مقاله های ویژه

کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2011

با گسترش روز افزون صنایع و اصل مشتری مداری برای حفظ فروش و عرضه، نمایشگاه های مختلف محل خوبی برای این امر تلقی می شوند. E3 نیز یکی از این نمایشگاه های سالانه بزرگ است که به معرفی دستاوردهای صنعت بازیسازی می پردازد و حالا می توان آن را با نمایشگاه های بزرگی همچون اتومبیل در ژنو یا نمایشگاه فیلم کن مقایسه کرد. کنفرانس سونی نیز همواره مورد توجه علاقه مندان و خبرنگاران قرار گرفته است. با توجه به اینکه در مقاله ای جداگانه عملکرد سونی در سال های پیش را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد، فقط به این بسنده می کنیم که امسال نیز نبرد جالبی میان سه غول این صنعت یعنی سونی، ماکروسافت و نینتدو شاهد خواهیم بود. تا حدودی رخداد امسال ما را به یاد نمایشگاه سال 2009 می اندازد، با این تفاوت که به نظر می رسد اینبار به جای PSP، کنسول دستی جدید سونی با نام رمز NGP یکه تاز کنفرانس سونی خواهد بود و می توانیم شاهد اطلاعات جدید از این کنسول و قیمت و تاریخ عرضه آن و از همه مهمتر شاهد نمایش بازی هایی باشیم که برای آن عرضه خواهد شد و یا اینکه می توانیم شاهد یک نمایش طوفانی از Uncharted 3 باشیم، مانند همان چیزی که در سال 2009 از ویرایش دوم این سری دیدیم که تمام بازی ها را تحت الشعاع خود قرار دادو تواسنت اکثر جوایز و افتخارات را از آن خود کند. به هر حال هر اتفاقی که در این روزهای پر التهاب و زیبا برای دوستداران و طرفداران بازی های رایانه ای بیافتد، E3 امسال نیز هیجان خاص خود را خواهد داشت. در ادامه این مقاله حدس های های ما پیرامون کنفرانس سونی و آنچه در آن خواهد گذشت را شاهد خواهید بود.

مقاله کامل,معرفی کامل NGP + قیمت و تاریخ عرضه + بازی ها,احتمال نمایش: 100%

قطعاً اولین حدس شما در مورد کنفرانس امسال سونی نیز مربوط به معرفی کامل کنسول دستی جدید این شرکت یعنی NGP می‌شود. با وجود اینکه NGP به طور رسمی در ماه ژانویه امسال طی کنفرانسی در ژاپن معرفی شد اما هنوز خیلی از جزییات در مورد این کنسول نامعلوم است. به اعتقاد ما E3 بهترین فرصت برای اعلام این جزییات است، بنابراین انتظار می‌رود که اسم رسمی این کنسول به همراه زمان عرضه، قیمت و بازی‌هایی لانچ آن در طی کنفرانس اعلام شوند. البته سونی پیشتر اعلام کرده بود این کنسول در تعطیلات امسال حداقل در یکی از مناطق عرضه می‌شود. ما انتظار داریم که در تعیطلات امسال NGP را در دو مدل مختلف با قیمتی بین 250 تا 350 دلار در بازارهای اروپا یا آمریکا ببینیم. همچنین به طور قطع بازی‌های زیادی از طرف استودیوهای First Party و Third Party برای این کنسول معرفی می‌شود و عناوین لانچ آن نیز مشخص می‌شود که در این بین می‌توان از بازی‌های Uncharted, WipEout, Hot Shots Golf Next و Little Deviants نام برد. در مجموع می‌توان این پیش بینی را انجام داد که بخش اعظمی از کنفرانس شرکت سونی در حول و محور کنسول دستی NGP باشد.

آرش: سال 2009 را به یاد بیاوردید، کنفرانس سونی توسط PSP و بازی های آن که پشت سر هم تایید و نمایش داده می شدند. این دیگر پیش بینی نیست، این که بگوییم قطعا کنفرانس امسال سونی در نسخیر NGP، این کنسول دستی مرموز و ناشناخته خواهد بود. اولین نکته قیمت این کنسول دستی قدرتمند است که تمامی آنالیزور های صنعت بازی سازی را به پیش بینی وادار کرده است. نکته بعد بازی های این کنسول است. قطعا ملاقات قهرمانان و فرنچایز های معروف سونی روی NGP خالی لز لطف نیست.
برهان: مشاهده کنسول‌های جدید هر شرکتی برای خیلی از مردم در سرتاسر دنیا جذاب بوده و هست و سونی هم یکی از آن شرکت‌ها است. این کنسول دستی جدید با پتانسیل‌ بسیار بالایی که دارد دست سازندگان را در ساخت بازی‌های سرگرم کننده برای تمام سنین و همچنین بازی‌هایی با گرافیک خیره کننده باز می‌گذارد. اگر قیمت این کنسول مناسب باشد و لانچ تایتل‌های خوبی برای آن در نمایشگاه معرفی شود به طبع شور و شوق زیادی بین گیمرها به وجود خواهد آمد. تنها آرزویی که دارم اینه که در زمان برگذاری کنفرانس خیلی حرف‌ها بی‌ربط نزنند و بیشتر به اصل قضیه بپردازند.
ماکان: در حالی که همه حاضرین در جای خودشون میخ کوب شدن، ترتون با اعلام قیمت 250 دلاری این کنسول همه رو سورپرایز و البته در صندلی خودشون میخ کوب میکنه! شاید شبیه به رویا باشه اما من فکر میکنم برگ برنده سونی همینه!,,نمایش خیره کننده Uncharted 3,احتمال نمایش 90%
===
با موفقیت‌هایی که Uncharted 2 بدست آورد، حالا حتی اسم این بازی نیز کافی است تا جامعه گیمینگ را مشتاق به تماشای کنفرانس و انتظار برای آن را سخت کند. کافی است کنفرانس سونی در E3 2009 را به یاد بیاورید تا شما هم با ما هم عقیده شوید که Uncharted می‌تواند تاثیر زیادی بر جو کنفرانس و بازدید کننده‌های آن بگذارد. در آن سال هنگامی که مرحله هتل به نمایش درآمد، هیجان آن و مناظر خیره کننده نپال تمام سالن را به وجد آورد. با توجه به اینکه می‌دانیم قسمت‌هایی از Uncharted 3 در صحراهای عربستان اتفاق می‌افتد بنابراین می‌توان انتظار داشت سازندگان یکی از مراحل صحرایی را به همراه طراحی هنری چشم نوازو تعقیب و گریزی نفس گیر به نمایش بگذارند تا امسال نیز شاهد نمایشی در سطح سال 2009 یا حتی بهتر از آن باشیم.

آرش: باز هم سال 2009 را به یاد بیاوزید ! حضور Even Wells که با چهره ای بشاش اعتماد به نفس را به صندلی تماشاگران منتقل کرد. نمایش Uncharted 2 در سال 2009 موج عظیمی را در میان بازی های بزرگ و اسم و رسم دار به وجود آورد، Even و یارانش همه را کنار زدند و افتخاری نبود که حتی تا بعد از عرضه بازی کسب نکرده باشند. حالا حتی تصور اینکه در کنفرانس امسال سونی Even و آخرین ساخته اش را نبینیم، سخت و عیر قابل فهم است.
برهان: بدون شک این سری را می‌توان جزو سه انحصاری برتر سونی در این نسل دانست زیرا همیشه چیزی در آستین داشته است تا مخاطب خود را دچار شک کند. به عقیده من شماره سوم Uncharted هم مانند نسخه قبلی که در E3 همه را شگفت‌زده کرد باعث بهت و حیرت همگان خواهد شد. البته امیدوارم که به جز مراحل صحرایی به سراغ یک یا دو لوکیشن دیگر نیز بروند و کمی هم در مورد داستان بازی صحبت کنند.
ماکان: من شکی ندارم یکی از برنامه‌هایی که سونی حسابی روش حساب باز کرده نمایش قدرتمند Uncharted 3 و نقره داغ کردن بقیه بازی‌های نمایشگاه هست!,,نمایش زنده Battlefield 3 یا Assassin’s Creed Revelation,احتمال نمایش 80%
===
به نظر می‌رسد نمایش‌ها بازی‌های Third Party از دو شرکت EA و Ubisoft در کنفرانس سونی به یک رسم هر ساله تبدیل شده‌اند. در سال 2009 دو نفر از سوی کمپانی Ubisoft نمایش زنده‌ای از Assassin’s Creed 2 اجرا کردند و در سال 2010 نیز کمپانی EA دو بازی Tiger Wood 11 و Dead Space 2 را به صورت زنده به نمایش گذاشت. البته این نمایش‌ها با توجه به همکاری خوب بین سونی و این دو شرکت مورد عجیبی نیست. با توجه به اینکه کنفرانس‌های شرکت‌های صاحب پلتفرم مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد و همچنین بزرگترین بازی‌های این دو شرکت AC Revelation و Battlefield 3 هستند به احتمال زیاد این دو شرکت از فرصت استفاده می‌کنند و حداقل یکی از این بازی‌ها در کنفرانس سونی نمایش زنده خواهد داشت. همچنین می‌توان انتظار داشت مضامینی انحصاری از این دو بازی برای کنسول PS3 در نظر گرفته شود.

برهان: به شخصه دوست دارم که در کنفرانس سونی یک نمایش خیره‌کننده از Assassin Creed جدید را شاهد باشم که در ابتدای آن یک تیزر جذاب به نمایش در آید که در آن Ezio پای به شهر و زادگاه Altair گذاشته و در حال جست‌وجو تاریخچه فرقه خود می‌باشد. پس از این تیزر نیز انتظار دارم که بخشی از گیم‌پلی بازی به همراه برخی از قابلیت‌ها جدید به نمایش درآید و مهم‌تر از همه Altair را نیز نشان دهند که با او در حال بازی کردن هستیم.
ماکان: من از هم اکنون نمایش قدرتمند Revelation، اعلام خبر عرضه نسخه NGP و ارتباط ان با نسخه PS3 رو به طرفداران این عنوان بزرگ تبریک می‌گم!,,معرفی پروژه جدید کوجیما برای PS3 و NGP,احتمال نمایش 70%
===
وقتی اسم کوجیما را می‌شنوید یاد چه چیزی می‌افتید؟ Metal Gear Solid, E3 و تیزر. بهتره بگم دق مرگ کردن طرفدارن با تیزر! تیزر MGS برای iPhone را به یاد دارید؟ E3 2009 را چطور؟ میشه گفت همگی از علاقه وافر کوجیما به تیزرهای عجیب و غریب و گمراه کننده باخبر هستیم. برای E3 امسال نیز همین روزها باید منتظر این حرکات از سوی کوجیما باشیم، اما امسال تفاوتی نسبت به سال‌های قبل دارد زیرا کوجیما شخصاً در جریان معرفی NGP در ماه ژانویه با نمایش MGS4 بر روی NGP اعلام کرد پروژه‌ای برای NGP و PS3 در دست ساخت دارد که با یکدیگر در تعامل هستند برای مثال می‌توان قسمتی از بازی را بر روی PS3 بازی کرد و ادامه آن را بر روی NGP. با توجه به این اطلاعات اگر بار دیگر تیزری نیز در کار باشد می‌توان حدس زد در مورد این پروژه است. به نظر شما این پروژه چه بازی می‌تواند باشد؟ Zone of Enders 3؟ آیا کوجیما دست از ساخت MGS برمی دارد یا باز هم نسخه جدید از MGS را در E3 می بینیم؟ آیا Peace Walker را بر روی PS3 یا NGP می بینیم؟

آرش: کوجیما در دو سال اخیر ثابت کرده است که مرد صدر نشین اخبار E3 و حواشی آن است. همه دو سال پیش و آن سایت کذایی را به یاد داریم، سایتی که برای چندین روز میلیون ها نفر در سر تا سر جهان را معطل و مجبرو به حدس و گمانه زنی کرد، همان سایتی که نهایتا منجر به معرفی نسخه جدید سری از یاد رفته Castlevania و همچنین نمایش نسخه دگرگون شده ای از سری پر افتخار Metal Gear Solid شد. سال بعد نیز حضور کوجیما در سالن کمنفرانس ماکروسافت و انگلیسی صحبت کردن او نقل محافل و خبرگزاری ها شد. با این تفاسیر خیلی سحت است E3 را بدون کوجیما سپری کنیم.
برهان: پروژه‌های کوجیما همیشه خلاقانه و سرشار جذابیت بوده و خواهد بود. استفاده همزمان از دو کنسول برای پیش‌ بردن یک بازی ایده فوق‌العاده جذابی به نظر می‌رسد. به عقیده من امکان ساخت یک عنوان کاملا جدید از سوی او دور از انتظار نیست. اگرچه خیلی‌ها به این امید هستند که شاهد MGS جدید باشند که بتوانند به کمک این دو کنسول آن را در هر مکانی که دوست دارند پیش ببرند اما من بیشتر بر این باور هستم که شاهد یک عنوان جدید از سوی او خواهیم بود. البته نباید از این نکته غافل شد که اگر بتوانند یک نمایش زنده از این قابلیت پیش‌برد بر روی دو کنسول نشان دهند و تنها به یک تیزر از بازی بسنده نکنند جذابیت این بخش کنفرانس بیشتر خواهد شد.
ماکان: هرچند صحبت‌های جدید کوجیما منو کمی نگران کرده اما کماکان منتظر شنیدن خبر ساخت Zone of the Enders 3 توسط شخص کوجیما هستم! البته از یک Metal Gear Solid جدید هم به شدت استقبال میشه.,,معرفی بازی های انحصاری جدید,احتمال نمایش 60%
===
مزیت در اختیار داشتن استودیوهای first party زیاد و همکاری نزدیک با دیگر استودیوهای second party در این نسل که عناوین انحصاری third party دیگر تقریباً مرده‌اند، قطعاً به نفع سونی بوده است. سونی امسال بازی‌های انحصاری متعددی را منتشر کرده و تا انتهای سال نیز بازی‌های دیگری در راه دارد اما در این میان انتظار می‌رود چند بازی انحصاری دیگر نیز در E3 برای PS3 و NGP معرفی شود. بیشترین احتمال را به بازی جدید استودیو Quantic Dream می‌دهیم، شخص دیوید کیج در مصاحبات اخیرش به ساخت بازی جدیدشان اشاراتی داشته است و مهمتر از آن اینکه اعلام کردند برای نمایش بازیشان در E3 در حال مذاکره با سونی هستند. ولی قطعاً بازی جدید این استودیو در سال 2011 روانه بازار نمی‌شود. از احتمالات دیگر می‌توان پروژه جدید Guerrilla Games را نام برد که با توجه به اظهارات Herman Hulst مدت‌ها قبل از عرضه Killzone 3 بخشی از این استودیو در حال کار برروی IP جدیدی بوده است، هرچند با توجه به اینکه تنها چند ماه از عرضه Killzone 3 می‌گذرد احتمال کمی می‌رود که بازی جدید این استودیو در E3 معرفی شود. در این بین، استودیو London هم که در این نسل چیزی به غیر از سری SingStar عرضه نکرده است احتمال کمی دارد که بازی جدید برای PS3 در دست ساخت داشته باشد. همچنین به احتمال زیاد شاهد بازی‌های Remaster شده PS2 و PSP برای عرضه برروی PS3 نیز در این نمایشگاه خواهیم بود. مانند Metal Gear Solid Collection و غیره.

آرش: این موضوع دیگر حتی بین فن های دو آتشه نیز حل شده است. این موضوع که سونی در زمینه بازی های انحصاری فوق العاده عمل کرده است و این را همه بازیکنان و دست اندر کاران تاثیر گذار این صنعت نیز به زبان آورده اند. به رسم هر ساله سونی دور از انتظار نیست اگر امسال نیز شاهد معرفی بازی های انحصاری باشیم که به سان گذشته سبب فریاد کشیدن ما در نیمه شب شود و ما بمانیم و انگشتمان که درگیر دهانمان شده است.
برهان: بازی‌های انحصاری می‌توانند تضمین کننده فروش یک کنسول و افزایش محبوبیت آن باشند اما همیشه دلیلی بر موفق بودن آن کنسول شرکت نخواهد بود. من به شخصه خیلی دوست دارم که شاهد یک Sly Cooper جدید از سوی سازندگان آن یعنی Sucker Punch باشیم زیرا آن‌ها دیگر از ساخت Infamous 2 رها شده‌اند می‌توانند تمرکز خود را بر روی ساخت این بازی بگذارند و علاوه بر آن با یک تیزر جالب دل میلیون‌ها طرفدار این سری را بار دیگر شاد کنند و یاد و خاطره کودکی بسیاری از بازیکنان را زنده کنند.
ماکان: همیشه برای من بهترین بخش کنفرانس، زمان معرفی عنوان‌های جدیده. اگه بار هم سونی با لو دادن همه سورپرایز‌های کاری نکنه که موهامون رو بکنیم من فکر میکنم با دیدن عنوان‌های جدید استدیو‌های 1st Party سونی حسابی ذوق زده بشیم. من هنوز امیدم رو برای معرفی رسمی Sly 4 و البته Jack & Daxter 4 از دست ندادم!,,رونمایی از عنوان جدید استودیو Santa Monica,احتمال نمایش 50%
===
اخیراً شایعات زیادی در نت پیرامون بازی جدید استودیو Santa Monica به گوش میرسد. ماجرا از جایی آغاز شد که یک هفته قبل از عرضه GOW III آقای John Hight از سوی این استودیو اعلام کرد آنها کار برروی دو پروژه جدید را آغار کردند. از طرفی نیز لیست شغلی و استخدام‌های استودیو نشان از آن دارد که آنها قصد توسعه و بزرگ کردن تیم خود را دارند تا اعضای کافی برای کار کردن بر روی دو پروژه همزمان را داشته باشند. در جدیدترین لیست شغلی استودیو Santa Monica درخواست برای برنامه نویس آنلاین و طراح مراحل برای بازی‌های open world به چشم می‌خورد. همچنین به تازگی دو مجله OPM و PSM3 نیز در بخش شایعات خود به عرضه God of War 4 با قابلیت multiplayer در سال 2012 پرداخته‌اند. در هر حال به توجه به این مطالب احتمال زیادی می‌رود که این استودیو حداقل یکی از بازی‌هایش را در E3 امسال رونمایی کند و سوپرایزی را به همراه داشته باشد. اما برای اینکه مطمئن شویم بازی جدید نسخه دیگری از GOW است یا یک بازی دیگر، باید حداقل تا E3 امسال صبر کنیم.

برهان: بدون شک این قسمت کنفرانس خیلی جذاب است و حتی می‌تونم بگم که برای من از به نمایش در آمدن Uncharted 3 هم مهم‌تر است و اگر همچین اتفاقی رخ بده واقعا از شادی بال در میارم. البته یک آرزو دارم و اونم این هست که سازندگان به سراغ ساخت God of War IV نروند و بلکه به سراغ افسانه‌ها و موجودات خیالی دیگری بروند چون آن‌ها نشان داده‌اند که توانایی خوبی در ساخت حماسه‌های عظیمی دارند. به قول آریا اگه به سراغ هرکول برند و داستان او را موازی با کریتوس پیش ببرند به راحتی می‌توانند دو یا سه نسخه را تا زمان نبرد هرکول با کریتوس بسازند و پس از آن نیز می‌توانند خیلی راحت هرکول را زنده کنند. درسته که صورت او له شده بود اما این که دلیل بر مرگ کسی نمی‌شود؛ می‌شود؟!
ماکان: برای GoWIV نه اما برای دیدن عنوان جدید SM حاضرم روی انگشت‌های دست چپم شرط ببندم! من فکر میکنم پروژه جدید SM که قراره از همه توان موتور GoWIII استفاده کنه در صورت نمایش چنان طوفانی به راه می‌ندازه که بقیه کنفرانس‌ها رو با خودش می‌بره!,,کاهش قیمت PS3,احتمال نمایش 40%
===
2 سال پیش تا لحظاتی قبل از E3 2009 بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان گیم عرضه PlayStation 3 Slim و کاهش قیمت این کنسول را پیش بینی می‌کردند اما با این حال خبری از این موضوع در E3 آن سال نشد، در عوض 2 ماه بعد از آن در جریان نمایشگاه GamesCom این اتفاق افتاد و سونی بالاخره PS3 Slim را به همراه کاهش قیمت 100 دلاری معرفی کرد. اما بعد از دو سال شاید این توقع زیادی نباشد که منتظر کاهش قیمتی دیگر برای PS3 باشیم. با توجه به اینکه نینتندو کاهش قیمت زیادی برای Wii ترتیب دیده و قصد دارد کنسول جدیدش را در E3 معرفی کرد و مایکروسافت نیز یحتمل کاهش قیمتی برای Xbox 360 در نظر دارد، بعید نیست که سونی برای عقب نماندن از قافله و تحت تاثیر قرار دادن محصول جدید نینتندو دست به کاهش قیمت PS3 در حدود 50 تا 100 دلار بزند.

برهان: پس از چند سال از ساخت این کنسول و روانه شدن مدل‌های مختلفی از آن به نظر من بد نیست که کمی قیمت کنسول را پایین‌تر بیاورند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند و در عوض بازی‌ها و برنامه‌های بیشتری را از طریق بازار و PSN به فروش بگذارند. البته امیدوارم که اگر قرار است این کار را انجام دهند خبر آن را در هنگام بازگو کردن آمار و ارقام و موفقیت‌ها و رشد اقتصادی خودشون در سالی که گذاشت بیان کنند بلکه ملتی که در حال تماشا هستند با این شک از خواب غفلت بیدار بشند!
ماکان: هرچند من فکر میکنم خیلی عاقلانه هست که سونی کنفرانس خودش رو با اعلام خبر کاهش قیمت 20 دلاری کنسولش و البته جیغ و فریاد حاضرین به اتمام برسونه اما سونی اثبات کرده همیشه هم به دنبال انجام کارهای عاقلانه نیست!,,بازی های PlayStation Move,احتمال نمایش 30%
===
PlayStation Move برای اولین بار در E3 2009 معرفی شد و به نوعی سوپرایز این نمایشگاه محسوب می‌شد. در آن زمان PS Move در مراحل اولیه ساخت قرار داشت و چندین تک دمو جالب برای آن به نمایش درآمد که خیلی‌ها را مشتاق این دستگاه ساخت. در ادامه در E3 2010 بخش اعظمی از کنفرانس سونی به PS Move اختصاص یافت و بازی‌های مختلفی از جمله Sorcery که از پایه بر اساس قابلیت‌های این کنترلر ساخته شده بود، معرفی شدند اما بعد از گذشت یک سال به نظر میرسه ساپورت این کنترلر افت چشمگیری چه از سوی سونی چه از سوی سازندگان third party داشته. در واقع بازی‌های مختص PS Move بسیار کم پیدا می‌شوند و بازی‌هایی که از طرف سونی عرضه شده‌اند اکثراً در سبک شوتر هستند. به همین دلیل به نظر می‌رسد امسال خود سونی نیز زیاد این کنترلر را مانور نخواهد داد و در نهایت بخش مخصتری از کنفرانس برای معرفی بازی‌های معدودی برای این کنترلر صرف خواهد شد.

برهان: من که بیشتر از همه منتظر یک نمایش خیره کننده از Sorcery هستم و یک تاریخ انتشار رسمی هم براش اعلام کنند که خیال همه رو هم راحت کنند. البته عناوین دیگری هم ممکن است برای این وسیله سونی در راه باشد که ما از آن‌ها بی خبر باشیم اما برای من تنها یک نمایش خوب از این بازی کفایت میکنه و چیز دیگه‌ای نمی‌خوام.
ماکان: یا من خیلی خوش بین شدم و یا واقعا حس ششمم درست میگه که نسخه HD و سازگار با Move عنوان زیبای Epic Mickey قراره بهترین خبر کنفرانس سونی برای من باشه!,,Modern Warfare 3 به عنوان لانچ تایتل NGP,احتمال نمایش 30%
===
احتمالاً شما هم از این موضوع آگاه هستید که در همان روز معرفی کنسول دستی NGP، چندین بازی مختلف اعم از first و third party برای آن تایید شد. عنوانی از سری Call of Duty نیز بین این بازی‌ها بود اما به صراحت نام آن اعلام نشد. چه چیزی بهتر از Modern Warfare برای عرضه همزمان با یک کنسول؟ سونی و Activision با همکاری یکدیگر می‌توانند از این فرصت نهایت استفاده را برده و با عرضه Modern Warfare 3 به همراه امکانات کامل انلاین بر روی NGP هم به فروش این کنسول و هم به بیشتر شدن دسترسی گیمرها به MW3 کمک کنند.

برهان: اگر به عنوان دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که این ایده اصلا بد نیست و حتی دور از ذهن هم نیست. درسته که بعید هست به این زودی این قضیه گفته شود اما اگر این عنوان برای NGP روانه بازار شود به راحتی می‌تواند دلیلی برای خرید این کنسول برای عده زیادی از بازیکنان باشد. مخصوصا اگر بتوانند قابلیت اجرای ادامه بازی از طریق NGP را نیز بر روی آن پیاده کنند.
ماکان: باید دید سونی چقدر علاقه داره کنسول جدیدش به محض ورود به بازار، خصوصا توی آمریکا، منفجر کنه و به راحتی فروش میلیونی رو تجربه کنه!,,معرفی Gran Turismo 6 یا نسخه NGP,احتمال نمایش 20%
===
شاید با وجود تاریخ عرضه Gran Turismo 5 و تاخیرهای آزاردهنده آن، صحبت از نسخه ششم عحیب به نظر بیاید اما شخص یامائوچی مدتی قبل از عرضه GT5 اعلام کرده بود ساخت نسخه ششم را آغاز کرده‌اند. اما با این حال بازهم خیلی بعید به نظر می‌رسد که اعلام رسمی از GT6 در E3 امسال وجود داشته باشد. احتمال این نیز وجود دارد که یک نسخه تکمیل شده از GT5 یا نسخه Prologue از GT6 یا حتی یک نسخه برای NGP در حین کنفرانس سونی اعلام شود تا برای سومین سال پیاپی Gran Turismo را در E3 ببینیم.

برهان: این بازی که بالاخره معرفی خواهد شد و به قولی دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره؛ پس چه بهتر که تو E3 معرفی بشه و باز هم بتوان این بازی را به همراه کنسول دستی خود انجام داد و ادامه داد. مخصوصا اگر قرار باشه بخش B-Spec باز هم در این نسخه حضور داشته باشه چون می‌تونید به کمک این کنسول کوچک راننده خود را در هنگامی که در سفر هستید و در منزل نیستید هدایت کنید و به مسابقات مختلف بفرستید و برای او تجربه و برای خود پول کسب کنید. ایده وسوسه کننده‌ای نیست؟!
ماکان: من حاضرم روی ان یکی دستم شرط ببندم PD دست پر به کنفرانس سونی خواهد امد!,,نمایش Agent,احتمال نمایش 10%
===
2 سال از رونمایی این بازی در کنفرانس سونی می‌گذرد. در E3 سال 2009 سونی اعلام کرد این بازی که داستان آن در دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتد، توسط استودیو Rockstar North (سازندگان اصلی GTA) ساخته می‌شود و به طور انحصاری برای PS3 عرضه می‌شود. اما از آن زمان تا به حال به غیر از یک لوگو و توضیحاتی مختصر چیز دیگری از این بازی منتشر نشده. آخرین خبر از Agent به همین چند روز گذشته برمی‌گردد که آقای Strauss Zelnick رییس کل Take-Two اعلام کرد بازی هنوز در دست ساخت است. آیا بعد از دو سال بالاخره خبری از Agent می‌شود؟ از شواهد موجود احتمال خیلی کمی وجود دارد که امسال این بازی ببینیم، به خصوص اینکه Rockstar اعلام کرده نمایشی در E3 امسال نخواهد داشت.

برهان: تعداد سال‌هایی که خیلی‌ها از جمله خود من، علاقه‌مند به نمایش یک بخش درست و حسابی از بازی بوده‌ایم از دست من یکی که در رفته و امیدوارم بالاخره امسال یک نمایش خوب به همراه تاریخ انتشار از این بازی شاهد باشیم.
ماکان: ببخشید Agent کدوم بود؟,,حضور غیرمنتظره یک شرکت Third Party,احتمال نمایش 10%
===
بسیاری از کارشناسان صنعت گیم معتقد هستند که بزرگترین سوپرایز کنفرانس سال گذشته سونی حضور Gabe Newell بر روی سن و معرفی Portal 2 برای PS3 به همراه امکانات steamworks بود. در واقع بعد از سخنان جنجال برانگیر ایشان علیه PS3 و عرضه نشدن دو نسخه Left 4 Dead برروی این کنسول هیچ کس تصور این را نداشت که روزی Gabe Newell در کنفرانس سونی حاضر شود و به تعریف و تمجید بپردازد! امسال نیز درصد خیلی کمی این امکان وجود دارد که نماینده‌ای از یک شرکت Third Party برای سوپرایز همه بر روی سن بیاید و بازی جدید خود را برای PS3 یا NGP معرفی کند.

آرش: مطمئن هستم کلمه غیر منتظره شما را نیز یاد وقتی می اندازد که ناگهان چراغ های سالن خاموش شد و صدای یک کامپیوتر مقدمه ساز ورود Gabe Newell روی به روی حضار شد. هیچکس باورش را نمی کرد کسی که با اظهار نظر های خود سونی را زیر بار تحقیر می گرفت سر از کنفرانس سونی در بیاورد و فرا تر از آن سونی و PS3 را ستایش کند. پس امسال نیز می توانیم درصدی هر چند کم و نا چیز به حضور عیر منظره یک شرکت Third Party در کنفرانس سونی بدهیم.

برهان: نظر خاصی ندارم که همچین اتفاقی ممکنه بیافته یا نه. البته بدم نمیاد که شرکت EA بیادش و در مورد بازی‌های ورزشی خودش صحبت کنه و یک نمایش ریزی هم از FIFA داشته باشیم اما با وجود همکاری نزدیک بین مایکروسافت و EA این امر رو هم خیلی بعید می‌دونم.
ماکان: آیا Activision و Bungie تصمیم دارن با معرفی عنوان جدیدشون توی کنفرانس سونی بزرگترین بمب خبری E3 رو منفجر کنن؟,,نمایش PS4,احتمال نمایش 0.5%
===
حتی فکرش را هم نکنید! حتی اگر PlayStation 4 آماده برای نمایش هم بود امکان آن وجود ندارد که سونی در یک نمایشگاه دو کنسول جدید را معرفی کند!

برهان: این یکی دیگه خیلی بعیده! تا حالا هر چیزی که تو این مقاله خوندیم 1% هم میشد براش احتمالی قائل بود اما برای این یکی نه. پس منم سرتون رو در نمیارم و حرفی نمیزنم. امیدوارم که از مقاله هم راضی بوده باشید!
ماکان: من همیشه گفتم، کیوان پسر شوخیه! ,

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا