مقاله های ویژه

30 سالگی مورتال کمبت | حرکت مرگبار اسکورپین از کجا آمد ؟

سال 2022 سری  بازی محبوب مورتال کمبت 30 ساله خواهد شد.در حقیقت اولین نسخه از این عنوان پر سر و صدا در سال 1992 به بازار عرضه شد اما کار ساخت اولین بازی از این مجموعه 1 سال زودتر آغاز شده بود و حالا 30 سال از زمان تولد این بازی میگذرد. به همین دلیل Ed Boon خالق این بازی پشت صحنه‌هایی از پروسه تولید آن را به اشتراک گذاشته است.  البته این نخستین باری نیست که بون پشت صحنه‌های نسخه‌های کلاسیک Mortal Kombat را به اشتراک می‌گذارد اما او  جدیدترین ویدیویی که به اشتراک گذاشته نحوه ساخت حرکت مشهور اسکورپین یعنی بیا اینجا یا Get Over here که به نوعی ایکونیک ترین حرکت تاریخ سری مورتال کمبت هم به حساب می آید را به اشتراک گذاشته. در ابتدا این ویدیو که آن را زیر نویس فارسی کرده‌ایم را با با هم خواهیم دید و سپس به مرور صحبت‌های جالب بون در این باره خواهیم پرداخت.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

بون در این باره می‌گوید ما قبل از جلسات فیلم برداری بارها تمرین کرده بودیم اما ایده‌های مختلفی در حین فیلم‌برداری به ذهن ما می‌رسید. اول با نیزه/سلاح (spear) اسکورپین شروع شد

یکی از اون جزئیات این بود که اسکورپین با چه سرعتی سلاح خودش رو پرتاب کنه و بقدری سریع باشه تا رقیبش رو با اون گیر بندازه.  این به این معنی بود که انیمیشن باید ساده‌ و فریم کمی داشته باشه. ما همچنین می‌خواستیم که سلاح از داخل بدن رقیب عبور کند، بنابراین اون رو در مقابل سینه نگه داشتیم.

یکی از بزرگترین مشکلات ما میزان بسیار کم حافظه بود که باعث شد حتی حرکات مربوط به قربانی‌ها رو فیلم‌برداری نکنیم. اما به جای اون از انیمیشن‌های موجود استفاده کردیم. در ویدیویی که مشاهده کردید میشه صدای ما در مورد استفاده کردن از یکی از انیمیشن های knockdown زمانی که برای بار اول با Spear (نیزه) بهشون ضربه وارد میشه رو بشنوید.

همچنین ما از انیمیشن ها مربوط به Fatality dizzy برای زمانی که مبارزان با Spear (نیزه) به سمت اسکورپین کشیده میشن استفاده کردیم. به کارگیری انیمیشن‌های موجود یکی از راه حل هایی بود که با اون مدیریت منابع حافظه رو انجام دادیم که در سال 1991 محدودیت شدیدی برای آن وجود داشت.

بون در ادامه می گوید : چند تا چیز باعث شد که وقتی این ویدیو رو بعد از سال ها دیدم بخندم. ببینید چندبار دست من از سمت راست داخل کادر میشه و سعی می‌کنم نحوه حرکت نینجا رو توضیح بدم. صدای جان توبیاس دیگر خالق مورتال کمبت رو هم می‌شنوید که میخواد با گفتن Shh Shh طناب رو تبدیل به مار کنه.

بون در پایان میگه : در نهایت در حالی که تلاش های خیلی زیادی برای تولید این حرکت کلاسیک شده، هنوز هم خیلی لذت بخشه وقتی میبینم اون ایده در نهایت تبدیل به یکی از نماد های مورتال کمبت شد و در تعداد قابل توجی از بازی‌ها، فیلم و کامیک ها تکرار شد.

با توجه به نزدیک شدن به 30امین سالگرد مورتال کمبت، به زودی ویدیوهای بیشتری مثل این رو به با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا