مقاله های ویژه

بازی‌ های مورد انتظار سال 2020

 سال 2020 با موفقیت روز افزون صنعت بازیهای ویدئویی آغاز شد. با اتفاقات اخیر و رویدادهای مختلف سالیانه ، حالا تصویر درستی از زمان انتشار عناوین مختلف در سال پیش رو داریم. عناوینی که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و گیمرهای زیادی در انتظار عرضۀ آنها هستند. این عناوین مدت زمان زیادی است که در دست توسعه قرار دارند؛ متاسفانه چرخۀ تولید چند ساله و طولانی مدت در این صنعت بسیار متداول است. با اینحال طرفداران این مدت زمان طولانی را به انتظار می‌نشینند تا بازی مورد علاقۀ خود را تجربه کنند. در این مقاله عناوین مورد انتظاری که در سال 2020 منتشر خواهند شد را با هم مرور خواهیم کرد.

Watch Dogs: Legion

سال 2020

بازی Watch Dogs Legion عنوانی در سبک جهان‌باز است که توسط استودیوی Ubisoft در دست توسعه قرار دارد. شما در این عنوان می‌توانید در نقش ۲۰ شخصیت مختلف بازی کنید. به بیان دیگر تمام افرادی که با آن‌ها برخورد خواهید داشت را تا سقف ۲۰ نفر می‌توانید انتخاب کنید و برای بازی کردن در شخصیت آن‌ها و پیشروی در بازی اقدام کنید. هریک از این NPCها دارای داستان، دیالوگ‌‌ها ، پس‌زمینۀ مختص به خود و قابلیت‌های مختلفی هستند و شما می‌توانید از توانایی‌های آنها در زمان مناسب بهره ببرید.

عنوان Watch Dogs Legion یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین سال 2020 است که قرار است در تاریخ ۱۶ اسفند ماه 1398 برای پلتفرم‌های PC ، XBOX ONE ، Play Station 4 و سرویس Google Stadia عرضه شود.

Yakuza 7: Like a Dragon

سال 2020

هفتمین نسخه از سری «یاکوزا» توسط استودیوی SEGA در دست توسعه قرار دارد و روایت‌گر داستان شخصیت جدیدی در این مجموعه است. از قابلیت‌‎های این عنوان می‌توان به جهان باز بودن آن و گشت‌وگذار در محله‌های مختلف شهر اشاره کرد. همچنین باید اشاره کنیم که بازی Yakuza 7: Like a Dragon عنوانی با ضرب و شتم بالا نیست بلکه در این بازی شما حرکات خود را مستقیماً از یک فهرست انتخاب خواهید کرد. در واقع مبارزات بازی در سبک RPG پیاده‌سازی شده است که کاملا به سبک و سیاق بازیسازان ژاپنی نزدیک است. شرکت «سگا» اخیراً اعلام کرده است که مراحل ساخت این بازی به پایان رسیده و در مرحلۀ پولیش‌های نهایی قرار دارند.

این عنوان قرار است در تاریخ ۲۶ دی ماه 1398 در کشور ژاپن برای کنسول PlayStation 4 عرضه شود. متاسفانه هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای سایر کشورها اعلام نشده است. تیم سازنده تنها گفته است که بازی در سال ۲۰۲۰ برای کاربران غربی نیز عرضه خواهد شد.

Resident Evil: Project Resistance

سال 2020

پس از عرضۀ موفقیت‌آمیز بازسازی عنوان Resident Evil 2 که ثابت کرد هنوز هم در فرمول کلاسیک Resident Evil روح وجود دارد ، به نظر می رسد Project Resistance یک انتخاب عجیب برای بازی بعدی «رزیدنت اویل» است. این عنوان یک ماجراجویی بقا و وحشت نیست؛ بلکه عنوان رقابتی نامتقارنی است که تیمی از چهار بازمانده را در مقابل شخصیتی به نام The Mastermind قرار می‌دهد. بازیکنان در این عنوان با همکاری یکدیگر به مبارزه با این شخصیت غول پیکر می‌پردازند. بازی Resident Evil: Project Resistance قدمی نو در سری «رزیدنت اویل» بحساب می‌آید که موفقیت آن در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.

متاسفانه تاکنون تاریخ انتشار دقیقی برای این عنوان اعلام نشده است و قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2020 برای پلتفرم‌های XBOX ONE و PlayStation 4 عرضه شود. ناگفته نماند که طرفداران واکنش خوبی نسبت به نمایش گیم‌پلی این بازی نداشته‌اند.

World of Warcraft: Shadowlands

سال 2020

بسته الحاقی Shadowlands هشتمین نسخه از بازی World of warcraft است که توسط شرکت بلیزارد (Blizzard) برای طرفداران این بازی معرفی شد. این نسخه از بازی World of Warcraft بازیکنان را به دنیای Shadow Lands می‌برد؛ قلمرویی جدید در مجموعه که شخصیت‌های مختلف داستان پس از مرگ به آنجا می‌روند. نقشۀ کاملا جدید که شامل پنج منطقه و هشت سیاه چال جدید است؛ از جرئیات این نسخه از بازی هستند. هم چنین در این نسخه برخلاف گذشته ، حداکثر سطحِ بازیکنان 60 خواهد بود که رسیدن به این سطح قدرت‌های خارق العاده‌ای را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد. شخصی‌سازی‌ها در این نسخه از بازی هم بصورت گسترده‌ای در نظر گرفته شده است. به گفتۀ استودیوی Blizzard Entertainment این شخصی‌سازی‌ها عمیق‌تر از همیشه خواهند بود.

متاسفانه تاکنون تاریخ انتشار دقیقی برای این عنوان اعلام نشده است و قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2020 برای پلتفرم‌ PC عرضه شود.

Ghost Of Tsushima

سال 2020

طبق اعلام استودیوی Sucker Punch Production بازی ghost Of Tsushima بزرگترین بازی ساخته شده بدست این استودیو است و تفاوت‌های بسیاری با آثار قبلی آنها دارد. در این عنوان ماجراجویی‌های یک سامورایی درگیر نبرد به تصویر کشیده می‌شود؛ شخصیتی به نام «جین» که بعنوان یک سامورایی در دنیای ژاپن فئودال ، در تلاش است تا از کشور خود در برابر نیروهای متجاوز محافظت کند و در مسیر رسیدن به اهداف خود ، مهارت و تکنیک‌های متفاوتی را نیز کسب کند. تا کنون جزئیات مشخصی از داستان این عنوان منتشر نشده است؛ اما آقای «شوهی یوشیدا» رئیس سابق بخش سرگرمی‌ شرکت «سونی» در گفتگو با منابع مختلف خبری به این موضوع اشاره می‌کند که در عنوان Ghost Of Tsushima صحنه‌های بسیار زیادی وجود دارد که چشم‌اندازهای تاریخ کشور ژاپن را بسیار زیبا ، نفس‌گیر و هنرمندانه به تصویر می‌کشد. این عنوان از لحاظ بصری نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد؛ موضوعی که آقای یوشیدا نیز به جزئیات بالا و گرافیک خیره کنندۀ بازی اشاره کرده است.

هنوز تاریخ عرضۀ مشخصی برای بازی Ghost Of Tsushima اعلام نشده است. این بازی در ابتدا برای عرضه در اوایل سال 2020 برنامه‌ریزی شده بود اما تیم سازنده اخیراً اعلام کرده است که عرضۀ بازی به تابستان سال 2020 موکول شده است. ناگفته نماند که این بازی بصورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 عرضه خواهد شد.

Bayonetta 3

سال 2020

از عنوان Bayonetta 3 برای اولین بار در مراسم The Game Awards 2017 رونمایی شد و تا کنون اطلاعات زیادی از این عنوان منتشر نشده است. با این‌حال آقای «هیدکی کامیا» تهیه‌کنندۀ بازی در توییتر خود از پیشرفت عالی در توسعۀ این عنوان خبر داده است. این عنوان توسط استودیوی PlatinumGames در دست توسعه قرار دارد و شخصیت بازی یک زن با نام «بایونتا» است که از قابلیت‌های ویژه‌ای در مبارزه با دشمنان برخوردار است. این عنوان در سبک «هک اند اسلش» (Hack and slash) بوده و یکی از بهترین و کامل‌ترین گیم‌پلی‌های این سبک را ارائه می‌دهد.

بازی Bayonetta 3 به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch در دست توسعه قرار دارد و در تاریخ نامشخصی در اوایل سال 2020 روانۀ بازار خواهد شد.

Psychonauts 2

سال 2020

بازی Psychonauts 2 توسط استودیوی Double Fine در دست توسعه قرار دارد و برای عرضه در سال 2020 برنامه‌ریزی شده است. اگرچه این استودیو توسط شرکت «مایکروسافت» خریداری شده است؛ اما آن‌ها مفتخرند تا هنوز هم بازی Psychonauts 2 را بر روی تمام پلتفرم‌هایی که از قبل قول آن را داده بودند منتشر کنند. آقای «زک مک‌کلندون» که طراحی عناوینی همچون Bioshock را در کارنامۀ خود دارد در طراحی این عنوان هم با استودیوی «دابل فاین» وارد همکاری شده است که نقطۀ عطف بزرگی برای این عنوان بحساب می‌آید. آقای «تیم شفرد» بعنوان مهرۀ اصلی و مدیرعامل استودیوی «دابل فاین» در مورد بازی خود گفته است که بازی Psychonauts 2 پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت در سبک پلتفرمر را دارا است.

این عنوان در تاریخ نامشخصی در سال 2020 برای کلیۀ پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد.

Diablo 4

سال 2020

شرکت Blizzard Entertainment در جریان رویداد سالیانۀ بلیزکان 2019 رسماً از بازی Diablo 4 رونمایی کرد. طبق این رونمایی و انتشار یک تریلر از این عنوان ، وقایع عنوان «دیابلو 4» چندین سال پس از اتفاقات نسخۀ سوم رخ می‌دهد؛ جایی که افراد زیادی در نبرد‌ها کشته شده‌اند و در این نبرد‌ها، یک افسانه مجدداً به پا برمی‌خیزد. یکی از وعده‌هایی که تیم سازنده در خصوص این عنوان داده است ، بازگشت بازی به ریشه‌های تاریک مجموعه است؛ به طوریکه شاهد یک نسخۀ تاریک از این مجموعه هستیم و دنیای جهنمی در بازی نقش مهمی خواهد داشت. علاوه بر این، حالت PvP بخشی از نسخۀ جدید خواهد بود و همچنین حضور کلاس‌های Barbarian، Sorceress و Druid نیز در بازی تایید شده است.

عنوان Diablo 4 در تاریخ نامشخصی در سال 2020 برای پلتفرم‌های Xbox One، PlayStation 4 و کامپیوترهای خانگی منتشر خواهد شد.

Microsoft Flight Simulator

سال 2020

اخیراً تصاویر جدیدی از عنوان Microsoft Flight Simulator منتشر شده است که در آنها شاهد دنیای وسیع و چشم‌نواز این عنوان و تنوع زیادی در تعداد هواپیماها هستیم. این عنوان نوید یک شبیه‌ساز بدون نقص را می‌دهد که با پرداختن به کلیۀ جزئیات ، سعی دارد تا تجربۀ خلبانی را بصورت دقیق بازسازی کند. تا کنون بیش از 10 نسخه از عنوان شبیه‌ساز خلبانی Microsoft Flight Simulator ساخته شده است و شرکت «مایکروسافت» با ارائۀ یازدهمین نسخه از این مجموعه سعی دارد تا بار دیگر تجربۀ خلبانی و کنترل هواپیماهای عظیم الجثه را در دنیایی وسیع و در واقعی‌ترین حالت ممکن برای مخاطبین فراهم کند.  این نسخه از بازی برای اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2019 توسط استودیوی Asobo معرفی شد.

هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای عنوان شبیه‌ساز خلبانی Microsoft Flight Simulator مشخص نشده است و قرار است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های Xbox One و کامپیوترهای خانگی عرضه شود.

Halo Infinite

سال 2020

بازی Halo Infinite قرار است یک بازی برای کنسول نسل بعدی «ایکس‌باکس» باشد و استودیوی 343 Industries سازندۀ این بازی ، در حال همکاری با تیم سازندۀ کنسول Xbox Series X است تا بتوانند تجربۀ بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزنند. شخصیت «مسترچیف» بار دیگر شخصیت اصلی این نسخه از بازی خواهد بود و به گفتۀ استودیوی 343 Industries این عنوان علاوه‌ بر بازگشت به ریشه‌ها ، جاه طلبانه‌ترین نسخۀ سری Halo نیز خواهد بود. همچنین این بازی با یک موتور بازی‌سازی کاملا جدید ساخته می‌شود که دنیایی پویا و بسیار بزرگ‌تر از نسخه‌های پیشین را ارائه خواهد داد. داستان این نسخه از بازی ارتباط مستقیمی با عنوان Halo 5: Guardians دارد، اما داستان به‌نحوی روایت می‌شود که تازه واردها هم بتوانند از آن لذت ببرند.

آقای «فیل اسپنسر» در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که این بازی در تعطیلات سال ۲۰۲۰ همزمان با عرضۀ کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس منتشر خواهد شد. این عنوان در پلتفرم‌های Xbox One, Xbox Series X و PC در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

Minecraft: Dungeons

سال 2020

بازی Minecraft Dungeons یک عنوان فرعی از سری محبوب Minecraft است که دارای حالت آنلاین و کواپ 4 نفره نیز می‌باشد. بازیکنان می‌توانند این بازی را به صورت تک‌نفره یا مشارکتی با سه شخص دیگر تجربه کنند. بازیکن در بازی Minecraft: Dungeons وارد سیاه‌چال‌های مختلفی می‌شود و در باتلاق‌ها، معادن و پرتگاه‌های مختلف به چالش کشیده می‌شود.

این بازی در بهار سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های XBOX ONE ، PlayStation 4، Nintendo Switch و کامپیوترهای خانگی عرضه خواهد شد.

Cyberpunk 2077

سال 2020

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی این روزها بازی Cyberpunk 2077 است که چند سالی است توسط سازندۀ بازی Witcher در حال توسعه است. استودیوی لهستانی CD Projekt Red اینبار سراغ عنوانی علمی تخیلی رفته است و بازیکن را به شهری خیالی با نام Night City می‌برد. در این عنوان داستان مزدورهای شهر «نایت سیتی» روایت می‌شود و نکتۀ جالب توجه ، حضور «کیانور ریوز» بازیگر مشهور فیلم «ماتریکس» در این بازی علمی تخیلی است که جذابیت این عنوان را دو چندان می‌کند. بازی Cyberpunk 2077 یک بازی نقش آفرینی اکشن است که دارای محیطهای بسیار بزرگ و قابلیت های چند نفره است. بازی در حالت اول شخص روایت می‌شود و گیمرها می توانند شخصیت خود را که در واقع یک مزدور است از طریق انتخاب جنسیت و ویژگی های فیزیکی و ظاهری بسازند.

این عنوان در تاریخ ۲۸ فروردین ماه 1399 (۱۶ آوریل ۲۰۲۰) برای پلتفرم‌های PC، PlayStation 4 و XBOX ONE عرضه خواهد شد.

Doom Eternal

سال 2020

بازی DOOM Eternal توسط استودیوی Id Software در دست توسعه قرار دارد؛ عنوانی که با پیشینه‌ای قدیمی و محبوب بار دیگر برگشته است تا بازیکنان را به دنیای تاریک و درگیرکنندۀ خود ببرد. بازی DOOM از گذشته بعنوان یکی از نوآورانه‌ترین عناوین سبک خود و حتی بعنوان صاحب سبک شوترهای اول‌شخص نیز شناخته می‌شود. حساب کاربری بازی DOOM در توییتر اعلام کرده است که این بازی با درجه سنی M یا همان بزرگسال عرضه خواهد شد. طبق گفته‌های استودیوی Id Software گویا در این بازی قصد دارند تا با در نظر گرفتن DNA و ماهیت اصلی این سری ، حس‌وحال واقعی این بازی را برای طرفداران فراهم سازند. در ابتدا قرار بود بازی Doom Eternal در فصل پاییز عرضه شود؛ اما به‌تازگی مشخص شده است که کاربران برای تجربۀ این عنوان باید مدت زمان بیشتری را صبر کنند.

بازی DOOM Eternal قرار است در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۸ (۲۰ مارس سال ۲۰۲۰) برای سه پلتفرم PC، PlayStation 4 و XBOX ONE منتشر شود.

Final Fantasy 7 Remake

سال 2020

بازی Final Fantasy VII Remake را می‌توان یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۰ درنظر گرفت. این عنوان در سبک اکشن ماجراجویی و نقش آفرینی بوده و توسط استودیوی Square Enix برای کنسول «پلی استیشن 4» در دست توسعه قرار دارد. پس از مدت‌ها انتظار ، بازسازی یکی از بهترین نسخه‌های سری Final Fantasy می‌تواند خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران این بازی باشد. عنوان مذکور برای اولین بار در سال 1997 برای کنسول «پلی استیشن» منتشر شده است. اخیراً مشخص شد که عنوان Final Fantasy VII Remake بصورت انحصاری برای کنسول «پلی استیشن 4» عرضه خواهد شد و پس از یک سال ممکن است برای پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شود.

این عنوان در تاریخ ۱۳ اسفند ماه 1399 (سه مارس ۲۰۲۰) در اختیار کاربران کنسول «پلی‌ استیشن 4» قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که چندی پیش اعلام شد که قسمت دوم این بازسازی نیز در دست ساخت قرار دارد.

Ori and the Will of the Wisps

سال 2020

در جریان کنفرانس شرکت «مایکروسافت» در مراسم E3 2018 برای اولین بار از بازی Ori and the Will of the Wisps رونمایی شد؛ عنوانی که از لحاظ هنری بسیار چشم نواز بوده و دنیای فانتزی و رویاگونۀ آن مخاطب را وادار به تحسین می‌کند. این بازی بدون شک یکی از آثار مورد انتظار در سبک پلتفرمینگ است که توسط استودیوی troidvania video game و Moon Studios در دست توسعه قرار دارد.

عنوان Ori and the Will of the Wisps در تاریخ ۱۱ فوریه سال 2020 (۲۲ بهمن ۱۳۹۸)‌ برای پلتفرم‌های PC و XBOX ONE منتشر می‌شود.

The Last of Us Part 2

سال 2020

بدون شک مورد انتظارترین عنوان لیست ما ، آخرین ساختۀ استودیوی «ناتی داگ» بازی The Last Of Us : Part 2 است. عنوانی که در دنیایی آخرالزمانی ، داستان دختر جوانی با نام Ellie را روایت می‌کند. در نسخۀ اول این بازی ، شخصیت «الی» هرچند عنصر اصلی داستان بود اما بعنوان یک شخصیت ثانویه به نمایش درآمد؛ اما در عنوان The Last Of Us : Part 2 گیمر کنترل شخصیت «الی» را برعهده دارد؛ داستان بازی پنج سال پس از اتفاقات نسخۀ اول روایت می‌شود و حالا «الی» یک جوان بالغ است. به گفتۀ استودیوی «ناتی داگ» این بازی نسبت به گذشته خشن‌تر و تاریک‌تر خواهد بود و مفهوم اصلی بازی حول محور موضوعاتی همچون انتقام و خشونت می‌چرخد. بازی he Last Of Us : Part 2 در تاریخ 9 خرداد 1399 (29 می 2020) بصورت انحصاری برای کنسول Play Station 4 منتشر خواهد شد.

در سال پیش رو شما منتظر چه عنوانی هستید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا