مقاله های ویژه

گزارش ویژه از مراسم گیم آواردز 2021 | بازگشت الن ویک

مراسم امسال The Video Game Awards 2021 برخلاف سال‌های قبل همراه با غافل‌‍گیرهای فراوانی بود و عناوین جذاب زیادی در این مراسم به نمایش گذاشته شدند. اگر اخبار این مراسم را پیگیری کرده باشید می‌دانید که بازی it Takes Two ساخته جوزف فرس جایزه بهترین بازی سال را دریافت کرد اما ما در این آیتم به مهم‌ترین نمایش‌های این مراسم و اولین اطلاعات از بازی‌های معرفی شده خواهیم پرداخت. مراسمی که می‌تواند برای کاربران نسل نهم بسیار امیدوار کننده باشد.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

شروع مراسم با انحصاری مایکروسافت

تقریبا یک رب بعد از شروع مراسم و پس از اجرای زنده استینگ ، اولین ویدیو ریل تایم بازی Hellblade 2 که مخلوطی از گیم پلی و میان پرده‌های بازی بود به نمایش درآمد. نمایشی که در نوع خود واقعا خیره کننده بود  و گرافیک نسل نهم به معنای واقعی را به تصویر کشید.

حتما به خاطر دارید که دقیقا دو سال پیش بود که  استودیوی Ninja Theory همزمان با معرفی کنسول ایکس باکس سری ایکس، از ساخت دنباله هل بلید خبر داد و این عنوان را با تریلری سینماتیک معرفی کرد. اما در مراسم دیشب سازندگان پس از دو سال مجددا در مراسم گیم آواردز حضور یافتند و همان‌طور که شایعه شده بود، نمایش جدید و هیجان‌انگیزی را از بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 ارائه دادند.

علاوه بر جلوه‌های بصری خیره‌کننده این‌طور که به‌نظر می‌رسد درگیری‌های درونی سنوئا همچنان بخش مهمی از داستان است و او باری دیگر، در طول بازی صداهایی را در ذهن خود می‌شنود.

استودیوی نینجا تئوری تنها به نمایش ساخته جدید خود بسنده کرد و هیچگونه اطلاعاتی را در مورد بازه زمانی عرضه Senua’s Saga: Hellblade II به اشتراک نگذاشت. نمایشی که شما را به دیدن بخش‌هایی از آن دعوت می‌کنیم.

جنگ ستارگان دیوید کیج

بعد از شروع طوفانی مراسم نوبت به نمایش نسخه جدید سری بازی Star Wars یا همان جنگ ستارگان رسید. عنوانی که توسط استودیو  فرانسوی Quantic Dream در حال ساخت است و جالب اینکه سبک آن شباهتی به عناوین دو دهه گذشته این استودیو ندارد.

Star Wars: Eclipse یک بازی اکشن/ادونچر است که گفته می‌شود دارای محیطی open world خواهد بود. داستان این نسخه مجموعه جنگ ستارگان 200 سال پیش از حوادث قسمت اول جنگ ستارگان یعنی Star Wars: The Phantom Menace جریان دارد. دوره‌ای که از آن به عنوان دوره طلایی جدای‌ها یاد می‌شود و جالب اینکه Star Wars: Eclipse نخستین بازی جنگ ستارگان به حساب می‌آید که در این بازه زمانی جریان دارد.

با توجه به اینکه ساخت بازی در مراحل اولیه قرار دارد هنوز چیزی در مورد زمان عرضه و پلتفرم‌ها نمی‌دانیم هرچند به احتمال فراوان بازی برای کنسول‌های نسل نهم و PC عرضه خواهد شد.

معرفی اولین بازی اختصاصی Wonder Woman

سومین نمایش مهم TGA 2021 که هیچ کس انتظار آن را نمی‌کشید رونمایی از بازی Wonder Woman بود. ابرقهرمانی که تا کنون در چند بازی در کنار دیگر ابرقهرمانان DC حضور داشته اما این نخستین بازی مستقل او به حساب می‌آید. بر اساس اطلاعات بدست آمده Wonder Woman یک عنوان سوم‌شخص open world خواهد بود که در آن بازیکنان باید به ساخت ارتباط عمیق با دوستان و دشمنان بپردازند و از یک قهرمان به رهبر تبدیل شوند.

این بازی را استودیو کهنه کار Monolith خالق عناوینی همچون FEAR ، Shadow of War و Condemned  می‌سازد. هرچند نمایش بازی به یک تیزر کوتاه خلاصه شد اما Monolith نکات جالبی را در مورد این بازی اعلام کرد.

 اقای David Hewitt، نایب رییس استودیو Monolith درباره بازی گفته است:

در استودیو Monolith، ما به قدرت بازی‌های داستان‌محور باور داریم. داستان‌هایی که بازیکنان به اشتراک می‌گذارند، الهام‌بخش ما هستند و سفر خاص هر کدام از آن‌ها در نقش Wonder Woman مایه افتخار ما خواهد بود.

همچنین او تایید کرد که سیستم محبوب Nemesis در این بازی حضور خواهد داشت:

سیستم Nemesis استانداردهای داستان‌سرایی را جابجا کرد و ما مشتاقانه می‌خواهیم که ژانر جهان‌باز را با ترکیب اکشن و روایت خلاقانه جلو ببریم تا همه خواهان بازی Wonder Woman باشند.

تا این لحظه هیچ پلتفرم مقصد و تاریخ عرضه‌ای برای بازی Wonder Woman مشخص نشده است.

بازگشت Alan Wake

چهارمین نمایش مهم مراسم که می‌توان آن را جذاب ترین و مهم ترین رونمایی این مراسم دانست معرفی Alan Wake 2 بود. بازی که نه تنها سال هاست طرفداران پر و پاقرص رمدی منتظر آن بودند بلکه به قول جف کیلی پروژه رویایی سم لیک است.

این رونمایی از طریق انتشار یک تریلر کوتاه CG طی مراسم The Game Awards انجام شد و شامل هیچگونه گیم‌پلی نبود، اما استودیوی Remedy Entertainment تأیید کرده که بازی در سال 2023 منتشر می‌شود و پلتفرم‌های مقصد آن، PC و کنسول‌های نسل نهم خواهد بود. همچنین همان‌طور که شایعه شده بود، آلن ویک 2 با همکاری شرکت Epic Games ساخته می‌شود و این کمپانی وظیفه نشر بازی را بر عهده دارد.

Alan Wake II​ چگونه خلق شد

سم لیک، کارگردان و نویسنده بازی اعلام کرده که Alan Wake II بر خلاف نسخه قبلی، یک بازی تماما Survival Horror خواهد بود و این نخستین بازی  Remedy در این ژانر خواهد بود. هر چند نسخه اول آلن ویک شامل المان‌های ترس و بقا بود، اما به‌طور کلی بازی قبلی یک عنوان اکشن ادونچر تلقی می‌شد و رمدی حالا به دنبال این است تا عمیق‌تر از همیشه به سمت خلق تجربه‌ای Survival Horror برود. سم لیک همچنین تأیید کرده که برای لذت بردن از این عنوان، نیازی به بازی کردن نسخه اول نخواهید داشت.

بازی Alan Wake II در سال 2023 برای رایانه‌های شخصی (از طریق استور اپیک گیمز)، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس|اس عرضه خواهد شد. همچنین رمدی به طرفداران وعده داده که در تابستان سال آینده اطلاعات بیشتری را از بازی به اشتراک خواهد گذاشت.

بازی جدید خالقان Hill Silent

Alan Wake 2 تنها بازی ترسناکی نبود که در مراسم امسال معرفی شد و بازی جدید کیچیرو تویاما خالق Silent Hill هم برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. بازی‌ای به نام Slitterhead که یک بازی ترسناک/اکشن تلفیقی خواهد بود.

بازی Slitterhead

به گفته جف کیلی ، تویاما چند ماه پیش شخصا از او درخواست کرده که Slitterhead را در TGA 2021 رونمایی کند ، پیشنهادی که کیلی حسابی از آن استقبال می‌‍کند. نکته جالب اینکه تویاما تنها خالق سایلنت هیل نیست که در ساخت این بازی شریک است و آکیرا یامائوکا آهنگساز مشهور ژاپنی و یکی دیگر از خالقان این مجموعه وظیفه ساخت موسیقی Slitterhead را برعهده دارد. موسیقی پخش شده در تریلر نشان داد که طرفداران یامائوکا باید منتظر قطعات فوق العاده دیگر از او باشند.

این بازی را استودیو تازه تاسیس Bokeh Game Studio می‌سازد که اعضای آن سازندگان اسبق استودیو سونی ژاپن هستند و سابقه کار روی بازی‌های بزرگی همچون Siren ، Gravity Rush و The Last Guardian را دارند. Slitterhead سال 2023 و احتمالا برای PC و کنسول های نسل نهم عرضه خواهد شد.

گالوم هم صاحب بازی شد

تاکنون بازی‌هایی فراوانی بر اساس مجموعه ارباب حلقه ها ساخته شده است اما این برای اولین بار است که عنوانی با محوریت شخصیت گالوم ساخته می شود. طی مراسم TGA 2021 نخستین تریلر سینمایی The Lord of the Rings: Gollum به نمایش درامد.

بازی ای که استودیو آلمانی Daedalic Entertainment مسئول ساخت آن است و می توان گالوم را بزرگترین پروژه بازیسازی تاریخ این تیم دانست. این بازی سال آینده برای کنسول های نسل هشتم و نهم و PC عرضه می شود و می توانید در ادامه بخش کوتاهی از آن را مشاهده کنید.

بازگشت سونیک

در مراسم دیشب نه تنها اولین تریلر فیلم Sonic 2 به نمایش درامد بلکه سگا اولین تریلر از نسخه سه بعدی جدید سونیک با نام Sonic Frontiers را به نمایش گذاشت.

این عنوان که کار ساخت آن از سال 2017 آغاز شده را می‌توان اولین بازی کاملا open world سری دانست که وظیفه سونیک در آن جلوگیری از جدیدترین تهدید دکتر اگمن است.

هر چند طی سالیان اخیر هیچ کدام از نسخه های سه بعدی سونیک موفق نبودند اما گرافیک Sonic Frontiers در نوع خود بسیار امیدوار کننده است.

این نسخه اواخر سال 2022 برای کنسول های نسل هشتم و نسل نهم و pc عرضه خواهد شد.

اولین نمایش Suicide Squad: Kill the Justice League

استودیوی راکستدی همان‌طور که وعده داده بود، در جریان مراسم The Game Awards نمایش جدیدی را از ساخته عظیم خود ارائه داد.  عنوانی که سال‌هاست دوستداران مجموعه Batman Arkham چشم انتظار نمایش آن بودند.

این تریلر گیم‌پلی هر چهار شخصیت اصلی را با قابلیت‌های مختلفشان نمایش می‌دهد. مبارزات بازی پر از انفجارهای کوچک و بزرگ است و جابجایی‌ها در محیط با سرعت بالایی انجام می‌پذیرد. همچنین این‌طور که به‌نظر می‌رسد تنوع بالایی در میان حرکات هر 4 شخصیت اصلی بازی یعنی هارلی کوئین، ددشات، کاپیتان بومرنگ و کینگ شارک وجود دارد. از طرف دیگر، طنز و حال و هوایی که از دنیای سوئیساید اسکواد انتظار دارید، به‌خوبی در نمایش بازی احساس می‌شود.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در سال 2022 برای pc، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس|اس منتشر خواهد شد. سازندگان در تریلر جدید خود تاریخ عرضه دقیقی را تأیید نکرند. در ادامه می توانید بخشی کوتاه از گیم پلی مهیج این بازی را مشاهده کنید.

بازگشت تفنگ داران فضایی بعد از 10 سال

یکی دیگر از غافل گیرهای جالب مراسم TGA 2021 رونمایی از بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 بود. عنوانی که نسخه اول آن در سال 2011 و توسط استودیو Relic عرضه شد و یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی از دید دوستداران Warhammer 40,000 محسوب می شد.

حالا بعد از 10 سال انتظار قسمت دوم این سوم شخص شوتر برای pc  و ps5 و xbox series x|s معرفی شد. البته این بازی به جای relic سازنده world war z وظیفه ساخت دنباله را برعهده دارد. نکته جالب اینکه صداگذاری شخصیت اصلی برعهده Clive Standen بازیگر سریال وایکینگز خواهد بود. در ادامه بخش کوتاهی از تریلر به نمایش درآمده این بازی را ببینید

پس از مدت‌ها انتظار، شرکت Smilegate تاریخ عرضه بازی CrossfireX را با انتشار تریلری در مراسم The Game Awards 2021 مشخص کرد.

نمایش جدید A Plague Tale: Requiem

یکی دیگر از نمایش های جدید tga 2021 نخستین تریلر گیم پلی A Plague Tale: Requiem بود. عنوانی که سال بعد برای ps5 , xbox series x|s و pc عرضه می شود و روز نخست در اختیار کاربران گیم پس قرار خواهد گرفت. در ادامه لحظاتی از این تریلر را می توانید مشاهده کنید.

نمایش جدید ریبوت Saints Row

شرکت Deep Silver هم در مراسم دیشب تریلر جدیدی از ریبوت Saints Row را به نمایش گذاشت. عنوانی که می دانیم شهریور سال آینده برای ps4 , ps5 , xbox one , xbox series x|s  و pc عرضه خواهد شد. تریلری که می توانید آن را در ادامه مشاهده کنید.

اولین شوتر اول شخص Remedy

یکی از بازی های به شدت مورد انتظار کاربران ایکس باکس CrossfireX است. عنوانی که به صورت انحصاری برای ایکس باکس در حال ساخت است.

crossfire x

بازی CrossfireX در تاریخ بیست و یکم بهمن ماه برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز اکس و ایکس باکس سریز اس عرضه خواهد شد و بخش چندنفره آن کاملا رایگان خواهد بود. بخش داستانی بازی هم توسط استودیو Remedy و با استفاده از موتور Northlight ساخته شده است. اطلاعات زیادی درباره بخش داستانی منتشر نشده است اما آنطور که از تریلر پیداست، بازیکنان قابلیت‌های متنوعی مانند قدرت بالا و استتار خواهند داشت. همچنین بخش چندنفره CrossfireX دارای سه نقشه جدید به همراه یک سیستم تاکتیکی جدید خواهد بود.

لازم به ذکر است که بازی Crossfire X از قابلیت Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد و دارندگان بازی بر روی ایکس باکس وان، بروزرسانی نسل بعدی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

تریلر سینماتیک Elden Ring

در اواخر مراسم TGA 2021 شاهد نمایش تریلر سینمایی Elden Ring بودیم که به عنوان مورد انتظارترین بازی سال 2022 هم معرفی شد. در ادامه بخش کوتاهی از این تریلر را خواهیم دید

ماتریکس با آنریل انجین

حسن ختام این مراسم پیش از معرفی بهترین بازی سال با حضور ویدیویی کیانو ریوز و کری ان ماس بازیگران مجموعه ماتریکس بود. علت حضور این دو عرضه دمو تکنیکال The Matrix Awakens  بود. یک تجربه OPEN WORLD رایگان که با انریل انجین 5 ساخته و گرافیک آن قطعا شما را انگشت به دهان خواهد گذاشت. کاربران PS5 و XBOX SERIES X|S می توانند همین حالا این دمو را دانلود کرده و در دنیای فوق العاده ماتریکس غرق شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا