مقاله های ویژه

بهترین بازی های Xbox 360

هر ماه و هر سال تکنولوژی ها ساخت بازی های ویدیویی پیشرفت میکند و شاهد بازی های بهتر و جذاب تری هستیم. بازی‌سنتر اقدام به انتخاب بازی های برتر کنسول Xbox360 کرده است. لیستی که تقدیم حضورتان میکنیم شامل 10 بازی برتر این کنسول از ابتدای عرضه آن تا اخر اگوست 2010 میباشد.امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

Forza Motorsport 3

تنها 5 سال از عرضه اولین نسخه Forza Motorsport برای رقابت با سری Gran Turismo می گذرد , ولی در همین مدت هم FM به جایگاهی فوق العاده در دنیای ریسینگ های شبیه ساز دست یافته و باعث رقابتی داغ و نفس گیر بین این دو سری بازی شده است. Forza Motorsport 3 با دراختیار داشتن بیش از 400 اتومبیل و حدود 20 مسیر , قابلیتهای فراوان تیونینگ و ارتقای ماشین , امکانات فوق العاده برای طراحی روی بدنه اتومبیل ها و بخش آنلاین قوی که به کاربر اجازه خرید و فروش طرحها , تیونینگ ها و … را در کنار مسابقات متنوع می دهد , مجموعه ای کم نظیر برای طرفداران ریسینگ به شمار می رود که همراه با گرافیک زیبا و دیدنی , گیم پلی دلنشین و حرفه ای , فیزیک منحصربفرد و صداگذاری قدرتمند خود تا این لحظه مقام اول را در بین ریسینگ های نسل حاضر داراست.

Dead Space

اگر به دنبال یک تجربه ترسناک درست و حسابی می گردید، چیزی بهتر از Dead Space پیدا نمی کنید! با ناکامی Resident Evil 5 در ایجاد حس ترس، Dead Space این خلا را کاملا پر می کند. راهروهای تاریک، صداهای ناگهانی و حملات موجودات زامبی مانندی به نام نکرومورف از هر طرف، می تواند شما را تا حد مرگ بترساند! گذشته از ترسناک بودن، Dead Space بازی فوق العاده ای نیز هست. اکشن بازی بسیار حساب شده و با فکر کار شده و یک شوتر Run-Gun معمولی نیست. علاوه بر آن معماهایی نیز در بازی وجود دارد که از تکراری شدن گیم پلی جلوگیری می کند. Dead Space یکی از بازیهای با کیفیت این نسل است که تجربه آن برای هر طرفدار سبک دلهره و ترس واجب است.

Call of Duty 4: Modern Warfare

استودیو مشهور Infinity Ward بعد از عرضه شماره دوم از سری COD و خلق یکی از بهترین بازی های مرتبط با جنگ جهانی دوم، تصمیم گرفت در شماره چهارم این بازی به جنگ های مدرن روی بیاورد. سرانجام اولین Call of Duty نسل جدید، با نام Call of Duty 4: Modern Warfare عرضه شد و به شدت نظر منتقدین و بازیبازان را جلب کرد. گیم پلی روان و جذاب در کنار روایت سینمایی، آرزوی بسیاری از بازیبازان عاشق ارتش های نظامی را به حقیقت تبدیل کرد! علاوه بر آن، بخش چند نفره ی فوق العاده آن هنوز هم بعد از 3 سال طرفداران زیادی دارد و بسیاری با وجود MW2 هنوز در حال بازی کردن آن هستند! MW انقدر در تمام زمینه ها قدرتمند بود که به راحتی می توان آن را یکی از بهترین شوتر های نسل حاضر تلقی کرد.

Assassins Creed 2

خیلی از بازی باز ها زمانی که نام Ubisoft را می شنوند به یاد سه گانه ی Prince Of Persia می افتند. اما در نسل حاظر هنوز عنوانی از Prince Of Persia که در خور نام این سری باشد ندیده ایم. این بار Ubisoft با استفاده از زمینه ها و ویژگی های سری POP و ترکیب آنها با سبک Open World و قرار دادن آن در داستانی زیبا، جداب و درگیر کننده دیگر عنوانی را رقم زد که کاملا در حد و اندازه ی سری Prince Of Persia قرار گرفت.Assassin’S Creed یکی از بهترین بازی های این نسل و یکی از برترین بازی های Ubisoft است که تاکنون دو نسخه از آن عرضه گشته است و هر بار نمرات بالا و تحسین و تمجید های منتقدان به استقبال این دو نسخه آمدند.

GTA IV

RockStar تا سال 2008 بازی مهمی برای نسل جدید ارائه نکرده بود، در واقع آن ها به شدت مشغول ساخت چهارمین عنوان اصلی سری محبوب و پر طرفدار GTA بودند. بدون شک می توان از GTA IV به عنوان یکی از بهترین و کامل ترین عنوان های Open World یاد کرد. یکی از برجسته ترین بخش های بازی داستان آن است که با خلق شخصیت های به یاد ماندنی و داستانی پر فراز و نشیب یک دنیای سیاه و بی رحم را به خوبی به تصویر می کشد. گیم پلی جذاب در کنار گرافیک فوق العاده و یک دنیای وسیع به همراه ماموریت های متفاوت از نقاط قوت بازی می باشند. همچنین وجود حق انتخاب در برخی بخش های بازی و به خصوص پایان آن از جمله نکاتی است که به ارزش های بازی می افزاید. بدون شک GTA IV لیاقت قرار گرفتن در بین برترین بازی های این نسل را داراست.

Halo 3

قسمت سوم از سری افسانه ای Halo شما را در نقش قهرمان اصلی آن، مسترچیف قرار می دهد تا بالاخره جنگ را تمام کنید. Halo 3 علاوه بر بخش داستانی بسیار زیبا و حماسی با قابلیت تکرار بالا که با گیم پلی فوق العاده روان و متنوعی نیز همراه است، یکی از عظیم ترین بخش های چند نفره را دارا می باشد که ده ها و بلکه صد ها ساعت می تواند شما را با مُد های مختلف خود سرگرم کند. نمونه موسیقی های بازی را نیز به جرات در کمتر بازی خواهید شنید. همچنین Halo 3 با داشتن قابلیت Forge (یا طراحی Map)‏ یکی از کامل ترین بازیهای اول شخص موجود در بازار است و به راحتی جزو 10 بازی برتر X360 به شمار می رود.

Fable II

چند سال پیش پیتر مولینیو قبل از عرضه FABLE وعده های بسیاری در مورد بازی خود داده بود ولی او هرگز نتوانست به تمامی آن وعده ها عمل کند. اما او با ساخت FABLE II علاوه بر اینکه تمام وعده های قبلی اش را به مرحله اجرا در آورد، هر آنچه را که در مورد FABLE II نیز وعده داده بود در بازی قرار داد. یک داستان زیبا و احساسی که با پایانی فوق العاده همراه بود، در کنار یک گیم پلی عالی و گرافیک هنری بی نظیر انجام بازی را به تجربه ای لذت بخش تبدیل کرده است. علاوه بر این وجود سگ باوفای بازی که در تمام لحظات در کنار شماست یکی از جالب ترین بخش های بازی است. و در نهایت چیزی که سطح FABLE II را یک گام بالاتر می برد حق انتخاب بین خوبی و بدی و تاثیر نتایج این انتخاب ها بر دنیای بازی است. FABLE II بازی بزرگی است و به همین خاطر در بین برترین بازی های X360 قرار گرفته است.

Red Dead Redemption 1

 سال 2010 در گذر است. امسال نیز مانند سال گذشته بازی های زیادی عرضه شدند، اما همه ی آنان در خاطر نماندند.امسال شاهد شاهکاری دیگر از شرکت Rockstar بودیم. Red Dead Redemption بیشتر از اینکه به یک بازی رایانه ای شبیه باشد به یک رویا شبیه است. رویایی زیبا که در آن، گوشه گوشه های غرب وحشی را در قرن بیستم زیر و رو می کنید. با اشک و لبخند کراکتر ها می گریید و می خندید و تمام لحظات این رویا را به خاطر می سپارید. بخاطر می سپارید چون این رویا یکی از بهترین رویا های شماست و می دانید از این رویا ها به وفور سراغ انسان نمی آیند.RDR یکی از بهترین بازی های نسل حاظر است که با سبک Open World در ماه May امسال عرضه گشت. Rockstar Games در نقش ناشر و Rockstar San Diego در کنار Rockstar North به عنوان سازنده شاهکاری را رقم زده اند که تا مدت ها در خاطر شما باقی خواهد ماند.

Gears of War 1

اهمیت نسل فعلی کنسول ها بر هیچ کس پوشیده نیست، نسلی که با دغدغه های فروان شرکت ماکروسافت شروع شد. در مقابل شرکت سونی با تکیه بر IP های معروفش چنین مشکلی را بر سر راه خود نمی دید. در حالی که تمام طرفداران کنسول ایکس باکس چشم به راه مستر چیف ابرقهرمان محبوبشان بودند این فرمانده فینیکس بود که شادی را برای آنها به ارمغان آورد و تا مدت ها باعث سربلندیشان شد. بی شک Gears of War عنوانی منحصر به فرد و کم نقص بود. گرافیک خیره کننده، گیم پلی جذاب و از همه مهمتر بخش آنلاین قوی از ویژگی های ممتاز آن بود. فروش خیره کننده نسخه اول بازی شرکت Epic را وسوسه کرد تا نسخه دوم آن را نیز عرضه کند که آن هم ادامه ای عالی و شگفت انگیزی محسوب میشد. Gears of War هرچند با اظهارات و نظرات متفاوتی رو به رو شد ولی هر صاحب نظری باید بپذیرد که این بازی بی گمان تاثیر بسزایی در حرکت رو به جلوی سبک سوم شخص اکشن داشته است. حال وقت آن رسیده است که کم کم خود را آماده کنیم تا فرمانده فینیکس را در سومین راند از این جنگ نفس گیر همراهی کنیم.

Mass Effect 2

 رکت BioWare که پیش از این نبرد های فضایی را با ساخت عناوینی از دنیای StarWars تجربه کرد بود، سرانجام تصمیم گرفت که از دنیای StarWars خارج شده و این بار Universe خاص خود را بسازد. دنیایی که از نظر عمق و وسعت نه تنها از StarWars کم نمی آورد بلکه در برخی جهات آن را نیز پشت سر می گذارد. قسمت اول Mass Effect یکی از بهترین بازی های X360 بود که با داستان عالی و گیم پلی خاص خود به یکی از بهترین نقش آفرینی های نسل حاضر تبدیل شد. اما BioWare با ساخت Mass Effect 2 نشان داد دنیایی ساخته است که می تواند مرز بازی های رایانه ای را پشت سر بگذارد. داستانی بی نظیر که در آن حق انتخاب کردن به معنای واقعی وجود دارد و گیم پلی فوق العاده عالی بازی که با وجود تمایل یافتن به سمت اکشن کماکان جذاب است از نقاط مثبت بازی هستند. در کنار این ها گرافیک عالی بازی و گشت و گذار در یک دنیای وسیع و بی پایان تجربه بازی را لذت بخش تر می نمایند. صداگذاری بی نظیر شخصیت های بازی که صدها خط دیالوگ را صداگذاری کرده اند چیزی است که در کمتر بازی رایانه ای شاهد آن هستیم. تمامی این عوامل باعث شدند تا Mass Effect 2 به عنوان برترین بازی X360 از نگاه بازیسنتر انتخاب شود.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا