مقاله های ویژه

بررسی Video Game Awards 2011

VGA 2011در روز 10 دسامبر (تقریبا 3 روز دیگر) برگزار خواهد شد و به نظر می رسد مراسم پرباری باشد و بازی دوستان زیادی را خوشحال کند.,در VGA 2011 چه خواهیم دید؟,در VGA 2011 چه خواهیم دید؟

هر سرگرمی و هنری بدون شک نیاز به رقابت دارد، رقابتی که افراد خبره در آن جمع شده و بهترین را انتخاب کنند. بازی های رایانه ای نیز سال هاست توسط مراجع مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند. در این بین، مراسمی که شبکه Spike TV برگزار می کند همیشه جایگاهی ویژه در بین همگان داشته و به نوعی اسکار بازیهای ویدیویی نیز می تواند لقب بگیرد. Video Game Awards یا به اختصار VGA هر ساله در ماه دسامبر برگزار می شود و بهترین بازیهای سال را معرفی می کند. این انتخاب توسط معتبرترین و سرشناس ترین منتقدهای صنعت بازی (از سایت های گوناگون) شکل می گیرد. سال 2011 یکی از پربارترین سال های این نسل برای بازیکنان و بازی دوستان بوده و VGA باید یکی از سخت ترین قضاوت های خود را در چند سال اخیر بکند.
اما VGA فقط برای انتخاب بهترین ها نیست. همیشه (خصوصا در سال های اخیر) بازیهای زیادی در آن معرفی می شوند یا اولین نمایش خود را در این مراسم دارند. به عنوان مثال، یکی از بهترین بازیهای امسال TES V: Skyrim سال گذشته به صورت کاملا سورپرایز کننده در مراسم VGA معرفی شد، یا بازیهای بزرگی مانند Uncharted 3, Mass Effect 3, Halo: Reach, Batman: Arkham City بازی هایی بودند که در VGA اولین نمایش خود را داشتند. سال به سال اهمیت این مراسم بالاتر می رود و امسال نیز به بالاترین حد خود رسیده است. میزبان و تهیه کننده Spike VGA یعنی Geoff Keighly قول معرفی ها و نمایش های زیادی را داده است. به گفته او 13 معرفی و نمایش بزرگ در VGA امسال شاهد خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم این 13 نمایش را با هم مرور کنیم. برخی از آنها تایید شده و برخی حدس هایی بر اساس شایعات هستند.

بازیهای احتمالی حاضر در VGA ,Metal Gear Solid: Rising,,کوجیما اولین کسی بود که نمایش بازی خود را تایید کرد. MGS: Rising اولین نمایش واقعی خود را خواهد داشت. به احتمال زیاد تریلری کامل از گیم پلی بازی و تاریخ عرضه آن شاهد خواهیم بود.
,Mass Effect 3,,بازی دیگری که تریلر خواهد داشت جدیدترین اثر Bioware یعنی Mass Effect 3 خواهد بود. EA قول یک نمایش کاملا جدید و متفاوت داده است.
,Alan Wake جدید,,یکی از اولین بازیهایی که نمایش آن برای VGA تایید شد، قسمت دیگری از بازی Remedy بود. هرچند تایید شده این یک عنوان دانلودی خواهد بود و فقط از طریق Xbox Live عرضه می شود، اما به گفته Geoff Keighly این بازی بسیار بزرگتر از آن است که فکر می کنید. Keighly این بازی را یک عنوان بزرگ و درجه یک نامیده، تا جایی که به شوخی آن را Alan Wake 2 می خواند! اسم اصلی بازی مشخص نیست، اما بر اساس شایعات یکی از دو نام Alan Wake’s Night Springs یا Alan Wake’s American Nightmare (که دومی بسیار محتمل تر است) نام دارد.
,Bioshock: Infinite,,خالق بایوشاک، کن لوین بازگشته تا بعد از 5 سال بازی بعدی خود را در این نسل عرضه کند. نمایش هایی که Bioshock: Infinite تا به حال داشته نوید یک شاهکار می دهد. VGA میزبان نمایش جدید و خیره کننده ی دیگری از این عنوان است.
,بازی جدیدی از Bioware (احتمالا Command & Conquer جدید),,یکی دیگر از بازی هایی که در VGA برای اولین بار معرفی خواهند شد، ساخته استودیو تازه تاسیسی از Bioware است. بر اساس دامنه جدیدی کهEA با این نام ایجاد کرده و همینطور تیزر نمایش داده شده، به احتمال خیلی زیاد Command & Conquer جدیدی معرفی خواهد شد. ,IP جدید Epic Games,,Cliff Bleszinski (طراح Gears of War) حضور خود را در VGA تایید کرده و قرار است IP کاملا جدید و متفاوتی از این استودیو معرفی کند. Mike Capps رئیس Epic Games درباره این IP گفته که بازی کاملا جدیدی است و آنها از اینکه چیز متفاوتی می سازند بسیار خوشحال و همینطور نگران هستند. باید تا VGA صبر کرد تا با بازی جدیدی که سازندگان Gears of War و Unreal Tournemant در آستین دارند آشنا شد.,بازی انحصاری PS3 با نام The Last of us,,Geoff Keighly درباره این یکی بسیار هیجان زده نشان داده و تعاریف زیاد و عجیبی از آن می کند. او این بازی را “بسیار بزرگ” خوانده و توسط “سازنده ای فوق العاده” در دست ساخت است. همچنین او تاکید کرده که نمایش بازی کاملا In-Game و با موتور بازی خواهد بود. حدس های زیادی درباره این بازی زده می شود، از جمله این که ممکن است استودیو Santa Monica سونی (سازنده God of War) پشت آن باشد، یا شاید هم از سازنده ای مستقل. از تیزر کوتاه و عکسی که منتشر شده به نظر می رسد حال و هوایی پساآخر الزمانی داشته باشد. یکی از مرموزترین و هیجان انگیزترین بازیهایی که در VGA امسال حضور دارند همین بازی است.,Tony Hawk جدید,,اسکیت باز معروف Tony Hawk در توییتر خود تایید کرد بازی جدیدی از این سری در راه است و در VGA معرفی خواهد شد. Tony Hawk قبلی سال گذشته عرضه شده بود.
,سینماتیک آغازین Diablo III,,باز هم بلیزارد می خواهد هنر خود را در ساخت و کارگردانی سینماتیک های فوق العاده به رخ بقیه بکشد. Diablo III یکی از مهمترین بازیهای سال آینده است و قرار است دموی سینماتیک آغازین بازی در مراسم VGA به نمایش گذاشته شود. شخصا برای دیدن یک CG طوفانی دیگر از بلیزارد لحظه شماری می کنم!
,Transformers: Fall of Cybertron,,Tony Hawk تنها بازی نیست که Activision قصد معرفی آن را در VGA دارد. Transformers: Fall of Cybertron ادامه عنوان سال گذشته یعنی Transformers: War on Cybertron است که باز هم توسط استودیو High Moon ساخته می شود. با توجه به اینکه War on Cybertron بازی خوبی بود و بهترین قسمت Transformers در سالهای اخیر به شمار می رود می توان انتظار نمایش زیبایی از FoC نیز داشت.,The Amazing Spider-Man,,سومین بازی که Activison معرفی خواهد کرد، بازی جدید Spider-Man است. این بازی براساس جدیدترین فیلم Spider-Man با همین نام است که قرار است سال آینده به اکران دربیاد (این فیلم ریبوتی از سری فیلم های Spider-Man است و بازیگران جدیدی در آن ایفای نقش می کنند). داستان بازی بعد از داستان فیلم را روایت می کند و سازنده آن نیز همان سازنده دو عنوان قبلی یعنی Shattered Dimensions و Edge of Time یعنی استودیو Beenox است. Acitivsion به علت مدت زمان مناسبی که برای این قسمت Spider-Man صرف شده، قول بازی بسیار بهتری از قبلی ها داده است. بازی تابستان سال آینده و در همان زمان اکران فیلم عرضه خواهد شد. اولین نمایش کامل از بازی در Spike VGA خواهد بود.
,Rainbow Six: Patriots,,بازی دیگری که گفته شده در این مراسم نمایشی خواهد داشت، عنوان به تازگی معرفی شده ی یوبی سافت یعنی Rainbow Six: Patriots است. این سری بعد از Vegas 2 که در سال 2008 عرضه شد توسط یوبی سافت به فراموشی سپرده شده بود. ,معرفی در خصوص Portal 2,,این مورد همین اواخر مشخص شد. Geoff Keighly در توییتر خود گفته طرفداران Wheatly می توانند به VGA امیدوار باشند. که خبر از معرفی احتمالی در رابطه با Portal 2 می دهد. Wheatly ربات کوچکی است که در اوایل Portal 2 با او آشنا می شویم و شخصیتی بسیار دوست داشتنی دارد. بر اساس حرف keighly احتمالا باید منتظر نسخه اضافه شونده ای (Expansion Pack) به Portal 2 باشیم (شاید هم DLC). در هر صورت به زودی مشخص می شود.

همچنین این مراسم یک Pre-Show (نمایش قبل از شروع مراسم) خواهد داشت که تریلری از Hitman: Absolution برای آن تایید شده است. به علاوه چند معرفی و خبر دیگر که باید منتظر آنها ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا