchemy skill
خودتان را افزایش دهید .
همچنین هر skill یک درجه دارد که یک سطح نیروی skill را نشان میدهد که اجازه میدهد تا شما توانایی های جدید را به نوبت با میزان نیروی skill یک درجه پیشرفت کنید .
در جدول زیر با توجه به درجه ی skill میتوانید سطح خود را تشخیص بدهید :برای اینکه مقاصد سازمانی باشد skill ها را به Combat, Magic, Stealth تقسیم کردیم .حوزه ی اصلی این طبقه بندی جایی است که کاراکتر شما وارد بازی خواهد شد . جایی که یک از این حوزه ها را شما میتوانید انتخاب کنید . که skill های آن حوزه 10 امتیاز به عنوان جایزه اضافه میشود و درجه های آن یک مقداری سریعتر از skill های دیگر بالاتر میرود .
با این وجود شما در انتخاب skill هایتان آزاد خواهید بود و اگر شما متخصص مبارزه Combat)) باشید و بخواهید با کیمیا گری دارو (potion ) درست کنید و با جادوی خیال پردازی (Illusion magic) سیاه چال ها ی مرطوب را روشن کنید شما در انام این کارها کاملا آزاد خواهید بود .

همچنین در بازی NPC هایی ( در اینجا به معنی مربی , چونکه در واقع این امتیازات را به شما تعلیم میدهد ) هستند که میتوانید آنها امتیاز بخرید .
هر کاراکتر میتواند با مقدار مشخصی طلا ( gold ) به مقدار یک امتیاز skill خود را افزایش دهد .
این امتیاز ها گران هستند با این وجود میتوانید ان ها را در هر Level پنج بار بخرید .
مربیان سطح پایین شما را بین درجات 0 و 40 تعلیم خواهند داد , مربیان سطح متوسط شما را بین 40 و 70 تعلیم میدهند و مربیان سطح بالا شما را بین 70 تا 100 تعلیم میدهند .
همچنین مربیان سطح بالا در قبال تعلیم دادن شما از شما میخواهند تا یک quest را انجام دهید در غیر اینصورت شما را تعلیم نخواهند داد .اگر دقت کرده باشید این skill ها را در قسمت نژاد ها برای هر نژاد معرفی کردیم که در ادامه به تشریح آنها میپردازیم .,مهارت های رزمی ( Combat Skills )

Armorer ( جنگ افزار ),ویژگی مربوط : تحمل ( Endurance )
تمرین عادی : تعمیر زره ها و اسلحه ها

مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Eitar که در یک خانه در Leyawiin و Tadrose Helas Bravil Fighter’s Guild

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) : Rohssan در یک مارکت در ناحیه ی Imperial Market و Rasheda در Fire and Steel در Chorrol

مربی سطح بالا High Trainer ) ) : Gin-Wulm در ناحیه ی Imperial Market سرگردان است .

کتاب ها (Books ) : The Armorers Challenge در Cheydinhal و در Fighters Guild در Market District و چاپ اول ( First Edition ) ,قلب Cherim برای Anequina ( Cherim’s Heart of Anequina ) در Market District و چاپ اول ( First Edition ) , تعمیر زره سنگین ( Heavy Armor Repair ) غارت راهزن به طور تصادفی ( random bandit loot ) , آخرین غلاف Akrash ( Last Scabbard of Akrash ) در مرکز خرید Imperial City (Imperial City Market District ) یک Fighting Change,تعمیر زره لایت ( Light Armor Repair ) در قلعه ی سربازخانه ها ( Castle Barracks ) در Bravil

Armorer کم و بیش یک skill حساس برای کاراکتر در حال یادگیری است , مگر اینکه شما بازی کنید با یک کاراکتر متعصب صلح طلب که سعی میکند هیچ موجودی را نکشد یا یک کاراکتر طرفدار که سعی میکند بدود و با مشت هایش همه چیز را کتک بزند . تقریبا همه ی کاراکتر ها میتوانند به هر حال از زره ها و اسلحه های زیادی استفاده کنند یا اینکه باید از ضربه های دشمنان damage بخورند .
با این skill شما میتوانید تجهیزات خود را تعمیر کنید حتی در میان یک سیاهچال یا در بیرون مثلا یک مزرعه یا در هر جای دیگر به شرط آنکه شما از چکش ها استفاده بکنید . ( در شروع بازی 20 طلا یا هر چکش برای شما یک goldsink خواهد بود که بسیار لازم میباشند .)
این مهم است که شما تجهیزات خود را به شکل عالی نگه داری کنید چون آنها ضرر ( damage ) میخورند و همچنین کارایی خود را از دست میدهند . این وضعیتی نیست که شما یا از تجهیزات خود اسفاده کنید یا نه . به عبارت دیگر یک شمشیر که 50 درصد damage خورده باشد حداکثر میتوان 50 درصد از آن استفاده کرد . بنابراین شما میتوانید مکررا آن را تعمیر بکنید .
این یک چیز مشکل برای انجام دادن نیست , اگر شما یک جنگجو ( warrior ) باشید , فقط کافیست یک چکش تعمیری را به یک Hotkey مربوط کنید و هر زمان که مایل باشید به راحتی این کار را انجام دهید . این فقط فشار دادن یک دکمه است که تمام تجهیزات شما را تعمیر میکند .
وقتی شما به سطح Apprentice نزدیک می شوید مانند یک دیوانه چکش ها را میشکنید ولی بعدا موفق به این کار میشوید . شما باید به طور کامل قادر باشید در سیاهچال ها با پنج یا ده چکش گردش کنید و نگران خروج از آنجا را نداشته باشید .
اگر شما Armorer را به عنوان یک Minor Skill گذاشتید شاید شما بخواهید که خودتان را تعلیم دهید به بالا بردن level 50 تا تا قادر باشید وسایل جادویی( magical items ) خود را تعمیر کنید , اگر شما استفاده ی همه ی skill ها به طور معمولی مدیریت نکنید .
اگر شما حقیقتا به افزایش نرخ Armorer تان نا امید هستید به طرف سیاهچال هایی که راهزن های زیادی دارد بروید و اسلحه ها و زره های آنها را پس از کشتن آنها بردارید .
به انجام این کار ادامه دهید تا شما سنگین شوید (overencumbered ) سپس هر چیزی که در منوی تعمیریتان هست تعمیر کنید و هر چیزی که بی ارزش هست بیاندازید . Athletics ( ورزیدگی ),ویژگی مربوط : سرعت ( speed)
تمرین عادی : دویدن تمام وقت ( caps lock روشن باشد ) و شنا کردن
مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Uuras در Skingradو Maheiدر Leyawiin

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) :Hauls-Ropes-Faster معمولا در مسافر خانه Fo’c’sleinn در ناحیه ی لنگرگاهی سندان (Anvil’s dock ) پیدا میشوند و باید قفل اتاقش را باز کنید .

مربی سطح بالا High Trainer ) ) :Rusia Bradusدر بخش اصلی سندان ( Anvil’s main section )

کتاب ها (Books ) : رقص در آتش 3 (A Dance in Fire 3 ) در Skingrad در خانه ی Uuras the Shepherd,حساب) 1 Argonian The Argonian Account 1 ) در دزدی تصادفی ( random loot ) ,گدا (Beggar ) در Cloud Ruler Temple در عمارت بزرگ ( Great Hall ) 6s21,خون بهای Zarek ( The Ransom of Zarek ) در Imperial City Arena و در Arena Bloodworks,خواننده ی آشپزخانه ی قرمز ( The Red Kitchen Reader ) در قلعه ی Anvil ( Castle Anvil ) وPrivate Quarters

حقیقت این است که برای برخی از بازیبازهای خیلی خیلی کم Oblivion مهم تلقی میشود که توانایی خود را به امتیاز ورزیدگی ( ( Athletics score میفرستند .اگرچه مقدارى سود براى کاراکتر دارد توانایی های شنا و دویدن را سریعتر میکنید .اگر چه خستگی شما به سرعت بازیابی میشود وقتی که Athletics را افزایش میدهید در حالی که این تنها راهی نیست برای تخصص در مهارت مخصوصا که همیشه شنا و دویدن مداوم آن را افزایش میدهند . این بالا خواهد رفت نسبتا طبیعی هنگامیکه شما بازی میکنید .Blade ( شمشیر )ویژگی مربوط : قدرت( strength )
تمرین عادی : با سلاح های مختلف تمرین کنید . ( تذکر : در معبد گاه cluod ruler به کمک دو شمشیر تمرین کنید , بعد از چند دقیقه توانایی Blade شما 2 درجه بالا خواهد رفت . )

مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Naspia Cosaدر قلعه ی Cheydinhal و Right-Wind در Bruma Fighters Guild

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) :Sherinaدر Leyawiin Fighters Guild و Rhano در
Anvil Fighters Guild

مربی سطح بالا High Trainer ) ) : Alix Lencola در Faregyl Inn واقع در Imperial City در جاده ی سبز (Green Roads ) نزدیک یک جاده ی بن بست در کنار انتهای رودخانه

کتاب ها (Books ) : ستاره ی صبح ( 2920 – Morningstar ) در قلعه ی ( Castle Anvil ) Anvilو
pokj Uleve Hrelvu – Private Quartersَ ,جنگ صخره ی Sancre (Battle of Sancre Tor ) در قلعه ی Bravil ( Castle Bravil ) در عمارت بزرگ ( Great Hall ) , آتش و تاریکی (Fire and Darkness ) صندوقی در فاضلاب Imperial City و در آخرین مرحله از گروه دزد ها (the last Thieves Guild quest ) با نام The Ultimate Heist,آواز Hrormir (Song of Hrormir ) یک صندوق در کنار دو گلادیاتور تمرین کننده در Imperial City Arena,کلمات و فلسفه (Words and Philosophy ) در خانه ی Modryn Oreyn در Chorrol

این مهارت خیلی زیاد شبیه یک مهارت role-playing فانتزی و کلاسیک هست که به شما اجازه میدهد به همه ی شکلی از اسلحه ها مبارزه و شمشیر زنی کنید . در نظر داشته باشید که محورها عامل مهمی برای استفاده از اسلحه های پهن و ضخیم میباشد .
بالا بردن این skill به شما اجازه میدهد که damage بیشتری با شمشیر ها یتان وارد کنید . ساده و عالی !!
توجه داشته باشید که یک کاراکتر جنگجو warrior ) ) فقط باید یکی ازskill های سه اسلحه ی مربوط به skill اصلی را بردارد به این دلیل که ما در اتمام مرحله level مان بالا برود .Block ( دفاع کردن ),ویژگی مربوط : استقامت و پایداری ( Endurance )
تمرین عادی : دفاع کردن در برابر ضربات دشمن ( تذکر : در معبد گاه cluod ruler به کمک دو شمشیر تمرین کنید , بعد از چند دقیقه توانایی Block شما 2 درجه بالا خواهد رفت . )

مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Fadus Calidius در Skingrad Fighters Guild و Huurwen در Anvil Fighters Guild

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) :Lum gro-Baroth در Chorrol Fighters Guild
و Ambroise Canneدر Skingrad

مربی سطح بالا High Trainer ) ) : Andragil درBravil

کتاب ها (Books ) : رقص در آتش 2 (A Dance of Fire 2 ) در Elven Gardens در شمال Watch Tower,Death Blow of Abernanit در Anvil در Fighters Guild,آینه ( The Mirror ) در Leyawiin در City Watch Barracks,طناب در غرب ( The Warp in the West ) در Cloud Ruler Temple6s21 در Great Hall

توانایی دفاع کردن ( Block ) تسلط کاراکترتان هنر حفاظت از خودش در برابر ضربات را معلوم میکند.
هر چیزی میتواند برای دفاع کردن باشد , مانند کمان , سپر و حتی دست ها میتوانند دفاع شما باشند اما قطعا تاکید ما روی سپر است .
سپر ها معمولا زره پوش ترین آیتم شما هست و شما قادر هستید تا انواع شمشیر ها را با سپر منحرف کنید .
اگر چه کاراکتر ها میتوانند به صورت فنی با دستان خود دفاع کند اما اگر شما بخواهید روی اقدامات دفاعی تمرکز کنید دستان شما سپر خوبی نخواهد بود .Bluntویژگی مربوط: قدرت ( Strength)
تمرین عادی : از اسلحه های سنگین استفاده کنید .

مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Bugak gro-Bol در جنوب کتابخانه در Leyawiin ( Southern Books in Leyawiin ) و Vigdis در Anvil Fighters Guild

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) :Christophe Marane درBrina Cross نزدیک مسافرخانه ی Anvil و Azzan در Anvil Fighters Guild

مربی سطح بالا High Trainer ) ) : Irene Metrickدر ناحیه ی باغ های Imperial City Elven

کتاب ها (Books ) : اهمیت مکان ( The Importance of Where ) در سیاهچال قلعه ی Bravil ( Castle Bravil Dungeon ) ,پادشاه (King ) در Castle Anvil در Private Quarters,صخره ی Legendarny Sancre (The Legendarny Sancre Tor ) در Chorrol در خانه ی Vilena Donton,روش رفتار با گرز ( Mace Etiquette ) به صورت تصادفی پیدا میشود ,آبشار شب نگهبان ( Night Falls of Sentinel ) در غار Goblin Jim ( Goblin Jim’s Cave ) 2s26

Blunt همیشه یک مهارت سرگرم کننده نامیده شده برای مردان دارای سبک و انقلابی و همچنین جنگجویانی که همه جا از چماق استفده میکنند .
اسلحه های Blunt ( کلفت ) نسبت به اسلحه های تیز بسیار روی اسکلت ها موثر هستند .به هر حال شما باید یک مهارت اصلی ((Major Skill را انتخاب کیند و همچنین بتوانید از اسلحه های دیگر نیز استفاده کنید تا Strength bonus شما بالا رود تا level-up شوید .

Hand To Hand ( نبرد تن به تن )

ویژگی مربوط : قدرت ( Strength)
تمرین عادی : بدون اسلحه بجنگید . ( تذکر : در Imperial City Arena با دو گلادیاتور بجنگید و بعد از چند دقیقه مهارت Hand To Hand شما 5 درجه بالا خواهد رفت.

مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Nahsi در Bravil Fighters Guildو Rufrius Vinicius در Anvil Fighters Guild

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) : Davela Hlaren در پل مسافرخانه Imperial (Imperial Bridge Inn ) رودخانه ی ماهی نقره ای ( Silverfish River ) و Ra’qanar در قلعه ی Cheydinhal
( Castle Cheydinhal )

مربی سطح بالا High Trainer ) ) : Helvius Cecia در Bruma ( خانه یا در (Thieves Guild

کتاب ها (Books ) : Ahziir Traajajazeri در Cheydinhal در اتاق آموزشی پناهگاه Dark Brotherhood ها و یا در Bruma در اتاق آموزشی مخفی خانه ی J’Ghasta,خون فنا ناپذیر ( Immortal Blood ) در Temple District در خانه ی Seridur و یا در Bruma در اتاق آموزشی مخفی خانه ی J’Ghasta , افسانه ی استاد Zoaraym ( Master Zoaraym’s Tale ) به صورت تصادفی پیدا میشود , راه سطح باز ( Way of the Exposed Palm ) در سطح زیرین Fieldhouse ( Fieldhouse Cave lower level ) 7s26,گرگ ملکه 2 ( The Wolf Queen II ) در Castle Skingrad در قصر لرد ( Lord’s Manor )

مبارزه Hand to Hand حیطه ای از یک رقم نسبتا کوچک از یک آرتیست جنگی در Cyrodiil هست و این مهارت میتواند وسیله های قدرتمندی را در دست جای دهد تا مهارت پیدا کند . یا میتواند با دویدن شما صورت دشمن را پـِرس کند , انتخاب با شماست !
تفاوت اصلی بین مبارزه Hand to Hand و دو نوع اسلحه ی دیگر (Blade and Blunt) که Hand to Hand میتواند میزان خستگی رقیب (opponent’s Fatigue ) را کم کند و همچنین سلامتی ( health) رقیب . بدین معنی که شما میتوانید دشمنانتان را به جهنم بفرستید و هنگامی که روی زمین به شما دروغ میگویند آن ها را با مشت بزنید . ( هیچکدام کهنه نمیشوند )
شما میتوانید کمک کنید در یک فرایند بلند دشمن را مسموم کنید (poisoning ) با کم کردن میزان خستگی آنها یا کم کنید میزان خستگی یا جادوی کم کردن میزان خستگی (Damage Fatigue ).
در معامله ها شما حداکثر مقداری ضرر خواهید کرد وقتی که مقایسه میکنید یک مهارت واقعی اسلحه ها weapons skill)) را و هرگز شما قادر نخواهید بود برای اضافه ی نیرو مشت هایتان را با Sigil Stone یا چیزی مثل آن جادو کنید .,

Heavy ( زره سنگین )ویژگی مربوط : استقامت و پایداری ( Endurance )
تمرین عادی : Heavy Armor بپوشید و با آن damage بخورید .

مربیان سطح پایین ((Low Trainers : Brodras در Leyawiin Fighters Guild و Bumph gra-Gashدر Bruma Guild

مربیان سطح متوسط (Medium Trainers) : Varnado در Best Defense shop,Imperial Market District و Valus Odiil در Chorrol

مربی سطح بالا High Trainer ) ) : Pranal در مسافرخانه ی Roxey در جاده ی مستقیم به شمال فاضلابروی زندان Imperial (Imperial Prison Sewer/Vilverin )

کتاب ها (Books ) : 2920 – نیمه ی سال ( 2920 – Midyear ) در Chorrol و در Fire and Steel
, Chimarvamidium در Imperial City Prison در Imperial Legion Barracks ( از میان دفاتر Imperial Legion ) , تاریخچه ی Fighters Guild ( Fighters Guild History ) در Anvil یا Chorrol در Fighters Guild یا در Arcane University در My Archivstices , افسانه ی Hallgerd (Hallgerd’s Tale ) در Chorrol در Fighters Guild , How Orsinium Passed to Orcs در Castle Bruma در قصر لرد ( Lord’s Manor )مقدار مهارت شما برای بالا رفتن پوشیدن Iron, Steel, Dwarven, Orcish, Ebony, and Daedric armor است . برای به دست آوردن level در این مهارت پوشیدن موارد بالا و damage خوردن است که ذر این صورت شما باید با این زره ها در گیر شوید . معمولا جنگجویان ( warriors ) این مهارت را به عنوان مهارت اصلی ( Major Skill ) انتخاب میکنند . معمولا این مهارت خیلی آرام level up میشود , برای همین میتوانید جلوی خرچنگ ها و موش ها با Heavy Armor بایستید و در حین damage خوردن از جادوی Restoration برای پر کردن سلامتی (health ) خود استفاده کنید.

نویسنده: xenophile

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا