مقاله های ویژه

بهترین بازی های پلی استیشن 3

,هر ماه و هر سال تکنولوژی ها ساخت بازی های ویدیویی پیشرفت میکند و شاهد بازی های بهتر و جذاب تری هستیم. بازی‌سنتر اقدام به انتخاب بازی های برتر کنسول PS3 در سال پنجم عرضه این کنسول کرده است. لیستی که تقدیم حضورتان میکنیم شامل 10 بازی برتر این کنسول از ابتدای عرضه آن تا اخر اگوست 2010 میباشد.امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

Dead Space

اگر به دنبال یک تجربه ترسناک درست و حسابی می گردید، چیزی بهتر از Dead Space پیدا نمی کنید! با ناکامی Resident Evil 5 در ایجاد حس ترس، Dead Space این خلا را کاملا پر می کند. راهروهای تاریک، صداهای ناگهانی و حملات موجودات زامبی مانندی به نام نکرومورف از هر طرف، می تواند شما را تا حد مرگ بترساند! گذشته از ترسناک بودن، Dead Space بازی فوق العاده ای نیز هست. اکشن بازی بسیار حساب شده و با فکر کار شده و یک شوتر Run-Gun معمولی نیست. علاوه بر آن معماهایی نیز در بازی وجود دارد که از تکراری شدن گیم پلی جلوگیری می کند. Dead Space یکی از بازیهای با کیفیت این نسل است که تجربه آن برای هر طرفدار سبک دلهره و ترس واجب است.

inFAMOUS

در دنیای Infamous کنترل Cole MacGrath را در شهر بحران زده Empire City بدست می گیریم شهری که مردم آن مسبب تمام بدبختی های خود را Cole می دانند و از او متنفرند. حال Cole می تواند جواب نفرت را با نفرت بدهد و یا با از خود گذشتگی به کمک آن ها بشتابد.تصمیم با شماست. با قدرت الکتریکی Cole و دنیای بزرگ Empire City به قدری کار برای انجام دادن است که کمتر کسی از انجام آن خسته می شود.Platforming، تیراندازی، حل کردن معما در کنار ویژگی های نقش آفرینی ، Infamous را به یکی از بهترین بازی های Sandbox این نسل تبدیل کرده است.

Grand Theft Auto IV

RockStar تا سال 2008 بازی مهمی برای نسل جدید ارائه نکرده بود، در واقع آن ها به شدت مشغول ساخت چهارمین عنوان اصلی سری محبوب و پر طرفدار GTA بودند. بدون شک می توان از GTA IV به عنوان یکی از بهترین و کامل ترین عنوان های Open World یاد کرد. یکی از برجسته ترین بخش های بازی داستان آن است که با خلق شخصیت های به یاد ماندنی و داستانی پر فراز و نشیب یک دنیای سیاه و بی رحم را به خوبی به تصویر می کشد. گیم پلی جذاب در کنار گرافیک فوق العاده و یک دنیای وسیع به همراه ماموریت های متفاوت از نقاط قوت بازی می باشند. همچنین وجود حق انتخاب در برخی بخش های بازی و به خصوص پایان آن از جمله نکاتی است که به ارزش های بازی می افزاید. بدون شک GTA IV لیاقت قرار گرفتن در بین برترین بازی های این نسل را داراست.

Little Big Planet

در دنیای سرتاسر جنگ و خونریزی خلا یک سیاره فانتزی سرتاسر شادی همیشه احساس میشد، تا اینکه با ظهور بازی LBP این دنیا رنگ دیگر گرفت.بازی سرتاسر فانتزی با شعار play, create and share توانست به راحتی جایی بسیار بزرگ در قلب بازیبازها بازکند. موسیقی لایسنس شده فوق العاده، گرافیک در خور تحسین، محیط کاملا باز برای ساختن یک سیاره بزرگ، قابلیت آنلاین بازی فوق العاده، DLC های زیبا برای بازی و مهمتر از همه شخصیت گونی شکل که میتوانست با انواع چهره ها و لباس ها همه شکل حرکات مختلف را انجام دهند عواملی بود که تواست این دنیای کوچک را به سیاره ای بزرگ سرتاسر شادی فراهم کند.

Heavy Rain

برای اولین بار این عنوان توانست سخت بودن یک بازی رایانه ای را با مفهومی دیگر معنا کند! این بار قرار نیست که شما نشانه گیری دقیقی کنید یا یک عکس العمل سریع از خود نشان دهید بلکه تنها باید چند تصمیم بگیرید اما تصمیماتی که جهت زندگی یک انسان را مشخص میکند و همیشه این تصمیمات بین خوب و بد نیست بلکه در بیشتر اوقات بین بد و بدتر است! در این بازی برای اولین بار وقتی میخواهید در یک لحظه حساس یک تصمیم خاص بگیرید دستانتان میلرزد و دسته را بر روی زمین میگذارید تا بیشتر فکر کنید! شاید تاکنون چنین آزادی عملی در هیچ بازی رایانه ای دیده نشده باشد بطوریکه افراد بسیار کمی وجود دارند که تمام پایان های بازی را دیده باشند.

حمید رضا نیکوفر: دیوید کیج سازنده Heavy Rain می گوید:”برای سونی میزان فروش در اولویت نبود، آنها به بازی های نوآور و اوریجینال نیاز داشتند”. Heavy Rain جدای از یک بازی موفق نشان داد اگر یک ایده خوب را درست پردازش و روایت کنید می توانید یک ریسک را به موفقیتی بزرگ تبدیل کنید. HR عنوانی بود که نشان داد بازی ها فقط جنبه سرگرمی ندارند و پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک هنر بکر دارند. از جنبه هنری هیچ شکی در موفقیت Heavy Rain نبود و مهم ترین مسئله این است که چطور دیوید کیج توانست از دل یک داستان، بازی بسیار سرگرم کننده هم خلق کند. نتیجه این موفقیت فروش 1.5 میلیونی بازی بوده که هم از دید منتقد ها امتیازات بالایی گرفت و هم قشر وسیعی از مردم را به طرف بازی های Interactive Drama کشاند.

Red Dead: Redemption

شرکت RockStar که عمده محبوبیت خود را مدیون سری GTA می داند، این بار تصمیم گرفت تا مقداری از کلیشه های رایج دنیای GTA فاصله گرفته و به دوران غرب وحشی بازگردد، نتیجه کار آن ها چیزی نیست جز Red Dead Redemption. به جرات می توان گفت RDR هم از لحاظ وسعت و هم از لحاظ کیفیت بزرگترین عنوان Open World نسل حاضر است. گیم پلی بازی به شدت اعتیاد آور است و دنیای زنده و پویایی در پیش روی شما قرار دارد که هر آنچه خواستید می توانید در آن انجام دهید. گرافیک زیبای بازی و Draw Distance افسانه ای آن نیز از نکات مثبت بازی هستند. ولی به جرات می توان گفت داستان بازی و فراتر از آن شخصیت پردازی بی نظیر John Marston است که این بازی را از سایر بازی های Open World متفاوت می سازد. شخصیتی که هدفش از کشتن نه تنها رسیدن به ثروت نیست بلکه فقط به رستگاری خود و خانواده اش می اندیشد. بازی کردن RDR تجربه بی نظیری است و این دلیل اصلی انتخاب آن در بین برترین بازی های این نسل می باشد.

KillZone 2

آرش عیاری: کم کم به تاریخ عرضه نسخه سوم این سری نزدیک می شویم اما با این حال و در میان سپاه عظیمی از بازی های انحصاری و غیر انحصاری که برای PS3 عرضه می شوند، همچنان Killzone 2 مانند ستاره ای درخشان و پر نور در میان آن ها خودنمایی می کند. عنوانی که پرچمدار سال 2009 لقب گرفت و با جلوه های بصری خیره کننده، گیم پلی جدید و در عین حال عجیب با پیش زمینه داستانی زیبا و مراحل وسیع و حیرت انگیز توانست هر منتقدی را به تحسین وادار کند تا جایی که بسیاری از نشریات و رسانه های معتبر جوایز زیاد و ارزنده ای را به این بازی در پایان سال 2009 اختصاص دادند. شاید هنوز نتوان عنوانی مانند Killzone 2 بر روی PS3 یافت و حتی با آن مقایسه کرد و به همین دلیل است که با گذر نزدیک به 18 ماه از تاریخ عرضه بازی، همچنان تازگی، زیبایی و ابهت خود را حفظ کرده است. البته به نظر می رسد با عرضه Killzone 3 بتوان رقیبی برای این بازی پیدا کرد. با همه این تفاسیر از نظر سایت بازی سنتر Killzone 2 تواسنت رتبه چهارم را در بین بهترین های PS3 به خود اختصاص دهد.

God Of War III

کریتوس، خدای جنگ سوار بر گایا با قلبی پر از درد و خشم، رنج و نفرت، از کوههای المپیوس بالا میرفت تا سرنوشت آخرین نسخه از سری سه گانه GOW را رقم بزند. سرنوشتی که هیچکس نتوانسته بود آن را تغییر دهد، کریتوس با گذر از آینه های زمان توانست با تغییر سرنوشتش آتش نفرت از پدر را خاموش کند و خود را به آرامش ابدی برساند. البته شاید نتوان نسخه سوم را بهترین شماره از سری GOW دانست، اما بدون شک گیم پلی فوق العاده نرم و روان، جلوه های بصری و Sound Track های بی نظیر و بسیاری دیگر از المان های قوی به کار برده شده در این بازی دلیلی بودند که توانستند GOW III را با اقتدار در بین 10 عنوان برتر PS3 جای بخشند.

Metal Gear Solid 4

به جرات می‌توان گفت MGS 4 یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های این نسل به شمار می‌رود طوری که بازیکن را تا آخرین سکانس مجذوب جادوی خود می‌کند تا پایان داستان Snake و رنج‌هایش را ببیند. با اینکه پاسخگویی به تمام سوالات و مجهولات که در قسمت‌های قبلی بوجود آمده بود بر عهده این بازی بود اما تقریباً به خوبی توانست به آنها پاسخ بدهد و پایان باشکوهی برای سرباز کهنه کار رقم بزند. هیدیو کوجیما با ساخت این بازی بار دیگر تبحر خود در ساخت بازی و طراحی فوق العاده مراحل به نمایش گذاشت تا باوجود بازی‌های بزرگی که در سال 2008 عرضه شدند بازهم گوی سبقت را از آنها برباید.

Uncharted 2

 شک دارم دیگر کسی در بین دوستداران گیم و اهالی این صنعت وجود داشته باشد که Uncharted 2 را نشناسد و آن را به عنوان بهترین بازی PS3 قبول نداشته باشد. شاهکاری دیگر از استودیو ND که با گرافیک و طراحی هنری چشم نواز، شما را خیره صفحه تلویزیون می‌کند. تیم هنری ND چنان مراحلی را خلق کرده که درست هنگامی که فکر می‌کنید بهترین را دیده‌اید منظره باشکوه دیگری جلوی چشم‌های شما قرار می‌گیرد. گیم‌پلی بازی هم با اینکه مورد جدیدی برای نمایش ندارند اما ترکیب درست المان‌های مختلف و بالانس خوب آن، تجربه‌ای لذت بخش از بازی به جا می‌گذارد که فراتر از سطح انتظار است. شاید کمتر بازی مانند Uncharted 2 موفق به دریافت جوایز و تمجید بسیار از رسانه‌های مختلف شده باشد، همین امر به خوبی شایستگی این بازی برای دریافت عنوان بهترین بازی PS3 را اثبات می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا