مقاله های ویژه

5 بازی برتر نمایشگاه E3 2010

ساعت ها و دقایق باقی مانده ما را به سوی بزرگ ترین رویداد صنعت بزرگ بازی های رایانه ای سوق می دهند. زمان زیادی تا آغاز نمایشگاه Electronic Entertainment Expo که به اختصار E3 نامیده می شود، باقی نمانده است. از روزها و هفته ها پیش اخبار و شایعات داغ پیرامون این رویداد، صفحات نشریات و سایت های معروف اینترنتی را احاطه کرد تا ضربان قلب ها تند تر و تند تر شود. جدا از این که بین روزهای 14 تا 17 ماه جون سال جاری میلادی چه خواهد گذشت، E3 همواره مورد توجه بزرگان این صنعت بوده است و بازی سازان و استدیوهای بزرگ را از سرتاسر کره خاکی به شهر لوس آنجلس می کشاند تا با رو در رو کردن آن ها با یکدیگر، لحظات هیجان انگیزی را رقم بزند. در این چند ساعت اخیر، بازار ساعت شمارهای منتهی به لحظات پرهیجان E3 داغ است. از چشم بادامی های خلاق و نابغه گرفته، از بازی ساز های قاره سبز تا استدیوهای عظیم و بزرگ ایالات متحده امریکا، همه و همه منتظر قدرت نمایی در یکی از بزرگ ترین E3 های دهه اخیر هستند. سایت بازی سنتر نیز مانند سایر سایت های بزرگ دنیا شما را در متن واقعه قرار خواهد داد تا هیچ کدام از ثانیه های این رویداد بزرگ را از دست ندهید. به مناسبت این رخداد، تصمیم گرفتیم تا 5 بازی و نمایشی که بیشتر مشتاق دیدن آن ها در E3 امسال هستیم را با رای گیری از میان تمامی کادر تحریریه سایت بازی سنتر، مشخص کرده و شما را با آن ها آشنا کنید. فقط کافیست تا لحظه شروع E3 استراحت کنید زیرا در جریان تپش پر جوش ثانیه ها حین برگزاری E3 امسال، هیچکس در این کره خاکی نمی خوابد!

 نمایش Natal و بازی های آن

xbox360logo

با ورود به عرصه دیجیتال و دنیای مدرن کم کم انتظارات انسان از تعاملات و وسیله های ساخته شده توسط خودش بالاتر رفت تا جایی که امروزه می بینیم تکنولوژی در مدت زمان بسیار کمی به حداکثر پیشرفت خود رسیده و هنوز هم راه زیادی را در پیش دارد. براین اساس بازی های رایانه ای هم دور از این موضوع نیستند و اکنون زمان آن رسیده صحنه هایی که در فیلم هایی نظیر Island (جزیره) می دیدیم در مورد بازی کردن به واقعیت تبدیل شود. بعد از معرفی نسل جدید کنترولر ها توسط نینتندو و فروش بسیار بالای آن، دور از انتظار نبود که دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت کم کم به سمت کنترل های حرکتی روی بیاورند. مایکروسافت در این ضمینه کمی بیش از انتظار قدم برداشت و خواست راه چندین ساله را در عرض کمی بپیماید. به دینسان سنسور های حرکتی با نام رمز Natal را معرفی کرد که قابلیت اسکن تمامی کل بدن، تشخیص چهره و تشخیص صدا و … را داراست. این سنسور ها با تمام جذابیت هایی که دارد دارای اشکالاتی است که همانطور که گفتم نشان از عجله مایکروسافت برای تکمیل کردن این دستگاه است. اکنون مدت زمان زیادی از آخرین نمایش نتال می گذرد و طبق شنیده ها وگفته ها بسیاری از مشکلات برطرف شده است. مایکروسافت برای اولین بار در نمایشگاه E3 دو کنفرانس را برای خود اختصاص داده. یک کنفرانس که همانند هر سال به معرفی عناوین و دیگر موضوعات می پردازند و دیگری کنفرانسی مخصوص نمایش نتال در پشت درهای بسته، که این کنفرانس توسط هیچ یک از تلویزیون ها و سایت ها به صورت آنلاین نمایش داده نخواهد شد. همگی خیلی مشتاق هستیم تا ببینیم آخرت این دستگاه به کجا می رسد و آیا مایکرو می تواند با رفع اشکالات آن را به حد اعلا برساند؟ پس تا E3 صبر می کنیم.

Killzone 3 و نمایش 3D

kz3

چه کسی می تواند منکر اهمیت بازی های 3 بعدی و نقش به سزای آن در آفرینش یک تجربه جدید شود. اگر چه معرفی Killzone 3 بسیار ساده و تعجب برانگیز بود اما قطعا نمایشی خیره کننده در کنفرانس سونی خواهد داشت. Killzone 3 توانست با نمایش خیره کننده خود در فاصله کوتاه باقی مانده تا E3، حواس عامه را به خود و کنفرانس سونی متمرکز کند. نکته دیگری که این عنوان را مهم می کند، یدک کشیدن نام 3D هست، قابلیتی که شاید Killzone 3 را بتوان اولین عنوان بزرگی خواند که از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. سونی در این چند وقت اخیر روی این مسئله مانور زیادی داده است، تا جایی که تلویزیون های مجهز و پیشرفته سونی تا چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. اعلام پشتیبانی یکی از مهمترین عنوان های سونی یعنی Killzone 3 از 3D و عرضه تلویزون های 3D سونی قطعا دقایق زیادی از کنفرانس سونی را به این مقوله اختصاص خواهد داد که نمایش Killzone 3 و تشریح آن هم جزو این لحظات هیجان انگیز خواهد بود.

نمایش Gran Turismo 5 و اعلام تاریخ انتشار آن

g5

Gran Turismo 5 را می‌توان به نحوی بزرگترین بازی حاضر در کنفرانس E3 شرکت سونی دانست. حتماً شما هم با ما موافق هستید که میلیون‌ها طرفدار سری GT منتظر انتشار اطلاعات کامل و از همه مهم‌تر تاریخ انتشار این بازی هستند. بعد از گذشت چندین سال از شروع ساخت این بازی بالاخره شرکت سونی این قول را به همگان داد که این بازی در کنفرانس و غرفه E3 سونی حضور پررنگ داشته باشد تا طرفداران بازی را راضی نگه دارد. بازی که با وجود بیش از 1000 نوع ماشین و جاده‌های مختلف به علاوه گرافیک و فیزیک بی نظیر و بسیاری امکانات دیگر به راحتی می‌تواند به کامل‌ترین بازی شبیه ساز رانندگی تبدیل شود و در رده بازی‌های بزرگ تاریخ قرار گیرد. شاید بتوان یکی از دلایل طولانی شدن ساخت بازی را وسواس بالای خالق GT و کمال‌گرایی او در ساخت GT5 نامید. به هر صورت بی صبرانه منتظریم تا Kazunori Yamauchi در کنفرانس شرکت سونی روی سن بیاید و اطلاعات تکمیلی و تاریخ عرضه بازی را اعلام کند و بمب بزرگ خبری سونی سرانجام منفجر شود. 

Gears of War 3

g3

بدون شک Gears of War مهمترین عنوان انحصاری بود که در نسل جدید برای کنسول Microsoft معرفی شد . نسخه اول به یکباره درخشید و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد . عنوانی که زمان خودش و تا مدتی بعد در زمینه گرافیکی یکه تازی میکرد ! Gears of War شاید در کشور ما پرطرفدارترین عنوانی است که برای کنسول Xbox 360 معرفی شده ، حتی پرطرفدارتر از Halo ! نسخه سوم این بازی چندی پیش توسط Epic معرفی شد و در حال حاضر غیر از تعدادی تصویر و اطلاعاتی محدود نکته دیگری از Gears of War 3 نمایان نیست و همگی به شدت منتظر فرا رسیدن 14 June و کنفرانس Microsoft هستیم تا با نمایشی خیره کننده از این عنوان محبوب شگفت زده شویم . شخصا بسیار امیدوارم که اینبار شاهد پیشرفتی قابل قبول از هر لحاظ در سری Gears of War باشیم ، نکته ای که شاید به نوعی در نسخه دوم فراموش شده بود !

Crysis 2 

c2

اگر بگویم در سال 2007 با ورود Crysis به دنیای بازی های رایانه ای جهش فوق العاده ای در ضمینه گرافیک رخ داد اغراق نکرده ام. بعد از جنجال های بسیاری که صورت گرفت بالاخره Crytek تصمیم به انتشار نسخه دوم این بازی بر روی کنسول ها گرفت. برای این کار CryEngine 3 را معرفی کرد که قابلیت رندر تصاویر به صورت همزمان برای هر دو کنسول PS3 و 360 را دارد. لوکیشن بازی از محیط جنگلی به محیط شهری و نیویورک نقل مکان کرده و دیگر از زیبایی های دریا و درختان خبری نیست. برای این شماره لباس جدیدی را به معرض نمایش گذاشتند که شرکت مانور زیادی روی آن می دهد. Nano Suit 2 که مجهز به امکانات بسیاری است و می تواند به تنهایی یک انسان را به یک سـوپر قهرمان تبدیل کند. با توجه به نمایش های خیره کننده و ادعا های سازندگان در مورد انقلاب گرافیکی بر روی کنسول ها، حساسیت این بازی رفته رفته بیشتر شده است. همه منتظرند تا ببیند آیا سازندگان میتوانند بر روی وعده های خود پایبند باشند یا تمام اینا فقط تبلیغات بی جا بود؟ آیا تمامی نمایش هایی که از بازی دیدیم به یقین بر روی کنسول ها قابل اجرا خواهد بود؟ جواب تمامی ای سوالات در E3 مشخص خواهد شد.

هئیت تحریریه سایت بازی سنتر

” alt=”” />

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا