مقاله های ویژه

منتظر بازسازی سه گانه جی تی ای باشید

طی ماه‌های اخیر شایعات گوناکونی از بازسازی نسخه‌های کلاسیک سری جی تی ای منتشر شده بود. تفاوت این شایعات با دیگر شایعات مرتبط با سری جی تی ای در این بود که این بار بسیاری از اینسایدرهای معروف صنعت بازی خبر از عرضه نسخه‌های کلاسیک در قالب یک پکیج ریمستر شده داده بودند. موضوع زمانی عجیب تر شد که شرکت Take-Two مالک راکستار در آخرین گزارش مالی از عرضه سه ریمستر یا ریمیک طی دو سال آینده خبر داد. موضوعی که باعث شد تنور شایعات گرمتر از گذشته شود. حالا سایت مشهور کوتاکو طی صحبت‌هایی با چندین منبع این شایعات را تایید و همچنین نکات جالبی در ارتباط با بازسازی GTA Trilogy در اختیار مخاطبان قرار داده است.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

 بر اساس گزارش  کوتاکو نه تنها بازسازی سه نسخه GTA III ، GTA Vice City و GTA San Andreas در دستور کار راکستار است بلکه ساخت و توسعه ریمستر این سه عنوان اکنون در مراحل پایانی ساخت خود است. موضوع جالب اینکه راکستار برای توسعه ریمستر این سه عنوان نه از موتور داخلی خود یعنی RAGE بلکه از  از آنریل انجین استفاده کرده است. کوتاکو مدعی شده گرافیک بازی شامل ترکیبی از گرافیک‌های قدیمی و جدید خواهند بود. همچنین جلوه‌های بصری بازی‌ها همانند ورژن‌های ماد شده این سه نسخه توصیف شده است.

در ادامه منابع کوتاکو مدعی شده‌اند که رابط کاربری هم در هر سه بازی بروزرسانی شده اما حالت کلاسیک خود را حفظ کرده است. گفته شده که سازندگان قصد دارند تا حد ممکن به بازی‌های سری جی تی ای در دوران PS2 وفادار بمانند. با توجه به اینکه راکستار خود مشغول توسعه GTA 6 است ، این خبر می‌تواند طرفداران سری را چشم انتظار نسخه ششم هستند را نگران کند زیرا راکستار معمولا وقت زیادی را برای پروژه هایش اختصاص می‌دهد. با این حال جالب است بدانید که از  بین 10 شعبه راکستار ، یک شعبه تمام تمرکز خود را این بازسازی قرار داده است و آن هم  شعبه داندی راکستار است. استودیویی در کنار آن بر روی نسخه نسل نهمی GTA V نیز کار می‌کند. عجیب نیست اگر تا به امروز نامی از Rockstar Dundee نشنیده‌اید. این استودیو کمتر از یک سال پیش توسط راکستار خریداری شد و پیش از اینکه به بخشی از راکستار تبدیل شود با نام Ruffian Games در اسکاتلند فعالیت می کرد. مشهورترین ساخته این استودیو Crackdown 2 بود که در سال 2010 برای Xbox 360 عرضه شد. هرچند تبحر اصلی این استودیو در پورت و کمک کردن به ساخت عناوین دیگر استودیوهاست. جالب است بدانید این استودیو پیش از خریده شدن توسط شرکت Rockstar، سابقه کار بر روی Halo: The Master Chief Collection را داشت.

بر اساس گزارش کوتاکو راکستار برنامه دارد تا هر سه بازسازی را به‌صورت یکجا در پاییز امسال (اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر) عرضه کند. کوتاکو می‌گوید که رایانه‌های شخصی، نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس، گوگل استیدیا و موبایل، پلتفرم‌های مقصد مد نظر هستند؛ اما ممکن است به دلیل قرار دادن تمرکز بر روی نسخه‌های کنسولی، زمان عرضه نسخه PC و موبایل بازی تا سال 2022 عقب بی‌افتد. همچنین ممکن است این کالکشن تنها در قالب دیجیتالی عرضه شود.

خبر خوب این است که گفته شده راکستار برنامه‌هایی را برای عرضه پورت‌های سایر عناوین کلاسیک خود، مانند Red Dead Redemption دارد. اما آینده این ریمسترها، به فروش کالکشن بازسازی جی تی ای بستگی دارد. با اینکه البته راکستار هنوز به صورت رسمی خبر ساخت GTA Trilogy را تایید نکرده اما گزارش کوتاکو که اکثر شایعاتش طی ده سال گذشته درست از آب درآمده‌ ، می‌تواند مهر تاییدی بر ساخت این بازی باشد. شاید جالب باشد بدانید که  علاوه بر کوتاکو دو منبع دیگر هم این خبر را تایید کرده‌اند. نخست اندی رابینسون نویسنده سایت پرطرفدار VGC و دوم سایت معتبر Gematsu که نه تنها گزارش کوتاکو را تایید کرده بلکه مدعی شده هرچند ریمستر GTA 3 و GTA Vice City و GTA San Andreas به نسخه‌های کلاسیک تا حد ممکن وفادار بوده اما بعضی از محتوای این سه عنوان برای مخاطبان جدیدتر مجموعه GTA تغییر یافته هرچند این سایت دقیقا مشخص نکرده که دقیقا چه محتوایی قرار است تغییر کند.

 شما در مورد بازسازی شدن بازی‌های قدیمی‌تر راکستار چه فکر می‌کنید؟ آیا در صورت عرضه GTA Trilogy آن را خریداری خواهید کرد ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. نمیدونم چی میشه ولی چیزی ک هس و منو ناراحت میکنه اینه ک یعتی گرافیکی در حد موبایل خواهد داشت؟
    خب این فقط ی دزدی بیشتر نیس ک همون جی تی ای های ۲۰ سال پیش رو ب مردم بندازی
    از طرفی هم گف با انریل انجین و گرافیک در حد ماد این یکم منو امید وار میکنه ولی کدوم ماد هم مهنه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا